Gheorghe Udriște
Gheorghe Udriște
Ședința Camerei Deputaților din 24 iunie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.80/04-07-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
19-03-2020 (comună)
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 24-06-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 24 iunie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.4 Gheorghe Udriște - declarație politică având titlul "Cine are interes ca Legea taximetriei să nu fie promovată?";

   

Domnul Ioan Oltean:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

Îl invit acum pe domnul deputat Gheorghe Udriște, din partea Grupului parlamentar al Partidului Democrat Liberal, să-și susțină declarația și se pregătește domnul deputat Vasile Drăgușanu, din partea Grupului parlamentar al Partidului Conservator.

Domnule deputat, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Gheorghe Udriște:

Domnule președinte,

Stimați colegi parlamentari,

Declarația mea politică de astăzi este determinată de haosul tot mai mare și înfricoșător în ceea ce privește transportul în regim de taxi nu numai în București, ci și în alte localități din țară.

Am intitulat-o: "Cine are interes ca Legea taximetriei să nu fie promovată?"

Ca multe alte inițiative care au fost introduse și ulterior uitate în Parlament, și proiectul legislativ pentru modificarea Legii taximetriei își așteaptă deznodământul de câțiva ani de zile. Este o inițiativă care a stârnit pe bună dreptate controverse și ample dezbateri între toți cei direct vizați de modificările care se prefigurează. Proiectul legislativ se plimbă de la o comisie la alta și nu se ia nicio decizie în sensul adoptării ei. Între timp, au mai apărut și alte modificări și amendamente la Legea nr.38/2003 privind transportul în regim de taxi și de închiriere, dar la fel de bine au fost vânturate prin Parlament fără să ajungă pe ordinea de zi. Vă pun astăzi întrebarea - cine are interes ca legea taximetriei să nu fie promovată? Cine are interesul să fie amânat procesul de avizare și adoptare a proiectului legislativ în Camera Deputaților?

Cine are interes în haosul existent azi în București și alte localități din țară în zona transportului public în regim de taxi?

Cine garantează asupra siguranței utilizatorilor, când în piață circulă autovehicule deteriorate și murdare, fără verificări tehnice sau având conducători auto cu grave deficiențe de etică și comportament, iar unii, ce-i drept, puțini la număr, cu deficiențe de sănătate?

Fac un apel astăzi, în speranța că vom redeschide discuțiile pe marginea acestei legi, pornind de la amplele dezbateri pe care le-au inițiat taximetriștii. Protestele lor, inclusiv în fața Palatului Parlamentului, ne obligă să luăm urgent o decizie în această privință. Sunt probleme a căror rezolvare nu mai permite amânări.

În urma discuțiilor purtate cu taximetriștii din capitală, am înțeles că aceștia se simt prejudiciați în raport cu colegii din Ilfov, care primesc autorizații de operare permanentă inclusiv pe raza municipiului București, deși legea în vigoare este foarte clară din acest punct de vedere, iar, pe deasupra, cei din Ilfov obțin și autorizația la costuri mult mai mici; sunt nemulțumiți de tarifele practicate la nivel de capitală, care sunt prea mici și nu acoperă toate cheltuielile pe care le suportă fiecare șofer de taximetru în parte; sunt contrariați de condițiile impuse de firmele de taximetrie care nu asigură un beneficiu, în urma taxei foarte mari pe care o plătesc aceștia pentru colaborare.

Nemulțumirile taximetriștilor nu sunt de ieri, de azi. Primăria Capitalei avea datoria să clarifice și să vină în întâmpinarea cererilor taximetriștilor de pe raza municipiului București. O instituție publică nu poate permite concurența neloială, iar acest lucru a fost posibil prin emiterea unor hotărâri de consiliu anulate ulterior de Tribunalul București. Și revin astfel la aceeași nelămurire - cine are interesul ca modificările din Parlament, pe Legea nr.38/2003 privind transportul în regim de taxi și de închiriere, să fie amânate de atâția ani de zile?

O piață corectă, fără intervenția factorilor de decizie, ar permite "șoferilor de taxi să-și desfășoare activitatea în mod cinstit", a fost concluzia Consiliului Concurenței, care a intrat în această dezbatere cu câteva observații foarte pertinente. Impunerea unui număr maxim de licențe ar însemna limitarea accesului pe piața taximetriei a potențialilor concurenți. Dar, totodată, taxele pentru autorizațiile de operare pe raza unui oraș trebuie să fie aceleași pentru toți, în caz contrar competiția pe piața taximetriei este serios afectată.

Legiferarea unui tarif unic ar echivala cu consacrarea existenței unor carteluri pe piața taximetriei și acest lucru ar fi imposibil, dat fiind costurile diferite ale fiecărui operator privat. "Principala formă de concurență este cea prin preț", ne-a transmis Consiliul Concurenței, având în vedere că serviciile din domeniul taximetriei nu se desfășoară în regim de monopol. Dar nimic nu împiedică ca legislația națională să impună un tarif maxim sau unul recomandat, și astfel șoferii și companiile de taxi să-și stabilească de comun acord prețul, în funcție de costurile suportate de fiecare în parte.

Cei de pe piața taximetriei trebuie să aibă posibilitatea să acționeze conform exigențelor impuse de piața în domeniu, fără să se lovească de reglementări legislative care nu țin cont de cerințele pieței și nu permit dezvoltarea corectă a acestui domeniu. Patronii sunt obligați să țină cont de nevoile șoferilor de taximetre cu care colaborează, iar o piață corectă ar permite fiecărui taximetrist să decidă asupra propriului tarif.

Dezbaterile sunt binevenite în comisiile de specialitate din Parlament și fac apel astăzi pentru urgentarea procesului de adoptare a modificărilor pe Legea nr.38/2003, ținând cont de recomandările taximetriștilor și respectând principiile unei piețe concurențiale.

Vă mulțumesc.

Deputat de București, Gheorghe Udriște.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 1 aprilie 2020, 8:58
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro