Călin Potor
Călin Potor
Ședința Camerei Deputaților din 22 noiembrie 2011
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.139/02-12-2011

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
02-04-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2011 > 22-11-2011 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 22 noiembrie 2011

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.39 Călin Potor - declarație politică: - "Vai de transporturile noastre, vai și-amar de «autostrăzile» lor";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Călin Potor:

"Vai de transporturile noastre, vai și amar de «autostrăzile» lor"

Am înaintat moțiunea simplă pe tema transporturilor ca urmare a lipsei de performanță a miniștrilor partidului democrat liberal la conducerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. După o administrare catastrofală a sistemului transporturilor și infrastructurii din România, în timpul mandatului ministrului radu berceanu, cu litere mici, când toate proiectele importante de infrastructură au fost blocate, iar absorbția fondurilor europene de către Ministerul Transporturilor a fost ca și inexistentă, a venit rândul ministrului anca boagiu, tot cu litere mici, de a-și pune în practică strategia pentru gestionarea unui domeniu de o asemenea importanță și complexitate.

Am constatat că, de mai mult de un an de când a preluat portofoliul transporturilor și infrastructurii, activitatea doamnei ministru a excelat prin promisiuni, amenințări și exerciții de imagine. Mai mult, doamna ministru a instituit o nouă practică la Ministerul Transporturilor, mai exact tăieri de panglici la deschiderea șantierelor pentru începerea lucrărilor, pentru că de autostrăzi și drumuri finalizate nu avem ce discuta.

Remarcăm că toți miniștrii pdl-iști care au ocupat fotoliul de ministru al transporturilor au contribuit în mod nefericit la prăbușirea acestui domeniu atât de important pentru dezvoltarea României. Acest fapt este cu atât mai relevant și, în egală măsură, mai grav, cu cât reprezentanții actualului partid de guvernământ, fie că s-a numit pd sau pdl, au ocupat funcțiile de ministru al transporturilor mai bine de jumătate din perioada postdecembristă. Mai precis, miniștrii pd/pdl traian băsescu, anca boagiu, gheorghe dobre și radu berceanu au decis asupra dezvoltării infrastructurii de transporturi din România timp de 127 de luni, adică 10 ani și 7 luni !

Un elocvent exemplu de risipă a banului public în mijlocul crizei este cel al haltei Bărăbanț, o localitate suburbană a municipiului Alba Iulia, cu doar 2.000 de locuitori, pentru care sunt prevăzute 23,8 milioane de euro, în condițiile în care reabilitarea gării Iași a costat doar 5 milioane de euro!

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 2 aprilie 2020, 23:25
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro