Flavius-Luigi Măduța
Flavius-Luigi Măduța
Ședința Camerei Deputaților din 17 iunie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.75/27-06-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
27-05-2020
20-05-2020 (comună)
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 17-06-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 iunie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.89 Flavius-Luigi Măduța - declarație politică cu subiectul: "Școlile trebuie gândite în interesul elevilor";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Flavius-Luigi Măduța:

"Școlile trebuie gândite în interesul elevilor"

Infrastructura școlară este un element important în procesul de reformare a învățământului. Responsabilitatea pentru cadrul în care se desfășoară procesul didactic este împărțită între administrația centrală și autoritățile locale, ultimele cu un rol tot mai important în amenajarea spațiilor pentru învățământ.

Rețeaua școlară trebuie gândită pornind de la interesul elevilor. Resping categoric deciziile care au predominat în guvernările trecute și care au condus la închiderea unor școli și grădinițe din considerente pur financiare. Unul dintre obiectivele importante ale statului este acela de a asigura accesul facil la educație pentru toți copiii - obiectiv de care ne îndepărtăm atunci când elevii sunt nevoiți să parcurgă distanțe mari, în condiții dificile, pentru a ajunge la școală.

Pe de altă parte, structura unităților de învățământ nu trebuie și nu poate să rămână una pietrificată. Criteriul determinant care validează existența unei școli în comunitate este interesul elevilor și al părinților. Este un criteriu pragmatic și obiectiv: părinții aleg să își trimită elevii la acele școli care asigură condiții bune de predare, calitatea actului didactic, seriozitate și un viitor pe piața muncii.

Școlile care nu sunt atractive pentru elevi și părinți nu trebuie păstrate cu orice preț, în ideea de a păstra intactă rețeaua școlară. Resursele - atât cele umane cât și cele financiare trebuie redirecționate spre școlile recomandate de interesul comunității.

Reforma învățământului trebuie să aibă la bază criterii de performanță, pragmatism și, cel mai important, trebuie să pornească de fiecare dată de la interesul elevilor.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 2 iunie 2020, 2:51
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro