Plen
Ședința Camerei Deputaților din 22 aprilie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.71/04-05-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
13-04-2021
12-04-2021
07-04-2021
06-04-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 22-04-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 22 aprilie 2015

15. Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.12/2015 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale și utilizarea acestora pentru obiectivul convergență (PL-x 251/2015). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 251/2015

   

După pauză

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Dragi colegi,

Continuăm dezbaterile de astăzi.

19. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 12/2015 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2009.

Raportul nu conține amendamente. Caracterul - ordinar.

Guvernul României, vă rog frumos.

Doamna secretar de stat, vă rog frumos.

Video in format Flash/IOS

Doamna Sirma Caraman:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor deputați,

Obiectul de reglementare al acestei ordonanțe de urgență este acela de a crea cadrul necesar pentru extinderea aplicabilității mecanismului decontării cererilor de plată pentru condițiile specifice proiectelor implementate în parteneriat, finanțate prin Programul Operațional Regional, Programul Operațional de Dezvoltare a Capacității Administrative și, respectiv, Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Comisia pentru buget, finanțe și bănci, o să vă rog frumos.

Doamna deputat Ana Birchall.

Video in format Flash/IOS

Doamna Ana Birchall:

Comisia pentru buget, finanțe și bănci a fost sesizată spre dezbatere în fond cu acest proiect de lege. Conform prevederilor art. 75 din Constituția României, republicată, și ale art. 92 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Camera Deputaților este Cameră decizională.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat proiectul de lege, în ședința din 11 martie 2015.

La dezbaterea proiectului de lege s-au avut în vedere avizele favorabile ale Consiliului Legislativ, Comisiei pentru transporturi și infrastructură, Comisiei pentru afaceri europene și al Comisiei pentru muncă și protecție socială.

Proiectul de lege supus dezbaterii are ca obiect de reglementare extinderea aplicabilității mecanismului decontării cererilor de plată pentru condițiile specifice proiectelor implementate în parteneriate care au aspecte distincte de la un program operațional la altul, necesitând abordări diferențiate, precum și asigurarea contravalorii taxei pe valoarea adăugată, considerată neeligibilă, aferentă cheltuielilor eligibile preluate de beneficiari unici, lideri de parteneriat sau parteneri în cadrul contractelor de finanțare.

Comisia pentru buget a examinat acest proiect de lege în ședința din 31 martie 2015. La dezbaterea acestui proiect de lege au participat și reprezentanții Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice.

În urma examinării acestui proiect de lege și a opiniilor exprimate, deputații prezenți la lucrări au hotărât, cu majoritate de voturi, să supună plenului Camerei Deputaților adoptarea acestui proiect de lege, în forma adoptată de Senat.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc. Dezbateri generale.

Domnul deputat Nazare, vă rog frumos, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Alexandru Nazare:

Mulțumesc, domnule președinte.

Acest proiect de lege extinde mecanismul cererilor de plată și face și apologia acestui mecanism. Noi ne întrebăm pentru..., bineînțeles pentru POR și POTCA. Ne întrebăm dacă a trebuit să aflăm cu stupoare, în ultimul an al exercițiului financiar, că avem nevoie de un mecanism de plată? Adică, atât de târziu a trebuit să ne dăm seama. Sunt lucruri știute, discutate în Comisia Europeană în 2011-2012. Ne-a luat atâta timp să facem acest mecanism de plată?

Dacă examinăm în continuare acest act normativ vedem că tratează și problema salariilor personalului implicat la titlul bugetar FEN, adică la fonduri europene, la contracte cu finanțare nerambursabilă.

Știm foarte bine că au fost tot felul de declarații publice prin care atât premierul, dar și ministrul de resort de pe vremea respectivă, domnul Teodorovici, ne-a promis că va unifica și va egaliza salarizarea personalului implicat în implementarea proiectelor cu fonduri europene.

Din păcate, acest lucru nu s-a întâmplat nici până acum și am avut doar acte normative succesive în care s-a tratat această problemă, dar necorespunzător.

Deci, promisiunea făcută n-a fost îndeplinită.

O a treia chestiune tratată de această lege privește o modificare privind trecerea CNADR-ului înapoi la Ministerul Transporturilor și a Autorității de Management, de la Transporturi la Ministerul Fondurilor Europene.

Bun. Adică, ați constatat la trei ani după ce ați preluat guvernarea că CNADR-ul nu era bine acolo unde era? Adică la domnul Șova, la Departamentul Marilor Piramide, și acum îl întoarceți la transporturi? Dar nu calculați cât a costat, de fapt, cât ne-a costat faptul că CNADR-ul n-a fost acolo unde îi era locul, adică acolo unde se face politica transporturilor rutiere, la Ministerul Transporturilor.

Noi considerăm că scoaterea CNADR-ului, odată cu preluarea guvernării în 2012, a fost un eșec lamentabil și s-a văzut, de fapt, că până acum guvernarea Ponta nu a reînceput..., n-a început vreun proiect de autostradă și să-l și termine, n-aveți un astfel de kilometru început de dumneavoastră să-l și terminați, și unul dintre motive a fost și faptul că CNADR-ul a fost rupt de Autoritatea de Management și de Ministerul Transporturilor, adică de locurile unde se făcea gestiunea programelor financiare pentru infrastructură rutieră.

Bineînțeles, noi n-o să ... o să votăm acest proiect de lege, pentru că știm că e important să absorbim cât de mult se poate până în luna septembrie...

E ultimul an în care o putem face, dar este un context foarte bun să remarcăm performanța extraordinară din primele trei luni, când din 2 miliarde de lei prevăzute ați luat sub 10%.

Adică, dacă în primele trei luni ale anului din aceste 2 miliarde ați luat sub 10%, până în septembrie când se închid, practic, plățile la Bruxelles, cam cât credeți că o să puteți să salvați din acești bani? Șapte miliarde și jumătate de euro vor fi pierduți, cam de trei ori valoarea autostrăzii Sibiu-Pitești.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc, domnule deputat.

Alte luări de cuvânt? Nu sunt. Mulțumesc.

Conform art.106, nefiind amendamente, proiectul de lege merge la votul final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 13 aprilie 2021, 16:56
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro