Marioara Nistor
Marioara Nistor
Ședința Camerei Deputaților din 17 iunie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.75/27-06-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
27-05-2020
20-05-2020 (comună)
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 17-06-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 iunie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.75 Marioara Nistor - declarație politică ce are ca subiect: "România are nevoie de investiții masive în educație!";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Doamna Marioara Nistor:

"România are nevoie de investiții masive în educație!"

Declarația mea politică de astăzi se constituie într-o pledoarie publică în favoarea identificării unor soluții viabile pentru ca statul să investească mai mult în procesul de învățământ. Din păcate, în ciuda rezultatelor excelente înregistrate în ultimii ani la examenul de bacalaureat, în acest an Brăila ocupă primul loc pe țară la capitolul cei mai mulți elevi neînscriși la bacalaureat, cu un procent de 39,16% din elevii care au terminat clasa a XII-a. Sper însă că locul codaș pe care Brăila îl ocupă din acest punct de vedere să fie compensat de o promovabilitate cât mai bună, pentru a se susține teza conform căreia elevii care nu s-au prezentat la această sesiune și-au dat seama că sunt nepregătiți.

Aș vrea totuși să exprim câteva puncte de vedere pertinente, care cred că vor ajuta în demersurile Ministerului Educației de a instaura un climat propice performanței în învățământ. Aș începe cu pregătirea elevilor, pentru a avea o mentalitate sănătoasă despre viitoarea lor preocupare. Mă refer la faptul că nu toți tinerii trebuie să urmeze neapărat o facultate și ulterior să devină șomeri cu studii superioare, așa cum din păcate se întâmplă frecvent în prezent, ci este mult mai important ca ei să facă ceea ce le place și ce le oferă șansa accederii într-un loc de muncă. Există numeroase meserii pe care mulți tineri le-ar face cu plăcere, fără prea mare efort, și care au mare căutare pe piața muncii. Astfel, în opinia mea, o școală de meserii în municipiul Brăila ar fi binevenită și, în același timp, extrem de necesară, iar noua unitate de învățământ ar putea funcționa pe actuala structură a unuia din colegiile din oraș, care dispun în prezent de mai multe specializări de profil și care pot fi extinse, în funcție de necesarul de forță de muncă rezultat în urma consultărilor cu agenții economici din zonă.

De asemenea, un alt aspect foarte important consider că este și practica elevilor, mai exact pregătirea lor pentru a fi buni executanți ai meseriilor alese. Experiența ne arată că, din păcate, la absolvirea liceelor și colegiilor, tinerii noștri au o serie de cunoștințe teoretice pe care nu sunt în stare să le pună în practică.

O altă problemă pe care doresc să o supun atenției responsabililor educației naționale este realitatea conform căreia, deși condițiile pentru primirea unei burse sociale sunt draconice, nu toți elevii care îndeplinesc aceste condiții primesc sumele de bani corespunzătoare acestui ajutor de la stat. Acest lucru se datorează existenței unei legislații ambigue, care permite alocarea unor fonduri insuficiente pentru toți beneficiarii care se încadrează în condițiile cerute. Pentru a corecta această situație, voi cere Ministerului Educației să îmi prezinte necesarul financiar pentru acoperirea tuturor cererilor de burse sociale din România, deoarece este nefiresc ca elevii să nu poată folosi acest ajutor din partea statului.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 2 iunie 2020, 2:37
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro