Sorin-Avram Iacoban
Sorin-Avram Iacoban
Ședința Camerei Deputaților din 17 iunie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.75/27-06-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
27-05-2020
20-05-2020 (comună)
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 17-06-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 iunie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.118 Sorin-Avram Iacoban - declarație politică: - "Guvernarea Ponta, o guvernare a bunului-simț";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Sorin-Avram Iacoban:

"Guvernarea Ponta, o guvernare a bunului-simț"

Așa după cum s-a și văzut în ultima perioadă, Guvernul Ponta a căutat să se ocupe de realizarea programului de guvernare cu care s-a prezentat în fața electoratului în 2012, lăsând politica de mahala celorlalte formațiuni politice care nu au înțeles să se aproprie constructiv de cei care le-au acordat încrederea. Chiar dacă în acest moment USL-ul nu mai există, datorită rușinoasei trădări a domnului Crin Antonescu, Guvernul Ponta are în continuare ca obiectiv de guvernare realizarea programului USL, în situația în care preluarea guvernării s-a realizat în prezența unei vistierii secătuite de oligarhii portocalii.

Ca măsură de primă urgență, a trebuit să repare o parte din nedreptățile comise de PDL care au dus la dezechilibre sociale periculoase. Astfel, prin OUG nr. 15 din 2012 au fost majorate salariile bugetarilor în două tranșe, cu 8% și 7,4% pentru a ajunge la nivelul dinaintea odioaselor tăieri. Odată realizat acest imperativ, Guvernul a fost preocupat de o consolidare fiscală sustenabilă bazată pe relansarea economică și reducerea risipei banului public, având ca principii directoare:

  • prudență macroeconomică, responsabilitate fiscal-bugetară;
  • transparență și deschidere față de partenerii sociali;
  • libertate economică și competiție corectă;
  • acumulare corectă de capital;
  • respectarea regimului statului de drept, a angajamentelor asumate cu partenerii externi, Comisia Europeană, Fondul Monetar Internațional, Banca Mondială;
  • îmbunătățirea semnificativă și imediată a gradului de absorbție a fondurilor structurale.

Fiind stabilite aceste principii directoare, Guvernul Ponta a căutat să le pună în aplicare, reușind în cei doi ani de guvernare, printre altele:

  • reducerea cu 30% a cheltuielilor de protocol și a celor privind deplasările în străinătate ale oficialilor;
  • reducerea evaziunii fiscale prin adoptarea OUG nr. 24 din 2012;
  • sprijinirea mediului de afaceri prin majorarea plafonului de scutire la plata TVA de la 35.000 de euro la 65.000 de euro, ceea ce a generat o relaxare fiscală importantă;
  • finanțarea sustenabilă a deficitului de cont curent prin mărirea gradului de acoperire a deficitului de cont curent prin investiții străine directe de la 8,4% (valoare în timpul guvernelor Băsescu-Udrea) la peste 30,1%;
  • introducerea TVA la încasare pentru contribuabilii cu o cifră de afaceri inferioară plafonului de 2.250.000 lei, ceea ce reprezintă 92% din totalul plătitorilor de TVA, adică 430.000 de plătitori de TVA;
  • transpunerea Directivei 2010/45/CE în ceea ce privește emiterea facturilor pentru creșterea securității juridice la contribuabili;
  • accelerarea reformelor structurale pentru a ajuta economia să-și fructifice potențialul de creștere economică, estimată la 3% pe an.

În domeniul dezvoltării agriculturii și a satului românesc, Guvernul Ponta a manifestat o preocupare pentru dezvoltarea sistemului de irigații și încurajarea infrastructurii de irigații cu aplicabilitate pe canalul Siret - Bărăgan, fără să uite de încurajarea agriculturii de nișă sau scăderea TVA-ului la pâine, având ca proiect și scăderea TVA-ului la produsele agroalimentare. Evident că nu a fost uitat nici domeniul cercetării și inovării în agricultură, Guvernul depunând eforturi pentru elaborarea unui program național de cercetare în perioada 2014 - 2020.

În domeniul apărării naționale s-a reușit angajarea activă la proiectele din cadrul inițiativelor SMART DEFENCE/NATO și POOLING AND SHARING/UE, precum și îndeplinirea obligațiilor parteneriatului strategic cu SUA pe baza Legii nr. 290/2011 privind realizarea scutului antirachetă.

În ceea ce privește domeniul bugetar, obiectivul a fost menținerea deficitului bugetar pe sistem ESA sub 3% din PIB până în 2016, respectând criteriile stabilite de Tratatul de la Maastricht, alături de atingerea unui deficit bugetar structural de 0,7% din PIB și menținerea ponderii datoriei publice la o valoare mai mică de 60% din PIB.

În domeniul comunicațiilor s-a realizat Strategia Națională privind Agenda Digitală pentru România, alături de dezvoltarea sistemului de interoperabilitate. Mai mult, România s-a alăturat grupului de țări care au făcut aplicarea inițiativei europene OPEN DATA, care viza punerea la dispoziția publicului a datelor de acces, reutilizabile și redistribuibile care nu sunt sub protecția patentelor sau drepturilor de autor.

Nu în ultimul rând, Guvernul Ponta a demonstrat că prin seriozitate se pot accesa fondurile europene necesare pentru reforme și investiții, mărind rata de absorbție a acestora de la 8,53% în mai 2012 la 33,47% în decembrie 2013. De asemenea, suma solicitată de România Comisiei Europene pentru a fi rambursată la nivelul lui decembrie 2013 era de 6,43 miliarde de euro, din care țara noastră încasase 5,09 miliarde din fonduri structurale și de coeziune, adică 26,49%, de 3,5 ori mai mult decât nivelul lui mai 2012.

Dragi colegi, sunteți așteptați cu toții pentru a susține programul politic cu care Guvernul Ponta a reușit să stabilizeze această țară, după ce, ca urmare a incompetenței portocalii, România a fost adusă în stare de moarte clinică. Am demonstrat și nimeni nu poate tăgădui acest lucru, că ne-a preocupat repararea nedreptăților sociale patentate de Guvernele Băsescu-Udrea. În timp ce unii dintre actorii politici din România escaladau grilele televiziunilor pentru a lua apărarea unui sistem corupt condus de oligarhii portocalii, Guvernul Ponta s-a preocupat doar de aplicarea unor politici sustenabile care să scoată țara din criză. Credem că Guvernul Ponta, prin activitatea pe care a desfășurat-o până în acest moment, a inaugurat în sfârșit politica bunului-simț în România.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 2 iunie 2020, 2:55
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro