Andrei-Valentin Sava
Andrei-Valentin Sava
Ședința Camerei Deputaților din 21 iunie 2011
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.83/01-07-2011

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-05-2020
20-05-2020 (comună)
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2011 > 21-06-2011 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 21 iunie 2011

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.57 Andrei-Valentin Sava - declarație politică: - "Avizul consultativ al Curții Constituționale privind Proiectul de revizuire a Constituției României nu poate opri războiul purtat de PDL împotriva corupției";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Andrei-Valentin Sava:

"Avizul consultativ al Curții Constituționale privind Proiectul de revizuire a Constituției României nu poate opri războiul purtat de PDL împotriva corupției"

Într-una din intervențiile anterioare punctam necesitatea revizuirii actualei Constituții și salutam în același timp proiectul de modificare susținut de președintele Traian Băsescu. Între timp, Curtea Constituțională, chemată să se pronunțe pe acest proiect de revizuire, a emis câteva puncte de vedere care sunt în unele cazuri cel puțin îndoielnice în ce privește baza lor justificativă.

Unul dintre acestea este cel privitor la restrângerea drastică a imunității parlamentare și ministeriale. Curtea Constituțională susține că această restrângere nu respectă limitele revizuirii Constituției prevăzute de articolul 152. Însă în 2003, atunci când a fost vorba de a reduce imunitatea parlamentarilor, aceștia putând fi odată cu acea revizuire trimiși în judecată fără acordul prin vot al Parlamentului, argumentul invocării articolului 152 nu a existat. Această inconsecvență ne ridică așadar multe semne de întrebare privind opinia formulată de Curte. Chiar dacă este doar un punct de vedere al acesteia, fiind vorba de o consultare, totuși, dată fiind greutatea acestei instituții, el trebuie analizat cu cea mai mare atenție. Personal nu vreau să pun la îndoială verticalitatea acestei opinii formulate de Curte, însă există și această părere a unor colegi de ai mei, cum ar fi remarca domnului Cristian Preda, care susține că nu e exclus ca structura Curții să fi analizat cu ochii la sondaje, și să vrea să facă un cadou USL.

O altă opinie a Curții Constituționale este aceea că «eliminarea tezei a doua a art. 44 alin. (8) din Constituție, potrivit căreia "Caracterul licit al dobândirii se prezumă" este neconstituțională, deoarece are ca efect suprimarea unei garanții a dreptului de proprietate, încălcându-se astfel limitele revizuirii prevăzute de art.152 alin.(2) din Constituție’». Toate acestea se află în contradicție cu opiniile unor reprezentanți ai altor state pentru care dreptul la proprietate este un drept fundamental. Este cazul ambasadorului SUA la București, Mark Gitenstein, care a declarat recent că o problemă-cheie a României este tocmai faptul că se prezumă în Constituție că toate proprietățile sunt dobândite licit, prevedere inexistentă în cazul SUA, și că atât Legea fundamentală, cât și drepturile omului "Nu sunt o licență pentru a fura". Or, proiectul de revizuire dorește să elimine acest aspect. De aceea, premierul Emil Boc a ținut zilele trecute să menționeze că acest punct de vedere al Curții este doar o bătălie pierdută, nu și întreg războiul. Odată ce proiectul va ajunge în Parlament, acesta va ține cont de punctul de vedere al Curții, însă eu și colegii mei din PDL vom continua această luptă și ne vom concentra toată atenția spre găsirea acelor pasaje care pot fi astfel amendate încât să permită confiscarea averilor dobândite ilicit și descurajarea și eradicarea fenomenului îmbogățirii prin acte de corupție.

Este adevărat că un război nu se câștigă ușor, cu atât mai mult cu cât este vorba de un război de lungă durată, pe care PDL îl duce împotriva corupției și a sistemelor de protejare a intereselor personale care au prins rădăcini adânci în perioada guvernărilor PSD și PNL, actualii actori ai USL. Este timpul ca în România să dispară echivalența între dreptul la proprietate și actul sustragerii, prin care se acumulează bogăție pe seama unor operațiuni ilegale, prin mijloace corupte.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 27 mai 2020, 9:00
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro