Plen
Ședința Camerei Deputaților din 9 februarie 1998
Sumarul ședinței
Stenograma completă

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
27-05-2020
20-05-2020 (comună)
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 1998 > 09-02-1998 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 9 februarie 1998

  1. Aprobarea ordinii de zi și a programului de lucru pentru perioada 9-13 februarie 1998.

Ședința a început la ora 16,34.

Lucrările au fost conduse de domnul Ioan Andrei Chiliman, vicepreședinte al Camerei Deputaților, asistat de domnii Kovács Csaba Tiberiu și Miron Tudor Mitrea, secretari.

Domnul Ioan Andrei Chiliman:

Onorați colegi,

Vă rog să vă ocupați locurile în sală, să putem începe această ședință a noastră.

Onorați colegi,

Doamnelor și domnilor deputați,

Declar deschisă ședința de astăzi, luni, 9 februarie 1998, a Camerei Deputaților, anunțându-vă că din totalul celor 342 de deputați și-au înregistrat prezența la lucrări 271, participă la alte acțiuni 71, și 15 sunt absenți.

Cvorumul prevăzut de art. 128 din Regulamentul nostru este întrunit.

Ordinea de zi și programul de lucru pentru această săptămână, aprobate în ședința noastră de joi, 5 februarie, au suferit niște modificări în cursul ședinței Biroului permanent al Camerei Deputaților de astăzi, legat și de Biroul permanent comun avut de noi, împreună cu colegii de la Senat, tot astăzi.

Ca atare, vi s-au comunicat în cursul zilei de astăzi, proiectul ordinii de zi, completat și modificat, și proiectul programului de lucru, completat și modificat în conformitate cu cele discutate astăzi și legat de cererea Guvernului pentru avizarea în cadrul comisiilor a candidaților pentru funcțiile de miniștri.

Deci, dacă la ordinea de zi, astfel modificată, sunt remarci ale dumneavoastră.

Domnul deputat Miron Mitrea. Vă rog.

Domnul Miron Tudor Mitrea:

Domnule președinte,

În primul rând, cred că dacă mai sunt asemenea cazuri de întârziere a începerii plenului, programate, cum a fost cel de astăzi, e bine să anunțăm toate grupurile parlamentare, ca să nu mai fie timpi morți așa de lungi. Noi a trebuit ca să întrerupem ședința ca să fim la plen. Dar asta era ca și o paranteză.

Spuneam săptămâna trecută că poate este cazul ca începând din această sesiune parlamentară să nu mai funcționăm ca și un notariat public pentru Guvernul României, ci să funcționăm ca un Parlament.

Cred că modul în care am aflat din ziare - deși joi ne-am despărțit - mă refer la Biroul permanent, după ședința Biroului permanent, că astăzi s-a schimbat tot programul, nu mai este programul votat joi în plen, că avem ședințe comune ale celor două Birouri permanente, că ni se propune alt program, este un mod de muncă la care trebuie să renunțăm, ca să ne putem planifica activitatea parlamentară cu mai mult succes.

Eu cred că nu există o motivație serioasă, adusă în fața Parlamentului, ca noi să renunțăm la ordinea de zi și la programul de lucru pe care l-am stabilit săptămâna trecută pentru această săptămână și, deci, sunt împotriva modificărilor propuse și propun plenului să rămânem la ordinea de zi și la programul pe care l-am votat joi dimineața.

Vă mulțumesc.

Domnul Ioan Andrei Chiliman:

Dacă mai sunt alte intervenții la ordinea de zi, la proiectul modificat al ordinii de zi, propus de Biroul permanent după ședința sa de astăzi.

Domnul deputat Mircea Mihai Munteanu. Vă rog.

Domnul Mircea Mihai Munteanu:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor colegi,

Nu pot nega că în principiu, punctul de vedere exprimat de domnul secretar Miron Mitrea n-ar fi corect. În principiu. Dar atunci când intervin situații noi, situații care trebuie rezolvate urgent, mi se pare firesc ca tot la nivelul Biroului permanent să se poată schimba propunerea de program și, în consecință, nu văd de ce această propunere pe care o avem toți în fața ochilor și pe care încercăm să o dezbatem acum, unii susținând-o, alții, dimpotrivă, combătând-o, nu ar fi temeiul pe care, vă rog să-l aveți în vedere, pentru că, totuși, ceea ce s-a corectat, s-a modificat în propunerea de program de joi, cred că merită a fi luat în considerate. E vorba, de fapt, de completarea Executivului, și acest fapt nu este nimica toată, ci trebuie, în consecință, avut în vedere de către noi, Parlamentul, tocmai în vederea unei bunei colaborări între puterea executivă și puterea legislativă, așa cum prea bine a invocat adineauri domnul secretar Miron Mitrea.

Mulțumesc.

Domnul Ioan Andrei Chiliman:

Dacă mai sunt alte intervenții? Domnul secretar Miron Mitrea. Înțeleg că aveți un drept la replică.

Domnul Miron Tudor Mitrea:

Foarte pe scurt, domnule președinte.

În primul rând, sunt de acord absolut cu colegul meu, domnul Munteanu. Singura problemă și observație este că această completare a Guvernului, pe care o avem astăzi în față, nu mai este urgență, este stare de fapt, noi completând Guvernul la fiecare 10 zile.

Deci, nu cred că este cazul pentru asemenea lucruri care au o periodicitate atât de mare, să mai întrerupem bunul mers al Parlamentului, ci, așa, în timpul când nu suntem foarte încărcați, să ne ocupăm de acest lucru.

Nu este o stare de excepție, este o stare normală în ultimele două luni de zile.

Vă mulțumesc. (Aplauze).

Domnul Ioan Andrei Chiliman:

Domnul deputat Stanciu, din partea Grupului Partidului România Mare. Vă rog.

Domnul Anghel Stanciu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Grupul nostru parlamentar, în stilul care v-a devenit familiar, vă spune că nu are rost să căutăm chichițe peste chichițe, detalii peste detalii sau să ne facem că nu înțelegem.

Noi am participat și la ședințele de rândul trecut, când colegi de-ai noștri spuneau foarte clar: "Vrem să lucrăm și vrem să demonstrăm că dorim să lucrăm, să facem bine țării..."

În consecință...

Domnul Ioan Andrei Chiliman:

Am o rugăminte. Aranjați microfoanele mai bine...

Domnul Anghel Stanciu:

În consecință, noi propunem să acceptăm modificarea ordinii de zi și să audiem în comisiile respective miniștrii propuși. Este o chestiune clară, pe care nu are nici un sens să încercăm sub o formă sau alta să o torpilăm.

Deci, cred că lucrurile sunt clare.

De asemenea, rog membrii Comisiei pentru învățământ, imediat după terminare, să iasă la S-1, unde sunt drapelele, pentru a pleca la Comisia pentru învățământ de la Senat, pentru audiere.

Vă mulțumesc.

Domnul Ioan Andrei Chiliman:

Vă mulțumesc.

Dacă mai sunt alte intervenții? Nu mai sunt.

Vă voi supune spre aprobare ordinea de zi, așa cum a fost ea modificată, în proiect, de Biroului permanent al Camerei Deputaților.

Voturi pentru? Vă rog să numărați, ca să fie clară această chestiune.

Vă rog țineți mâinile sus, ca să putem să numărăm.

Sunt 128 plus 20, deci, 148.

Voturi împotrivă? Vă rog să le numărați.

61.

Abțineri? Vă rog să le numărăm și pe acestea.

21 de abțineri.

A fost adoptat proiectul ordinii de zi așa cum a fost înaintat de Biroul permanent al Camerei Deputaților de astăzi.

Programul de lucru.

Dacă mai sunt intervenții la programul de lucru? Nu sunt.

Voturi pentru? Vă rog tot așa să le numărați ca să nu avem...

163.

Voturi împotrivă? Vă rog, numărați.

60.

Vă rog să numărați.

7

Deci, cu 163 de voturi pentru, 60 contra și 7 abțineri a fost adoptat și programul de lucru.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 28 mai 2020, 16:22
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro