Radu Eugeniu Coclici
Radu Eugeniu Coclici
Ședința Camerei Deputaților din 2 noiembrie 2011
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.127/11-11-2011

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
02-04-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2011 > 02-11-2011 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 2 noiembrie 2011

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.20 Radu Eugeniu Coclici - declarație politică: "România trebuie să revină la sistemul de învățământ bazat pe examenele de admitere";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Radu Eugeniu Coclici:

"România trebuie să revină la sistemul de învățământ bazat pe examenele de admitere"

Am cerut oficial Guvernului României o analiză serioasă a situației actuale a sistemului de învățământ românesc, deoarece susțin cu tărie faptul că este necesară revenirea la examenele de admitere în licee și facultăți. Consider, alături de alți specialiști din învățământ, că o evaluare corectă a pregătirii elevilor se poate face doar pe baza unui examen de admitere, și nu de concurs de dosare, așa cum se întâmplă în prezent. Este bine știut faptul că școlile din România au sisteme de evaluare diferite și există riscul ca elevi din școli mai slabe sau cu pretenții mai mici să aibă note mai mari decât colegi din școli în care pretențiile unui învățământ de calitate sunt mai mari. Aceștia din urmă, deși au note mai mici, în realitate au un nivel de cunoștințe mult mai ridicat. Ocuparea locurilor de către cursanți ai școlilor mai slab cotate, dar care au note mai mari, este clar în defavoarea elevilor din unitățile mai exigente, lucru incorect din punctul meu de vedere.

De asemenea, sunt convins că există elevi care se pot mobiliza mult mai bine în fața unor examene de admitere. Sunt elevi a căror capacitate intelectuală nu a fost valorificată suficient pe parcursul anilor de studii, dar perspectiva unui examen de admitere și a intrării într-o școală valoroasă îi mobilizează și îi determină să se pregătească în așa fel încât să poată intra cu succes într-o competiție corectă și reală cu ceilalți elevi.

Din nefericire, rezultatele actualului sistem de învățământ sunt dezastruoase, iar notele obținute la cele două sesiuni ale Bacalaureatului din acest an stau mărturie în acest sens. În concluzie, am cerut din nou demisia ministrului Funeriu și a secretarului de stat Oana Badea, pe care îi acuz public de distrugerea bunei reputații a învățământului românesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 2 aprilie 2020, 23:09
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro