Plen
Ședința Camerei Deputaților din 16 mai 2011
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.60/26-05-2011

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-08-2020 (comună)
12-08-2020
28-07-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2011 > 16-05-2011 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 16 mai 2011

Informare privind distribuirea unor documente la casetele deputaților, potrivit prevederilor art.94 din Regulamentul Camerei Deputaților.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Doamnelor și domnilor deputați,

Vă rog să luați loc pentru a putea începe lucrările noastre de astăzi.

Doamnelor și domnilor deputați,

Declar deschisă ședința de astăzi a Camerei Deputaților și anunț că, din totalul celor 332 de deputați, până în acest moment și-au înregistrat prezența la lucrări un număr de 191. Sunt absenți 141, din care 16 participă la alte acțiuni parlamentare.

Vreau să precizez că există și au fost aprobate de Biroul permanent al Camerei și două solicitări pentru desfășurarea unor comisii în paralel cu plenul.

Pentru început, în conformitate cu prevederile regulamentare, vă informez că au fost distribuite tuturor deputaților următoarele documente: ordinea de zi pentru ședințele în plen pentru zilele de luni, 16 mai, și marți, 17 mai; programul de lucru pentru aceeași perioadă; informare cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Camera Deputaților și care urmează să fie avizate de comisiile permanente; lista rapoartelor depuse în aceeași perioadă de comisiile permanente sesizate în fond și sumarul privind conținutul fiecărui Monitor Oficial al României.

Dezbaterea Proiectului de Hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr.10/2011 pentru aprobarea componenței nominale a Comisiei pentru afaceri europene (PH CD 16/2011). (rămas pentru votul final)

La început, avem un proiect de hotărâre care vizează modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților privind aprobarea componenței nominale a Comisiei pentru afaceri europene, mai precis articolul unic îl vizează pe domnul deputat Marius Spînu, aparținând Grupului parlamentar al PDL, care este desemnat în calitatea de membru al Comisiei pentru afaceri europene, în locul domnului deputat Viorel Cărare, care este membru al aceluiași grup parlamentar.

Dacă există observații din partea dumneavoastră? Nu sunt.

Există o serie de proiecte legislative al căror termen pentru dezbatere și vot final este depășit și, prin urmare, așa cum știți, potrivit Constituției și Regulamentului Camerei Deputaților, proiectul de lege se consideră adoptat. Este vorba de:

Proiectul de Lege pentru ratificarea Convenției europene revizuită în materia adopției de copii, adoptată la Strasbourg la 27 noiembrie 2008 și semnată de România la Strasbourg la 4 martie 2009. (PL-x 79/2011). (adoptat ca urmare a depășirii termenului constituțional)

Proiectul de Lege pentru ratificarea Convenției europene revizuită în materia adopției de copii, adoptată la Strasbourg la 27 noiembrie 2008 și semnată de România la Strasbourg la 4 martie 2009. Poziția 35 în ordinea de zi, pentru a vă fi mai ușor să le identificați.

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea art.9 din Legea nr.393/2004 privind Statutul aleșilor locali (Pl-x 78/2011). (adoptată ca urmare a depășirii termenului constituțional)

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea art.9 din Legea nr.393/2004 privind Statutul aleșilor locali. Poziția 36 este aceasta.

Propunerea legislativă privind modificarea Legii nr.1/2011 privind educația națională (Pl-x 45/2011). (adoptată ca urmare a depășirii termenului constituțional)

Propunerea legislativă privind modificarea Legii nr.1/2011 privind educația națională. Poziția 37.

Propunerea legislativă privind înființarea, organizarea și funcționarea Consiliului Național al Rectorilor din România (Pl-x 46/2011). (adoptată ca urmare a depășirii termenului constituțional)

Propunerea legislativă privind înființarea, organizarea și funcționarea Consiliului Național al Rectorilor din România. Poziția 38 este.

Propunerea legislativă privind regimul manualelor școlare în învățământul preuniversitar (Pl-x 51/2011). (adoptată ca urmare a depășirii termenului constituțional)

Propunerea legislativă privind regimul manualelor școlare în învățământul preuniversitar. Poziția 39.

Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între România și Republica Moldova în domeniul securității sociale, semnat la București la 27 aprilie 2010 (PL-x 130/2011). (adoptat ca urmare a depășirii termenului constituțional)

Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului dintre România și Republica Moldova în domeniul securității sociale, semnat la București la 27 aprilie 2010. Poziția 40.

Propunerea legislativă privind modificarea Legii nr. 351/2001 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului național - Secțiunea a IV-a Rețeaua de localități (Pl-x 129/2011). (adoptată ca urmare a depășirii termenului constituțional) Propunerea legislativă privind modificarea Legii nr.351/2001 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului național - Secțiunea a IV-a - Rețeaua de localități. Este poziția 41.
Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea art.21 din Legea nr.215/2001, republicată cu modificările și completările ulterioare (Pl-x 131/2011). (adoptată ca urmare a depășirii termenului constituțional)

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea art.21 din Legea nr.215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Poziția 42 este.

Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Legii nr.215/2001 a administrației publice locale și a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali (Pl-x 132/2011). (adoptată ca urmare a depășirii termenului constituțional)

Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Legii nr.215/2001 a administrației publice locale și a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali. Poziția 43.

Proiectul de Lege privind ratificarea Acordului de împrumut (Al doilea împrumut pentru politici de dezvoltare) între România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 2 februarie 2011 și modificarea art.3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.98/2009 pentru ratificarea Acordului de împrumut (Primul împrumut pentru politici de dezvoltare) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 1 septembrie 2009 (PL-x 128/2011). (adoptat ca urmare a depășirii termenului constituțional)

Proiectul de Lege privind ratificarea Acordului de împrumut (Al doilea împrumut pentru politici de dezvoltare) între România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 2 februarie 2011, și modificarea art.3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.98/2009 pentru ratificarea Acordului de împrumut (Primul împrumut pentru politici de dezvoltare) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 1 septembrie 2009. Aceasta a fost poziția 44 din ordinea dumneavoastră de zi.

Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Republicii Arabe Siriene privind cooperarea în prevenirea și combaterea criminalității organizate, semnat la București la 10 noiembrie 2010 (PL-x 152/2011). (adoptat ca urmare a depășirii termenului constituțional)

Și ultimul proiect, Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Republicii Arabe Siriene privind cooperarea în prevenirea și combaterea criminalității organizate, semnat la București la 10 noiembrie 2010.

Vă reamintesc, pentru toate aceste proiecte termenul pentru dezbatere și vot final fiind depășit, proiectul de lege se consideră adoptat în conformitate cu prevederile art.75 alin.(2) din Constituție și ale art.113 din Regulamentul Camerei Deputaților.

Trecem la următorul punct pe ordinea de zi.

Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.82/2000 privind autorizarea operatorilor economici care desfășoară activități de reparații, de reglare, de modificări constructive, de reconstrucție a vehiculelor rutiere, precum și de dezmembrare a vehiculelor scoase din uz (PL-x 552/2010). (retrimis comisiei)

Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.82/2000 privind autorizarea operatorilor economici care desfășoară activități de reparații, de reglare, de modificări constructive, de reconstrucție a vehiculelor rutiere, precum și de dezmembrare a vehiculelor scoase din uz.

Domnul Eugen Nicolăescu.

 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Doamna deputat Roberta Anastase, președinte al Camerei Deputaților,

Astăzi, liderii grupurilor parlamentare au discutat despre situația acestui proiect de lege și a existat consens pe faptul că, așa cum se prezintă acum, nu poate clarifica problemele din industrie, din industria auto în special, și atunci este nevoie să fie retrimis la comisie, să aibă loc o consultare foarte serioasă și aprofundată a asociațiilor profesionale, în speță a producătorilor și importatorilor auto, ceea ce cred că este un lucru bun, că, până la urmă, datoria noastră este să scoatem un proiect de lege bun.

În consecință, vă propun să retrimitem la comisie acest proiect de lege pentru circa trei săptămâni.

Mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Vă rog să pregătiți cartelele.

Supun la vot propunerea făcută de domnul Eugen Nicolăescu. Votul este deschis. Vă rog să votați.

 
 

87 de voturi pentru, șapte împotrivă.

Proiectul se retrimite la comisie cu termen trei săptămâni.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.295/2004 privind regimul armelor și al munițiilor (PL-x 728/2010). (rămas pentru votul final)

Trecem la următorul Proiect de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.295/2004 privind regimul armelor și al munițiilor. Este poziția 5 pe ordinea de zi. Au fost o serie de modificări operate în Biroul permanent al Camerei și de aceea fac aceste precizări.

Dacă inițiatorul dorește să ia cuvântul? Punctul de vedere al Guvernului, vă rog.

 

Domnul Mihai Capră (secretar de stat, Ministerul Administrației și Internelor):

Doamnelor și domnilor deputați,

Prezentul proiect de act normativ vizează alinierea legislației naționale la acquis-ul comunitar, respectiv Directiva nr.91/477, modificată prin Directiva nr.2008/51 a Parlamentului European și a Consiliului în 21 mai 2008.

Astfel, din legislația comunitară, au fost preluate definițiile armei de foc, a pieselor și componentelor esențiale, a fabricării, cât și traficului ilicit de arme.

De asemenea, au fost preluat prevederile referitoare la marcarea și dezactivarea armelor, precum și la activitatea armurierilor și intermediarilor.

Au fost incriminate ca infracțiuni traficul ilicit și fabricarea ilicită de arme și muniții.

De asemenea, se propune exceptarea de la cerința de omologare a armelor și munițiilor fabricate în statele membre ale Uniunii Europene, fiind astfel eliminată bariera în calea liberei circulații a bunurilor în cadrul pieței interne.

Necesitatea asigurării unui control riguros, cu privire la procurarea și deținerea armelor, a impus introducerea unei reglementări conform căreia modalitățile de procurare de către persoanele fizice a armelor letale și a armelor neletale supuse autorizării, precum și a muniției corespunzătoare, prin mijloacele de comunicare la distanță, vor fi stabilite prin norme metodologice de aplicare a legii.

Pentru asigurarea unui mai bun control asupra armelor procurate de pe teritoriul României de către cetățenii străini cu viză de scurtă ședere, s-a instituit obligația ca scoaterea acestora de pe teritoriul României să se realizeze doar prin intermediari sau armurieri autorizați.

De asemenea, a fost introdus conceptul de valabilitate a permisului de armă, ce va conduce la îmbunătățirea modului de gestionare a acestui segment de activitate, prin conștientizarea titularilor asupra obligațiilor ce le revin cu privire la acest document.

În vederea eliminării confuziilor generate de utilizarea, în textul legii, a sintagmei "în străinătate", aceasta a fost înlocuită de sintagma "state terțe", pentru a acoperi situația statelor care nu sunt membre ale Uniunii Europene.

De asemenea, se propune modificarea condițiilor de acordare a dreptului de deținere, port și folosire a armelor cu gaze. Astfel, această categorie de arme va fi supusă regimului autorizării similar regimului aplicabil armelor neletale de autoapărare cu bilă de cauciuc sau aer comprimat.

Concomitent, pentru toate categoriile de arme neletale supuse autorizării se stabilesc condiții mai restrictive privind procurarea și deținerea acestora, în considerarea persoanei solicitantului. Condițiile sunt similare celor aplicabile armelor letale și se referă la: lipsa calității de învinuit sau inculpat în cauze penale; lipsa pericolului la adresa ordinii publice, siguranței naționale, vieții și integrității corporale a persoanelor, conform datelor și informațiilor existente la organele competente; inexistența unei situații de anulare în ultimii doi ani a dreptului de procurare, deținere sau, după caz, port și folosirea armelor letale sau neletale, supuse autorizării; inexistența unei situații în care titularii au pierdut sau le-au fost sustrase, în ultimii cinci ani, arme letale și neletale din motive imputabile lor, procurate în condițiile legii.

De asemenea, a fost extinsă la 20 de ani perioada de păstrare a registrelor cu informații despre arme, în vederea urmării adecvate a armelor de foc.

Modificarea Capitolului VI din lege urmărește îndeplinirea următoarelor obiective: alinierea legislației române la legislațiile statelor membre, referitoare la transferul armelor. Astfel, documentele utilizate în spațiul Uniunii Europene pentru efectuarea acestei operațiuni sunt: permisul de transfer, eliberat de autoritățile statului din care pleacă arma, și acordul prealabil, eliberat de autoritățile statului de destinație. De asemenea, în Uniunea Europeană nu se practică procedeul de sigilare a armei, reglementarea operațiunilor de tranzit pe teritoriul României, precum și a celor de transfer temporar a armelor.

De asemenea, au fost instituite obligații pentru armurieri, care desfășoară operațiuni de producere a armelor și munițiilor.

Luând în considerare pericolul social pe care-l reprezintă fiecare din categoriile de arme existente, se propune o reconsiderare a modului de încadrare a acestora astfel: categoria A - arme și muniții interzise; categoria B - arme și muniții letale, supuse autorizării; categoria C - arme și muniții neletale, supuse autorizării; categoria D - arme și muniții neletale supuse notificării; categoria E - alte categorii de arme în care au fost introduse dispozitivele neletale, inclusiv cele de tip airsoft sau paintball.

De asemenea, au fost reglementate în mod distinct condițiile de port și folosirea armelor de agrement, inclusiv a celor de paintball.

Întrucât în activitatea practică s-a constatat că o serie de reglementări care sunt în vigoare acum nu și-au demonstrat utilitatea, fiind doar de natură a crește birocrația și de a complica procedurile, se propune abrogarea acestora. Exemplificăm în acest sens prevederile referitoare la cartea de identitate a armei, document care nu are echivalent în Uniunea Europeană; obligația titularilor autorizațiilor de procurare a armelor de a comunica schimbarea domiciliului și a reședinței, în contextul în care, în trei zile de la procurare, deținătorul are obligația de a se prezenta la autoritățile competente.

De asemenea, obligația de a amenaja autoturismul cu care-și transportă armele de tir, măsură excesivă și care creează o diferență de tratament cu alte categorii de deținători de arme, vânători, colecționari; condiția deținerii calității de cetățean român de către personalul instituțiilor publice pentru a putea fi dotat cu armă de foc, condiție care constituie o barieră în calea liberei circulație a lucrătorilor.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Raportul comisiei. Domnul președinte Canacheu, vă rog.

 
 

Domnul Costică Canacheu:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Bună ziua, stimați colegi!

Comisia a fost sesizată conform prevederilor regulamentare, cu dezbaterea pe fond a acestui proiect de lege.

Obiectul de reglementare v-a fost prezentat pe larg de către reprezentantul Guvernului aici.

Avem aviz favorabil de la Consiliul Legislativ și de la Comisia juridică, de disciplină și imunități, Comisia pentru industrii și servicii și, de asemenea, de la Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic.

Am dezbătut proiectul de lege. Am avut participanți din partea Ministerului Administrației și Internelor.

Au fost prezenți 21 de deputați din totalul de 24 de membri ai comisiei.

În urma dezbaterilor, membrii comisiei au hotărât, cu unanimitate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaților adoptarea proiectului de lege pentru modificarea și completarea Legii nr.295/2004 privind regimul armelor și al munițiilor, cu amendamentele admise, prezentate în anexă.

De asemenea, vreau să facem precizarea la începutul dezbaterii că, în cadrul raportului, din păcate, s-a strecurat o eroare materială și, pentru stenogramă, vreau să menționăm că, la art.14 alin.(5), adică numărul 21 din raport, în locul cuvântului "fabricate" este cuvântul "proiectate".

Același lucru și la art.45 alin.(1), adică numărul 47 din raport.

Deci în locul cuvântului "fabricate" este cuvântul "proiectate".

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc. S-a reținut în stenogramă.

Intervenții din partea grupurilor parlamentare, vă rog.

Din partea Grupului parlamentar al PSD.

 
 

Domnul Marian Neacșu:

Doamnă președinte,

Stimați colegi,

Este un proiect de act normativ care armonizează legislația europeană și legislația națională, în sensul că aduce modificări Legii nr.295, extrem de consistente, pe măsura prezentării pe care reprezentantul Guvernului a făcut-o deja aici, a specificat care sunt principalele modificări care urmează a fi făcute în textul legii.

Din aceste considerente, aș vrea să fac o recomandare. Având în vedere că Legea nr.295, prin acest proiect de lege, este modificată nu numai ca formă, ci este modificată în fond, consider că se impune o republicare cât mai grabnică a acestui act normativ, rezultând, în aceste condiții, o lege coerentă și suplă, chiar dacă este extrem de stufoasă.

Și aș avea și eu o întrebare pentru reprezentantul Guvernului. Înăuntrul textului prezentat se face trimitere, se face vorbire destul de des la normele metodologice de aplicare. Aș vrea să ne informeze, în măsura în care este cunoscut, în ce stadiu se află aceste norme de aplicare, pentru că legea, așa cum apare în momentul acesta, are nevoie pentru o reglementare unitară și justă și de aceste norme de aplicare la care se face trimitere.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc domnului deputat Neacșu.

Guvernul dorește să își exprime opinia și să răspundă la întrebare, evident.

 
 

Domnul Mihai Capră:

Aveți perfectă dreptate. Și noi am solicitat republicarea legii, pentru că, într-adevăr, devine o lege foarte stufoasă și se impune acest lucru.

În legătură cu normele metodologice, așteptăm forma finală a legii și, în cele trei luni pe care le avem la dispoziție, noi lucrăm la ele, sunt în stadiu destul de avansat, dar așteptăm aprobarea legii ca să le putem introduce. Cred că nu vor trece trei luni, așa cum e prevăzut.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc.

Alte intervenții din partea grupurilor parlamentare? Nu sunt.

Prin urmare, intrăm în dezbaterea pe marginea amendamentelor depuse.

Titlul legii, la poziția întâi, Lege privind regimul armelor și al munițiilor. Nemodificat de comisie.

Dacă sunt observații din partea dumneavoastră? Nu sunt. Adoptat.

Poziția 2? Observații? Nu sunt. Adoptat.

Poziția 3? Observații? Nu sunt. Adoptat.

De la poziția 4 la poziția 14 dacă sunt observații? Nu sunt.

De la poziția 15 la poziția 30 dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

De la poziția 31 la poziția 50 dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

Pozițiile 51-65, nu sunt observații. Adoptate.

66-80 pozițiile, dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

De la poziția 81 la poziția 109 dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

De la poziția 110 la 125 dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

De la 126 la 130 dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

Vă mulțumesc.

Urmează votul final pe marginea acestui proiect.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind calitatea aerului înconjurător (PL-x 74/2011). (rămas pentru votul final)

Proiectul de Lege privind calitatea aerului înconjurător.

Inițiatorul dorește să ia cuvântul? Domnul secretar de stat Anton, vă rog.

 

Domnul Marin Anton (secretar de stat, Ministerul Mediului și Pădurilor):

Mulțumesc, doamnă președinte.

Doamnelor și domnilor deputați,

România, ca stat membru al Uniunii Europene, are obligația de a transpune Directiva nr.2008/50 Comisiei Europene, a Parlamentului European și a Consiliului din 21 mai 2008 privind calitatea aerului înconjurător și un aer mai curat pentru Europa.

Obiectivul directivei este evaluarea calității aerului înconjurător în statele membre, pe baza unor metode și criterii comune, în scopul protejării sănătății umane și mediului ca întreg.

Prezentul proiect de lege transpune în legislația națională prevederile directivei sus-menționate.

Acest proiect de lege creează cadrul legal pentru reglementarea măsurilor destinate menținerii și îmbunătățirii calității aerului, după caz, pe baza obiectivelor pentru calitatea aerului stabilite, asigurând alinierea legislației naționale la standardele europene în domeniu și îndeplinirea obligațiilor României ca stat membru al Uniunii Europene.

Totodată, se creează cadrul organizatoric, instituțional și legal de cooperare între autoritățile și instituțiile publice cu competențe în domeniu, în scopul evaluării și gestionării calității aerului în mod unitar, pe întreg teritoriul României.

Mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Raportul comisiei. Vă rog.

 
 

Domnul Ion Călin:

Doamnă președinte,

Stimați colegi,

În conformitate cu prevederile art.95 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările ulterioare, Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic a fost sesizată spre dezbatere în fond în procedură obișnuită cu proiectul de Lege privind calitatea aerului înconjurător.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a respins proiectul de lege.

Comisia pentru industrii și servicii a avizat favorabil.

Comisia juridică, de disciplină și imunități a transmis aviz favorabil.

Potrivit art.75 din Constituție, republicat, și art.92 alin.(2) pct.2 din Regulamentul Camerei Deputaților, Camera Deputaților este Cameră decizională.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil, cu observații și propuneri, inițiativa legislativă.

Proiectul de lege supus dezbaterii are ca obiect de reglementare consolidarea și îmbunătățirea cadrului legal în domeniul calității aerului înconjurător pe coordonatele alinierii legislației naționale de profil la normele și exigențele europene în materie, în contextul îndeplinirii de către România a angajamentelor asumate față de Uniunea Europeană derivate din calitatea sa de stat membru.

În urma dezbaterii, membrii comisiei au hotărât, cu unanimitate de voturi să propună plenului Camerei Deputaților adoptarea proiectului de Lege privind calitatea aerului înconjurător, cu amendamentele admise, redate în anexă.

În raport de obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor organice.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Intervenții din partea grupurilor parlamentare? Nu sunt. Atunci intrăm în dezbaterea pe articole.

Lege privind calitatea aerului înconjurător.

Observații? Nu sunt.

La poziția 2 dacă sunt observații?

Poziția 3? Nu sunt observații.

De la poziția 4 la poziția 14 dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

De la poziția 15 la poziția 30 dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

De la poziția 31 la 50? Nu sunt observații. Adoptate.

De la 51 la 65? Nu sunt observații. Adoptate.

De la 66 la 80? Nu sunt observații. Adoptate.

De la 80 la 110 dacă sunt observații? Nu sunt observații. Adoptate.

Avem și o serie de anexe.

Anexa nr.1. Observații? Nu sunt. Adoptată.

Anexa nr.2. Observații? Nu sunt. Adoptată.

Anexa nr.3? Nu sunt observații. Adoptată.

Anexa nr.4? Nu sunt observații. Adoptată.

Anexele nr.5, 6 și 7. Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

Anexa nr.8. Observații? Nu sunt. Adoptată.

Anexa nr.9? Nu sunt observații. Adoptată.

Anexa nr.10? Nu sunt observații. Adoptată.

Anexa nr.11? Nu sunt observații. Adoptată.

Anexa nr.12? Nu sunt observații. Adoptată.

Rămâne proiectul pentru votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.69/2010 privind reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală (PL-x 602/2010). (rămas pentru votul final)

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.69/2010 privind reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală.

Procedură de urgență.

Pe acest proiect de lege? Domnul deputat, vă rog.

 

Domnul Gheorghe Zoicaș:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Am discutat și cu domnul Mircea Toader. Solicit retrimiterea la comisie ca să putem corela cu Ordonanța de Guvern nr.18/2009, care se găsește mâine pe ordinea de zi la Comisia pentru industrii și servicii.

Deci, vă rog să acceptați retrimiterea la comisie.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun!

Există o propunere de retrimitere la comisie.

Domnul Călian, vă rog.

 
 

Domnul Petru Călian:

Doamna președinte,

Stimați colegi,

Grupul parlamentar al PDL consideră că nu este cazul să fie retrimisă la comisie această inițiativă legislativă.

Mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Punctul de vedere al Guvernului, vă rog? Și, după aceea supunem... de fapt, haideți, înainte de a prezenta punctul de vedere, să supunem la vot această propunere făcută de domnul deputat Zoicaș.

Votul este deschis. Vă rog să votați.

 
 

45 de voturi pentru, 45 împotrivă și 2 abțineri. Propunerea a fost respinsă.

Intrăm în dezbateri.

Punctul de vedere al Guvernului? Vă rog.

 
 

Domnul Eugen-Dicones Curteanu (secretar de stat, Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului):

Mulțumesc, doamna președinte.

Stimate doamne și stimați domni deputați,

Actul normativ supus atenției dumneavoastră nu numai că nu are nimic de-a face cu Ordonanța de urgență nr.18/2009, e vorba, într-adevăr, de reabilitare termică, dar propune un alt mecanism financiar. E vorba de credite cu garanție guvernamentală și subvenționarea dobânzii pentru condominii și pentru locuințe individuale.

Asta este noutatea pe care o propunem prin acest act normativ și tocmai de aceea, vă rugăm să fiți de acord cu această variantă de finanțare pentru cei care doresc să-și reabiliteze termic locuința. E o alternativă la Ordonanța Guvernului nr. 18 și nu se suprapune cu aceasta.

De aceea, vă rugăm să fiți de acord cu raportul de adoptare propus de cele comisii, cu amendamentele adoptate deja.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Raportul comisiei?

Domnul președinte Iancu, vă rog.

 
 

Domnul Iulian Iancu:

Doamna președinte,

Stimați colegi,

Comisia a fost sesizată în fond cu dezbaterea proiectului de lege menționat. Aș vrea să subliniez că există avizul favorabil al Consiliului Legislativ, precum și al Comisiei pentru buget, finanțe și bănci și al Comisiei juridice, de disciplină și imunități.

Proiectul creează cadrul normativ pentru contractarea unui credit, în condiții avantajoase, cu garanție guvernamentală și dobândă subvenționată de către asociațiile de proprietari sau persoane fizice pentru executarea lucrărilor de reabilitare termică a blocurilor de locuințe sau clădirilor unifamiliale.

În urma dezbaterilor, membrii celor două comisii au hotărât, cu majoritate de voturi, să propune plenului adoptarea proiectului de lege, cu amendamente admise și amendamente respinse.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Intervenții din partea grupurilor parlamentare?

Vă rog, domnule Dușa.

 
 

Domnul Mircea Dușa:

Doamnă președinte,

Stimați colegi,

Dacă așa..., în guvernarea asta necăjită pe care dumneavoastră o faceți, ce a mers bine, proiectul acesta de anvelopare, de izolare termică a locuințelor, prin această ordonanță care, spunem noi, creează facilități financiare și altor persoane și chiar la locuințele individuale să facă anveloparea, să facă izolarea termică, de fapt, am omorât Programul privind anveloparea locuințelor.

Uitați-vă dumneavoastră pe situațiile Ministerului Dezvoltării Regionale de acum doi ani de zile, când existau și fondurile necesare și pe principiul acela primul venit, primul servit, primarii care au avut proiecte au venit și au demarat acest program de izolare termică a blocurilor și nu numai de izolare termică a blocurilor și de, știu eu, îmbunătățire a aspectului arhitectural al blocurilor de locuințe care sunt construite de mulți și după 30-40 de ani au ajuns să dea și o fațetă foarte urâtă localităților în care acestea se regăsesc.

Dacă această acțiune a fost o acțiune bună și la timpul respectiv s-a bucurat de încredere și la administrația locală și la populație, cu acest proiect de lege care, de fapt, sau cu această ordonanță care, de fapt, spune că vine să îmbunătățească mecanismul economico-financiar de realizarea acestui program, de fapt, am omorât programul. Pentru că am adus acest program ca variantă la programul care se derula, de anvelopare a blocurilor, și am încetat să mai finanțăm acel program care era finanțat pe ordonanța de urgență nr.18.

De aceea, Grupul parlamentar al PSD nu va vota acest proiect de lege.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc.

Intervenții din partea altor grupuri parlamentare?

Vă rog, domnule deputat.

 
 

Domnul Antal István:

Vă mulțumesc, doamna președinte.

Am participat la dezbaterea acestei ordonanțe, care a apărut în luna octombrie.

Practic, programul n-a fost demarat, având în vedere faptul că este o așteptare, a fost o așteptare din partea băncilor, ca și Parlamentul să fie de acord, având în vedere garantarea creditelor care vor fi accesate de persoane fizice sau de asociații de locatari.

Noi am susținut și susținem în continuare că este o oportunitate bine-venită nu numai pentru persoane fizice care intră de data asta, și proprietarii de locuințe individuale, n-au avut acces în programul celălalt. Practic, programul celălalt introducea și o discriminare la acest capitol, pentru că numai locatarii din blocuri, proprietarii blocurilor și condomeniile au intrat în acest program, dar este o șansă prin acest plus și pentru întreprinzători. Pentru că, dacă o să aibă o promovare, această șansă pentru persoane fizice și pentru locuitorii din blocuri, cu numai 10% aport propriu și cu 90% credit avantajos cu garantare cu garanție guvernamentală, practic în 5 ani de zile, cât va trebui să ramburseze aceste credite orice persoană fizică, deja, din economiile realizate în urma Programului de izolare termică și de reabilitare termică a clădirilor, rambursarea poate să fie posibilă, pentru că toate documentele, cei care au intrat în programul celălalt, cu Ordonanța Guvernului nr.18, deja s-au convins, economiile mergând, variind între 25 și 40% din costurile încălzirii într-o iarnă care a trecut, și acum, unde în zonele de munte mai mult de 7 luni de zile a fost nevoie de încălzire, deci gândiți-vă că începând cu al doilea an, deja, dacă actualmente acest program va fi accesat de un număr destul de persoane, deja în iarna asta, deja au o șansă în plus, au o șansă întreprinzătorii mici și mijlocii care prin accesarea acestui program, într-adevăr, pot crea locuri de muncă, pot crea venituri și nu merg mai departe cu această idee. Ca atare, noi solicităm să fie aprobat acest proiect de lege, cu amendamentul care până la urmă a trecut, care dă o șansă și pentru balcoanele blocurilor să fi cât de cât uniform izolate și aranjate, într-adevăr, ca și aspectul locuințelor să capete un nou sens.

Vă mulțumesc pentru atenție.

 
   

(În continuare, ședința este condusă de domnul deputat Marian Sârbu, vicepreședinte al Camerei Deputaților, asistat de domnii deputați Niculae Mircovici și Georgian Pop, vicepreședinți ai Camerei Deputaților.)

 
 

Domnul Marian Sârbu:

Mulțumesc, domnule deputat.

Dacă mai sunt....

Da, domnule Iulian Iancu, vă rog.

 
 

Domnul Iulian Iancu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Suntem într-o situație care reclamă, cu adevărat, o atenție deosebită asupra acestui proiect.

La ce mă refer? Cred că sunteți deja în cunoștință de cauză cu decizia comunicată recent, respectiv, decizia Fondului Monetar Internațional de a impune Guvernului României să anuleze subvențiile la energie termică.

Pe de altă parte, hotărârea Guvernului de a-și asuma o astfel de responsabilitate, încercând să soluționeze diferențiat la o categorie cât mai largă de persoane aflate în dificultate susținerea pentru iarna viitoare a subvenției la energia termică.

Acest lucru însă ar trebui să fie susținut de un set de măsuri auxiliare care să facă, într-adevăr, viabilă măsura asumată de guvern în fața Fondului Monetar Internațional. Cu această ordonanță, vă spun că s-a pus cruce reabilitării termice în România. Deci noi despre ce vorbim? N-am putut să finalizăm programul printr-o susținere bugetară de la bugetul central, de la bugetul autorității locale, acum îi trimitem pe oameni să facă credite la bănci. Și, spunem că totuși au șanse, întrucât vor avea și o susținere, pe o componentă importantă, o susținere din partea bugetului de stat, respectiv din partea Guvernului, prin garanție guvernamentală.

În condițiile în care pe timpul iernii 70% din costurile unei familii se duc pentru energie termică, în condițiile în care salariile în continuare sunt diminuate cu procente între 15 și 19%, în condițiile în care cunoaștem toate măsurile legate inclusiv de impozitarea pensiilor și creșterea abruptă în continuare a prețurilor la toate alimentele și vă rog să luați presa din ultimele zile din statele vest europene și mai ales din Germania unde se anunță o creștere a prețurilor la produse alimentare cu până la 43%, aș vrea, în acest context general, să înțelegem cum anume va putea populația, chiar și cea selectată, să facă față noilor prețuri.

Prin decizia asumată de guvern, de anularea subvențiilor la energia termică, și-a asumat o creștere cu între 80 și 150% a prețurilor la energie termică pentru majoritatea consumatorilor de energie termică din câți au mai rămas conectați. Care este efectul? Anulăm întreg programul, cât mai este el, de lansare a cogenerării de înaltă eficiență în România. De ce? Pentru că nu mai avem piață. Populația s-a deconectat și în următoarea iarnă va continua să se deconecteze, pentru că nu vor putea plăti aceste facturi. Iar în condițiile în care noi aveam o minimă șansă să discutăm pe aceste ordonanțe și să le găsim măsurile necesare să facem aceste programe ca să fie eficiente, chiar să putem reabilita clădirile, noi le trimitem și le expediem în forță, sub motiv că chiar au eficiență.

Când am discutat în... și-i rog pe colegii din comisie să-și aducă aminte, atunci când le-am spus, domnilor, avem patru ordonanțe, patru modificări legislative, haideți să le discutăm împreună, să găsim soluția cea mai bună, având în vedere și contextul actual din România. S-au grăbit și au spus nu, s-o trimitem repede la plen. Acum, tot dumnealor se ridică și spun, o vrem înapoi la comisie. Guvernul o vrea repede aplicată. De ce? Pentru că din partea executivului, acest lucru înseamnă o despovărare și un transfer pe seama populației a responsabilității. Se va spune foarte simplu, mergeți, luați credite, băncile vă vor da credite și am rezolvat problema. Nu vor putea să ia credite, este foarte limpede, și să cunoaștem România reală. Câți cetățeni, câte persoane fizice vor merge acum să ia credite să-și reabiliteze termic apartamentele, când ei nu au bani să-și cumpere hrana necesară sau medicamentele?

Mai mult, amendamentele noastre luate în discuție, unele dintre ele foarte bune, au fost respinse. Dar, n-au fost discutate în comisia cu care eram în paralel pe fond, respectiv Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic. Or, măcar și pentru acest motiv și era bine astăzi să le retrimitem înapoi la comisie. Mai stăteam două săptămâni, dar cel puțin luam o măsură în cunoștință de cauză pentru a face viabil programul.

Așa, dacă-l vom transmite mai departe, de pe acum putem spune: punem cruce reabilitării termice, dar mai punem cruce și alimentării cu căldură în această țară, pentru că se vor mai deconecta și cei puțini, câți au mai rămas conectați la sistemul de termoficare.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Marian Sârbu:

Mulțumesc, domnule deputat.

Dacă mai sunt intervenții la dezbateri generale? Dacă nu mai sunt intervenții, intrăm pe...

Vă rog, domnule deputat. Domnule deputat Zoicaș, vă rog.

 
 

Domnul Gheorghe Zoicaș:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Eu zic să reflectați înainte de a da votul pe această ordonanță, pentru că n-o să fie funcțională. Haideți să nu ne grăbim, mâine avem în dezbatere Ordonanța Guvernului nr.18/2009. Asta nu va abroga această ordonanță, dar o anihilează. Indirect o să vedeți că nu va fi funcțională.

Eu vă rog să reflectați înainte de a da votul, pentru că dăm o ordonanță care e foarte importantă pentru toate municipiile și orașele, comunele toate din țară și vă spun, o compromitem, și-i păcat. Vă rog să reflectați înainte de a da votul.

 
 

Domnul Marian Sârbu:

Mulțumesc.

Dacă nu mai sunt intervenții pe dezbaterile generale, intrăm în dezbaterea pe raportul comisiei.

La punctul 1, dacă sunt observații? Nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 2. Nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 3. Nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 4. Nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 5. Nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 6. Nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 7. Nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 8. Nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 9. Nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 10. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 11. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 12. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 13. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 14. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 15. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 16. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 17. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 18. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 19. Nu sunt observații. Adoptat.

De asemenea, punctul 20, Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 21. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 22. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 23. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 24. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 25. Nu sunt observații. Adoptat.

Ca urmare a faptului că n-au fost observații și am trecut prin tot raportul adoptat de comisie, proiectul de lege rămâne pentru votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.88/1997 privind privatizarea societăților comerciale (PL-x 553/2010). (rămas pentru votul final)

Trecem la Proiectul de Lege privind modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.88/1997 privind privatizarea societăților comerciale, poziția 8 din ordinea de zi.

Dacă din partea inițiatorilor dorește cineva să ia cuvântul? Nu dorește.

Din partea comisiei sesizate în fond? Da, domnul deputat Vainer.

Vă rog, aveți cuvântul.

 

Domnul Aurel Vainer:

Domnule președinte în exercițiu,

Stimate colege și stimați colegi,

Îmi revine misiunea să prezint raportul Comisiei pentru politică economică privind proiectul de ordonanță despre care s-a vorbit. De lege, pardon, pentru modificarea ordonanței.

Aș dori să vă informez, pe scurt, că toate comisiile implicate în aviz au acordat un aviz favorabil. Comisia noastră, în unanimitate, a solicitat și solicită Camerei să dezbată și să aprobe acest proiect și am să vă spun în ce constă, de fapt.

E vorba de a se introduce niște modificări care să înlăture tratamentul considerat discriminatoriu în privința achiziționării de active pentru operatorii economici la care statul deține mai mult de 33% din totalul acțiunilor, cu drept de vot în adunarea generală a acționarilor, în raport cu ceilalți operatori economici.

Prin această propunere legislativă se dă astfel posibilitatea achiziționării unor active de către societățile comerciale în care statul sau autoritatea administrației publice locale este acționar. Deci, se pot face anumite modificări la statutul societății, din punctul de vedere al acționariatului, și societatea comercială unde statul este acționar are dreptul să participe la aceste tranzacții, la aceste schimbări de acționariat.

În aceasta constă esența proiectului de lege. Comisia propune să îl dezbatem și să-l aprobăm, iar în ce mă privește, în calitate de reprezentant al minorităților naționale, vă spun de acum, ca să nu mai revin a doua oară, susținem aprobarea acestui proiect de lege.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Marian Sârbu:

Mulțumesc, domnule deputat.

Din partea Guvernului?

Vă rog.

 
 

Domnul Claudiu Constantin Stafie (secretar de stat, Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri):

Mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor deputați,

Propunerea legislativă are ca obiect modificarea art.3 lit.d) și c) și art.42 din OUG nr. 88/1997, în vederea înlăturării tratamentului considerat discriminatoriu, în privința achiziționării de active pentru operatorii economici la care statul deține mai mult de 33% din totalul acțiunilor cu drept de vot în adunarea generală a acționarilor, în raport cu ceilalți operatori economici.

Având în vedere și cele prezentate de domnul deputat puțin mai devreme și punctul de vedere al Guvernului de susținere, cu observații și propuneri, Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri propune adoptarea acestei propuneri legislative.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Marian Sârbu:

Da. Dacă la dezbateri generale, dacă sunt intervenții, vă rog? Grupurile parlamentare? Nefiind intervenții și nefiind amendamente, textul proiectului de lege rămâne pentru votul final.

 
Dezbateri asupra Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.88/2010 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală (PL-x 708/2010). (retrimis comisiei)

Urmează Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 88/2010 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală. Este vorba de poziția 9 din ordinea de zi.

Dacă din partea inițiatorului dorește cineva să ia cuvântul?

Vă rog, domnule secretar de stat?

 

Domnul Ion Ghizdeanu (președintele Comisiei Naționale de Prognoză):

Mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor deputați,

Proiectul de lege propus spre dezbatere aduce, printre altele, a adus la momentul respectiv și aduce în continuare, câteva măsuri pentru sprijinirea mediului de afaceri. Cea mai importantă este reducerea nivelului dobânzii, de asemenea, se reglementează posibilitatea neînceperii sau suspendării executării silite în cazul în care contribuabilul are în curs sau depune o cerere de restituire, de asemenea, s-a reglementat compensarea de drept a ceea ce înseamnă stingerea creanțelor reciproce chiar în momentul când creanțele există deodată, indiferent dacă debitorii au sau nu cunoștințe despre acestea.

Față de cele de mai sus, Ministerul Finanțelor Publice susține, în numele Guvernului, adoptarea actului normativ, în forma prezentată de guvern, fără amendamente.

Aș vrea doar să menționez că amendamentul propus de comisie creează, din păcate, între apariția ordonanței precedente și a legii care a aprobat ordonanța un vid legislativ și ca urmare rugăm, Guvernul roagă, prin Ministerul Finanțelor Publice, adoptarea proiectului de lege fără amendamentul adoptat în comisie.

Vă mulțumesc foarte mult.

 
 

Domnul Marian Sârbu:

Vă mulțumesc și eu.

Are cuvântul doamna Eugenia Barna, președintele Comisiei pentru buget, finanțe și bănci.

Vă rog, doamna Barna.

 
 

Doamna Maria Eugenia Barna:

Mulțumesc.

Am întocmit raport suplimentar asupra Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.88/2010 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală.

Cu adresa PL-x 708/2010, Biroul permanent, conform art.109 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, a sesizat Comisia pentru buget, finanțe și bănci pentru reexaminarea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.88/2010 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, în vederea întocmirii unui raport suplimentar.

Prezentul proiect de lege are ca obiect de reglementare modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, în sensul reglementării compensării de drept, prin stingerea creanțelor reciproce ale statului sau unităților administrativ-teritoriale și ale debitorului, diminuarea nivelului dobânzii datorate pentru obligațiile fiscale neachitate la termen la 0,04% pentru fiecare zi de întârziere, reglementarea posibilității neînceperii sau suspendării executării silite în cazul în care contribuabilul are în curs sau depune o cerere de restituire-rambursare, iar cuantumul sumei solicitate este egală sau mai mare decât creanța fiscală pentru care s-a început executarea silită.

În urma dezbaterii, Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.88/2010 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, în ședința din data de 29.03.2011, cu majoritate de voturi, comisia propune supunerea spre dezbatere și adoptarea plenului Camerei Deputaților a proiectului de lege, cu amendamentul prezentat în anexă. Și este vorba despre o evitare a dublei reglementări la nivelul de dobândă de 0,04%, fiind deja legiferat prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr.39/2010. Amendamentul propus de comisie spune că la art.1 pct.2 se va citi: "la art.I, pct.2 se abrogă". Aici s-a strecurat o eroare materială și amendamentul pe care noi îl propunem este: "se va citi la art.I pct.2 se abrogă".

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Marian Sârbu:

Vă mulțumesc, doamna președinte.

Dacă la dezbateri generale sunt intervenții ale grupurilor parlamentare. Nu sunt intervenții.

Ca atare, intrăm în dezbaterea raportului comisiei.

La punctul 1 dacă sunt observații. Nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 2 nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 3, cu precizarea făcută de președinta comisiei, dacă sunt observații. Nu sunt observații. Adoptat.

Nemaifiind dezbateri pe acest proiect de lege, el rămâne pentru...

Vă rog, domnule Călian.

 
 

Domnul Petru Călian:

Domnule președinte,

Cu scuze... dar vreau să revenim la amendamentul din anexă.

 
 

Domnul Marian Sârbu:

Vă rog.

 
 

Domnul Petru Călian:

...pe care vă rog să-l supuneți la vot, pentru că Grupul parlamentar al PDL nu îl susține, datorită faptului că apare o necorelare între mai multe acte normative. Și aici discutăm de trei acte normative.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Marian Sârbu:

O clipă.

Doamna președinte, vă rog.

Domnul Călian, din partea Grupului parlamentar al PDL, propune supunerea la vot. Vă rog să vă spuneți punctul de vedere. Și Executivul, vă rog. Domnule secretar de stat, să fiți pregătit pentru un punct de vedere.

Mulțumesc.

Vă rog.

 
 

Doamna Maria Eugenia Barna:

Dacă există o propunere de supunere la vot, eu susțin propunerea colegilor de la PDL. Probabil că în comisie s-a discutat mai mult. Înțeleg că este o neconcordanță între Legislativ și comisie, între departamentul nostru. Sunt de acord cu supunerea la vot.

 
 

Domnul Marian Sârbu:

Mulțumesc.

Numai o clipă, domnule deputat.

Executivul ce punct de vedere are? Vă rog.

 
 

Domnul Ion Ghizdeanu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Este o problemă de tehnică legislativă, de ordine a ordonanțelor și a legii. A fost Ordonanța nr.39 care a prevăzut 0,05, a apărut Ordonanța de urgență nr.88 care a prevăzut 0,04. Legea care reglementează Ordonanța nr.39 a apărut ulterior și revine la 0,04.

În acest caz, dacă acum se abrogă articolul din Ordonanța nr.39, se poate interpreta că între Ordonanța nr.88 până la, în acel interval de timp, până la apariția legii de aprobare a Ordonanței nr.39, deci în acea perioadă, s-ar reveni la 0,05. De aceea trebuie menționat textul Guvernului de la momentul apariției ordonanței, ca să se înțeleagă că din acest moment este dobânda de 0,04.

 
 

Domnul Marian Sârbu:

O clipă, domnule secretar de stat. Să înțeleg că nu susțineți modificarea propusă în raportul comisiei.

 
 

Domnul Ion Ghizdeanu:

Exact.

 
 

Domnul Marian Sârbu:

Vă mulțumesc.

Numai puțin, domnule deputat.

Comisia, vă rog. Mai aveți ceva de adăugat?

Da, domnule Călian, o clipă. Imediat.

 
 

Doamna Maria Eugenia Barna:

Mulțumesc.

O rog pe colega noastră care mi-a făcut o solicitare... lidera de grup de la UNPR, de la Grupul de independenți, mi-a solicitat retrimiterea la comisie.

Doamna Iordache, vă rog să veniți să vă prezentați punctul de vedere.

 
 

Domnul Marian Sârbu:

Vă rog, domnule Dușa.

 
 

Domnul Mircea Dușa:

Domnule președinte,

Deoarece coaliția de la guvernare nu s-a pus de acord și este în impas, vreau să vă solicit eu retrimiterea la comisie, ca să nu fie de acord doamna președinte, fără acordul comisiei, să se pună la vot ceea ce se propunea aici, pentru că nu e eroare materială, au prezentat și cei de la minister.

 
 

Domnul Marian Sârbu:

Vă mulțumesc, domnule Dușa.

Având în vedere această propunere, vă rog să pregătiți cartelele pentru vot.

Supun la vot retrimiterea la comisie pentru a se pune de acord pe acest ultim text.

Vă rog să votați. Votul este deschis.

 
 

Cu 89 de voturi pentru, 4 împotrivă și o abținere, textul este retrimis la comisie pentru o săptămână. După o săptămână vom rediscuta proiectul de lege și mulțumesc celui care a făcut propunerea de retrimitere.

Cu asta, stimați colegi, intrăm, conform programului aprobat, la dezbaterea inițiativelor care au propunere de respingere.

 
Dezbaterea Propunerii legislative privind modificarea Legii nr.1/2011 privind educația națională (Pl-x 172/2011). (rămasă pentru votul final)

Mai întâi vom discuta Propunerea legislativă privind modificarea Legii nr.1/2011 privind educația națională, prezentă la poziția 48 din ordinea de zi.

Din partea inițiatorilor dacă dorește cineva să ia cuvântul. Nu dorește nimeni să ia cuvântul.

Din partea comisiei nu dorește nimeni să ia cuvântul.

Vă rog, din partea inițiatorilor.

 

Domnul Mircia Giurgiu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Este vorba despre o prevedere în Legea educației naționale privind tipărirea manualelor, de fapt, importul de manuale pentru elevii aparținând minorităților naționale.

Propunerea noastră este ca toate aceste manuale, indiferent unde sunt concepute, să fie realizate în România, fiindcă sunt bani de la bugetul de stat și credem că este normal să fie tipărite în România, fiindcă și noi putem să facem tot ceea ce este nevoie: hârtie, mașini, plăci, absolut toate materialele, în așa fel încât să nu plătim manuale din import.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Marian Sârbu:

Mulțumesc.

Din partea grupurilor parlamentare dacă dorește cineva să ia cuvântul. Nu dorește să ia cuvântul nimeni din câte observ.

Vă reamintesc că prin raportul comisiei sesizate în fond se propune respingerea acestei inițiative legislative și, ca atare, propunerea legislativă rămâne pentru ședința de vot final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru completarea art.3 din Legea nr.597/2001 privind unele măsuri de protecție și autorizare a construcțiilor în zona de coastă a Mării Negre (PL-x 500/2010). (rămas pentru votul final)

Următoarea propunere legislativă se referă la completarea art.3 din Legea nr.597/2001 privind unele măsuri de protecție și autorizare a construcțiilor în zona de coastă a Mării Negre.

Este vorba de poziția 103 din ordinea de zi.

Dacă din partea inițiatorului sunt intervenții. Nu sunt intervenții.

Dacă la dezbateri generale sunt colegi care vor să intervină. Nu sunt intervenții.

Vă reamintesc și de această dată că prin raportul comisiei sesizate în fond se propune respingerea acestei inițiative.

Nefiind alte observații, inițiativa legislativă rămâne pentru ședința de vot final.

Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea Legii nr.50, republicată, din 29/07/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții (Pl-x 109/2011). (rămasă pentru votul final)

Urmează Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr.50, republicată, din 29/07/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții.

Punctul 104 din ordinea de zi.

Dacă din partea inițiatorilor dorește cineva să ia cuvântul. Nu dorește nimeni.

La dezbateri generale dacă sunt intervenții. Nu sunt intervenții.

Și acest raport propune respingerea inițiativei.

Inițiativa legislativă rămâne pentru ședința de vot final.

Dezbaterea Propunerii legislative privind protejarea persoanelor care au cumpărat un imobil dar nu au intrat în posesia lui (Pl-x 61/2011). (rămasă pentru votul final)

Urmează Propunerea legislativă privind protejarea persoanelor care au cumpărat un imobil dar nu au intrat în posesia lui.

Este vorba de propunerea legislativă introdusă la punctul 105 de pe ordinea de zi.

Din partea inițiatorului nu intervine nimeni.

Dacă la dezbateri generale sunt intervenții.

Nefiind intervenții, inițiativa legislativă rămâne pentru ședința de vot final.

Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății (PL-x 616/2010). (rămas pentru votul final)

Urmează Proiectul de Lege pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății.

Punctul 106 de pe ordinea de zi.

Dacă din partea inițiatorului dorește cineva.

Vă rog, domnule deputat Ciuhodaru.

 

Domnul Tudor Ciuhodaru:

Domnule președinte,

Stimați deputați,

Acest proiect legislativ vrea să corecteze o altă inechitate existentă în medicina românească. Avem medicina de înaltă performanță, facem transplant, dar, din păcate, România se situează în continuare pe ultimul loc în Europa în ceea ce privește procedurile de transplant.

2500 de români așteaptă poate o nouă inimă să bată. Dar în acest moment procedura făcută pentru a facilita transplantul este greoaie și aproape imposibil de realizat în România. Rata de refuz este mare și consimțământul explicit al celor care vor să doneze organe nu este menționat nicăieri. Mai mult decât atât, nu există un registru național de transplant.

Și, de aceea, acest proiect legislativ vizează introducerea pe cardul național de sănătate a opțiunii pentru transplant. Poate mai mulți se vor gândi să doneze pentru alții și poate că astfel vom ajuta pe cei mulți.

Nu ne putem permite toți să ne tratăm în străinătate și poate pentru cei care am rămas aici, chiar în spitale desființate, veți ajuta ca acei care au nevoie de o inimă sau de un ficat sau de altceva care îi poate menține în viață, să fie accesibil.

Eu o să vă rog să votați această lege.

 
 

Domnul Marian Sârbu:

Mulțumesc, domnule deputat.

La dezbateri generale dacă sunt intervenții.

Nefiind intervenții, inițiativa legislativă rămâne pentru ședința de vot final.

 
Dezbaterea Proiectul de Lege pentru completarea art.182 din Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății (PL-x 694/2010). (rămas pentru votul final)

Urmează Proiectul de Lege pentru completarea art.182 din Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății.

E vorba de poziția 107 din ordinea de zi.

Intervenții din partea inițiatorului.

Domnule deputat Ciuhodaru, vă rog.

 

Domnul Tudor Ciuhodaru:

Se pare că trebuie să vă obișnuiți cu mine în această seară, domnule președinte, dacă la moțiune nu mi-ați dat permisiunea să pot vorbi.

Aici este vorba despre o lege care prevede deblocarea posturilor din sistemul sanitar românesc. Suntem pe ultimul loc în Europa în ceea ce privește numărul de medici, doar doi la mia de locuitori, o sută de localități din România nu au asistență medicală de specialitate. Mai mult decât atât, se ajunge în situațiile paradoxale în care avem de cinci ori mai puțin personal medical în situații de urgență. Vreți să se întâmple un nou Giulești? Vreți ca sănătatea dumneavoastră să fie pusă în pericol? Sau vreți ca normativele internaționale să fie aplicate?

Acest proiect legislativ prevede deblocarea posturilor din sănătate. Și poate astfel medicii vor rămâne în România.

Ne pleacă medicii spre o lume mai bună, spre o lume în care pot munci. Dar dacă nu le dați nici măcar locuri de muncă, dacă nu-i puteți ține în România, veți avea de suferit mai ales în sistemul actual de desființare de spitale.

Probabil că nu veți vota această lege, dar atunci când veți ajunge într-un serviciu de urgență și veți aștepta și vă veți întreba de ce mama, tatăl, copilul suferă, să vă gândiți că noi suntem puțini și nu ați votat azi legea care v-ar fi dat o șansă în plus la sănătate.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Marian Sârbu:

Mulțumesc și eu.

La dezbateri generale dacă sunt intervenții. Nefiind intervenții, proiectul de lege rămâne pentru ședința de vot final.

 
Dezbaterea Propunerii legislative privind înființarea și funcționarea societăților și depozitelor de colectare a fierului vechi (Pl-x 113/2011). (rămasă pentru votul final)

Urmează Propunerea legislativă privind înființarea și funcționarea societăților și depozitelor de colectare a fierului vechi.

Punctul 108 din ordinea de zi.

Dacă din partea inițiatorilor dorește cineva să ia cuvântul. Nu dorește.

La dezbateri generale dacă dorește cineva să intervină. Nu dorește să intervină nimeni.

Inițiativa legislativă rămâne pentru ședința de vot final.

Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea si completarea Legii nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății (Pl-x 126/2011). (rămasă pentru votul final)

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății.

Este vorba de punctul 109 din ordinea de zi.

Din partea inițiatorilor ia cuvântul domnul deputat Ciuhodaru. Vă rog.

 

Domnul Tudor Ciuhodaru:

Vă mulțumesc.

Aici vorbim despre o problemă mai veche a sistemului medical românesc: de politizarea excesivă.

Trei mii de posturi sunt blocate în așa-zise consilii de administrație care nu au nici puterea de a decide și nici de a face nimic în relația cu managerul spitalicesc.

Mai mult decât atât, acești membri ai consiliilor de administrație au avut în vremea desființării spitalelor drept singură performanță acceptarea unor decizii luate de alții. Nu am văzut vreun membru al consiliului de administrație care să sesizeze problemele din spitale, nu am văzut niciodată vreun membru al consiliului de administrație să spună că doi pacienți stau în același pat sau că nu sunt medicamente și materiale sanitare. În loc de trei mii de oameni numiți acolo doar pe criterii politice și performanță de partid, aș vrea să angajăm asistenți și medici care ne pot asigura sănătatea.

Aceste consilii de administrație nu au dovedit niciodată nimic, iar trei mii de posturi blocate în sănătate înseamnă extrem de mult.

Eu vă voi ruga încă o dată în această seară, deși văd că respingeți pe bandă rulantă proiectele privind sănătatea românilor, să votați acest proiect legislativ.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Marian Sârbu:

Mulțumesc, domnule deputat.

Dacă la dezbateri generale sunt intervenții. Nu sunt intervenții.

Inițiativa legislativă rămâne pentru ședința de vot final.

 
Dezbaterea Propunerii legislative pentru completarea Legii nr.248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate (Pl-x 150/2011) . (rămasă pentru votul final)

Propunerea legislativă pentru completarea Legii nr.248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate.

Punctul 110 din ordinea de zi.

Din partea inițiatorului dacă dorește să intervină cineva.

La dezbateri generale dacă dorește să intervină cineva.

Nefiind intervenții, inițiativa legislativă rămâne pentru ședința de vot final.

Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea actelor normative care reglementează regimul juridic al actelor de identitate (Pl-x 144/2011). (rămasă pentru votul final)

Urmează Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea actelor normative care reglementează regimul juridic al actelor de identitate.

Punctul 111 din ordinea de zi.

Din partea inițiatorului dacă dorește cineva să ia cuvântul.

La dezbateri generale dacă sunt intervenții. Nefiind intervenții, inițiativa legislativă rămâne pentru ședința de vot final.

Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Titlului X Circulația juridică a terenurilor din Legea nr.247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, precum și unele măsuri adiacente (PL-x 94/2011). (rămas pentru votul final)

Urmează Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Titlului X "Circulația juridică a terenurilor" din Legea nr.247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, precum și unele măsuri adiacente.

Este vorba de proiectul cu numărul 112 din ordinea de zi.

Din partea inițiatorului dacă dorește cineva să intervină. Nu dorește.

Dacă la dezbateri generale sunt intervenții. Nefiind intervenții, inițiativa legislativă rămâne pentru ședința de vot final.

Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea Legii nr.33/1994 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică (PL-x 89/2011). (rămas pentru votul final)

Urmează Proiectul de Lege pentru modificarea Legii nr.33/1994 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică.

Numărul 113 din ordinea de zi.

Din partea inițiatorilor dacă dorește cineva să ia cuvântul.

La dezbateri generale dacă dorește cineva să intervină.

Nefiind intervenții, inițiativa legislativă rămâne pentru ședința de vot final.

Dezbaterea Propunerii legislative privind exercitarea activităților cu caracter sexual autorizate (Pl-x 96/2011). (rămasă pentru votul final)

Urmează Propunerea legislativă privind exercitarea activităților cu caracter sexual autorizate.

Punctul 114 din ordinea de zi.

Dacă din partea inițiatorilor dorește cineva să ia cuvântul. Nu dorește nimeni.

La dezbateri generale dacă dorește cineva să intervină. Nu dorește nimeni.

Nemaifiind alte intervenții, inițiativa legislativă rămâne pentru ședința de vot final.

Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea Hotărârii nr.1.025/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.148/2005 privind susținerea familiei în vederea creșterii copilului, cu modificările și completările ulterioare (Pl-x 786/2010). (rămasă pentru votul final)

Urmează Propunerea legislativă pentru modificarea Hotărârii nr.1.025/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.148/2005 privind susținerea familiei în vederea creșterii copilului, cu modificările și completările ulterioare.

Este vorba de punctul 115 din ordinea de zi.

Dacă inițiatorul dorește să ia cuvântul.

La dezbateri generale dacă sunt intervenții.

Nefiind intervenții, inițiativa legislativă rămâne pentru ședința de vot final.

Dezbaterea Propunerii legislative pentru constituirea unei surse de venit la bugetul de stat (Pl-x 820/2010). (rămasă pentru votul final)

Urmează Propunerea legislativă pentru constituirea unei surse de venit la bugetul de stat.

Punctul 116 din ordinea de zi.

Dacă dintre inițiatori dorește cineva să ia cuvântul.

La dezbateri generale dacă sunt intervenții.

Nefiind intervenții, inițiativa legislativă rămâne pentru ședința de vot final.

Dezbaterea Propunerii legislative privind modificarea Legii nr.97/2005 pentru acordarea de compensații cetățenilor români care n-au beneficiat de prevederile Legii nr.9/1998 privind acordarea de compensații cetățenilor români pentru bunurile trecute în proprietatea statului bulgar în urma aplicării Tratatului dintre România și Bulgaria, semnat la Craiova la 7 septembrie 1940 (Pl-x 62/2011). (rămasă pentru votul final)

Urmează Propunerea legislativă privind modificarea Legii nr.97/2005 pentru acordarea de compensații cetățenilor români care n-au beneficiat de prevederile Legii nr.9/1998 privind acordarea de compensații cetățenilor români pentru bunurile trecute în proprietatea statului bulgar în urma aplicării Tratatului dintre România și Bulgaria, semnat la Craiova la 7 septembrie 1940.

Punctul 117 din ordinea de zi.

Inițiatorii dacă doresc să intervină.

Intervenții din partea grupurilor parlamentare la dezbateri generale nu sunt.

Nefiind intervenții, inițiativa legislativă rămâne pentru ședința de vot final.

Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii 571/2003 privind Codul Fiscal (Pl-x 116/2011). (rămasă pentru votul final)

Urmează Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii 571/2003 privind Codul Fiscal.

Punctul 118 din ordinea de zi.

Dacă inițiatorii doresc să intervină.

Dacă din partea grupurilor parlamentare dorește cineva să intervină.

Nefiind intervenții, inițiativa legislativă rămâne pentru ședința de vot final.

Dezbaterea Propunerii legislative privind reglementarea acordării eșalonărilor la plată (Pl-x 122/2011). (rămasă pentru votul final)

Urmează Propunerea legislativă privind reglementarea acordării eșalonărilor la plată.

Punctul 119 din ordinea de zi.

Din partea inițiatorilor nu dorește să intervină nimeni.

Din partea grupurilor parlamentare nu dorește să intervină nimeni.

Nemaifind alte intervenții, inițiativa legislativă rămâne pentru ședința de vot final.

Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea Legii nr.460/2003 privind exercitarea profesiunilor de biochimist, biolog și chimist, înființarea și funcționarea Ordinului Biochimiștilor, Biologilor și Chimiștilor în sistemul sanitar din România, publicată în M.Of.nr.836 din 25 Noiembrie 2003 (Pl-x 140/2011). (rămasă pentru votul final)

Urmează Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr.460/2003 privind exercitarea profesiunilor de biochimist, biolog și chimist, înființarea și funcționarea Ordinului Biochimiștilor, Biologilor și Chimiștilor în sistemul sanitar din România, publicată în Monitorul Oficial nr.836 din 25 noiembrie 2003.

E numărul 120 din ordinea de zi.

Din partea inițiatorilor dacă dorește cineva să intervină. Nu dorește să intervină nimeni.

Din partea grupurilor parlamentare dacă dorește să intervină cineva. Nu.

În consecință, inițiativa legislativă rămâne pentru ședința de vot final.

Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea Ordonanței nr.21/1992 privind protecția consumatorilor, republicată în M.Of. nr.208 din 28 Martie 2007, cu modificările și completările ulterioare (Pl-x 168/2011). (rămasă pentru votul final)

Urmează Propunerea legislativă pentru modificarea Ordonanței nr.21/1992 privind protecția consumatorilor, republicată în M.Of. nr.208 din 28 Martie 2007, cu modificările și completările ulterioare.

Este vorba de punctul 121, ultimul pe ordinea de zi la propuneri care au din partea comisiilor rapoarte de respingere.

Dacă din partea inițiatorilor dorește cineva să ia cuvântul.

Dacă din partea grupurilor parlamentare dorește cineva să ia cuvântul. Nu dorește nimeni.

În consecință, și această inițiativă legislativă rămâne pentru ședința de vot final.

Am epuizat ordinea de zi aprobată pentru ședința de astăzi.

După o scurtă pauză, la ora 18,00, reluăm dezbaterea cu privire la răspunsurile Guvernului la întrebările deputaților.

Vă mulțumesc. O seară plăcută!

   

După pauză

 
Primirea de răspunsuri la interpelările adresate primului-ministru și membrilor Guvernului.

Domnul Marian Sârbu:

Stimați colegi,

Este ora 18,00. Începem ședința consacrată răspunsurilor orale la interpelări.

Din partea Guvernului o să-l rog pe domnul secretar de stat Claudiu Constantin Stafie să trimită răspunsul scris domnului deputat Leșe Doru Brașoan, din partea PDL, care a făcut o interpelare cu privire la ilegalități cu susținere politică.

De asemenea, pe domnul secretar de stat Valentin Mocanu, secretar de stat în Ministerul Muncii, să trimită răspunsul scris doamnei deputat Vasile Aurelia, din partea PSD, care nefiind prezentă în sală sigur că va primi răspunsul în scris și vă rog, domnule secretar de stat, să faceți acest lucru.

De asemenea, pe domnul secretar de stat Marin Anton, din partea Ministerului Mediului și Pădurilor, să trimită răspunsul scris doamnei deputat Marinescu Antonella, din partea PSD, cu privire la susținerea proiectului major "Sistem de management integrat al deșeurilor în județul Constanța și obținerii finanțării europene nerambursabile din POS Mediu Axa II DMI 1".

Domnule secretar de stat, vă rog să trimiteți răspunsul în scris.

Nemaifiind alte probleme aflate pe ordinea de zi, încheiem aici ședința consacrată răspunsurilor orale la interpelări.

Vă mulțumesc.

O seară plăcută!

 

Ședința s-a încheiat la ora 18,02.

 
     

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 13 august 2020, 3:40
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro