Plen
Ședința Camerei Deputaților din 11 februarie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.13/20-02-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 11-02-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 11 februarie 2015

13. Reexaminarea, la cererea Președintelui României, a Legii pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.14/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecțiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice (PL-x 403/2013/2014). (rămasă pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 403/2013

   

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

12. Reexaminarea, la cererea Președintelui României, a Legii pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 14/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecțiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice.

Are 6 amendamente admise, caracterul este ordinar.

Are cuvântul Guvernul României.

Video in format Flash/IOS

Doamna Sirma Caraman:

Mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor,

Guvernul propune adoptarea acestui proiect de act normativ în forma propusă de Comisia pentru buget, finanțe, prin raportul înlocuitor asupra cererii de reexaminare a Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență nr. 14/2013.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc și eu.

Domnule președinte, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Viorel Ștefan:

Mulțumesc, domnule președinte.

În conformitate cu prevederile art. 137 din Regulamentul Camerei, republicat, Comisia noastră a fost sesizată spre reexaminare cu Legea privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 14/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecțiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice.

Această lege adoptată de Parlamentul României a fost transmisă spre promulgare Președintelui României la data de 15 februarie 2014. În temeiul art. 77 alin. (2) din Constituția României, republicată, la data de 7.03.2014, Președintele României a formulat o cerere de reexaminare din următoarele motive.

La art. 1 din ordonanță în care sunt enumerați beneficiarii cărora li se aplică prevederile acesteia sunt excluși beneficiarii instituțiilor publice centrale, iar acest lucru constituie o discriminare de reglementare.

La art. 5 alin. (2), care stabilește modalitatea de calcul pentru dobânzile aferente sumelor datorate bugetului Uniunii Europene, perioada luată în calcul este până la data transmiterii de către beneficiari a solicitărilor pentru suportarea de la bugetul de stat a corecțiilor financiare cauzate de abaterile de la legislația privind achizițiile publice, lipsind perioada între data depunerii solicitării și data la care beneficiarilor li se comunică un răspuns. Această prevedere nu este în acord cu dispozițiile art. 102 din Regulamentul Comisiei Europene nr. 1083/2006 potrivit cărora orice întârziere a rambursării face obiectul plății unor dobânzi de întârziere de la scadență până la data rambursării efective.

Art. 7 alin. (2) prevede că sumele aferente corecțiilor financiare plătite beneficiarilor pot fi utilizate de către aceștia și pentru plata unor arierate și pentru cheltuieli de capital, ceea ce înseamnă că fondurile transferate către autoritățile locale depășesc aria proiectelor finanțate din fonduri europene, dar și obiectul și scopul legii transmise spre reexaminare.

Destinația fondurilor primite de către autoritatea locală de la bugetul de stat prin intermediul Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice excede ariei de desfășurare a proiectelor susținute din fonduri europene pentru care se aplică corecția financiară.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a admis parțial cererea de reexaminare trimisă de Președintele României și a adoptat legea, cu un amendament, în ședința din 23 martie 2014.

În conformitate cu prevederile art. 75 alin. (1) și (3) din Constituția României, republicată, și ale art. 92 alin. (1) din Regulamentul Camerei, republicat, Camera Deputaților este Cameră decizională.

Conform art. 137 din Regulamentul Camerei, republicat, Comisia pentru buget, finanțe și bănci a întocmit Raportul cu nr. 4c-2/2006/6.05.2014 de admitere parțială a cererii de reexaminare a Președintelui României și de adoptare în forma aprobată de Senat a legii, care a fost transmis membrilor Camerei Deputaților în vederea depunerii de amendamente.

În conformitate cu prevederile art. 61 și art. 137 alin. (3) din Regulamentul Camerei, republicat, în ședința din 23 septembrie 2014 membrii Comisiei au luat în dezbatere raportul inițial, cererea de reexaminare, forma adoptată de Senat și amendamentul depus de domnul deputat Erdei István și domnul deputat Szabó Ödön.

Din totalul de 35 de membri ai Comisiei au fost prezenți la dezbateri 31 de deputați. În urma dezbaterilor, membrii Comisiei au hotărât cu unanimitatea de voturi a deputaților prezenți întocmirea unui raport înlocuitor de admitere în parte a cererii de reexaminare a Președintelui României și propun plenului Camerei Deputaților adoptarea Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 14/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecțiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislația din domeniul achizițiilor publice, în forma aprobată de Senat, cu un amendament prevăzut în anexa de la prezentul raport.

În raport cu obiectul și conținutul său, legea face parte din categoria legilor ordinare.

Vă mulțumesc.

   

(În continuare, lucrările ședinței sunt conduse de domnul deputat Petru Gabriel Vlase, vicepreședinte al Camerei Deputaților.)

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc, domnule președinte.

Dezbateri generale. Dacă dorește cineva să ia cuvântul?

Vă rog, doamna deputat.

Video in format Flash/IOS

Doamna Maria-Andreea Paul:

Bună ziua, domnule președinte.

Stimați colegi,

Președintele a cerut reexaminarea, pentru că sunt excluse instituțiile publice centrale și deci se creează discriminare, dar și pentru că sumele care vor fi transferate de MDRAP pot fi folosite de autoritățile locale și pentru plata de arierate și cheltuieli de capital. De asemenea, modalitatea de stabilire a dobânzilor aferente sumelor datorate la bugetul Uniunii Europene și care urmau a fi plătite tot din bugetul MDRAP nu respectă regulamentul Comisiei Europene nr. 1083 din 2006. Trebuiau de la scadență până la rambursare efectivă, și nu după aprobarea solicitării de către MDRAP. Senatul a aprobat doar această ultimă solicitare din cererea de reexaminare a Președintelui.

Raportul comisiei Camerei Deputaților mai propune ca amendamente includerea asociațiilor de dezvoltare intercomunitară la beneficiari. Așadar, degeaba se laudă "briliantul" fondurilor europene cu absorbția la hectar, atât timp cât problemele, în loc să fie soluționate, sunt de fapt ascunse sub preș.

Nu vreau să fac aici inventarul problemelor de pe actualele programe operaționale și riscul de pierdere și dezangajare a fondurilor europene pentru transporturi din cauza incompetenței fostului ministru Șova și a premierului Victor Ponta. De altfel, și noul program operațional admite că 1,4 miliarde de euro din alocarea pentru ciclul financiar 2014-2020 se duc pe proiectele care trebuiau finalizate în bugetul și prin bugetul 2007-2013.

Revin însă la ordonanța de față, transmisă de Președintele țării la reexaminare. Este inadmisibil ca unele corecții financiare să fie acoperite din bugetul de stat, iar altele de beneficiari. Este inadmisibil ca banii pentru corecții să se ducă de fapt și spre plata altor datorii și arierate locale. Dacă acceptăm aceste prevederi, nu facem altceva decât să încurajăm perpetuarea unor erori în implementarea proiectelor cu fonduri europene. Pentru că, nu-i așa, bugetul de stat e pușculiță fără fund. Partidul Național Liberal va vota prin abținere la acest proiect de lege.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc, doamna deputat. Alte luări de cuvânt la dezbateri generale?

Trecem la dezbaterea legii. Avem șase amendamente admise. Dacă sunt obiecții la cele șase amendamente admise din anexă. Nu sunt. Legea rămâne la votul final. Lege ordinară.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 21 octombrie 2019, 14:04
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro