Plen
Ședința Camerei Deputaților din 2 iunie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.65/10-06-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
03-06-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 02-06-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 2 iunie 2014

23. Primirea de răspunsuri la întrebările adresate primului-ministru și membrilor Guvernului.  

     

După pauză

 
     

A doua parte a ședinței a fost condusă de domnul deputat Ioan Oltean, vicepreședinte al Camerei Deputaților.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Ioan Oltean:

Doamnelor și domnilor colegi, bună seara, tuturor!

Dați-mi voie să deschid ședința consacrată, în seara aceasta, răspunsurilor pe care membrii Guvernului Ponta le-au dat întrebărilor și interpelărilor pe care dumneavoastră le-ați adresat.

 
Video in format Flash/IOS Vasile Horga

O să începem cu Ministerul Mediului și Schimbărilor Climatice.

Domnul deputat Horga Vasile, dacă este prezent - bună seara, domnule deputat! -, din partea Grupului parlamentar al Partidului Național Liberal a depus o interpelare extrem de interesantă referitoare la eliminarea birocrației, probabil din cadrul ministerului respectiv.

O avem prezentă pe doamna secretar de stat Anne-Rose-Marie Jugănaru, secretar de stat în cadrul Ministerului Mediului și Schimbărilor Climatice.

Doamnă ministru, doamnă secretar de stat, aveți microfonul, vă rog, pe scurt, să sintetizați răspunsul la interpelarea distinsului nostru coleg. Vă rog.

Video in format Flash/IOS  

Doamna Anne-Rose-Marie Jugănaru (secretar de stat, Ministerul Mediului și Schimbărilor Climatice):

Mulțumesc, domnule președinte.

Cererea de eliberare a unui certificat de atestare privind obligațiile la Fondul pentru mediu, prevăzută în anexa nr.3 la Ordinul nr.594/2006, poate fi transmisă atât prin poștă, cât și prin mijloace de transmitere la distanță - fax, e-mail -, iar în ceea ce privește ridicarea certificatului de atestare fiscală privind obligațiile la Fondul pentru mediu, solicitantul acestuia poate opta pentru ridicarea de la sediul Administrației Fondului pentru Mediu sau pentru transmiterea acestuia la sediul contribuabilului prin poștă, cu confirmare.

Prevederile legale potrivit cărora certificatul de atestare fiscală este emis de către organul fiscal competent la solicitarea contribuabilului, precum și faptul că Administrația Fondului pentru Mediu nu deține structuri teritoriale, iar atribuțiile acesteia sunt clar prevăzute atât în Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1196/2005, cât și în Regulamentul de organizare și funcționale al AFM-ului, credem noi că este singura instituție abilitată să elibereze aceste certificate.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, doamnă secretar de stat.

Domnule deputat, vă rog, să vedem care este opinia dumneavoastră în raport cu răspunsul primit.

Aveți cuvântul.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Vasile Horga:

Mulțumesc, domnule președinte.

Evident, răspunsul pe care l-am primit de la Ministerul Mediului și Schimbărilor Climatice nu este unul mulțumitor nu pentru mine, pentru mediul de afaceri românesc în general, pentru că este vorba de termenele la care sunt eliberate aceste certificate de atestare fiscală privind plata taxei de mediu, termene care sunt de până la zece zile. Zece zile care nu sunt corelate cu termenele din Ordonanța nr.34 privind achizițiile publice.

Știți foarte bine că termenele din această ordonanță s-au modificat în mod continuu, încât s-a ajuns la termene foarte scurte, astfel încât agentul economic care participă la o procedură de licitație publică nu mai poate, în termenul care este prevăzut în această lege, să primească certificatul de atestare fiscală privind plata taxei de mediu, îngreunând foarte mult activitatea agenților economici care participă la aceste proceduri de achiziție publică.

Sigur că în răspunsul care ni s-a dat s-a invocat faptul că legislația prevede, pentru Fondul de mediu, posibilitatea ca acest certificat să fie eliberat în acest termen foarte lung, după părerea mea, lucrul sigur este adevărat, dar numai dacă ținem seama de faptul că aceste termene sunt prevăzute printr-un ordin de ministru, ordin care poate fi modificat oricând dacă s-ar vrea care această birocrație să fie eliminată sau cel puțin termenele respective să fie făcute cât mai mici. Pentru că se pune problema celor care au plata la zi a acestei taxe, de ce trebuie să aștepte zece zile până funcționarii de la Fondul de mediu pot să elibereze un astfel de certificat, pentru că nu trebuie să consulte decât o bază de date dintr-un computer, astfel încât lucrurile să meargă foarte repede.

Sigur, se mai pune problema și a distanței. De aceea voiam o descentralizare a acestei taxe de mediu, pentru că Ministerul Mediului, chiar dacă Fondul de mediu nu are structuri în teritoriu, Ministerul Mediului are suficiente structuri astfel încât să poată delega această activitate structurilor din teritoriu, pentru că una este să vii din Baia Mare, din Satu Mare, din Iași sau Suceava până în București de fiecare dată să ceri acest certificat, dacă vrei să-l iei mai rapid, dacă vrei să aștepți acele zece zile, când achiziția publică la care participi s-a terminat, atunci sigur că poți să-l soliciți prin poștă sau printr-un alt sistem de acest gen. Sigur, îl primești după două-trei săptămâni, când nu-ți mai este util.

De aceea se impune să se schimbe foarte clar această procedură, procedură care, încă o dată, repet, a fost instituită printr-un ordin de ministru, astfel încât mediul de afaceri românesc să nu sufere și din această cauză.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Sper că doamna secretar de stat a reținut nelămuririle și imperfecțiunile pe care dumneavoastră le-ați evidențiat și, de comun acord, să găsiți soluție pentru eliminarea birocrației în sistemul autorizat sau în sistemul documentelor care circulă în Ministerul Mediului și Schimbărilor Climatice.

Rămânem la același minister, unde domnul deputat Vladu Iulian, din partea Grupului parlamentar al Partidului Democrat Liberal, a adresat interpelarea cu titlul: Reamenajarea, cu încălcarea legii, a parcului central al orașului Găiești, județul Dâmbovița.

Dacă domnul deputat nu este în sală, o s-o rog pe doamna secretar de stat...

Domnul deputat și doamna... v-aș ruga după ce finalizați și a doua interpelare să intrați în dialog cu domnul coleg. Pentru că înțeleg că domnul deputat Vladu Iulian nu este prezent, o să vă rog să-i comunicați în scris. Ați comunicat-o. Considerăm problema rezolvată.

Vă dorim o seară bună și să ne revedem cu bine! Cu mult drag!

Doamna deputat Varga Lucia-Ana, din partea Grupului parlamentar al Partidului Național Liberal, a adresat o interpelare ministrului delegat pentru ape, păduri și piscicultură, referitoare la întârzierea realizării perdelelor forestiere.

Domnul secretar de stat Cătălin Diaconescu înțeleg că este aici, a înmânat în scris răspunsul din partea ministerului. Doamna deputat a fost, se pare, mulțumită. În consecință și noi apreciem procedura încheiată.

Domnule ministru, o seară bună în continuare!

Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, avem pe cineva?

Da, îl avem pe domnul secretar de stat Codrin Scutaru.

Doamna deputat Adam Luminița-Pachel, din partea Grupului parlamentar al Partidului Poporului - Dan Diaconescu, a adresat o interpelare referitoare la grupa de muncă, alte condiții, defavorizată.

Nu o avem prezentă pe distinsa noastră colegă.

O să-l rog pe domnul secretar de stat să-i comunice în scris doamnei deputat răspunsul. În felul acesta vă considerăm descărcat de sarcini, domnule ministru.

Seară bună! Aveți grijă numai acolo, la minister, să meargă lucrurile ca lumea.

La același minister mai avem o interpelare adresată de către domnul Dalca Ștefan Petru din partea aceluiași grup parlamentar - Partidul Poporului - Dan Diaconescu, referitoare la semnarea convenției Consiliului Europei privind prevenirea și lupta împotriva violenței domestice. Nu este prezent nici domnul deputat.

Considerăm aceeași procedură, comunicarea în scris a răspunsului în așa fel încât ministerul să fie descărcat de această obligație.

Acum chiar că vă mulțumesc, domnule ministru, o seară bună!

Din partea Ministerului Afacerilor Externe, nu avem.

O să rog Secretariatul general să comunice domnului ministru de externe că prezența unui reprezentant la rang de secretar de stat din partea ministerului Domniei Sale este obligatorie atunci când este planificat pentru a răspunde interpelărilor și întrebărilor domnilor și doamnelor deputați.

Ministerul Transporturilor, în cazul interpelării adresate de către domnul Nazare Alexandru, din partea Grupului parlamentar al Partidului Democrat Liberal, solicită o amânare. Va fi replanificat pentru a da răspunsul solicitat de colegul nostru.

Cu aceasta, lista răspunsurilor este epuizată.

Mulțumesc domnilor secretari de stat, domnilor miniștri care s-au deplasat în seara asta aici, mulțumesc celor care au avut răbdarea să rămână până la această oră.

Seară bună tuturor!

Ne revedem mâine-dimineață la ora 8,30, la ședința consacrată declarațiilor politice.

Doamne ajută!

Seară bună tuturor!

 
     

Ședința s-a încheiat la ora 18,12.

 
     

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 4 iunie 2020, 5:56
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro