Adrian Florescu
Adrian Florescu
Ședința Camerei Deputaților din 21 iunie 2011
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.83/01-07-2011

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
03-06-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2011 > 21-06-2011 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 21 iunie 2011

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.5 Adrian Florescu - declarație politică având titlul: "Regionalizarea, o necesitate obiectivă";

 

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

  ................................................

Domnule deputat Adrian Florescu, din partea Grupului parlamentar al PDL, vă rog, aveți cuvântul.

Domnul Adrian Florescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Declarația mea politică se intitulează: "Regionalizarea, o necesitate obiectivă".

Așa cum era de așteptat, noua împărțire teritorială a țării - parte a programului de reformare și modernizare a statului - a stârnit multe discuții. Subliniez discuții, și nu dezbateri, așa cum ar fi fost normal într-o țară europeană, care tinde să depășească statutul de "stat cu economie emergentă" și să iasă din zona "lanternei roșii" a clasamentelor Eurostat.

În principal, se opun regionalizării propuse de Guvern, cei care au tot interesul să se păstreze statu-quo-ul, pentru că, altfel, le-ar fi periclitate interesele, iar cei mai vehemenți sunt baronii locali, pentru care păstrarea actualelor feude este esențială pentru supraviețuirea lor și a cercurilor de interese pe care le patronează.

Cum să nu-și mobilizeze ei toate forțele pentru a combate noua organizare administrativă, care are ca scop fundamental impulsionarea economiei, reducerea aparatului birocratic și neantizarea găștilor județene?

Un exemplu, devenit deja celebru, la nivel național, este cel al domnului Liviu Dragnea, președintele Consiliului Județean Teleorman, care a făcut din privatizarea TelDrum una dintre cele mai profitabile afaceri alimentate din bani publici. Societatea respectivă câștigă cvasitotalitatea licitațiilor pentru executarea de drumuri, poduri și podețe, reabilitări de căi rutiere ori contracte pentru întreținerea și deszăpezirea drumurilor din județ, ceea ce a abonat-o la un loc în Top Ten-ul firmelor care fac afaceri cu statul. Sunt suficiente motive pentru ca Liviu Dragnea, și alții ca el, să se opună vehement reorganizării administrative, chiar dacă județele pe care le conduc se numără printre cele mai sărace din țară.

Regionalizarea pe care noi o susținem tocmai asta urmărește: să avem teritorii echilibrate economic, cu suprafețe și populații suficient de mari pentru a lansa și duce la capăt proiecte europene ce pot atrage mai mulți bani, care nu vor mai fi însă la cheremul baronilor. Criteriul de bază al regionalizării va fi omogenitatea economică și echilibrul între regiuni. Pentru că nu trebuie să uităm că scopul este, în principal, dezvoltarea economică și absorbția fondurilor europene, și abia după aceea vin sentimentalismele și sensibilitățile istorice, care își au rolul lor deosebit de important, dar nu în acest moment, ci atunci când potențialul economic va permite și abordarea pragmatică a aspectelor culturale și de păstrare a tradițiilor în această situație.

În plus, trebuie să nu uităm că aceste regiuni sunt, în linii mari, cele pe care s-a construit strategia de dezvoltare regională care a fost comunicată Comisiei Europene. Această strategie de dezvoltare regională este cea în care s-au făcut alocări de fonduri, care nu trebuie confundată cu execuția fondurilor, care se face la nivel de județ. Inclusiv Institutul Național de Statistică colectează date statistice pe aceste regiuni, de câțiva ani buni.

De exemplu, în regiunea din care ar putea face parte județul pe care-l reprezint, a cărui contribuție estimată la PIB-ul pentru anul 2011 este de numai 6,18 miliarde de lei, fac parte și județele Prahova și Argeș, care contribuie cu 21,65 miliarde lei și, respectiv 22,15 miliarde lei la PIB-ul României. La acestea se adaugă județele Călărași și Ialomița, cu câte 4,91 miliarde, și Giurgiu, cu 3,75 miliarde. Se creează astfel un echilibru între județele bogate și sărace, în fiecare dintre regiuni, astfel încât acestea să devină dinamice, să aibă și industrie, și agricultură, dar și suficientă populație pentru a asigura forța de muncă necesară.

Sper să trecem peste orgoliile de partid, peste patriotismul local și peste sentimentalismele de tot felul, și să înfăptuim această regionalizare care este o necesitate obiectivă a momentului.

Vă mulțumesc.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule deputat, vă mulțumesc și eu.

Aveți ce aveți cu domnul Dragnea! Mai avem vreo 22 de milioane care ar trebui să facă referendum, să spună dacă vor. Așa scrie la lege.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 5 iunie 2020, 12:48
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro