Plen
Ședința Camerei Deputaților din 9 noiembrie 2010
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.166/19-11-2010

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-08-2020 (comună)
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2010 > 09-11-2010 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 9 noiembrie 2010

4. Continuarea dezbaterilor la Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.105/2009 privind unele măsuri în domeniul funcției publice, precum și pentru întărirea capacității manageriale la nivelul serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor și ale celorlalte organe ale administrației publice centrale din unitățile administrativ-teritoriale și ale altor servicii publice, precum și pentru reglementarea unor măsuri privind cabinetul demnitarului din administrația publică centrală și locală, cancelaria prefectului și cabinetul alesului local. (PL-x 709/2009) (rămas pentru votul final).
 
consultă fișa PL nr. 709/2009

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

  ................................................

Intrăm în Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 105/2009 privind unele măsuri în domeniul funcției publice, precum și pentru întărirea capacității manageriale la nivelul serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor și ale celorlalte organe ale administrației publice centrale din unitățile administrativ-teritoriale și ale altor servicii publice, precum și pentru reglementarea unor măsuri privind cabinetul demnitarului din administrația publică centrală și locală, cancelaria prefectului și cabinetul alesului local.

Potrivit prevederilor art.115 din Regulamentul Camerei Deputaților, acest proiect de lege urmează a fi dezbătut în procedură de urgență. Am să-i dau cuvântul pentru început Guvernul pentru a-și exprima poziția.

Vă rog.

Vă rog frumos să reluăm, tocmai pentru că s-a oprit dezbaterea la un moment dat. E firesc ca din nou să informăm plenul.

Vă mulțumesc.

Domnul Vasile-Cristian Roman (vicepreședinte Agenția Națională a Funcționarilor Publici):

Mulțumesc, doamnă președinte.

Doamnelor și domnilor deputați,

După cum se cunoaște, prin Decizia Curții Constituționale nr.1629 din 2009 au fost declarate neconstituționale o serie de articole ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 115/2009, respectiv art.1, pct.1-5, pct.26, art.3, 4, 5, 8 și Anexa nr.1.

De asemenea, prin Legea nr.140/2010 pentru modificarea și completarea Legi nr.188/1999 privind Statutul funcționarilor publici au fost abrogate în mod expres prevederile art.1 pct.6-25 și ale art.7 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.115/2009.

În ceea ce privește celelalte dispoziții ale Ordonanței nr.105 acestea au rămas în vigoare. Având în vedere aceste aspecte, Agenția Națională a Funcționarilor Publici, vă roagă a aproba acest act normativ cu amendamentele formulate în cadrul Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic din Camera Deputaților.

Vă mulțumesc.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

O să vă rog, comisia, să prezentați pe scurt principalele aspecte legate de acest proiect de lege.

Domnul Victor Boiangiu:

Stimați colegi,

Raportul comisiei a mai fost prezentat, așa cum vi s-a arătat, reluăm ideea în sensul că putem arăta că au fost primite, la întocmirea prezentului raport, avizele favorabile de la Consiliul Legislativ, Consiliul Economic. Proiectul a fost adoptat de Senat.

La ședința comisiei au participat 31 de deputați din 32 și au votat și vă rog să rețineți că s-a votat adoptarea prezentului referat și-l supunem atenției dumneavoastră.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc mult.

Intervenții din partea grupurilor parlamentare.

Doamna deputat Aurelia Vasile, vă rog.

Doamna Aurelia Vasile:

Mulțumesc, doamna președinte.

Una peste alta, la acest proiect de lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.105, cu amendamentele care au fost făcute de Curtea Constituțională, în condițiile în care știm noi că a fost declarată neconstituțională de mai multe ori, în speță, ar trebui să fim de acord. Dar, la o atentă citire și punere în practică a lucrurilor care sunt în această ordonanță, putem să spunem că actuala majoritate care guvernează țara, PDL, UDMR și Partidul "Oprea" nu doresc decât să-și așeze mai bine acoliții și portocaliii și alte culori pe funcțiile din administrația publică locală.

În condițiile în care cunoaștem că se discută, în urma Acordului cu Fondul Monetar Internațional, reducerea a încă, din ce se spune, 30 de mii de posturi până la sfârșitul anului, în expunerea de motive și în genul interpretării pe care Guvernul o aduce în fața Camerei Deputaților, nu înțelegem decât lipirea cu prenadez de scaune cu concurs, fără concurs, cu îndeplinirea criteriilor sau neîndeplinirea criteriilor la cei care astăzi au reușit în administrația publică locală să facă praf bugetele, să direcționeze banii doar către firmele portocalii, în condițiile în care vă pot reda un singur lucru, spune Guvernul, limitarea concursurilor și o tematică pe care dânșii vor s-o aducă, iar pentru funcțiile de inspector școlar general, inspector general adjunct, director al Casei corpului didactic, se face prin ordin al ministrului educației, cercetării, inovării, în urma unui concurs organizat de o comisie ministerială, iar activitatea se desfășoară în baza unui contract de management educațional.

Se vorbește de descentralizare? Se spune că unul din punctele importante ale Programului de guvernare al Coaliției se numește descentralizarea? Se spune că dorim Legea învățământului și alte legi, pentru că trebuie să facem descentralizarea? Așa se face descentralizarea. Totul la nivelul ministrului care să pună pe funcții și să câștige concursurile, indiferent de poziție. Că se numește inspector, că se numește înalt funcționar public, prefect, viceprefect sau simplu director, portar sau șofer, trebuie să aibă carnet portocaliu.

PSD+PC nu votează acest proiect de lege.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Alte intervenții din partea grupurilor parlamentare? Nu sunt.

Atunci intrăm în dezbaterea proiectului de lege la capitolul Amendamente admise. La punctul 1 avem titlul: Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.105/2009 privind unele măsuri în domeniul funcției publice, precum și pentru întărirea capacității manageriale la nivelul serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor și ale celorlalte organe ale administrației-publice centrale din unitățile administrativ teritoriale și ale altor servicii publice, precum și pentru reglementarea unor măsuri privind cabinetul demnitarului din administrația publică centrală și locală, cancelaria prefectului și cabinetul alesului local.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 2. Observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 3. Nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 4. Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 5. Observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 6. Observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctul 7. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 8. Observații? Nu sunt. Adoptat.

Pct.9. Observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctul 10. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 11. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctele 12, 13, 14 sunt nemodificate de comisie. Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

De la punctul 15 la punctul 18. Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptate. Sunt și nemodificate de comisie.

La punctul 19. Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 20. Observații? Nu sunt. Adoptat.

Vă rog, doamna deputat Aura Vasile.

Doamna Aurelia Vasile:

Doamnă președinte,

Stimați parlamentari,

Vă informez că Grupul PSD+PC va depune contestație la Curtea Constituțională pe acest proiect de lege.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc pentru această precizare.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 15 august 2020, 2:20
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro