Cristian-Ion Burlacu
Cristian-Ion Burlacu
Ședința Camerei Deputaților din 2 noiembrie 2011
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.127/11-11-2011

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
02-04-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2011 > 02-11-2011 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 2 noiembrie 2011

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.22 Cristian-Ion Burlacu - intervenție având tema "Sinaia a pierdut telegondola!";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Cristian-Ion Burlacu:

"Sinaia a pierdut telegondola!"

În decembrie 2007, la Sinaia, se inaugura, cu mare fast, telegondola, o investiție în valoare de aproape 8 milioane de euro, cireașa de pe tort a stațiunii noastre montane, care urma să rezolve nemulțumirile cele mai mari ale turiștilor schiori: aglomerația de la telecabină și starea execrabilă a drumului spre Cota 1400.

Festivitatea a avut loc, totuși... fără schiori, deoarece obiectivul nu era autorizat ISCIR, și... cam în grabă, probabil pentru a lua caimacul inaugurării unei investiții similare, la Azuga.

Dar iată ce comparații interesante făcea, la momentul respectiv, Mediafax:

"Telegondola de la Sinaia este o instalație tip 8-MGD, realizată de firma austriacă Doppelmayer, are stația de bază la altitudinea de 1.006 m, stația de vârf la 1.416 m. Lungimea traseului este de 1.385 m, la o diferență de nivel de 410 m și circulă cu o viteză de 6m/s, având o capacitate de transport de 1.700 persoane/oră.

Valoarea totală a investiției este de 7.705.950 de euro, inclusiv TVA și taxele aferente leasing-ului, Guvernul alocând pentru acest proiect 7.500.000 lei, restul de bani fiind investiție a administrației locale, în urma unui contract de leasing.

Telegondola de la Azuga este o investiție privată a firmei Romenergo și costă aproximativ 5 milioane de euro.

Telegondola are 49 de cabine cu o capacitate de transport de 2.000 persoane/oră, urcă la o diferență de nivel de 550 m pe un traseu cu o lungime de 1.800 m și deservește întreg domeniul schiabil al stațiunii Azuga care cuprinde pârtiile Cazacu, Sorica, Sorica Sud și La Stână, ce se întind pe o lungime totală de 6 km.

Întrebat de ce telegondola de la Azuga, care are o capacitate de transport mai mare și circulă pe un traseu mai lung, costă mai puțin decât cea de la Sinaia, realizată din bani publici, primarul stațiunii Sinaia, Vlad Oprea, a afirmat că cele două investiții nu suportă comparație și a explicat că prețul mai mare al telegondolei din Sinaia se justifică și prin taxele de leasing și dobânda aferentă contractului de leasing."

Ce ar mai putea fi spus despre această megainvestiție?

Multe: că au apărut defecțiuni, că s-au remediat cu întârziere, că a constituit pretextul înființării unei sinecuri pentru unul dintre apropiații lipsiți de experiență ai primarului devenit, astfel, director al Societății Transport Urban Sinaia.

Sau comic, dacă nu ar fi trist! Telegondola a devenit pretext chiar și pentru blocarea accesului autoturismelor la Cotă, pe traseul consacrat, primarul "rezolvând", astfel, două probleme care s-au dovedit, ani la rând, insurmontabile: repararea și, respectiv, deszăpezirea drumului respectiv!

După toate aceste "peripeții", ca și când nu ar fi fost destule și... suficient de păguboase, iată, astăzi, noi, sinăienii, ne aflăm într-o situație inacceptabilă: aceea de a ne fi luată telegondola dacă nu din stațiune, atunci măcar din patrimoniul localității.

Motivul? La 30 septembrie a.c., SC Transport Urban Sinaia înregistra 90 de zile întârziere la plata ratei de leasing, fiind notificată în legătură cu rezilierea contractului și iminența înstrăinării bunului!

Cu alte cuvinte, directorul SC Transport Urban, ocupat, peste măsură, cu problemele de... concediu, a "omis" să plătească, timp de trei luni, ratele și a uitat cu desăvârșire ce riscuri presupune o astfel de amnezie....

În egală măsură, mentorul său, primarul, reacționează... cu multă delicatețe și întârziere: în loc să convoace, imediat, Consiliul Local, unic acționar al societății în culpă, să ceară demiterea incompetentului și să ia împuternicire pentru renegocierea clauzelor contractuale, îl convoacă abia pe 26 octombrie, după ce a fost emisa o sentință executorie și fără cale de atac, ca să fie de acord să... angajeze o casa de avocatură, care să reprezinte interesele primăriei în acest conflict...

Cu alte cuvinte, alți bani/ probabil mulți!/, și mai mult ca sigur fără niciun rezultat, și altă.... "distracție" pentru același subiect: Telegondola, acum, în prag de iarnă și înaintea apropiatului Festival Olimpic pentru Tineret!

Iată de ce cer public demisia primarului Vlad Oprea, a directorului SC Transport Urban Sinaia și a consilierilor locali, care continuă să trateze orașul Sinaia ca pe o moșie personală, pe care totul le este permis stăpânilor și arendașilor înscăunați de primar, precum și anchetarea cazului de către organele statului abilitate.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 2 aprilie 2020, 22:46
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro