Plen
Ședința Camerei Deputaților din 25 iunie 2013
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.89/03-07-2013
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-05-2020
20-05-2020 (comună)
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2013 > 25-06-2013 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 25 iunie 2013

22. Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.12/2013 pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale și prorogarea unor termene (PL-x 111/2013). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 111/2013

   

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

27. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 12/2013, are caracter organic și procedură de urgență. Are 90 de amendamente admise.

Din partea Guvernului? Domnule ministru?

Video in format Flash/IOS

Domnul Enache Jiru:

Prezenta ordonanță de urgență pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale și prorogarea unor termene reglementează următoarele. Primul domeniu este domeniul eșalonării la plată, se referă în mare la extinderea sferei de acordare a eșalonării la plată și la alte categorii de obligații fiscale care în prezent sunt excluse, extinderea excepției de la obligația de constituire a garanțiilor și la alte entități care administrează bunuri din domeniul public sau privat al statului.

Reglementări în domeniul consultantului fiscal, principalele sunt: clarificarea procedurii de recunoaștere a titlului de calificare obținut în statul membru de origine, pentru cetățenii din statele membre ale Uniunii Europene, spațiul economic european și Confederația Elveției, în sensul că aceasta se face de către Camera consultaților fiscali, în urma susținerii unui interviu.

De asemenea, reglementează domenii privind impozitul asupra veniturilor suplimentare obținute ca urmare a dereglementării prețurilor din sectorul gazelor naturale. Printre principalele reglementări sunt: valoarea redevențelor aferente venitului suplimentar ce urmează a fi scăzută, în vedere determinării bazei impozabile lunare.

De asemenea, reglementări în domeniul reducerii arieratelor unităților administrativ-teritoriale. Printre principalele reglementări este diminuarea de la 800 de milioane la 500 de milioane a sumei totale din care unități administrativ teritoriale pot solicita de la Ministerul Finanțelor Publice până la data de 29 martie 2013 contractarea de împrumuturi din Trezoreria statului cu termen de rambursare 5 ani de zile.

Și, aș spune, ultima secțiune, prorogarea unor termene și aici mă refer la prorogarea termenelor prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 93/2012 privind înființarea și funcționarea Autorității de Supraveghere Financiară, respectiv au fost prorogate termenele până la data de 15 aprilie 2013.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc și eu.

Grupurile politice parlamentare? A, iertați-mă, am scăpat tocmai ce era mai important. Președintele Comisiei juridice, de disciplină și imunități.

Video in format Flash/IOS

Domnul Liviu-Bogdan Ciucă:

Vă mulțumesc pentru apreciere, domnule președinte.

Dau citire raportului comun suplimentar asupra proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 12/2013 pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale și prorogarea unor termene.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat acest proiect de lege.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil proiectul de lege.

Comisia pentru politică economică, reformă și privatizare a avizat favorabil proiectul de lege, în forma adoptată de Senat. Și, în final, în urma reexaminării inițiativei legislative, după ce a parcurs toată procedura, membrii celor două comisii au hotărât, cu unanimitate de voturi, să supună plenului Camerei Deputaților spre dezbatere și adoptare, raportul comun suplimentar referitor la acest proiect de lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 12/2013 pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale și prorogarea unor termene, cu amendamentele admise ce sunt redate în Anexa 1 la acest raport.

În conformitate cu obiectul și conținutul reglementării, proiectul de lege face parte din categoria legilor organice.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Obiecții, comentarii din partea grupurilor politice parlamentare, luări de cuvânt? Domnul deputat Tinel Gheorghe.

Video in format Flash/IOS

Domnul Tinel Gheorghe:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Am să încep prin a citi din expunerea de motive la actul normativ în cauză.

Și am să citesc de la pagina 5, așa cum este trecut aici, lit.D), "În domeniul reducerii arieratelor unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, în prezent, Acordul stand-by dintre România și FMI prevede reducerea arieratelor unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale".

La pagina 13, în aceeași expunere de motive, citim: "La data de 31 decembrie 1012, unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale înregistrau un volum al arieratelor, față de furnizorii de bunuri și servicii și lucrări în sumă de 840,2 milioane lei.

La finele lunii ianuarie 2013, arieratele unităților administrativ teritoriale au înregistrat o creștere cu circa 300 de milioane, atingând pragul de 1181,3 milioane de lei."

Or, diminuarea de la 800 de milioane la 500 de milioane a sumei totale din care unități administrativ-teritoriale pot solicita Ministerului Finanțelor până la data de 29 martie 2013 contractarea de împrumuturi din vărsăminte din privatizare înregistrate în contul curent general al Trezoreriei statului cu termen de rambursare maxim 5 ani.

Eu cred că ce v-am citit acum este fondul acestei ordonanțe și se adaugă și prorogarea termenelor pentru ASF, de exemplu, Ordonanța nr.93/2012, ați scos opoziția din structura ASF-ului, este o realizare a dumneavoastră, a puterii.

Dar aici, dacă discutăm de acest act normativ, cred că aveți iarăși o "mare realizare": ați reușit să creșteți nivelul arieratelor și acum încercați să găsiți o soluție pentru un nou acord stand-by cu Fondul Monetar, gândind că dacă pasați responsabilitatea, sau eu știu, însușirea acestor arierate sub formă de împrumuturi mascate pe cinci ani de zile de către unitățile teritoriale, primăriile în speță, că astea sunt... rezolvați problema.

Eu zic că nu se rezolvă problema. O să îngropați și primăriile, așa cum ați îngropat sau sunteți pe cale să îngropați și Acordul cu Fondul Monetar. Nu cred că e o soluție, o rezolvare. Măcar din textul actului normativ nu se înțelege cine, cum și în ce fel accesează aceste împrumuturi pe cinci ani zile. Sunt unități administrativ-teritoriale care n-au posibilitatea să ramburseze aceste fonduri, vă spun, dar prevedere de a-i da posibilitatea să acceseze banii... la început va fi tentant. Ce se va întâmpla, cum va rambursa? Să mă ierte Dumnezeu cum? Dar nu este o soluție de rezolvat. Soluția era să echilibrați bugetele prin acordarea de la bugetul de stat a sumelor pentru echilibrarea bugetelor, așa cum s-a făcut, și într-adevăr să întăriți disciplina financiar-fiscală, acolo unde este de întărit disciplina financiar-fiscală. Or, asta nu rezolvă problema.

Grupul parlamentar al PDL nu va vota acest proiect de act normativ în forma propusă.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule ministru Jiru, a ridicat mai multe probleme domnul deputat și vă rog frumos să-i răspundeți.

Video in format Flash/IOS

Domnul Enache Jiru:

Mulțumesc, domnule președinte.

Într-adevăr, această reducere pare la prima vedere o reducere, dar trebuie să vă aduc aminte alte acte normative care au majorat această diminuare de la 800, inițială, la 500 de milioane. La momentul respectiv această reducere de 300 de milioane a fost alocată - venituri din privatizare - Ministerului Fondurilor Europene, și s-a crescut acolo. În momentul în care am dobândit noi venituri din privatizare, cele în lei, am majorat plafonul care este deja aprobat prin lege, ordonanța de urgență care a deja a trecut prin lege, de la 500 la 680 de milioane de lei. În momentul acela am epuizat fondurile din privatizare în lei, după care am făcut o altă ordonanță de urgență, nr.41, care se află în procedură în comisie pentru aprobare, și am majorat, folosind venituri din privatizare în valută, conversia lor în lei, și am majorat plafonul până la 800.

Deci, am revenit prin acte normative la 800 de milioane de lei. Respectiv, la data de 15 mai, până atunci a fost termenul limită, au fost acordate către primării, unități administrativ-teritoriale, 800 de milioane de lei, reușindu-se astfel reducerea arieratelor la circa 340 de milioane de lei, conform țintei cu Fondul Monetar, de la 1180 minus 800, egal 300.

Noi știm că este un indicator deja consemnat, mâine este boardul Fondului Monetar. Eu zic că este un indicator, după câte cunosc eu, deja îndeplinit.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

O să vă dau cuvântul la final. Știți că vă dau cuvântul. Nu puteți să-mi spuneți că nu v-am dat cuvântul.

Bun. Deci nu mai sunt luări de cuvânt la dezbateri generale.

O să rog pe domnul deputat Tinel Gheorghe că vrea să facă o completare.

Domnule deputat, înainte de asta, ne pregătim să intrăm pe amendamentele admise, calupuri de câte zece.

Domnule deputat, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Tinel Gheorghe:

Domnule președinte,

Eu nu contest cele spuse de domnul secretar de stat, dar să-mi arate în textul actului normativ, în nota de fundamentare cele spuse de domnia sa. Altfel, oricine poate veni aici și spune orice.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Amendamentele admise.

De la 1 la 10. Obiecții, comentarii? Nu sunt. Admise.

11-20. Obiecții, comentarii? Nu sunt. Admise.

21-30. Obiecții, comentarii? Nu sunt. Admise.

31-40. Obiecții, comentarii? Nu sunt. Admise.

41-50. Obiecții, comentarii? Nu sunt. Admise.

51-60. Obiecții, comentarii? Nu sunt. Admise.

61-70. Obiecții, comentarii? Nu sunt. Admise.

71-80. Obiecții, comentarii? Nu sunt. Admise.

81-90. Obiecții, comentarii? Nu sunt. Admise.

Merge la votul final.

Vă reamintesc că are caracter organic.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 25 mai 2020, 21:45
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro