Vicențiu-Mircea Irimie
Vicențiu-Mircea Irimie
Ședința Camerei Deputaților din 24 iunie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.80/04-07-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
03-06-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 24-06-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 24 iunie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.113 Vicențiu-Mircea Irimie - declarație politică: - "Românii sunt încă toleranți cu serviciile oferite de sistemul de sănătate!";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Vicențiu-Mircea Irimie:

"Românii sunt încă toleranți cu serviciile oferite de sistemul de sănătate!"

Un studiu recent realizat la inițiativa Institutul Aspen România ne arată nivelul de satisfacție al pacienților români referitor la serviciile medicale de care beneficiază, atât în raport cu medicul de familie, cât și cu cel specialist. Rezultatele studiului sunt oarecum surprinzătoare, reieșind faptul că, deși sistemul public de sănătate autohton în ansamblul său a fost aspru criticat în ultima perioadă, românii sunt mulțumiți într-un grad ridicat de prestația acestor două categorii de medici. Aceste rezultate denotă încrederea românilor în munca specialiștilor din medicină, iar acest sentiment este dătător de speranțe și pentru îmbunătățirea situației generale a sistemului medico-sanitar, determinând și creșterea gradului de respect în raport cu nevoile pacienților.

Conform studiului, medicul de familie are aprecierea unui procent însemnat dintre români în ceea ce privește ușurința cu care sunt programați, 78% fiind mulțumiți și foarte mulțumiți, iar în cazul medicilor specialiști procentul respectiv se situează la 73%. Un rezultat aproape spectaculos este reliefat la capitolul "Curățenia și confortul din sala de așteptare și cabinet", românii apreciind ca pozitive aceste aspecte în procent de 69% în cazul medicului de familie și 76% în cazul celui specialist. Comportamentul personalului a fost, de asemenea, perceput bine de pacienți, 77% dintre români apreciind ca peste așteptări comportamentul personalului în cazul medicului de familie, iar un procent și mai mare, 81%, în cazul medicului specialist. Un procent de 57% dintre români sunt mulțumiți și extrem de mulțumiți de timpul necesar a fi alocat pentru consultația la medicul de familie, inclusiv durata de așteptare până la debutul propriu-zis al consultului, procentul crescând semnificativ, la 68%, în cazul aceleiași operațiuni derulate la medicul specialist. Și calitatea explicațiilor oferite de către medici privind starea bolilor pacienților este apreciată de circa trei sferturi dintre români, respectiv 73% în cazul medicului de familie și 79% în cazul celui specialist.

Percepția pozitivă a populației României referitor la activitatea celor două categorii de medici demonstrează faptul că sistemul medical din România are resurse de regenerare, în ciuda problemelor existente în ultima perioadă, unele grave, legate de corupție, dar și a exodului masiv de cadre medicale spre locuri de muncă din străinătate. Desigur, statul român mai are multe lucruri de întreprins pentru instituirea unui climat european și civilizat în sănătate. În opinia mea, sunt necesare o nouă lege de salarizare specifică sistemului de sănătate, alocarea a minim 6% din PIB acestui sector, asigurarea unor drepturi salariale decente, inclusiv cele restante etc.

Studiul la care am făcut referire mai arată totodată că românii își păstrează nivelul de toleranță față de prestația cadrelor medicale, iar acest fapt trebuie încurajat în continuare, printr-o muncă susținută a tuturor celor din sistem, dar, așa cum spuneam, și prin implicarea mai pronunțată a autorităților care veghează la buna sa funcționare.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 7 iunie 2020, 10:39
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro