Manuela Mitrea
Manuela Mitrea
Ședința Camerei Deputaților din 2 noiembrie 2011
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.127/11-11-2011

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
19-03-2020 (comună)
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2011 > 02-11-2011 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 2 noiembrie 2011

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.49 Manuela Mitrea - declarație politică intitulată: "Guvernul să-și întoarcă fața către persoanele cu dizabilități";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Doamna Manuela Mitrea:

"Guvernul să-și întoarcă fața către persoanele cu dizabilități"

În ultimul an, însoțitorii persoanelor cu handicap au simțit de aproape efectele crizei: concedieri, salarii micșorate sau luate cu întârziere. Cel mai grav este faptul că alături de ei suferă și persoanele cu dizabilități, care nu au veniturile necesare pentru a-și putea permite angajarea unui asistent personal și sunt nevoite să aștepte ajutorul oferit de stat.

De câteva luni, oamenii cu diverse probleme medicale care beneficiază de însoțitori tot așteaptă ca Guvernul să-și amintească de ei și să le asigure liniștea prin plata salariilor asistenților lor personali. Cum minunea nu se întâmplă, bolnavii intră în responsabilitatea autorităților locale, care încearcă să nu-i lase pe cei cu probleme medicale și pe cei care au în grijă o astfel de persoană fără banii de care au nevoie, însă nu toți reușesc.

Toate aceste neajunsuri au început să apară în momentul în care Guvernul a transferat responsabilitatea achitării acestor salarii către autoritățile locale. Inițial, salariile asistenților personali au fost prinse în bugetul asigurărilor sociale, ca apoi, după mijlocul anului trecut, acestea să nu mai fie finanțate de la nivel central. Prin urmare, îngrijitorii persoanelor cu handicap au statut de angajați ai Primăriei, iar salariile ar trebui să le primească de la instituțiile de care aparțin. Banii sunt asigurați de la Ministerul Finanțelor, dar au fost alocați în funcție de bugetul de anul trecut, și nu conform nevoilor actuale, așa că fiecare primărie se descurcă cum poate, dacă poate.

Este revoltător că nu se găsesc bani pentru oameni ce depind în totalitate de ajutorul unui însoțitor. Nimeni nu dorește să fie hrănit de altă persoană, spălat, întors de pe o parte pe alta în pat, dus pe brațe, spălat pe dinți, bărbierit etc. Fiecare om și-ar dori să se ocupe singur de aceste nevoi esențiale, dar, fără vina nimănui, există și oameni care au ajuns neputincioși și au nevoie de ajutorul altora. Iar pe lângă problemele grave cu care se confruntă, persoanele cu handicap se gândesc cu groază că vor rămâne fără însoțitor sau asistent personal.

Însoțitorii persoanelor cu handicap au ajuns într-o situație fără precedent, deoarece multe primării nu mai au posibilitatea de a le plăti salariile.

Fac apel la Guvernul României să-și întoarcă fața către persoanele cu dizabilități și să identifice de urgență sumele necesare achitării restanțelor și a salariilor curente pentru însoțitorii persoanelor cu handicap, astfel încât acești oameni, care și-așa au fost loviți de soartă, să se poată bucura de asistența permanentă de care au atâta nevoie.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 30 martie 2020, 11:18
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro