Daniel-Ionuț Bărbulescu
Daniel-Ionuț Bărbulescu
Ședința Camerei Deputaților din 23 februarie 2010
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.22/05-03-2010

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2010 > 23-02-2010 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 23 februarie 2010

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.38 Daniel-Ionuț Bărbulescu - declarație politică privind Spitalul Județean de Urgență Slatina;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Daniel-Ionuț Bărbulescu:

Declarație politică privind Spitalul Județean de Urgență Slatina

Prin prezenta declarație politică doresc să atrag atenția asupra situației financiare a Spitalului Județean de Urgență Slatina și a solicita sprijinul în efectuarea demersurilor necesare către MSP și CNAS pentru îmbunătățirea finanțării unității, comunicându-vă lacunele legislative și punctele slabe care nu pot fi rezolvate decât prin elaborarea unui contract cadru bazat nu pe criza economică și subfinanțarea unităților sanitare ci pe realitățile existente în sistemul sanitar.

  • Actualizarea tarifelor pe caz rezolvat în funcție de tipul spitalelor și media cheltuielilor efectuate pentru realizarea serviciilor medicale.

Deși Spitalul Județean Slatina a devenit Spital Județean de Urgență Slatina din anul 2008, iar grila de salarizare pentru spitale de urgență este cu 28% mai mare decât grila existentă ca spital județean, tariful pe caz rezolvat este tariful lunii decembrie 2007, fără ca până în prezent să sufere modificări în funcție de creșterea salariilor sau creșterea prețurilor.

Considerăm că este nedrept ca Spitalul Municipal Caracal să beneficieze de aceleași condiții de finanțare de tarif, ca Spitalul Județean de Urgență Slatina, știut fiind faptul că acele cazuri grave care necesită costuri mari se trimit spre rezolvare către Slatina, cheltuiala medie a acestora fiind de circa 20.000 lei/caz, iar tariful de decontare stabilit de MSP și CNAS este de 1380 lei/caz.

  • Finanțarea serviciilor medicale spitalicești la nivelul realizat, conform ICM calculat de Școala națională de sănătate publică, și nu la nivel contractat.

În cursul anului 2009, deși Spitalul Județean de Urgență a realizat un ICM de 1,0828 cu 43,40% mai mare față de cel contractat, serviciile medicale nu au putut fi decontate la acest nivel ca urmare a lipsei de fonduri a CAS Olt, astfel că la sfârșitul anului 2009, serviciile efectuate, validate și nedecontate de către CAS Olt se ridică la circa 100.000.000 lei.

Consider necesară intervenția guvernamentală, pentru posibilitatea legală de a recupera contravaloarea acestor servicii în anul 2010, întrucât având în vedere prevederile legislative existente, suma în cauză nu poate fi decontată către spital.

  • Finanțarea ATI, secție a spitalului care acumulează cele mai mari cheltuieli pe zi de spitalizare ca urmare a modului de salarizare și a cheltuielilor efective cu medicamente, materiale sanitare și investigație, de către MSP în vederea degrevării celorlalte secții de aceste costuri care le aparțin în mod indirect, pe sistemul transferuri - cazul UPU.
  • Acordarea de către MSP a fondurilor necesare pentru rezolvarea anumitor situații - vezi cazul gripei AH1N1 când a fost necesară o suplimentare a aprovizionărilor cu medicamente și materiale sanitare specifice, sau cazul pacienților dializați rămași în spital, întrucât, datorită intemperiilor vremii nu au mai putut fi transportați în localitățile de domiciliu.
  • Reglementarea clară a modului de rezolvare a cazurilor sociale prin preluarea acestora de instituții abilitate și elaborarea de prevederi legale în acest sens.
  • Majorarea punctului pentru serviciile clinice din ambulatoriul de specialitate, având în vedere că, de circa 5 ani de zile, ambulatoriul de specialitate nu acoperă nici cheltuielile de personal, iar de cheltuieli materiale nici nu poate fi vorba.
  • Finanțarea cu un plafon real, conform necesităților, pentru investigațiile paraclinice efectuate în regim ambulatoriu, iar în cazul în care acest lucru nu este posibil, stabilirea unor reglementări legale pentru suportarea contravalorii acestora de către pacienți.
  • Participarea reală a reprezentantului DSP, în procesul de negociere cu CAS Olt, pentru contractarea de servicii medicale prin avizarea acestui proces și informarea MSP asupra modului de încheiere a contractelor de servicii medicale, a existenței subfinanțării anumitor domenii și găsirea unor soluții de acoperire a deficitelor de fonduri existente.
  • În sprijinul îmbunătățirii activității medicale, Spitalul Județean de Urgență Slatina a elaborat ghidurile de practică pentru fiecare specializare în parte, responsabil, director medical și șefii de secții, dar considerăm necesară elaborarea unor ghiduri de practică unitare la nivel național pentru fiecare specialitate, de către MSP, prin colaborarea cu Colegiul Medicilor.
  • Spitalul Județean de Urgență Slatina face demersuri pentru obținerea unor finanțări consistente din partea Consiliului Județean și Consiliului Local, pentru lucrări de reabilitare și modernizare a clădirilor, dar și finanțări din fonduri europene.
  • Față de cele prezentate, suntem conștienți că, în actuala conjunctură economică, nu sunt fonduri pentru finanțarea reală a sistemului de sănătate, dar de la an la an aceste deficite s-au majorat, iar în prezent considerăm că este necesară stabilirea clară până unde ține gratuitatea serviciilor medicale și cum se pot acoperi diferențele de finanțare - fie prin coplată, fie prin majorarea cotei fondului național de sănătate sau reducerea cheltuielilor, pentru că în prezent ne confruntăm cu o situație fără precedent.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 19 octombrie 2019, 23:49
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro