Mircea Lubanovici
Mircea Lubanovici
Ședința Camerei Deputaților din 12 mai 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.87/22-05-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 12-05-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 12 mai 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.120 Mircea Lubanovici - declarație politică intitulată "Un alt abuz al puterii situează ANAF-ul deasupra legii";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Mircea Lubanovici:

"Un alt abuz al puterii situează ANAF-ul deasupra legii"

Cred cu tărie că principala noastră îndatorire, în calitate de oameni politici, constă în crearea și dezvoltarea unui stat modern, funcțional, care să lucreze în interesul cetățeanului și al societății. Constat însă, cu profundă nemulțumire și indignare, că actuala putere face tot ce îi stă în putință pentru a ne demonstra contrariul.

În Parlamentul României majoritatea politică încearcă prin tot felul de trucuri fie să împiedice încuviințarea reținerii și arestării preventive a diverșilor prieteni, fie să modifice Codul penal astfel încât onorabilii aleși să se situeze deasupra legii. Să ne mai mire că același tipar îl regăsim și în cadrul Guvernului, Guvern care săptămâna trecută a inițiat o ordonanță de urgență prin care Agenția Națională de Administrare Fiscală poate acționa în afara oricărui control juridic?!

Concret, prin O.U.G. nr. 8/2015, publicată în Monitorul Oficial pe 28 aprilie 2015, la art. 13, punctul e) (VIII), se afirmă răspicat că deciziile instanțelor de judecată nu se aplică pentru ANAF. Astfel, în cazul unui control al ANAF, există posibilitatea de a plăti de 10 ori amenda aplicată pentru a nu se suspenda activitatea firmei. Suma se face venit la bugetul de stat și nu se restituie în cazul în care, la solicitarea operatorului economic, instanța de judecată anulează procesul-verbal de constatare a contravenției.

Cu alte cuvinte, chiar dacă instanța recunoaște abuzul inspectorilor ANAF asupra unui agent economic, acesta din urmă rămâne doar cu acest merit, contravaloare amenzii nefiind restituită.

Am susținut întotdeauna aplicarea corectă și egală a legii; am susținut întotdeauna lupta împotriva evaziunii fiscale, indiferent de nivelul acesteia. Cu toate acestea, nu pot aproba abuzurile. Nu pot fi de acord cu această ordonanță prin care ANAF-ul este situat în afara legii, în afara oricărui mecanism de check and balance. Cum putem afirma că trăim într-un stat de drept, dacă o instituție a statului nu respectă hotărârile justiției?! Ce mai înseamnă acum dreptatea și echitatea?

În perioada 1-3 mai 2015, 605 inspectori au verificat 457 de operatori de turism și patroni de restaurante, în urma cărora s-au au dat amenzi de aproape două milioane de lei și s-au confiscat venituri și bunuri de peste 200.000 de lei. În același timp, marea evaziune este aproape ignorată: contrabanda și evaziunea în zona cerealelor și produselor agricole a ajuns la peste 60% dintr-o piață care valorează miliarde de euro; o situație asemănătoare este și în cazul industriei alcoolului, unde aproximativ 85% din piață este inundată de produse contrafăcute.

Dacă aceste aspecte nu vă conving, vă reamintesc afirmațiile procurorului-șef la prezentarea bilanțului DNA: "Hotărârile judecătorești rămase definitive în cauzele DNA în 2014 au inclus confiscarea și recuperarea de produse infracționale în sumă de peste 310 milioane euro, de trei ori mai mult decât în anul 2013. Dacă această sumă ar fi efectiv executată, ar fi putut asigurat fondul de salarii pe care statul îl plătește tuturor medicilor din România într-un an de zile".

În aceste condiții, nu pot să nu vă întreb de ce se aplică dubla măsură? De ce agenții economici sunt sufocați de controalele ANAF, în timp ce marea evaziune, recuperarea prejudiciilor constatate de instanțe sau controlul marilor averi trec în plan secund? Și cum ne putem asigura că inspectorii fiscali sunt sancționați pentru abuzurile lor?

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 20 octombrie 2019, 1:31
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro