Plen
Ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din 19 decembrie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.1/06-01-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
03-06-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 19-12-2014 Versiunea pentru printare

Ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din 19 decembrie 2014

2. Aprobarea ordinii de zi și a programului de lucru.

Video in format Flash/IOS

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Mulțumesc, domnule deputat.

Permiteți-mi să declar deschisă ședința comună de astăzi a Senatului și Camerei Deputaților și vă anunț că, din totalul de 569 de senatori și deputați, și-au înregistrat prezența 421, iar 148 sunt absenți.

Cvorumul legal de lucru este îndeplinit, adică 285 de senatori și deputați.

Birourile permanente ale celor două Camere ale Parlamentului au adoptat proiectul ordinii de zi și programul de lucru pentru ședințele comune în forma distribuită tuturor parlamentarilor, începând de astăzi și continuând în zilele următoare, până la votarea Legii bugetului de stat și a Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2015.

Sunt comentarii în legătură cu ordinea de zi? (Discuții la prezidiu.)

Domnule deputat Cernea, vă rog, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Remus-Florinel Cernea:

Vă mulțumesc foarte mult.

Domnule președinte al Senatului,

Domnule președinte al Camerei Deputaților,

Stimate colege și stimați colegi,

Bugetul este o chestiune centrală pentru economia unei țări, face diferența dintre stânga și dreapta, dintre diverse abordări politice.

Din nefericire, procedura pe care am avut-o pentru a formula amendamente și pentru a discuta acest buget este mult prea scurtă. Am avut doar 48 de ore să formulăm amendamente la începutul acestei săptămâni. Am primit DVD-ul cu zeci de mii de pagini ale proiectului de buget, abia luni, când l-am luat de la căsuță. Acum am luat DVD-ul cu rapoartele comisiilor.

Suntem condamnați la o muncă superficială, făcută în grabă, pe o chestiune centrală, esențială, capitală pentru România.

Nu cred că... lucrând într-un astfel de mod, atât de repede, nelăsând un timp extins pentru dezbatere și pentru formularea de amendamente și pentru discutarea lor - pentru că a formula un amendament cere o analiză aprofundată, nu poți să faci lucrurile în grabă în două zile -, Parlamentul devine o simplă anexă a Guvernului, bugetul, probabil, va trece într-o formă foarte apropiată de ceea ce și-a dorit Guvernul, fără însă a avea o dezbatere de substanță, cu adevărat.

Sper foarte mult ca, în viitor, să evităm astfel de lucruri, să respectăm legea și să avem dezbateri aprofundate, pentru că doar așa vom dovedi că-i respectăm pe cetățenii români care ne-au trimis pe toți, aici, prin vot.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Dacă sunt alte intervenții?

Dacă nu sunt, supun votului dumneavoastră ordinea de zi.

Cine este pentru? 421 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Un vot împotrivă.

Abțineri? Nicio abținere.

Ordinea de zi a fost aprobată.

În legătură cu programul de lucru sunt comentarii? Nu.

Atunci, supun votului dumneavoastră programul de lucru.

Cine este pentru? Mulțumesc. 421 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Un vot împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

Programul de lucru a fost aprobat.

    ................................................
   

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

Înainte de aceasta, o să vă cer permisiunea să prelungim termenul de lucru până când terminăm toate anexele. O să mai dureze după ora 21.00, bănuiesc, 40 - 45 de minute. (Discuții în sală.)

Vă rog. Nu. Bugetul asigurărilor sociale îl facem mâine dimineață. Da?

Vă supun votului prelungirea programului de lucru până când terminăm toate anexele de la bugetul de stat pe 2015.

Cine este pentru? 121 de voturi pentru.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? 5 și cu 29... 34 de voturi împotrivă.

Mulțumesc foarte mult.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 5 iunie 2020, 4:26
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro