Plen
Ședința Camerei Deputaților din 18 martie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.44/27-03-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 18-03-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 18 martie 2015

23. Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.20/2014 pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice (PL-x 58/2015). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 58/2015

   

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

Am închis ordinea de zi de astăzi. (Discuții.)

Mergeți mai departe?

Bun. Eu n-am o problemă.

Proiect de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 20/2014.

Patru amendamente respinse, zece amendamente admise.

Inițiatorul.

Doamnă secretar de stat, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Doamna Anne-Rose-Marie Jugănaru (secretar de stat, Ministerul Mediului și Schimbărilor Climatice):

Mulțumesc, domnule președinte.

Proiectul de Lege are ca obiect de reglementare modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice pentru stabilirea măsurilor de management pentru fiecare sit "Natura 2000" în parte.

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor susține promovarea ordonanței din următoarele considerente: simplifică procedurile îndelungate de avizare interministerială a planurilor de management și a regulamentelor ariilor naturale protejate care nu necesită structuri de administrare special constituite și evită tergiversarea aprobării acestora, situație care ar putea conduce la neîndeplinirea obligațiilor asumate de către România. Conduce la clarificarea aspectelor privind măsurile de conservare stabilite de către administratorii, custozii ariilor naturale protejate în zonele de suprapunere ale acestora și, de asemenea, corelarea acestora cu cerințele Comisiei Europene.

Având în vedere cele enunțate anterior, vă rugăm să susțineți promovarea acestei inițiative legislative.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Doamnă președinte Moldovan.

Video in format Flash/IOS

Doamna Carmen Ileana Moldovan:

Vă mulțumesc.

Conform art. 95 din Regulamentul Camerei Deputaților, Comisia pentru mediu și echilibru ecologic a fost sesizată, spre dezbatere în fond, cu proiectul de lege mai sus menționat. Proiectul de ordonanță are ca obiect modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 49/2015.

Senatul a adoptat proiectul de lege.

Comisia a examinat acest proiect de lege în ședința din 24 februarie 2015.

Membrii comisiei au hotărât, cu majoritate de voturi, 2 voturi împotrivă, să propună plenului Camerei adoptarea proiectului de lege, cu amendamente admise, prevăzute în Anexa nr. 1, și cu amendamentele respinse, prevăzute în Anexa nr. 2, care fac parte integrantă din prezentul raport.

Proiectul face parte din categoria legilor ordinare, iar Camera Deputaților este Cameră decizională.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Dezbateri generale.

Doamna Varga. Domnul Ganț după aceea.

Video in format Flash/IOS

Doamna Lucia-Ana Varga:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Partidul Național Liberal nu va vota această modificare a Legii privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice. În primul rând, considerăm că modificările aduse nu sunt benefice pentru această zonă și am să vă aduc un singur exemplu, și anume: se vor declara, se vor aproba planurile de management al parcurilor naturale, de acum încolo, prin aprobarea acestei ordonanțe, prin ordin de ministru, și nu prin hotărâre de guvern, așa cum trebuia să se întâmple și până acum.

Se arată, de fapt, o neputință a Guvernului de a trece prin Guvern planurile de management, de a aproba aceste planuri de management și de a-și asuma implementarea măsurilor de conservare a biodiversității prevăzute în aceste planuri de management.

Este adevărat, însă, că prin simplificarea procedurii se pot aproba aceste planuri de management prin ordin de ministru, dar noi considerăm că nu este numai responsabilitatea Ministerului Mediului în implementarea acestor obligații europene prevăzute și prin planurile de management, ci trebuie să fie obligația întregului Guvern, deci a mai multor ministere implicate.

Deci nu vom vota acest act normativ.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnul Iane.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ovidiu-Cristian Iane:

Mulțumesc, domnule președinte.

Avem aici, de fapt, o situație legată de aceste situri "Natura 2000". Știm foarte bine că harta siturilor "Natura 2000" a fost făcută la început într-un mod așa, mai rapid, pentru că nu am reușit să identificăm corect care sunt acele arii și multe zone, ca să zic așa, cu potențial de dezvoltare economică locală incluse în aceste zone, arii de situri "Natura 2000" n-au mai putut să mai facă activități economice.

Revenind acum la actul normativ de care vorbim, dacă ne referim la modificările care au fost practic prevăzute aici și care au în vedere recomandările Comisiei Europene, ele vin să eficientizeze cadrul și aplicarea cadrului legislativ, astfel încât se va simplifica procedura de avizare interministerială a acestor planuri de management.

Deci, prin trecerea de la Guvern către ministere, eu zic că este o măsură bună, pentru că mai ușor te miști la nivelul unui minister decât la nivelul întregului Guvern. Dacă antevorbitorul meu ar mai fi ocupat fotoliul de ministru, probabil că ar fi votat această lege cu două mâini.

Vă mulțumesc mult.

Grupul parlamentar al Partidului Social Democrat va vota pentru.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Doamna Moldovan, la dezbateri generale. Cu rugămintea dumneavoastră. După care, domnule ministru, vă dau cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Doamna Carmen Ileana Moldovan:

Mulțumesc, domnule președinte.

Îmi pare sincer rău că Partidul Național Liberal refuză să voteze acest proiect, pentru că ar trebui să știți, doamna ministru, că avem niște obligații asumate prin Acordul de parteneriat 2014-2020, obligații pe care dacă noi nu le îndeplinim, vom fi în situația de a ne afla într-un infringement, ceea ce cred că nu vă doriți. Asta înseamnă bani pe care România trebuie să-i plătească, pe de o parte.

Pe de altă parte, acest proiect de lege, această ordonanță, proiectul a fost modificat tocmai în ideea în care să nu ajungem în această situație, pentru că mai avem și alte zone cu infringement. Și pentru a reuși ca până în septembrie sfârșitul acestui an să elaborăm cele 272 de planuri de management, să instituim noi situri comunitare și planurile acestora de management.

Deci, vă aflați într-o eroare totală și cred că este o bilă neagră pentru dumneavoastră.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule deputat, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Korodi Attila:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Baza acestui act normativ până la urmă înseamnă o debirocratizare a procedurilor cu care ne confruntăm de la un minister la altul. Când vorbim de planul de management, un plan de management nu va însemna altceva decât, în sfârșit, o hartă clară a responsabilităților și a posibilităților pentru toți cei care locuiesc în jurul sau în zona arealelor unor habitate naturale protejate. Și cred că asta este cel mai important, pentru că de când în România sunt declarate arii protejate, numai o mică parte a avut șansa să aibă și planuri de management validate. De ce? Pentru că a fost un sistem foarte birocratic care, chiar și o mică întârziere de la orice instituție împingea ani de ani de zile adoptarea acestor documente.

Până la urmă baza acestei ordonanțe este o simplificare a procedurilor și o simplificare a procedurilor nu va însemna altceva decât, de exemplu, când vorbim de plățile compensatorii de la planul național de dezvoltare rurală, să fie aplicabile. Pentru că un plan de management, până la urmă, înseamnă un ghid după care pot fi, conform noului program național de dezvoltare rurală, să fie plătite compensații. Sau ceea ce am votat și în Codul silvic, în sfârșit, va fi foarte clar pentru fiecare hectar de pădure din România, ce reglementări există pentru acea suprafață și atunci statul român ce responsabilitate de compensare are sau nu.

Pentru că, până la urmă, protejarea naturii nu înseamnă neapărat limite. Protejarea naturii înseamnă, până la urmă, niște reglementări care, pe anumite areale mult mai mici înseamnă limitări, dar, în general, înseamnă numai reguli de a conviețui, de a fi împreună cu habitatul deja natural din zonele respective.

De aceea, rog să susțineți acest act normativ care aduce numai beneficii tuturor celor care lucrează în domeniul biodiversității și al protejării parcurilor naționale și nu numai.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Alte luări de cuvânt. Nu sunt.

Intrăm pe amendamentele admise. Vă rog frumos pe cei care au amendamente respinse să le urmărească.

Primul amendament. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Al doilea amendament. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al treilea. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al patrulea amendament admis. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al cincilea amendament admis. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al șaselea amendament admis. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al șaptelea amendament admis. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al optulea amendament admis. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al nouălea amendament admis. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Ultimul, cel de-al zecelea amendament admis. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Proiectul de lege merge la votul final.

Dragi colegi, ne vedem la ora 16,00 pentru sesiunea de vot final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 21 octombrie 2019, 13:13
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro