Plen
Ședința Camerei Deputaților din 23 februarie 2010
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.22/05-03-2010

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
10-10-2019 (comună)
08-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2010 > 23-02-2010 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 23 februarie 2010

12. Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.21/2009 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de odihnă ale conducătorilor auto și utilizarea aparatelor de înregistrare a activității acestora (rămas pentru votul final).
 
consultă fișa PL nr. 598/2009

 

Domnul Ioan Oltean:

  ................................................

Poziția 15 de la Capitolul V "Alte inițiative cu propunere de adoptare", Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.21/2009 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de odihnă ale conducătorilor auto și utilizarea aparatelor de înregistrare a activității acestora.

Dacă din partea inițiatorului...? Domnul secretar de stat Marin Anton. Vă rog, domnule ministru, să susțineți punctul de vedere al inițiatorului.

Domnul Marin Anton (secretar de stat, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii):

Mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor deputați,

Proiectul de act normativ are ca obiect de reglementare modificarea și completarea Ordonanței de urgență nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de odihnă ale conducătorilor auto și utilizarea aparatelor de înregistrare a activității acestora.

Proiectul de act normativ vizează transpunerea în legislația națională a două directive europene: Directiva 4, care conține prevederi privind contramăsuri de prevenire și detectare a manipulării înregistrărilor cu tahograful și Directiva 5, care modifică o anexă a Directivei 22 din 2006, în sensul introducerii unei clasificări armonizate a încălcărilor la legislația socială în domeniul transportului rutier, în funcție de gravitatea acestora și de eventualele consecințe pentru siguranța traficului, în încălcări minore, încălcări grave și foarte grave.

Prin transpunerea prevederilor celor două directive se va eficientiza activitatea de control în domeniul legislației sociale și, astfel, va crește atât nivelul de protecție socială a conducătorilor auto, printr-o impunere mai strictă a regulilor comunitare, cât și nivelul siguranței tuturor participanților la trafic.

Mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule ministru.

Dacă din partea grupurilor parlamentare dorește cineva să ia cuvântul? Doamna deputat Aura Vasile, din partea Grupului parlamentar al Partidului Social Democrat + Partidul Conservator.

Doamna deputat, aveți cuvântul.

Doamna Aurelia Vasile:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Bineînțeles că, în sensul lui, Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului respectă ceea ce Comunitatea Europeană, Regulamentul Consiliului Uniunii Europene trebuie adus la îndeplinire. Dar, tot printr-un Regulament al Comisiei Europene și al Consiliului din 20 decembrie 1985, privind armonizarea, de asemenea există o directivă și o reglementare dată în anul 2006, care spune că trebuie să existe o armonizare a transportului terestru pe fiecare țară a Uniunii Europene. La noi, în România, această armonizare nu este realizată.

Îl întrebam pe domnul ministru Berceanu dacă există un plan, dacă există o strategie, pentru a putea să îmbinăm transportul feroviar cu transportul rutier, în condițiile în care toată lumea cunoaște că zonele de rulare pentru autovehicule (atât pentru automobile, autocamioane) cât și pentru alte mijloace de transport, sunt reduse, sunt aglomerate.

În condițiile în care nu există această armonizare, acest plan de dezvoltare a transportului terestru pe suprafața României, vă dați seama că vom avea un transport aglomerat, vom avea un transport care niciodată nu va putea să respecte un grafic.

Așa cum proiectul de lege, directivele și regulamentele la care facem referire stabilesc, există timp de odihnă, timp de staționare, timp de deplasare, care sunt înregistrate de aparatele specializate, așa cum sunt definite în această ordonanță. Dar, mă întreb eu, în condițiile în care un mijloc de transport al unui operator de transport, care trebuie să transporte marfă, care este legată poate de un alt punct de îmbarcare a produsului, care are, poate, condiții ferme de refrigerare, cum poate să fie adus la îndeplinire cât timpii de rulare pe un drum din România... știi numai când pleci, dar niciodată nu știi când ajungi?

Cred eu că proiectul de lege care aprobă ordonanța este bine-venit, numai că în România este foarte greu de aplicat. Ceea ce înțeleg eu din tot ce incumbă aducerea la îndeplinire și în România a reglementărilor și a ceea ce comisia, consiliul spun, este că nu vor fi decât alte sancțiuni față de operatorul de transport, față de cărăuși, că va fi totdeauna ca un lanț al slăbiciunilor, cel care de fiecare dată va plăti. Va plăti operatorul sau va plăti șoferul, în condițiile în care și unul și altul nu sunt vinovați de cele mai multe ori?

eu o să mă gândesc, în continuare, la o inițiativă legislativă care să lege, dacă vreți, și operatorul de transport, cărăușul, de legislativ, de cel care administrează drumurile, recte Ministerul Transporturilor, care este stăpânul absolut al rețelei drumurilor din România, pentru a putea și el să primească sancțiuni, pentru a putea și el să fie tras la răspundere, nu numai cei care, teoretic, din nevină, își îndeplinesc sarcinile sau obiectivele pe un control economic.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, doamna deputat. Un punct de vedere extrem de complex și de bogat în informații.

Dacă mai sunt și alte intervenții? Dacă nu, atunci o să vă rog să fiți de acord să trecem la dezbaterea proiectului de lege, așa cum comisia sesizată în fond l-a adoptat prin raportul înaintat plenului Camerei Deputaților.

Comisia? Vă rog, domnule coleg. Vicepreședintele comisiei sesizate în fond dorește să intervină. Vă rog, domnule vicepreședinte.

Domnul Ioan Cindrea:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Proiectul de lege are avizele favorabile ale Consiliului Legislativ, Comisiei juridice, de disciplină și imunități, Comisiei de apărare, ordine publică și siguranță națională, Comisiei pentru industrii și servicii. Propunem adoptarea proiectului de lege cu amendamentele aprobate. este o lege care face parte din categoria legilor ordinare.

Mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule vicepreședinte.

Înțeleg că nu mai sunt și alte intervenții.

Intrăm în dezbaterea pe articole și îi rog pe secretarii Biroului permanent să urmărească reacția sălii și acolo unde sunt intervenții pe fond să dăm posibilitatea să se manifeste.

Numărul curent 1? 2? Nu avem intervenții. 3, 4 și 5? 6, 7, 8, 9, 10? Poziția 11? Dorește cineva să ia cuvântul? Poziția 12? Poziția 13? Poziția 14? Poziția 15? Poziția 16?

Domnule Buda, doriți să interveniți sau mi s-a părut mie? Nu.

Poziția 16, nu. Poziția 17? Poziția 18? 19, 20? Poziția 21? Pozițiile 22, 23, 24 și ultima, cea mai importantă, 25? Neexistând alte intervenții, proiectul le lege rămâne pentru votul final de astăzi, ora 12,30.

Mulțumesc inițiatorului și comisiei sesizate în fond.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 14 octombrie 2019, 11:11
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro