Plen
Ședința Camerei Deputaților din 15 aprilie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.50/25-04-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
13-04-2021
12-04-2021
07-04-2021
06-04-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 15-04-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 15 aprilie 2014

13. Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.108/2013 pentru prorogarea termenului prevăzut la alin.(1) al art.56 din Legea nr.185/2013 privind amplasarea și autorizarea mijloacelor de publicitate (PL-x 126/2014) (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 126/2014

   

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

26. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 108/2013 privind prorogarea termenului prevăzut la alin. (1) al art.56 din Legea nr.185/2013 privind amplasarea și autorizarea mijloacelor de publicitate.

Caracterul este ordinar. Procedură de urgență, raportul nu are amendamente.

Inițiatorul? Doamnă ministru, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Doamna Sirma Caraman:

Guvernul propune adoptarea acestui act normativ care vizează prorogarea termenului prevăzut la art.56 din Legea nr.185/2013 care prevede în prezent ca mijloacele de publicitate autorizate să fie menținute pe amplasamentele autorizate până la 1 ianuarie 2014 până la un nou termen, respectiv 1 octombrie 2015.

Motivul pentru care solicităm aceasta a fost acela că autoritățile administrației publice locale nu au avut timp să deruleze și să finalizeze întregul proces și toate acțiunile rezultate din lege, respectiv elaborarea regulamentului local, efectuarea verificării compatibilității și incompatibilității mijloacelor de publicitate cu regulamentul aprobat prin hotărâre a consiliului local, iar, ulterior, modificarea contractelor sau notificarea încetării producerii efectelor acestora.

Propunem adoptarea acestui act normativ.

Vă mulțumim.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumim, doamnă ministru.

Din partea Comisiei pentru administrație publică, pentru prezentarea raportului.

Domnul deputat Avram. Aveți dosarul, vă rog frumos. Nu-i bai, aveți cuvântul, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Constantin Avram:

Mulțumesc, domnule președinte, și mă scuzați.

În conformitate cu prevederile art.95 și 115 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Comisia pentru administrație publică și amenajarea teritoriului a fost sesizată cu dezbaterea pe fond, în procedură de urgență, a proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 108/2013 pentru prorogarea termenului prevăzut la alin.(1) art.56 din Legea nr.185/2013 privind amplasarea și autorizarea mijloacelor de publicitate.

La întocmirea prezentului raport, comisia a avut în vedere avizul favorabil al Consiliului Legislativ. Proiectul de lege a fost adoptat de Senat în ședința din 17 martie 2014.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 108/2013 pentru prorogarea termenului prevăzut la alin.(1) al art.56 din Legea nr.185/2013 privind amplasarea și autorizarea mijloacelor de publicitate, întrucât autoritățile publice locale nu dispun de resurse umane și financiare suficiente pentru derularea tuturor activităților în termenul prevăzut la alin.(1) al art.56.

De menționat că, în lipsa prorogării acestui termen, există riscul ca o serie de agenți economici care au contracte de publicitate cu autoritățile publice locale să se considere vătămați în drepturile lor și să se îndrepte în justiție împotriva acestora.

Potrivit prevederilor art.61 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, comisia a examinat proiectul de lege în ședința din 2 aprilie 2014.

În urma examinării intervenției legislative și a opiniilor exprimate de către membrii comisiei, s-a hotărât cu majoritate de voturi și două abțineri să se supună plenului Camerei Deputaților adoptarea proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 108/2013 pentru prorogarea termenului prevăzut la alin.(1) al art.56 din Legea nr.185/2013 privind amplasarea și autorizarea mijloacelor de publicitate în forma adoptată de Senat.

În raport cu obiectul și conținutul reglementării, propunerea legislativă face parte din categoria legilor ordinare.

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc foarte mult.

Din partea grupurilor politice parlamentare.

Domnule deputat, aveți cuvântul, Grupul parlamentar al PNL, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Vasile Horga:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Grupul parlamentar al Partidului Național Liberal propune respingerea acestei propuneri legislative, având în vedere următoarele motive. Este printre puținele propuneri legislative care nu reprezintă o inițiativă a Guvernului și ea a fost adoptată de cele două Camere în iulie 2013.

Intrarea în vigoare a acestei legi, potrivit art.54 din lege, trebuia să se facă la 1 ianuarie 2014, deci unitățile administrativ-teritoriale și cei care erau beneficiarii mijloacelor de publicitate aveau la dispoziție cel puțin șase luni să-și adapteze mijloacele de publicitate și condițiile în care acestea trebuiau să funcționeze în unitățile administrativ-teritoriale, lucru care până la acest moment nu a fost făcut din neglijența ambelor părți, atât agenți economici, cât și unități administrativ-teritoriale.

De fapt, ele trebuiau să facă un regulament de publicitate, să propună un colectiv de lucru pentru adaptarea mijloacelor de publicitate la condițiile legii, iar agenții economici trebuiau să-și rezolve problemele de adaptare a mijloacelor lor de publicitate. Or, prin această propunere legislativă ni se propune ca termenul de intrare în vigoare a legii să fie după un an și jumătate din momentul 1 ianuarie, ceea ce înseamnă un termen nerealist. Pentru simplul motiv că România încă un an și jumătate va avea un peisaj vizual, o poluare vizuală de neacceptat în...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule deputat, o să vă rog frumos să vă abțineți un pic.

O să rog presa... Presa, mass-media, vă rog frumos.

Video in format Flash/IOS

Domnul Vasile Horga:

Deci noi propunem respingerea acestui proiect de lege.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă rog frumos, nu suntem într-un cadru în care să facem asta. Suntem totuși în Parlamentul României.

Vă rog frumos, o să am rugămintea la dumneavoastră să ne respectăm între noi.

(Se adresează reprezentanților presei.)

Domnule deputat, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Tinel Gheorghe:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Vă reamintesc că anul trecut, în iunie, dacă nu mă înșel, când am aprobat Legea nr.185/2013 privind amplasarea și autorizarea mijloacelor de publicitate care modifica Legea nr.148/2000, cu toții, dar absolut cu toții am căzut de acord că termenul de 1 ianuarie 2014 este rezonabil pentru autoritățile locale de a pune ordine pe partea de publicitate. Nici noi nu considerăm că trebuie prorogat acest termen până la 15 octombrie 2015.

În plus, cum rămâne cu argumentele care au stat la baza fundamentării lui 185, a legii care modifică Legea nr.148? Invocam atunci Carta de la Leipzig pentru orașe europene durabile, motiv obligatoriu de a reglementa acest domeniu. Acum venim și-l prorogăm. De ce n-au autoritățile publice locale regulament? Aveau tot timpul, din 2000, de la apariția lui 148, erau obligate să-și reglementeze acest domeniu. E campanie electorală? Dacă pentru campanie electorală și pentru interesele unora și ale altora în domeniu prorogăm termenul și nu intrăm în legalitate, atunci Partidul Democrat Liberal nu susține inițiativa legislativă pentru modificarea art.56, așa cum PSD-ul vrea să facă în momentul de față.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule deputat, prorogarea termenului e un an și jumătate, ce campanie electorală? Păi, e la... a venit proiectul la timp acum.

Domnule ministru?

Pe procedură, domnul Marian Neacșu, după care, domnule ministru, vă dau cuvântul imediat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Marian Neacșu:

Mulțumesc.

Nu, pe acest proiect legislativ, domnule președinte, vreau să-l liniștesc pe colegul nostru. Noi rămânem consecvenți înțelegerii pe care am avut-o în 2004, motiv pentru care la votul final vom vota împotriva prorogării termenului.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule ministru, aveți cuvântul. Grupul parlamentar al UDMR.

Video in format Flash/IOS

Domnul Cseke Attila-Zoltán:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Foarte pe scurt. Aici au fost dezbateri și afirmații care, în ceea ce mă privește și privește Grupul UDMR, nu sunt adevărate.

Deci în dezbaterile de la Comisia pentru administrație publică și amenajarea teritoriului de anul trecut, pe acest termen, pe termenul impus, de 1 ianuarie, a fost principala dezbatere și am susținut și atunci că acest termen nu va putea fi ținut de către autoritățile locale.

Au fost dezbateri aprinse și, în urma acestor dezbateri aprinse, dacă ne uităm în stenogramă, un amendament al subsemnatului și al grupului UDMR s-a acceptat și s-a introdus la alin. (2), ca excepție. Dar principala problemă este că am avut dreptate și termenul de 1 ianuarie nu a putut fi ținut de către autoritățile locale.

Și, din acest punct de vedere, noi susținem proiectul de lege de adoptare a ordonanței, doar semnalez încă o dată faptul că, dacă în urma dezbaterilor parlamentare Guvernul de atunci ar fi ținut seama de propunerile noastre, astăzi n-am discuta de acest proiect legislativ.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc foarte mult.

Nu sunt amendamente la acest proiect de lege.

Conform art.106 din Regulamentul Camerei Deputaților, merge la votul final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 13 aprilie 2021, 20:48
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro