Mircea Irimescu
Mircea Irimescu
Sittings of the Chamber of Deputies of September 6, 2011
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.93/16-09-2011

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
27-05-2020
20-05-2020 (joint)
Video archive:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2011 > 06-09-2011 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of September 6, 2011

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.21 Mircea Irimescu - declarație politică cu tema: "Politica pătimașă";

 

Domnul Mircea Irimescu:

"Politica pătimașă"

Ne aflăm la începutul unei noi sesiuni parlamentare, probabil penultima a acestei legislaturi. În aceste împrejurări se impune o întrebare: ce poate aduce ea pentru ușurarea vieții celor ce-și simt povara imposibil de dus?

Experiența sesiunilor trecute nu ne permite un răspuns încurajator. Restanțele legislative, cele mai multe, urmăresc sprijinirea "reformei" pe care o duce Guvernul. Iar reformă (puțini au rămas naivii ce pot crede și altceva!) înseamnă acum diminuarea cheltuielilor sociale ale statului. Posibilitățile de consum se vor reduce, îngrijorările se vor agrava.

Limpezirea condițiilor de desfășurare a viitoarelor alegeri ce se așteaptă de la actuala sesiune parlamentară nu se va produce în acest an, iar, dacă se va produce, nu va fi mângâietoare pentru nimeni. Nu eficiența selecției viitorilor parlamentari interesează, ci întărirea celor deja tari din politică și aceeași marotă a disperării: reducerea cheltuielilor. Nu se va sinchisi nimeni de lovitura pe care o va primi democrația, încă o fata morgana pentru un popor surprinzător de atașat de bizantinism. De altfel, la noi doar se mimează jocul democratic. Marile decizii se iau de 2-3 persoane sus-puse ce știu a mânui cum se cuvine "disciplina de partid".

Mari proiecte legislative referitoare la domeniile importante ale vieții sociale (pregătirea și ocuparea forței de muncă, sănătatea, cercetarea științifică, valorificarea potențialelor de orice fel, asistența socială, valorile naționale, amendarea Constituției) nu vor fi sau, câte vor fi, nu vor schimba tenta spre sumbru a viitorului nostru. Modificări de conjunctură, ajustări pentru crearea de avantaj politic pentru putere, îngreunarea accesului la pâine pe calea pensiilor, lefurilor și stipendiilor bugetare.

Nu este de așteptat nici îmbunătățirea raporturilor parlamentare dintre putere și opoziție. Aceeași lipsă de încredere și de conlucrare va domni în legislativ. Topul priorităților politice va fi dominat de interese de partid. Cele publice vor mai aștepta. O temă legislativă majoră ca aceea a organizării administrative a țării va fi tratată ca o banală luptă pentru os politic.

Solidaritatea națională este o chestiune desuetă, ce nu intră în vederile oamenilor politici "ancorați în realitate". Intoleranța politică este o trăsătură comportamentală a majorității liderilor partidelor parlamentare și a președintelui României.

Nu-i sigur că opoziția va fi capabilă în viitoarea sesiune să provoace vreo schimbare a cursului vieții politice din țară, asta în ciuda faptului că tendința de distanțare de actuala putere a UDMR-ului este tot mai evidentă.

Multe dispute parlamentare se vor da pe teme legate de politica de dezvoltare a Guvernului. Postulatul că investițiile publice sunt factor eficient de combatere a crizei economice, spre disperarea opoziției care se vede înlăturată de la importante resurse financiare, va fi speculat exclusiv în favoarea puterii politice care dorește să intre în viitoarele confruntări electorale cu imaginea de bun gospodar, cu activiști bogați și fonduri îndestulătoare pentru perpetuarea în fruntea bucatelor. Ce se economisește prin reducerea cheltuielilor sociale se transferă, prin risipa controlată din lucrările publice, în conturile și buzunarele celor puternici. Instituțiile în drept ale statului se pare că nu vor afla nici în actuala sesiune că aici sunt locuri de fraudă cu impact asupra siguranței naționale.

Pe plan extern, statul român nu va fi capabil să se împrumute ieftin, nu-și va ajuta mai mult cetățenii care trudesc în țările Europei, nu va dobândi niciun spor de respect de nicăieri. Relațiile cu Ucraina și Moldova nu se vor îmbunătăți, dușmăniile cu care plătim obediența față de SUA se vor înteți. Vom cumpăra bani, petrol, gaze și altele la prețuri de spoliere.

Tradiția de guvernare a țării noastre tinde a nu fi eficientă, ci doar nefastă. Îngăduirea răului, nechibzuința, jefuirea bunurilor publice, clientelismul devin la noi permanente și comune. Statul este perceput de cetățenii săi ca un dușman; consacrarea lui ca unul de drept se amână sine die. În numele statului se fac toate la noi: marile abuzuri, marile fraude, marile nedreptăți.

Spre amărăciunea celor care mai așteaptă ceva bun de la ea, politica românească va fi tot un domeniu al inconsecvențelor, intereselor personale și de grup și al incorectitudinilor. Va fi așa cum o facem de la începuturile vieții noastre parlamentare: pătimașă. Când va sosi viitorul capabil să o schimbe e greu de precizat. În tot cazul, nu în actuala sesiune parlamentară.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania sunday, 31 may 2020, 5:05
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro