Ion Călin
Ion Călin
Ședința Camerei Deputaților din 8 noiembrie 2011
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.131/18-11-2011

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
19-03-2020 (comună)
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2011 > 08-11-2011 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 8 noiembrie 2011

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.77 Ion Călin - declarație politică cu subiectul: "Traian Băsescu - între Constituție, demagogie și populism";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Ion Călin:

"Traian Băsescu - între Constituție, demagogie și populism"

Săptămâna trecută s-a terminat sau trebuia să se termine recensământul populației. Cum s-a desfășurat acesta? Specific actualei guvernări: haos, confuzie, suspiciune și, bineînțeles, incoerența instituțiilor. Proasta organizare, interpretarea legii după bunul-plac au fost o bătaie de joc la adresa cetățenilor. Ceea ce trebuia să reprezinte unul dintre puținele evenimente în care autoritățile române se coordonau cu cele din toate statele UE a devenit o chestiune care va marca gradul de încredere în instituții.

Că la noi este cum nu este la nimeni arată și relația dintre președinte și puterea legislativă. Președintele Traian Băsescu încalcă Constituția substituindu-se Guvernului României, amestecându-se în activitatea legislativă a Parlamentului și hotărând ce acte normative trebuie adoptate.

Continuând procesul de denigrare a instituțiilor statului președintele dorește să scoată vinovat Parlamentul pentru nerealizările în domeniul justiției și al noțiunii de "asistență socială". Pentru președinte prevederile Constituției de separare a puterilor în stat nu contează, dumnealui își permite chiar să ceară parlamentului "o atenție deosebită în adoptarea... cât mai urgent posibil" a unor acte normative.

Traian Băsescu are o abordare de opoziție, uitând că PDL deține poziția dominantă chiar și în camera superioară a parlamentului, compromisă grav, dar îi lipsește disciplina și poate dorința de a adopta legile pe care le dorește președintele. Așadar, Traian Băsescu ar trebui să fie, și poate chiar este, dezamăgit în primul rând de putere și abia apoi de opoziție, de la care nu ar fi trebui să aibă nicio așteptare, pentru că PDL nu i-a ascultat cuvântul sau nu a reușit să-i impună voința. Când frâiele afacerii au scăpat, președintele i-a băgat chiar în ședință pe parlamentarii PDL-iști și le-a ținut morală. În locul "neutralității" pe care ar fi trebuit să o promoveze, Traian Băsescu a preferat implicarea aproape totală.

Și dacă puterea legislativă îl incomodează pe președinte, nici relația cu puterea judecătorească nu este pe placul acestuia. Domnul președinte nu este mulțumit că instanțele de judecată se substituie și "executivului, și legislativului, și justiției". Probabil dumnealui este nemulțumit de faptul că aceasta se opune legal anumitor acțiuni ale puterii. Uită președintele că într-o țară democratică există separarea puterilor, iar dumnealui nu are dreptul, conform Constituției, să se amestece în treburile acestora.

Cu executivul, președintele are cea mai bună relație, poate și pentru că în guvern sunt oameni de carton, simple marionete, personaje care nu știu să decidă ceva singure.

Membrii Guvernului, în frunte cu Emil Boc, sunt doar niște simpli executori și atât. Un exemplu concret este acum realizarea bugetului de stat pe 2012. Cu toate că trebuia să ajungă în Parlament încă din 15 octombrie, premierul a așteptat întâi vizita și aprobarea FMI, precum și acordul președintelui, și abia după aceea poate ajunge bugetul și în Parlament. După numeroase întâlniri și iar întâlniri, declarații și iar declarații, făcute de la Cotroceni, nu de la Palatul Victoria, am aflat cât de cât ceva despre acest buget. Va fi un "buget prudent" "pentru vreme rea", un buget care să răspundă realităților economice, chiar dacă anul 2012 este un an electoral. Dacă prudența este cuvântul de ordine, pentru liniștirea populației sau pentru conservarea și mărirea numărului de voturi aceasta s-a schimbat în "indexări" majorări de pensii și salarii în a doua jumătate a lui 2012, dacă economia permite. Și atunci, cum rămâne cu "demagogia și populismul", sau aceste cuvinte nu pot fi folosite decât de putere, opoziția nu are voie?!

Dacă Andrei Șaguna a lăsat urme în istoria țării, recunoscute chiar de președinte, prin faptul că "școala, educația, cultura sunt elementele de perenitate ale unui popor", Traian Băsescu nu lasă în urma dumnealui nici școli, nici cultură, dar mai rău este faptul că actualul recensământ a scos în evidență că sub conducerea lui Traian Băsescu și a PDL, România a pierdut cea mai importantă resursă: omul.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 31 martie 2020, 13:21
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro