Plen
Ședința Camerei Deputaților din 27 mai 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.98/04-06-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
04-12-2019
27-11-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 27-05-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 27 mai 2015

16. Dezbaterea Proiectului de Lege privind standardizarea națională (PL-x 338/2015) (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 338/2015

   

Domnul Florin Iordache:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

17. Proiectul de Lege privind standardizarea națională, PL-x 338/2015.

Inițiator, domnul deputat Iulian Iancu nu este.

Din partea Comisiei pentru industrii, domnul vicepreședinte, vă rog, prezentați raportul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Gheorghe Marin:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Raport asupra proiectului de Lege privind standardizarea națională.

În conformitate cu prevederile art. 95 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, Comisia pentru industrii și servicii a fost sesizată în fond cu proiectul de Lege privind standardizarea națională.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare crearea regimului standardelor române elaborate în cadrul standardizării naționale și al standardelor europene și internaționale adoptate la nivel național, organizarea și modul de funcționare a organismului național de standardizare ASRO și relațiile cu autoritățile statului, asigurarea unui sistem de standardizare transparent, accesibil tuturor părților interesate și capabil să răspundă cerințelor standardizării europene în raport cu Regulamentul nr. 1025 al Parlamentului European și al Consiliului din 25 octombrie 2012 privind standardizarea europeană.

Propunerea legislativă a fost adoptată de Senat în ședința din 31.03.2015.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil actul normativ.

În urma dezbaterilor, membrii comisiei au hotărât în unanimitate să supună plenului Camerei Deputaților raportul de adoptare asupra proiectului de Lege privind standardizarea națională cu amendamentele admise prevăzute în anexă, care face parte integrantă din prezentul raport.

Prin obiectul de reglementare și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Camera Deputaților este Cameră decizională pentru acest proiect de lege.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

La dezbateri generale, domnul deputat Grupul PNL, vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Răzvan Horia Mironescu:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Proiectul de lege reglementează activitatea de standardizare în România printr-o lege tehnică, o lege bună, după părerea noastră, în special datorită definirii complete a activității și a modului de funcționare a asociației de standardizare din România, ASRO. Sunt definite și modalitățile de finanțare, precum și în detaliu activitățile pe care acest organism de standardizare unic trebuie să le îndeplinească în vederea realizării programului de standardizare națională.

Este de dorit ca Guvernul să urmărească ca aplicarea art. 24, care prevede că în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare, Ministerul Economiei trebuie să elaboreze contractul-cadru al finanțărilor de interes public în domeniul standardizării pentru a putea da acces tuturor entităților interesate în a putea plăti, a putea achita serviciile de standardizare oferite de organismul unic definit în lege.

Grupul parlamentar al Partidului Național Liberal va vota pentru acest proiect de lege.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Am deosebita plăcere să anunț că la lucrările noastre participă delegația Parlamentului Landului Saxonia. Vreau să-i salutăm, stimați colegi. (Aplauze.)

Mulțumesc mult.

Continuăm dezbaterile. Invit alți reprezentanți.

Domnul Iane, Grupul PSD, la dezbateri generale. Aveți trei minute.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ovidiu-Cristian Iane:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimați colegi,

Problematica aceasta a standardizării este extrem de importantă.

Să nu uităm un lucru. Standardele sunt voluntare. Atenție! Asta înseamnă că cei care lucrează, cei care produc, cei care produc servicii, produse ș.a.m.d. nu sunt obligați să înglobeze în procesul de producție sau în procesul de execuție a serviciului să înglobeze standarde. Standardele sunt voluntare.

Și aici mai este o chestiune extrem de importantă. Acest domeniul vine la pachet cu certificarea, pentru că de asemenea este important și acest lucru.

Să nu uităm că o firmă care vrea să producă și să exporte în Uniunea Europeană are nevoie să fie certificată și să lucreze pe baza unor standarde. Standardele sunt de mai multe tipuri: sunt internaționale, sunt naționale și sunt standarde de firmă.

Acum, indiferent cum sunt ele făcute, gradul lor de implementare este astfel încât dacă am un standard de firmă, el trebuie să respecte un standard internațional sau un standard național.

În ceea ce privește Asociația Română de Standardizare, vă spun că în 2003 sunt, mă declar vinovat, am reușit să fac, într-adevăr, împreună cu cei de la Asociația de Standardizare primul catalog electronic al standardelor române din România. În 2003. Nu exista. A fost primul produs care a fost lansat pe piață. A fost extrem de benefic pentru că căutarea unor standarde și unor elemente de identificare pentru cel care producea produse și servicii era extrem de dificilă înainte. Trebuia să cauți prin mii de pagini, să faci referințe, să plătești nu știu câte sume de bani la experți care să caute prin aceste standarde ca să poată să te lămurească.

Prin existența acestui catalog și prin arhivarea electronică și electronizarea acestei baze de date, Asociația Română, într-adevăr, a devenit eficientă și a putut să reziste pe piață.

Avem nevoie ca această asociație să existe, avem nevoie ca standardele europene să fie preluate - și sunt preluate - în legislația națională, dar, de asemenea, avem nevoie de o conștientizare la nivel de agent economic, astfel încât standardul să nu mai fie privit, chiar dacă el este legal voluntar, să nu mai fie privit ca un da, aș putea să fac. Nu. Noi trebuie să învățăm agentul economic că el trebuie să lucreze după standarde, pentru că astfel devine eficient și competitiv în economia de piață europeană.

Grupul PSD va vota acest proiect de lege.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Alte intervenții dacă sunt? Nemaifiind alte intervenții, mergem pe titlu. Deci avem 34 de amendamente admise.

Dacă la titlul legii sunt observații? Nu sunt.

Vom merge în calupuri de câte cinci.

De la 1 la 5 dacă sunt observații? Nu sunt.

6 - 10, dacă sunt observații? Nu sunt.

11 - 15, observații? Nu sunt.

16 - 20? Nu sunt.

21 - 25, dacă sunt observații? Nu sunt.

26 - 30? 31? 32? 33? 34?

Anexa? Nu sunt.

Rămâne la votul final. Are caracter ordinar.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 7 decembrie 2019, 18:52
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro