Florin-Costin Pâslaru
Florin-Costin Pâslaru
Ședința Camerei Deputaților din 21 iunie 2011
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.83/01-07-2011

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
27-05-2020
20-05-2020 (comună)
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2011 > 21-06-2011 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 21 iunie 2011

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.68 Florin-Costin Pâslaru - declarație politică: - "Revizuirea Constituției";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Florin-Costin Pâslaru:

"Revizuirea Constituției"

"Ce valoare are validitatea unui referendum (adică faptul că s-a desfășurat conform procedurii legale), dacă a fost la origini parțial ilegal? Atunci când electoratul este consultat cu privire, de exemplu, la decizii de politică externă, cum ar fi intrarea într-o alianță, denunțarea unui tratat, participarea la o operațiune într-un teatru de război atunci când o astfel de participare nu este consecința unui angajament internațional, el își exprimă prin referendum opinia. Pentru că referendumul este consultativ. El nu obligă pe nimeni, nici măcar pe promotorul referendumului.

De pildă, dacă Parlamentul ar fi considerat că trebuie redus numărul de parlamentari, ar fi putut adopta prompt o lege în acest sens, ceea ce ar fi făcut consultarea inutilă.

În schimb, referendumul privind desființarea celei de-a doua Camere a Parlamentului și trecerea de la Parlamentul bicameral la Parlamentul monocameral este un referendum pentru revizuirea Constituției. Prin declanșarea sa, președintele și-a depășit competența atribuită de Constituție în materia referendumului. A fost un referendum neconstituțional, adică, în sens larg, un referendum ilegal.

Nu există nicio îndoială că revizuirea Constituției este o problemă de interes național. Totuși, această problemă de interes național nu poate fi inclusă, în niciun caz, în câmpul referendumului consultativ. În materia revizuirii Constituției, poporul poate iniția revizuirea și își exprimă voința, la finalul procedurii, printr-un referendum obligatoriu. Dacă poporul ar declanșa revizuirea Constituției prin referendum consultativ, referendumul obligatoriu devine inutil.

Pe de altă parte, ca exercițiu de suveranitate sau ca "exercițiu democratic al puterii", acest referendum este neconstituțional, deoarece interferează inadmisibil procedura constituțională de revizuire.

Neconforme cu legea fundamentală au fost declarate prevederile referitoare la eliminarea prezumției caracterului licit al averii, imunitatea parlamentară și ministerială și componența Consiliului Superior al Magistraturii.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 30 mai 2020, 6:49
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro