Antonella Marinescu
Antonella Marinescu
Ședința Camerei Deputaților din 2 noiembrie 2011
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.127/11-11-2011

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
19-03-2020 (comună)
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2011 > 02-11-2011 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 2 noiembrie 2011

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.16 Antonella Marinescu - intervenție despre "Desființarea României";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Doamna Antonella Marinescu:

"Desființarea României"

Grație așezării sale la țărmul mării, Dobrogea este cea dintâi provincie românească care intra în lumina istoriei. Încă din secolul al VII-lea î.H., coloniștii greci sosiți din Milet, întemeiază la capătul unei mici peninsule din această regiune, cetatea Histria (657 î.H.). Tot atunci încep raporturile dintre populația autohtonă (geții dobrogeni) și coloniștii greci, purtătorii unei civilizații superioare care întemeiază orașele cetăți Tomis și Callatis, pe locul unor mai vechi așezări autohtone.

Odată cucerit de otomani în urma campaniilor din 1419 - 1420 și 1484, ținutul istro-pontic a fost introdus în hotarele de stat și administrative ale Imperiului.

În urma Războiului de Independență (1877 - 1878), prin Tratatul de Pace de la Berlin, România devenea stat suveran, egal în drepturi cu celelalte state independente și îi erau recunoscute Dobrogea, Delta Dunării și Insula Șerpilor.

Județele au sute de ani vechime. Ele nu sunt întemeiate de Mircea cel Bătrân, Alexandru Ioan Cuza sau Carol I. Ele existau, iar domnitorii unirii și fondatorul monarhiei le-a întărit.

În timpul guvernului condus de Mihail Kogălniceanu, din timpul domniei lui Alexandru Ioan Cuza, începând cu anul 1863 au fost elaborate și promulgate Legea Contabilității, Legea Instrucțiunii Publice, Codul Penal, Legea Consiliilor Județene, precum și crearea Consiliului de Stat.

Județele, ca și unități administrativ-teritoriale, au fost înființate în urmă cu 147 de ani. În 1948 sovieticii, împreună cu comuniștii, au avut incredibila îndrăzneală de a încalcă istoria României și au dat lovitura de grație statului civilizat român, prin desființarea județelor și înființarea raioanelor și regiunilor după modelul sovietic. Tot regimul comunist a fost cel care a schimbat titulatura consiliilor județene în consilii populare județene, respectiv din consilii locale în consilii populare.

Prin declarațiile președintelui României și ale premierului referitoare la desființarea celor 41 de județe și înființarea celor 8 județe mamut, s-au creat premisele apariției unor probleme de interes deosebit pentru locuitorii județelor actuale ale României.

Principiul subsidiarității promovat și susținut de Uniunea Europeană este încălcat, în mod grosolan, deși este invocat de inițiatori pentru înființarea județelor mamut.

Principiul presupune apropierea deciziilor, instituțiilor și structurilor publice de cetățeni. Guvernul, deși și-a asumat acest principiu de subsidiaritate și descentralizare pentru promovarea inițiativei reorganizării administrativ - teritoriale, prin măsura de desființare forțată a județelor, îndepărtează autoritatea publică locală de cetățean. Desființarea județului Constanța și a celorlalte județe nu înseamnă descentralizare. Nașterea unui județ mamut, prin desființarea județelor, reprezintă centralizarea atribuțiilor.

Înființarea unui singur județ pentru circa 3 milioane de cetățeni proveniți din 6 județe actuale, nu reprezintă un răspuns și o soluție suficient fundamentată și justificată pentru afirmația privind descentralizarea. În loc de 6 instituții la care cei 3 milioane de cetățeni se adresează în prezent, vom ajunge ca o singură instituție să fie pusă în situația de a rezolva toate problemele.

În toate țările dezvoltate, ponderea funcționarilor este: 1/3 din numărul persoanelor salarizate din fonduri publice activează în aparatul central, iar restul de 2/3 în cadrul aparatului administrațiilor și instituțiilor locale.

În România lui Traian Băsescu și Emil Boc raportul este total invers, iar instituțiile aflate în subordinea Guvernului sunt împânzite de funcționari angajați pe criterii politice și nu pe criterii de competență.

Volumul de muncă, dublat cu distanțele lungi de parcurs și timpul pierdut până la centrul administrativ al județului mamut, îi vor determina pe locuitorii acestuia să aloce problemelor administrative o parte însemnată a resurselor financiare, în condițiile în care criza economică nu ocolește pe nimeni și mai ales pe cei săraci. Instanțele, organele de poliție rutieră județene, direcțiile de evidență a persoanelor, direcțiile județene de pensii, muncă și șomaj vor deveni, pentru oamenii de rând, instituții mult prea îndepărtate.

Prin desființarea județelor și crearea unui județ mamut va apărea o distanță uriașă între cetățean și autorități, iar principiul subsidiarității și descentralizării rămân doar vorbe lipsite de conținut. În aceeași măsură, decizia administrativă privitoare la cetățeni va fi impersonală și lipsită de eficacitate obiectivă.

Va fi o instanță județeană pentru 3 milioane de oameni. Un singur tribunal va soluționa dosarele ce fac obiectul și responsabilitatea a 6 tribunale județene. Erorile se vor înmulți, iar statul român va ajunge să-și plătească erorile tot din banii noștri, întrucât România este și va fi campioana litigiilor pierdute în fața instanțelor judecătorești europene.

În acest mod, al descentralizării, se respectă principiul subsidiarității și al apropierii deciziei de cetățeni. Astfel ar fi putut fi rezolvate o serie de probleme, cum ar fi:

- numirea personalului didactic de către autoritățile locale și nu pe criterii politice și prin

- ordine ale miniștrilor;

- în domeniul sănătății, deși Spitalul Clinic Județean de Urgență Constanța a trecut sub autoritatea Consiliului Județean Constanța, acest lucru ducând, într-un timp scurt, la o eficientă administrare, există o serie de instituții aflate încă în directa subordine a Guvernului, cum este Casa Județeană de Sănătate. În acest mod, cooperarea între instituțiile județului nostru este departe de a fi rezolvată;

- în domeniul agriculturii asistăm la o centralizare grosolană a Camerelor Agricole, problemele reale ale județului nostru fiind imposibil de soluționat;

- în domeniul apărării și siguranței naționale asistăm la un masiv proces de disponibilizare a polițiștilor, fenomen la care nu am fi asistat dacă inspectoratele județene ar fi trecut sub autoritatea administrației locale (consilii județene), și implicit, acești polițiști ar fi activat în cadrul polițiilor locale.

Propunerea actualei conduceri a statului român nu reprezintă altceva decât scoaterea la lumină a eșecului politicii statale, centralizate în gestionarea procedurilor administrative de accesare a fondurilor europene.

Autoritățile din România au proiecte eligibile, dar care nu pot fi finanțate, întrucât fondurile alocate regiunilor aproape s-au epuizat, iar Guvernul nu ia nicio măsură eficientă. Totul este o minciună. Accesarea fondurilor europene nu reprezintă o problemă a județelor actuale. Problema este la nivel central, nu local.

Așa cum arătam mai sus, soluția nu este regionalizarea în forma propusă de președintele României, ci aplicarea principiului subsidiarității și descentralizarea.

"În 1948, atunci când România, cu kalașnikovul la tâmplă, era obligată să aduleze pe unul dintre cei mai mari criminali din istorie, Iosif Vissarionovici Stalin s-au desființat județele și s-au înființat raioanele și regiunile pe model sovietic".

În 2012 Traian Băsescu și Guvernul Boc, se pare că fără a folosi kalașnikovul, vor să ne transforme în simpli cetățeni cu cod numeric personal cutare, pe care îi vor înscrie cu 2-3 semne acolo într-o listă. Și în acest fel România va fi robotizată.

În concluzie, desființarea județelor va avea două tendințe: "Ștergerea identității noastre naționale. Destrămarea unității teritoriale a țării." Am zis!

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 30 martie 2020, 11:23
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro