Plen
Ședința Camerei Deputaților din 2 noiembrie 2010
Sumarul ședinței
Stenograma completă

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-08-2020 (comună)
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2010 > 02-11-2010 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 2 noiembrie 2010

8. Dezbateri asupra Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.105/2009 privind unele măsuri în domeniul funcției publice, precum și pentru întărirea capacității manageriale la nivelul serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor și ale celorlalte organe ale administrației publice centrale din unitățile administrativ-teritoriale și ale altor servicii publice, precum și pentru reglementarea unor măsuri privind cabinetul demnitarului din administrația publică centrală și locală, cancelaria prefectului și cabinetul alesului local. (PL-x 709/2009)  
 
consultă fișa PL nr. 709/2009

 

Domnul Ioan Oltean:

  ................................................

Punctul 5. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.105/2009 privind unele măsuri în domeniul funcției publice, precum și pentru întărirea capacității manageriale la nivelul serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor și ale celorlalte organe ale administrației publice centrale din unitățile administrativ-teritoriale și ale altor servicii publice, precum și pentru reglementarea unor măsuri privind cabinetul demnitarului din administrația publică centrală și locală, cancelaria prefectului, și cabinetul alesului local.

Dacă din partea inițiatorului este cineva?

Domnul vicepreședinte. Ne aflăm în procedură de urgență.

Domnule vicepreședinte, vă rog, prezentați punctul de vedere al inițiatorului.

Domnul Vasile-Cristian Roman (vicepreședinte, Agenția Națională a Funcționarilor Publici):

Mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor deputați,

După cum se cunoaște, prin Decizia Curții Constituționale nr.1629/2009 au fost declarate neconstituționale o serie de articole ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr.105/2009.

De asemenea, prin Legea nr.140/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr.188 privind statutul funcționarilor publici, au fost abrogate, în mod expres, prevederile art.1 - punctele 6-25, și ale art.7 din aceeași ordonanță.

În ceea ce privește celelalte dispoziții ale Ordonanței nr.105/2009, acestea au rămas în vigoare.

Având în vedere aceste aspecte, Agenția Națională a Funcționarilor Publici vă roagă a aproba acest act normativ, cu amendamentele formulate în cadrul Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic din Camera Deputaților.

Vă mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Vă mulțumesc.

Vă rog, domnule vicepreședinte, să-i spuneți președintelui dumneavoastră că reprezentarea inițiatorului, a Guvernului în Camera Deputaților se face la nivel de secretar de stat.

Data viitoare să fie prezent aici.

Dacă din partea comisiei sesizate în fond, doamna președinte a Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic, Sulfina Barbu.

Doamna Sulfina Barbu:

Domnule vicepreședinte,

Stimați colegi,

În conformitate cu prevederile Regulamentului Camerei Deputaților, Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic a fost sesizată cu dezbaterea în fond, în procedură de urgență, a Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.105/2009.

În ședința din 21 septembrie 2010, în temeiul art.70 din Regulamentul Camerei Deputaților, plenul Camerei Deputaților a hotărât retrimiterea la comisie a proiectului de lege și raportului aferent, în vederea unei noi examinări și depunerii unui raport suplimentar.

La întocmirea prezentului raport comisia a avut în vedere avizul favorabil al Consiliului Legislativ, avizul favorabil al Consiliului Economic și Social, avizul Comisiei juridice, de disciplină și imunități, avizul Comisiei pentru muncă și protecție socială, avizul Comisiei pentru buget-finanțe și avizul Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport.

Proiectul de lege a fost adoptat în Senat, în ședința din 16 decembrie 2009.

Obiectul de reglementare îl reprezintă instituirea unor măsuri în domeniul funcției publice, pentru întărirea capacității manageriale. Dar cele mai importante sunt reglementările privind măsurile legate de cabinetele demnitarilor, atât din administrația publică centrală, cât și locală, cancelaria prefectului și cabinetului alesului local, în sensul reducerii numărului de consilieri de la cabinetele demnitarilor.

La lucrările comisiei au participat 31 de deputați din numărul de 32 de membri ai comisiei.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

În urma examinării inițiativei legislative, comisia a hotărât cu majoritate de voturi adoptarea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.105/2009, cu amendamentele admise prevăzute în prezentul raport.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor organice.

Vă mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Vă rog să propuneți timpii pentru dezbatere. Suntem în procedură de urgență.

Doamna Sulfina Barbu:

Cinci minute, domnule președinte.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc.

Supun votului dumneavoastră această propunere.

Cine este pentru? Vă rog să votați.

Votul s-a încheiat. Cu 128 voturi pentru, niciun vot împotrivă și o abținere, propunerea a fost adoptată.

Domnul deputat Mircea Dușa, la dezbateri generale.

Deci, suntem la capitolul dezbateri generale.

Vă rog, domnule deputat, să aveți o intervenție scurtă.

Domnul Mircea Dușa:

Nu poate fi chiar scurtă, domnule președinte, pentru că este o ordonanță importantă.

Domnul Ioan Oltean:

Suntem în procedură de urgență, domnule deputat.

Domnul Mircea Dușa:

Și care modifică legi importante, și care vizează în primul rând administrația locală și funcția publică.

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Această ordonanță nr.105, este o ordonanță celebră, o cunoașteți, cred că vă amintiți foarte bine, care vine să reglementeze situația prefecților și subprefecților, acesta a fost principalul scop al ei, și de a modifica Legea nr.188, în sensul să se dea tot felul de derogări pentru a numi în funcție prefecți și subprefecți.

Sigur că sunt și ceva prevederi în această ordonanță, care se referă la promovarea în funcții, la promovarea în trepte și grade profesionale, modul în care se organizează examenele și cum se fac aceste promovări. Însă esența legii a fost cea legată de derogările date prin modificările aduse la Legea nr.188, pentru a numi prefecți și subprefecți în funcție.

Nu voiam să intervin, pentru că știți că Grupul nostru parlamentar, și cred că și Grupul parlamentar al PNL, a contestat la Curtea Constituțională această ordonanță. Ea a fost declarată neconstituțională și, de fapt, acum este la comisie și trimisă spre plen după decizia Curții Constituționale, pentru a fi pusă în acord cu decizia Curții.

Însă câteva elemente din vechea ordonanță au rămas, la care elemente vreau să mă refer: sunt cele legate de termenul acela de 31 decembrie 2010, legat tot de aceste derogări, să rămână numirile în funcție ale prefecților și subprefecților, până la această dată.

Eu vreau să vă atenționez că în aul 2006 au fost aduse chiar de către Guvernul dumneavoastră și de către ministrul de atunci, domnul Blaga, al administrației și internelor, modificări importante la Legea nr.188, care au statuat oarecum calitatea de înalt funcționar public și cea de funcționar public.

Cred că la timpul respectiv era o măsură cât de cât reală și corespunzătoare.

De atunci, s-au adus foarte multe modificări, mai ales prin această ordonanță, și derogări de la lege, astfel încât funcția aceasta de prefect, care este o funcție de înalt funcționar public, ați dus-o în derizoriu. De anul trecut, din 2009 și până în 2010, nu s-au mai organizat concursuri pentru a atesta calitatea de înalt funcționar public a oamenilor care au urmat cursurile de INA, și, și în momentul de față, foarte mulți prefecți și subprefecți sunt numiți pe perioadă determinată și nu și-au dobândit, încă, calitatea de înalt funcționar public, deși au urmat cursurile INA, neorganizând examenul la INA, nu au mai putut să-și dobândească această calitate.

În ceea ce a rămas în raportul comisiei...

Domnul Ioan Oltean:

Vă rog să vă apropiați de sfârșit.

Domnul Mircea Dușa:

Da, mă apropii, domnule președinte.

În ceea ce a rămas în raport, legat de unele modificări la funcția publică, sigur că în principiu nu avem nimic împotriva acestor modificări, că ele sunt benefice. Dar a rămas în raport acea prevedere de care aminteam.

Și, de aceea, grupul nostru parlamentar va vota și de această dată împotriva acestui raport.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc.

Stimați colegi,

Vă rog să observați, este ora 13,01.

Timpul alocat pentru dezbaterea proiectelor înscrise pe ordinea de zi s-a epuizat.

Acest proiect de lege va rămâne pe ordinea de zi, și vor continua dezbaterile în următoarea ședință în plen.

Programul de după-masă: comisii.

La ora 13,15 liderii grupurilor parlamentare sunt convocați la doamna președinte Roberta Anastase.

Domnii Călin Constantin Anton Popescu-Tăriceanu și Gheorghe-Eugen Nicolăescu (din sală):

Invitați, nu convocați!

Domnul Ioan Oltean:

Invitați, invitați, stimați colegi, ca să sune mai elegant și mai aproape de realitate.

Poftă bună!

O zi bună tuturor!

Vă mulțumesc.

Ședința s-a încheiat la ora 13,02.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 15 august 2020, 3:29
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro