Liliana Ciobanu
Liliana Ciobanu
Ședința Camerei Deputaților din 12 mai 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.87/22-05-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 12-05-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 12 mai 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.95 Liliana Ciobanu - declarație politică: "CNADNR confirmă starea dezastruoasă a tronsonului românesc al Podului Prieteniei Giurgiu-Ruse";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Doamna Liliana Ciobanu:

"CNADNR confirmă starea dezastruoasă a tronsonului românesc al Podului Prieteniei Giurgiu-Ruse"

M-am adresat oficial conducerii Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, CNADNR S.A., pentru a avertiza asupra situației îngrijorătoare a celui mai tranzitat punct de frontieră din sudul României, respectiv Podul Prieteniei, care leagă Giurgiu de Ruse. Gropile imense din asfaltul porțiunii de pod, aflat în administrarea părții române, au ajuns pe toate canalele de televiziune, iar în partea bulgărească totul este perfect în regulă și se circulă normal. Starea avansată de degradare a șoselei de pe acest pod celebru constituie un motiv continuu de nemulțumire nu doar pentru șoferii români care își strică mașinile în adevăratele cratere din carosabil, cât mai ales pentru cei care au afaceri în țara vecină și îl tranzitează zilnic. Mai grav este faptul că situația arterei din partea românească reprezintă o bilă neagră pentru absolut toți șoferii care intră în România prin acest punct de trecere a frontierei, deoarece ne aduce grave prejudicii de imagine, mai ales comparativ cu starea părții bulgare.

În majoritatea porțiunii podului care aparține României gropile sunt atât de adânci, încât se vede structura metalică a construcției. Din această cauză, integritatea șoferilor este pusă zilnic în pericol, iar avariile produse autovehiculelor sunt considerabile. Mai mult decât atât, cei care traversează Podul Prieteniei plătesc și o taxă de pod, evident, mai mare decât cea percepută de bulgari. De asemenea, frecvența cu care se repară acest pod de către CNADNR este demnă de o cauză mai bună, giurgiuvenii afirmând că la un interval de două luni se fac lucrări de plombare și astupare a gropilor, care revin însă, iremediabil, după câteva zile la forma inițială.

Această interpelare a generat numeroase atacuri la adresa mea, însă răspunsul directorului general al CNADNR, Narcis Neaga, mi-a confirmat afirmațiile. "Ordinul de începere a lucrărilor pentru reabilitarea Podului de la Giurgiu peste Dunăre, pe DN 5 km 64+884, inclusiv drumul de acces de la ieșirea din vamă până la intrarea pe pod a fost emis în data de 20 noiembrie 2014. Contractul de proiectare și execuție a fost încheiat în data de 17 octombrie 2014 cu Asocierea Collini Lavori S.p.A - Tecnic Consulting Engineering România SRL, având valoarea de 46.157.644,29 lei fără TVA și o perioadă de execuție de 16 luni calendaristice - două luni pentru elaborarea documentației tehnice și 14 luni pentru execuția lucrărilor de bază. Din cauza condițiilor meteorologice caracteristice perioadei de iarnă, execuția propriu-zisă va fi posibilă începând cu a doua jumătate a lunii aprilie 2015. Se preconizează finalizarea lucrărilor până la data de 20 martie 2016", a răspuns directorul general al CNADNR.

Domnia Sa nu a răspuns însă la întrebarea referitoare la starea precară continuă a podului, precizând doar că "degradarea avansată a betonului de ciment din care este realizată placa de susținere a sistemului rutier asfaltic face ca orice intervenție sau reparație să nu reziste o perioadă lungă de timp". De asemenea, șeful CNADNR nu mi-a pus la dispoziție informațiile solicitate pe cale oficială cu privire la firmele care au executat în ultimii ani lucrări de reparații a carosabilului de pe podul româno-bulgar, cât au costat statul român aceste reparații și ce garanții au fost date de executanți, având în vedere efectul aproape nul al acestor investiții din banii publici, el precizând doar că "în măsura în care au fost constatate sau sesizate defecțiuni datorate execuției defectuoase a lucrărilor de reparații, antreprenorii au fost sancționați în conformitate cu legislația în vigoare și prevederile contractuale".

Iată doar un exemplu în care autoritățile statului nu prezintă informații corecte și complete la aceste interpelări parlamentare. Reamintesc că am abordat acest subiect la cererea giurgiuvenilor, iar răspunsul incomplet al conducerii CNDNR li se adresează acestora. Nu îmi rămâne decât să constat cu amărăciune că va mai curge multă apă pe Dunăre, cu sau fără repararea Podului Prieteniei, până când instituțiile statului își vor face cu adevărat treaba.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 21 octombrie 2019, 13:59
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro