Plen
Ședința Camerei Deputaților din 11 februarie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.13/20-02-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 11-02-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 11 februarie 2015

28. Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.16/2014 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.25/2001 privind înființarea Companiei Naționale de Investiții "C.N.I." - S.A. (PL-x 478/2014). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 478/2014

   

Domnul Petru Gabriel Vlase:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

26. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.16/2014 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.25/2001 privind înființarea Companiei Naționale de Investiții C.N.I. - S.A.

Guvernul.

Video in format Flash/IOS

Doamna Sirma Caraman:

Mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor,

Mă numesc Sirma Caraman, sunt secretar de stat la Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice.

Obiectul de reglementare al acestui act normativ este modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.25/2001 privind înființarea Companiei Naționale de Investiții, în sensul unificării într-un program național de construcții a tuturor programelor de interes public sau social în domeniul construcțiilor, denumit Programul național de construcții de interes public și social.

Guvernul propune aprobarea actului normativ conform raportului comun al Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și al Comisiei pentru industrii și servicii.

Vă mulțumim.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Comisia.

Domnul președinte Iulian Iancu.

Video in format Flash/IOS

Domnul Iulian Iancu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Comisia pentru industrii și servicii, dar și Comisia pentru administrație publică și amenajarea teritoriului, au fost sesizate pentru dezbaterea în fond, în procedură obișnuită, în procedură normală, a proiectului de lege menționat, proiect care are deja avizul favorabil al Consiliului Concurenței, al Comisiei juridice și a fost adoptat și în Senat.

În fapt, acest proiect încearcă să unifice într-un program național unic toate programele de interes public sau social în domeniul construcțiilor, precum și crearea unor programe-pilot de proiectare, execuție și de urmărire a comportării în exploatare pentru introducerea de soluții constructive, materiale, respectiv tehnologii noi, programe care au avut o perioadă determinată de realizare și care au fost finalizate.

În urma dezbaterilor, membrii celor două comisii propun plenului adoptarea proiectului de lege, cu amendamente admise.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumim, domnule președinte.

Dezbateri generale.

Domnul deputat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Răzvan Horia Mironescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Voi spune de la început că Grupul PNL se va abține la vot la acest proiect de lege și voi explica în câteva cuvinte de ce.

Fundamental, anumite prevederi din acest proiect de lege pentru aprobarea și modificarea Ordonanței nr.16/2014 privind înființarea Companiei Naționale de Investiții, anumite prevederi, spuneam, sunt în regulă și fac sens din punct de vedere operațional.

Problema este că în loc să facem un campion energetic național, așa cum ne-am dorit de mult și n-am reușit să-l facem, ci dimpotrivă, am făcut un campion al construcțiilor, național, lucru care nu este chiar în regulă. Pentru că în felul acesta se lasă fără resurse o mulțime de alte entități, o mulțime de alte unități administrativ-teritoriale ale căror proiecte ar fi putut fi finanțate și, dacă ne uităm în proiectul de lege, vom vedea că Compania Națională de Investiții, dintr-un motiv care-mi scapă, nu are ca sursă de finanțare fonduri europene nerambursabile, lucru pe care alte entități, cum ar fi de exemplu consiliile județene sau alte companii, ar putea să-l aibă.

Compania Națională de Investiții va gestiona un amalgam de lucrări și atribuțiuni pe care cel puțin până acum nu a dovedit că are capacitatea tehnică și organizatorică să le realizeze. Am exemplul câtorva lucrări derulate de Compania Națională de Investiții în colegiul din București pe care îl reprezint în Parlament și unde am avut mari probleme cu calitatea tehnică a lucrărilor, lucrări care, de mai bine de un an, nu au putut fi recepționate din cauza unor vicii de execuție evidente și care, bineînțeles, din cauza managementului defectuos al dirigenției de șantier nu au fost remediate de constructor.

Pentru anul 2015 Compania Națională de Investiții va avea un buget de 192 de milioane de euro, mult mai mare ca până acum, lucru care ar trebui să satisfacă această multitudine de proiecte pe multiplele direcții, așa cum sunt ele descrise în proiectul de lege pe care îl avem în dezbatere. Problema este că aceste proiecte nu sunt prioritizate. Se fac săli de sport în localități unde sala de sport costă mai mult decât bugetul anual al localității respective. Se fac bazine în localități care nu au destui copii care să învețe să înoate în aceste bazine. Deci, din nou revenim la problema managementului și dacă nu cumva prin acest proiect de lege dăm Companiei Naționale de Investiții o pălărie prea mare pe care deocamdată nu este pregătită să o poarte. Prin acei 5 la sută, pe care, e în regulă, este una dintre părțile bune ale proiectului de lege, îi acordăm companiei de investiții pentru partea de management de gestiune a proiectelor și așa mai departe, se pare că acești bani nu ajung și la acționarii Companiei de Investiții care sunt, printre alții, administrația porturilor dunărene, administrația porturilor Constanța și ceilalți acționari. Banii respectivi ar trebui, fie să-i fie folosiți pentru investiția în cazul CNI în capacitatea organizatorică, fie să fie distribuiți către acționari pentru a fi folosiți acolo, în vederea unor investiții. Deci, datorită acestor argumente pe care le-am expus, Grupul parlamentar al PNL va vota prin abținere.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc, domnule deputat.

Alte... vă rog, domnule...

Video in format Flash/IOS

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Mulțumesc că mi-ați dat cuvântul.

Am vrut să fac o intervenție, colegii mei de demult, de acum, din 2000-2004, știu când s-a înființat această companie, ce rol a avut, ce scop a avut și e departe de ceea ce se întâmplă astăzi. Acționari sunt toate companiile care aparțin de Ministerul Transporturilor. Că e Metrorex, că e Administrația Porturilor Dunărene sau APC-ul Constanța, întrebarea e, ce rost are, niște acționari care aparțin de Ministerul Transporturilor să fie în subordinea unui alt minister, Ministerul Dezvoltării, și cred că ar trebui să ne gândim foarte bine care este rolul acestei companii, acel cinci la sută, de ce și unde se duce, și scopul inițial a fost de a găsi, într-o formă sau alta, de a lua o parte din fonduri către ministerul inițial al transporturilor. Dar unde am ajuns acum, foarte bine a spus colegul meu, hai să facem și o analiză, să vedem ce se întâmplă cu profitul acestei companii, dacă acționarii au vreun rol, că toate numirile le face numai ministrul respectiv, cel care coordonează Compania Națională de Investiții, încălcând practic toată legislația privind societățile comerciale.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc, domnule deputat.

Alte intervenții, dacă mai sunt? Nu sunt.

Trecem la dezbaterea inițiativei legislative.

Avem amendamente admise de la poziția 1 până la poziția 20. Dacă sunt obiecțiuni? Vă mulțumesc.

Inițiativa merge la votul final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 21 octombrie 2019, 3:30
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro