Domnul Giureci-Slobodan Ghera: "Infrastructura, un punct sensibil din România" Infrastructura este în continuare un punct sensibil cu care țara noastră se confruntă - cu drumuri asfaltate doar pe jumătate. În România anului 2015, conform datelor anunțate de Institutul Național de Statistică, aproape 40% din drumurile publice sunt pietruite și de pământ și doar 35,4% sunt modernizate. La sfârșitul anului 2014, drumurile publice din România totalizau peste 85.300 de kilometri. Puțin peste 17 mii, adică 20%, din acest total sunt drumuri naționale, 40% drumuri județene și 38% drumuri comunale. Din totalul drumurilor publice, puțin peste o treime sunt drumuri modernizate, 22 de mii de kilometri sunt parțial modernizate și în jur de 33 de mii de kilometri sunt drumuri pietruite sau de pământ. O bună parte din drumurile publice prezintă o stare tehnică necorespunzătoare și, implicit, riscuri. Deși au trecut două decenii de când România este în continuă dezvoltare și evoluție ca țară și societate, când vine vorba de dezvoltarea infrastructurii, avem o mare hibă. Toate îmbunătățirile făcute la nivel local și toate eforturile de dezvoltare a unei zone, din păcate, dacă nu există și drumuri care să facă legătura între localități, care să ajute importul și exportul, turismul, industria locală, agricultura locală etc., nu cresc cu adevărat percepția unei dezvoltări colective reale. În ciuda fondurilor europene puse la dispoziție pentru reconstruirea și modernizarea infrastructurii țării, toate aceste schimbări fără legătură între ele nu creează împreună o interfață eficientă. Cu alte cuvinte, după mai bine de 20 de ani, noi, românii, nu am înțeles că îmbunătățirile parțiale, pe bucăți, din oricare domeniu, nu adaugă valoare la imaginea națională, ca un tot integrat, iar lipsa drumurilor decente evidențiază și mai mult acest lucru.
|