Plen
Ședința Camerei Deputaților din 29 septembrie 2010
Sumarul ședinței
Stenograma completă

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
28-07-2020
27-07-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2010 > 29-09-2010 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 29 septembrie 2010

18. Dezbaterea Proiectului de Lege privind retrocedarea către Biblioteca Academiei a unor documente istorice, reținute în mod abuziv la Arhivele Naționale ale României (PL 720/2009) (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 720/2009

 

Domnul Ioan Oltean:

  ................................................

Poziția următoare, poziția 19 din ordinea de zi.

Proiectul de Lege privind retrocedarea către Biblioteca Academiei a unor documente istorice reținute în mod abuziv la Arhivele Naționale ale României.

Dacă din partea inițiatorului dorește cineva să ia cuvântul.

Din partea comisiei sesizate în fond, doamna președinte Raluca Turcan, președintele Comisiei pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă.

Vă rog, doamna președinte, aveți cuvântul.

Doamna Raluca Turcan:

Mulțumesc foarte mult, domnule președinte.

Proiectul de lege privind retrocedarea către Biblioteca Academiei a unor documente istorice reținute în mod abuziv la Arhivele Naționale ale României a fost transmis Comisiei pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă în 21 decembrie 2009.

Comisia pentru cultură a fost sesizată în fond cu acest proiect de lege. De asemenea, acest proiect de lege a primit aviz negativ din partea Comisiei juridice, iar Guvernul nu susține adoptarea acestei inițiative legislative.

Este o lege ordinară.

Proiectul a fost însă aprobat de Senat și această inițiativă legislativă doresc să vă menționez că are ca obiect reglementarea restituirii către Biblioteca Academiei a unor documente preluate de către Arhivele Naționale ale României în perioada iunie 1978-octombrie 1979, în baza legislației de la acea vreme.

Raportul inițial al comisiei a fost un raport de respingere, însă ulterior, în urma dezbaterilor și la care au participat și reprezentanți ai celorlalte instituții ale statului, Comisia pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă propune cu majoritatea voturilor celor prezenți în sală adoptarea acestui proiect de lege privind retrocedarea către Biblioteca Academiei Române a unor documente istorice reținute în mod abuziv la Arhivele Naționale ale României, cu amendamente.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, doamna președinte.

Avem un reprezentant al Guvernului aici, aș vrea să auzim punctul de vedere în mod expres la acest proiect de lege.

Doamna secretar de stat Alina Bica, din partea Ministerului Justiției.

Doamna ministru, aveți cuvântul.

Doamna Alina Mihaela Bica:

Mulțumesc mult, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor deputați,

Din punct de vedere juridic, proiectul prezintă anumite aspecte de legalitate, motiv pentru care Guvernul nu susține această inițiativă legislativă. Și voi fi foarte scurtă.

În conformitate cu dispozițiile art.19 din Legea arhivelor naționale, toate documentele care au intrat în baza legii în fondul administrat de către Arhivele Naționale nu mai pot fi preluate și predate altor autorități ale statului, cu excepția situației în care acestea au fost date în custodie.

Prezenta speță are următoarele conotații. aceste documente au intrat în fondul Arhivelor Naționale în baza unei legi, prima, adoptată în 1974 și cea de-a doua adoptată în 1978.

Deci, prin urmare, dispozițiile art.19 din Legea Arhivelor Naționale sunt îndeplinite și atâta timp cât aceste documente nu sunt în custodia Arhivelor Naționale, ci sunt date în administrare, în baza acestei legi care este în vigoare și nu a fost modificată, propunerea legislativă nu poate să fie adoptată.

În al doilea rând, vă rugăm să constatați și din expunerea de motive și din materialele pe care dumneavoastră le aveți în față, că Biblioteca Națională, în momentul în care a predat aceste documente, a realizat predarea efectivă și deplină, în baza unei legi și a fost de acord cu legea respectivă. Deci, prin urmare, nu avem de-a face cu o preluare abuzivă, așa cum spune inițiativa legislativă de față.

Trebuie avute în vedere condițiile în care vor fi predate aceste documente. Ele au nevoie de niște resurse financiare importante pentru a fi conservate, recondiționate și păstrate în condiții de securitate.

Pentru toate aceste considerente, având în vedere cele două articole pe care le cuprinde inițiativa legislativă, articole care prevăd doar că aceste documente sunt preluate și predate Bibliotecii Naționale și că această predare se va realiza undeva în viitor, când biblioteca va dispune de spațiile necesare, fără să se prevadă impactul bugetar necesar pentru a se realiza acest lucru, inițiativa nu are susținere din punct de vedere juridic.

Drept dovadă că avizul Comisiei juridice a fost unul negativ.

Vă mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Vă mulțumesc, doamna ministru.

La dezbaterile generale, domnul deputat Irimescu, din partea Grupului parlamentar al Partidului Național Liberal.

Domnule deputat, aveți cuvântul.

Domnul Mircea Irimescu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Preluarea acestor documente de la Biblioteca Academiei și nu de la Biblioteca Națională, cum a susținut reprezentanta ministerului aici, s-a făcut în baza unor hotărâri politice și nu a unor legi, nu a unor acte juridice. Deci, este vorba de o hotărâre a Biroului Politic al fostului Partid Comunist Român. Academia Română nu a consimțit niciodată la această trecere. Drept urmare, nici nu a operat scăderea din patrimoniu a documentelor respective.

Cât privește condițiile de păstrare, la Academia Română se află documente de importanță foarte mare. Acolo s-a realizat o investiție deosebită, o clădire modernă, cu dotările corespunzătoare, care poate asigura gestionarea și valorificarea acestor documente. Aceste lucruri le-am spus ca observații a celor susținute aici puțin mai devreme.

În afară de această chestiune, este aspectul moral al problemei, este vorba de o retrocedare, mai corect spus, de o completare a procesului de retrocedări care a avut loc în România pentru lucruri care au fost transferate, confiscate, în condițiile binecunoscute ale regimului comunist.

Academia Română și-a exprimat foarte clar și a demonstrat în lucrările de la comisii atât dreptul asupra gestionării acestor documente, cât și condițiile legale și materiale pe care le îndeplinește pentru a realiza acest lucru, astfel încât vă rog, în aceste condiții, să fiți de acord cu această retrocedare care are, pe lângă aspectele juridice și patrimoniale în discuție, și un aspect moral important.

Vă mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc foarte mult, domnule deputat.

Doamna Raluca Turcan. Și pe urmă domnul deputat Marton Arpad.

Doamna Raluca Turcan:

Aș dori să mai fac doar câteva precizări.

Documentele și fondul arhivistic au fost preluate abuziv pentru că regimul a fost abuziv. Așa cum spunea și colegul meu, au fost preluate în baza unor hotărâri politice.

În același timp, așa cum am spus, în comisie, am dezbătut foarte serios acest aspect și am solicitat aprobarea acestui proiect de lege, cu amendamente. Iar amendamentele se referă în special la o separație pe care am făcut-o. Și aici punem în balanță documentele produse de instituții ale statului, care e normal să rămână la Arhivele Naționale și restul fondului arhivistic, care a fost preluat abuziv și care considerăm că este un act reparatoriu, un act corect, să se întoarcă la Biblioteca Academiei.

Deci, de aceea, în Comisia pentru cultură, am considerat corect ca documentele care nu au aparținut instituțiilor statului, să se întoarcă la Biblioteca Academiei.

Domnul Ioan Oltean:

Da. Mulțumesc, doamna președinte.

Domnul deputat Márton Árpad, din partea Grupului parlamentar al UDMR.

Aveți cuvântul, domnule deputat.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor,

Lansez această intervenție pentru toți acei pentru care sunt importante instituțiile statului. Una dintre cele mai importante în toate țările democratice, culmea instituțiilor de științe, este Academia statului respectiv.

Doamnelor și domnilor,

Nu vorbim despre orice fel de retrocedare, ci vorbim despre retrocedarea unor bunuri preluate în mod abuziv de către statul comunist de la Academia Română. unu.

Doi. M-a surprins neplăcut, deși nu trebuia, pentru că aceste susțineri le-am mai auzit de "n" ori în comisie, argumentația conform căreia actele prin care s-au făcut aceste nedreptăți, zic eu, de către statul comunist, erau făcute de bună-voie, da, toți care au semnat că își dăruiesc pământul, au dat de bună-voie statului român la vremea respectivă, toate legile prin care au fost naționalizate bunurile oamenilor și ale societăților au fost legale. Unele erau chiar legi intangibile. Ar fi trebuit să rămânem acolo.

Numai că noi, eu așa am crezut, facem parte dintr-o coaliție de guvernare de dreapta, care ne-am propus ca să terminăm cu situația, deocamdată incertă, a situației juridice a proprietății în România, să clarificăm lucrurile, inclusiv în domeniul arhivelor naționale.

Este singura lege care datează din 1996, nemodificată. Este singura lege care are, o să intervin și în momentul în care vom vorbi despre acea lege, acea modificare, care se bazează, într-adevăr, pe acea singură idee pe care, din păcate, doamna secretar de stat a ridicat-o aici: păzirea documentelor. Pentru că, această Lege a arhivelor păcătuiește, în primul rând, pornind de la această idee, cum că arhivele sunt pentru a fi păzite, nu pentru a avea acces la documentele din arhive.

S-a cerut retrocedarea unor bunuri ale Academiei României, instituție care, conform legii - și trebuie să știe, sper, doamna secretar de stat, știe - este una din puținele autorități ale statului care are dreptul să-și mențină toate acele documente care sunt produse de ea, sau pe care le are în proprietate, și nu trebuie să le depună după o dată de, de la producerea acestora.

Este adevărat, am văzut un anteproiect, cred, făcut, după această intervenție, de mai marii arhivelor naționale, din care Academia Română a dispărut din articolul respectiv, poate pentru a nu mai avea acest drept de a reprimi aceste bunuri.

Eu cred că, pe de o parte, s-ar face o dreptate justificată, din toate punctele de vedere, Academiei Naționale, instituție de importanță majoră în domeniu, aș zice, suprem, în domeniul științei, pe de altă parte, am mișca cât de cât o reformă în domeniul arhivelor. Și, așa cum ați și spus, doamna președinte, când ne-am aplecat asupra acestei legi, erau mai atenuate punctele de vedere legate de apartenența noastră la un partid sau la altul, și am încercat, și cred eu, am și găsit modalități și formulări (amendamente), prin care toate obiecțiile ridicate parțial, deci unele justificate, ale doamnei secretar de stat, au fost rezolvate.

Deci, aceste proprietăți, aceste bunuri vor fi date numai dacă ele nu au fost produse de acele autorități care ar fi trebuit să le predea la Arhivele Statului, și vor fi predate numai în măsura în care Biblioteca Academiei Române are toate lucrurile făcute la punct, și în măsura în care sunt pentru conservare, chiar pentru a permite accesul, care iarăși este o cheltuială, deci nu obligă statul român la nicio cheltuială.

În această situație, nu există influențe bugetare asupra acestuia. Și vă spun un singur lucru: vă aduceți aminte cât ne-am certat atunci când trebuia să predăm documentele securității acelei instituții nou create? Aceea s-a putut. Aceasta de ce nu, oare?

Vă mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Domnul deputat Mircea Toader, din partea Grupului parlamentar al Partidului Democrat Liberal.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Poate, rarisim se mai întâmplă acest lucru, noi, Grupul parlamentar al Partidul Democrat Liberal, susținem trecerea acestor documente la Academie. Și am să mă justific. Problema de abuz în statul comunist era acoperită de lege. Să nu credeți că era vreo prevedere care nu era acoperită de o lege, și bineînțeles că această acoperire legală era un abuz față de dreptul cetățeanului: ne asculta cu legea, ne urmărea cu legea, deci toate erau în limita legii; ne deporta cu legea. Să nu discutăm de abuz, decât de un abuz acoperit de lege.

Pe de altă parte, faptul că se reîntoarce la Academie, faptul că discutăm despre modalitatea în care poate oricine să aibă acces, fiindcă totuși Academia - Biblioteca Academiei - are un spațiu rezervat pentru studiu. La Arhive, știți, întotdeauna depinde unde sunt, nu pot fi studiate decât în anumite condiții, și cred că facem o reabilitare de drept: dăm înapoi ceea ce era la Academie. Am retrocedat terenuri, am retrocedat casele, nu retrocedăm documentele Academiei?!

Deci, pentru Guvern, cu părere de rău - dacă guvernul a susținut așa ceva - noi suntem pentru a retroceda aceste documente Academiei. La cheltuieli, este problema internă a Academiei, care are un buget. Problema internă, până la urmă, a arhivelor, cum își rezolvă situația și în cât timp vor trece, n-am pus niciun termen. Principalul este să existe acest drept.

Vă mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc.

Doamna Aura Vasile.

Se pregătește domnul Ovidiu Ganț.

Doamna deputat Aura Vasile, vă rog.

Doamna Aurelia Vasile:

Mulțumesc, domnule președinte.

Încep prin a spune că Grupul parlamentar al PSD+PC va susține această inițiativă legislativă. Și vin să completez la ceea ce colegul meu a spus, cu următorul lucru: Legea arhivelor s-a modificat. A trecut de Comisia pentru muncă și protecție socială, a fost avizată de Comisia pentru muncă și protecție socială, proiect de lege care stabilește că pot să fie constituiți operatori privați care pot să facă activități de arhivare, în condițiile în care dispun de un spațiu și nu știu cât personal, care, în schimbul unei taxe pe care o plătește la Arhivele Naționale, pot să dispună 5 ani de aceste arhive și multe, multe altele, care, la momentul respectiv, doamna sau domnișoara secretar de stat... îmi puneam întrebarea, ieri, în comisie, împreună cu alți colegi, ce se va alege de această arhivă acolo unde va ajunge, în condițiile în care este știut că, poate, foarte multe societăți comerciale, agenți economici privați sau de stat abia așteaptă să scape de o serie de materiale, de care să răspundă altfel.

Dar, se spunea în această modificare a legii, doamna secretar de stat, că orice cetățean care are o împuternicire poate să meargă și să studieze sau să primească copii în schimbul unei taxe.

Doamna secretar de stat, deci spuneam în schimbul unei taxe, la arhive. Deci, taxă la avizare, taxă la studiu! În condițiile în care acest guvern de dreapta, printr-un anumit pachet de legi al doamnei, fost ministru, Macovei a retrocedat sau a încercat să facă echilibru și să retrocedeze celor care au fost abuziv desproprietăriți de bunuri (case, păduri, terenuri și multe altele), nimeni nu și-a pus, doamna secretar de stat, de la Ministerul Justiției sau din altă parte, sau de la Arhivele Statului, sau ceea ce dumneavoastră trebuia să controlați, că în această bucățică de timp a luat ființă o mafie imobiliară, o mafie care, împreună cu salariați de la Arhivele Statului, au dat hârtii false sau copii eronate, care au dus și au lăsat pe drumuri peste un milion de cetățeni în România. Și, vă anunț că mai sunt încă aproape 3 milioane pe rol, pentru că a existat, dacă vreți, această iresponsabilitate a unor salariați din această structură, cu ajutorul căreia s-a putut realiza această mafie a retrocedărilor abuzive și false.

Vreau, de asemenea, să spun, domnule președinte de ședință, și stimați colegi, că în acest moment, când în România sunt scoase pe tușă sau sunt descalificate o serie de institute sau o serie de structuri, care dau credibilitate țării, care se numește România, sau poporului, care se numește poporul român, în acest moment este inclusă și Academia. Pentru că mă gândesc în acest moment la viitoarea Lege a învățământului, care este în continuare în dezbaterea Senatului; mă gândesc în acest moment la consiliile locale și la consiliile județene, la primării, instituții care trebuie să aibă grijă de cetățean, și, prin foarte multe constrângeri, în acest moment, nu mai pot să-și îndeplinească acest atribut.

Deci, ceea ce domnișoara sau doamna secretar de stat a spus, că în arhive avem, știu eu, siguranță, și că, vezi Doamne, există reformă în Arhivele Statului, lăsați-mă să mă îndoiesc. Și, dacă prin Legea retrocedării, abuziv, mafia imobiliară a putut să câștige, să câștige pe drept și cinstit Academia Română, Academie Română care pentru noi este, dacă vreți, fanionul științei și culturii din România, a acestui neam, care, teoretic arhivează pentru trecut, prezent și viitor, ceea ce trebuie să facă fală nouă și copiilor noștri și viitorului nostru.

De asemenea, cred eu că este important, și probabil că acest lucru este cel mai important, ca orice cetățean, indiferent de etnie, cultură, nivel, să poată să aibă acces gratuit, doamna secretar de stat, la toată istoria și la ceea ce s-a întâmplat în România, bun sau rău.

Dacă nu ne cunoaștem istoria și dacă nu știm să învățăm din ea, degeaba, doamna secretar de stat, încercăm să facem reformă în viitor. Pentru că, după cum constatați și dumneavoastră, și noi, și cetățenii din România, reforma statului, care a fost așa de bine clamată, ca un stindard al actualei guvernări, sau unui partid care susține această guvernare, nu a făcut decât să ne ducă de râpă. Ne-au dus de râpă economic, ne va duce de râpă din punct de vedere al intervenției statului pentru cei care au nevoie de ajutor, în cultură, prin distrugerea oamenilor de teatru, și bineînțeles, nu în ultimul rând, a sportului românesc, prin acea ordonanță de pomină.

Deci, reforma statului, așa cum o vedeți dumneavoastră, nu are nicio legătură cu noi.

Domnul Ioan Oltean:

Vă mulțumesc, doamna deputat.

Domnul deputat Ovidiu Ganț.

Vă rog, domnule coleg, aveți cuvântul.

Domnul Ovidiu Victor Ganț:

Vă mulțumesc, stimate domnule președinte.

Stimați colegi,

Stimați reprezentanți ai Executivului,

Vreau să vă spun, de la bun început, că Grupul parlamentar al minorităților naționale va susține și va vota în favoarea raportului de adoptare a acestei inițiative legislative.

M-aș fi rezumat la această afirmație, dacă n-aș fi avut și n-aș fi trăit neplăcuta experiență de a asculta punctul de vedere al doamnei secretar de stat. Vreau să cred că afirmațiile domniei sale sunt legate de formalismul activității pe care o desfășurăm și nu reprezintă convingerile domniei sale, în raport cu acest gest de restituire către proprietarul de drept al acestor bunuri.

Doamna secretar de stat, vă acord circumstanțe datorită vârstei. Dar să uitați, să ignorați că toate sau marea majoritate a crimelor, a abuzurilor, pe care le-a produs regimul comunist în România, au avut la bază așa-numite acte normative - hotărâri ale Consiliului de Miniștri, legi, naționalizarea din 1948 a avut la bază legi, sentințe de condamnare la moarte au avut la bază legi -, doamnă secretar de stat, să invocați legislația unui regim criminal, similar, dacă vreți, dictaturilor sud-europene sau unei dictaturi naziste în Germania, invocați legislația comunistă din România pentru a justifica acest lucru?!

Vorbiți despre faptul că de "bună-voie" o instituție a cedat aceste documente? Or, știți, foarte bine că în cazul instituțiilor, dar și a persoanelor fizice, viciul de consimțământ era întotdeauna prezent în raport cu statul comunist.

Vă rog frumos, doamna secretar de stat, atunci când vorbiți în numele acestui guvern - al Guvernului României - să nu mai invocați, niciodată, abuzuri comuniste, chiar sub forma unor legi, atunci când este vorba de restituirea de drept către proprietarul bunurilor acestuia.

Este vorba și de această situație, și de situații ulterioare. Este absolut incalificabil că în România - membră a Uniunii Europene - o astfel de luare de poziție se produce astăzi, în plenul Camerei Deputaților.

Vă mulțumesc frumos. (Aplauze.)

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Doamna secretar de stat Alina Bica dorește să facă câteva precizări.

Doamna ministru, aveți cuvântul.

Doamna Alina Mihaela Bica:

Vă mulțumesc foarte mult, domnule președinte.

O foarte scurtă precizare: legea de care am făcut vorbire, respectiv Legea nr.20/1972, prin care s-a realizat această preluare, își are sorgintea în Legea nr.40/1932, prin care Ministerul Cultelor și Culturii de la acea dată a prevăzut în mod expres, și vă citez: "Arhivele Statului vor prelua de la muzee și toate bibliotecile existente la vremea respectivă materialul arhivistic vechi".

Prin urmare, Legea nr.20/1972 este o preluare, aproape cu copy-paste, a ceea ce s-a dispus înainte de 1945. Prin urmare, nu se poate pune în discuție, și în discursul pe care l-am avut către dumneavoastră a fost strict o abordare din punct de vedere juridic a unei instituții, instituție care a fost preluată în 1972, având la bază o reglementare mai veche, din 1935.

În aceste condiții, apare o problemă cu privire la dreptul de proprietate. De ce? Pentru că documentele arhivistice respective sunt din secolele XIV - XV. Prin urmare, ele nu au fost produse de Academie după 1945, astfel încât să invocăm legislația comunistă existentă la acea dată.

Este posibil ca aceste documente arhivistice să fi fost preluate din perioada 1935 până în 1945, pe baza unei alte legi, în care, într-adevăr, discutăm de consimțământ în ceea ce privește transmiterea dreptului de proprietate. A fost strict o abordare din punct de vedere juridic, nu am dorit să insult pe nimeni, nu am dorit să pun Guvernul într-o lumină nepotrivită, ci doar am exprimat o rațiune juridică, și anume: unu - există un dubiu cu privire la dreptul de proprietate, dat fiind faptul că avem de-a face cu documente din secolele XIV - XV, sorgintea transmiterii dreptului de proprietate s-a realizat începând cu 1935, Academia trebuia să producă documente cu privire la dreptul de proprietate pe care-l avea în legătură cu înscrisurile respective și, ca atare, nu cred că se pune problema dacă nu s-au produs aceste documente cu privire la afectarea consimțământului în raportul juridic cu pricina.

Vă mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Ultimul vorbitor, domnul deputat Marton Arpad. Vă rog să fiți scurt, că intrăm în timpul votului final.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Doamna secretar de stat,

Am eu o propunere: când veniți să apărați un punct de vedere al Guvernului, legat de un proiect de lege, ar fi bine să vă documentați temeinic.

În această situație, printre documentele a fi retrocedate se află multe pachete de documente, care au venit la Academie prin donație. Deci, situația juridică și a proprietății este clară. Și, poate nu știți, nu cunoașteți, de câte ori am avut astfel de probleme legate de opere de artă și alte asemenea, fonduri care prin donație au ajuns aici sau acolo, și când donatorul a specificat că numai atunci aparține statului român, dacă este în instituția respectivă. Deci, chiar din punct de vedere juridic, ceea ce invocați dumneavoastră, este inacceptabilă menținerea la Arhivele Statului a acelei părți din întregul despre care vorbim, care prin donație a ajuns în patrimoniul Academiei Române.

Deci, din punct de vedere juridic, nu poate fi susținută această idee.

Mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Considerăm epuizate dezbaterile generale.

Intrăm în dezbaterea raportului comisiei sesizate în fond.

Vă rog să urmăriți amendamentele admise.

Dacă la numărul curent 1, titlul legii, există vreo intervenție? Nu avem.

Poziția 2 din raport?

Poziția 3 din raport? Nu avem intervenții.

Considerăm că proiectul de lege a fost adoptat.

Rămâne pentru votul final.

Stimați colegi,

Doamnelor și domnilor deputați,

Cu acest proiect de lege am epuizat timpul afectat dezbaterilor proiectelor de legi aflate pe ordinea de zi.

Facem o pauză de 5 minute, în intervalul căreia rog liderii grupurilor parlamentare să-și invite colegii în sală, pentru a trece la ultima parte a ședinței noastre de astăzi, cea consacrată votului final.

Vă mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 5 august 2020, 16:04
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro