Viorel Balcan
Viorel Balcan
Ședința Camerei Deputaților din 23 noiembrie 2010
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.177/03-12-2010

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2010 > 23-11-2010 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 23 noiembrie 2010

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.8 Viorel Balcan - declarație politică intitulată "Don Quijote - parlamentaruŽ opozant și lupta cu Roberta";

 

Domnul Ioan Oltean:

  ................................................

Îl invit pe domnul deputat Viorel Balcan să-și prezinte declarația politică și-l rog pe domnul deputat Gheorghe Ana, din partea Grupului parlamentar al Partidului Social Democrat, să se pregătească pentru a urma.

Domnul Viorel Balcan:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Declarația mea politică se intitulează: "Don Quijote - parlamentaru' opozant și lupta cu Roberta".

Don Quijote - parlamentaru' opozant este un hidalgo autohton, adică "ginerele cuiva dintr-o familie nobiliară", cu mintea sărăcită din pricina lecturilor insistente gen Drept internațional public - Sinteze pentru examen; Codul Zambaccian; Flora nisipurilor din Oltenia si Marele șoc, este într-o căutare existențială.

Astfel, sub influența acestui tip de lectură, Don Quijote -parlamentaru' opozant pornește la drum ca un adevărat cavaler.

Și, de aici, povestea se modifică și modernizează: Rosinanta este doar reprezentată alegoric pe ritmuri de tobă de voci sindicaliste, iar Sancho, fidelul scutier, este multiplicat până la..., nu se știe numărul exact niciodată, cel din stele neavând relevanță la ridicatul mâinii în procesul legislativ.

Obosit și frustrat de nenumăratele neputințe legislative, Don Quijote - parlamentaru' opozant își consacră lupta unui sentiment suprem: n-o place pe Roberta și vrea cu tot dinadinsul s-o alunge.

Fără a-l suspecta de misoginism, căutăm să înțelegem drama acestui deziderat! Adică, ce-l mâna pe el în luptă, vorba poetului...

Simplu: gustul propriei imagini lustruite și spilcuite în lumina reflectoarelor vremii și frica de reformare a politicii sociale.

Don Quijote - parlamentarul' opozant a înțeles foarte bine faptul că resursele statului sunt limitate, în timp ce nevoile umane sunt din ce în ce mai mari, dar ar vrea să îngroape adânc în conștiința concetățenilor și nisipul istoriei, măsurile luate chicotește, în prag de campanie electorală, influențat de mirajul puteri;

De ce Roberta?

Don Quijote - parlamentaru' opozant are instinctul vânătorului primitiv frustrat, care a epuizat toate armele și mijloacele de luptă și se năpustește asupra celui care crede el că îi poate servi pe post de trofeu.

Și, mai ales, Don Quijote - parlamentaru' opozant trebuie să-i mulțumească pe pânzarii sanchisto-deliranți plecați la "luptă" contra ciolanului iluzoriu.

După o lună, o moțiune, și încă o lună și încă o moțiune, și încă..., și încă... nu este vindecat de nebunie și încearcă să-i convingă pe Sancho's să pornească din nou cu el spre... nicăieri.

Guvernământul unei țări, ca răsplată pentru osteneala și loialitatea lor, făgăduit la vremi fierbinți de preamărire, s-a redus acum la o mojicească și misogină manifestare politică.

Sancho Panza îl plânge, pentru că-i plăcuse jocul nebunesc al stăpânului său, deși de multe ori el fusese cel care încercase să-i arate absurditatea și inutilitatea tuturor actelor sale în care, de altfel, s-a complăcut el însuși.

Într-un studiu închinat Cavalerului se remarcă faptul că Don Quijote trece prin diverse experiențe căutând să ajungă la maximul procentual al capitalului electoral.

Este Don Quijote victima unei false percepții a realității sau nu? El nu vede sau nu vrea sa vadă realitatea?

Personajul Don Quijote vorbește și gândește într-o permanentă raportare textuală.

Tocmai pentru că acesta apare în momentul perimării unui nou model și al afirmării altuia, eroul este unul cu o personalitate duală, fisurată, un erou tragic care luptă "nebunește" să păstreze încă vechea politică.

În cele din urmă, planul realității și cel al ficțiunii se află pe același nivel și se întrepătrund: realitatea se transformă în literatură, iar lumea reală își pierde din calitățile ei imediate, eroul - de tip modern, de altfel - suferind o atracție irezistibilă, victimizantă spre un model.

Vă mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 19 septembrie 2020, 1:37
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro