Marius Cristinel Dugulescu
Marius Cristinel Dugulescu
Ședința Camerei Deputaților din 23 februarie 2010
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.22/05-03-2010

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2010 > 23-02-2010 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 23 februarie 2010

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.36 Marius Cristinel Dugulescu - declarație politică "Eliminarea privilegiilor din Legea salarizării unitare a personalului plătit din fonduri publice";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Marius Cristinel Dugulescu:

"Eliminarea privilegiilor din legea salarizării unitare

a personalului plătit din fonduri publice"

Deși corectă, în principiu, Legea cadru nr.330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, permite, în mod inexplicabil și total neîntemeiat, menținerea unor categorii privilegiate de angajați în sistemul de stat din România.

Astfel, membrii Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare, Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor și Comisiei de Supraveghere a Sistemului Pensiilor Private beneficiază de venituri disproporționat de mari în raport cu munca prestată, sfidând realitățile economice ale României de astăzi. Constatăm cu stupoare cum președinții acestor comisii, dar, și membrii consiliilor de administrație încasează lunar salarii de 20.000-30.000 de euro, venituri care depășesc veniturile vicepreședintelui SUA, dacă-mi permiteți această comparație ușor hilară, darrelevantă în context. În fața acestor realități concrete, intervine în mod legitim întrebarea: care este scopul și relevanța Legii nr.330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice? Sau cum interpretăm așa numitul caracter unitar al salarizării în strânsă conexitate cu principiul echității și al coerenței, instituit de art. 3 lit.d) din Legea nr.330/2009?

Ignorarea sau păstrarea în mod intenționat a acestor dezechilibre, în sistemul de salarizare, va duce în mod irecuzabil la afectarea bugetului și a economiei naționale, la o frustrare sporită, dar legitimă a contribuabililor care suportă, ca o imensăpovară, salariile incomensurabile a privilegiaților și pe cale de consecință, la decredibilizarea clasei politice românești.

Stimați colegi parlamentari, dacă dorim cu adevărat ca Legea nr.330/2009 să fie aplicabilă într-un climat al echității și coerenței, bazat pe principiul rațional și pragmatic al sustenabilității financiare, se impune eliminarea cu promptitudine a inadvertențelor promovate de forma actuală a Legii nr.330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice.

Dacă pornim de la premisa perfect legitimă că, potrivit funcției și atribuțiilor constituționale cu care este învestit, președintele țării este cel mai important om din stat, în termeni constituționali, mă refer expresis verbis la instituția Președintelui României, ajungem la o concluzie în acord cu prevederile constituționale. În fapt, cu excepția salariaților de la Banca Națională a României - ale căror salarii sunt reglementate de prevederi internaționale -, consider că niciun angajat al statului român care lucrează pe teritoriul României, nu poate primi venituri lunare, plătite de stat, mai mari decât cele ale președintelui țării. Astfel salariile incomensurabile, care sfidează realitățile economice românești, se impun a fi reduse nu la nivelul de 10.000 de lei pe lună, cât primește Președintele României, ci până la 4.000 lei pe lună, adică salariul maxim al unui secretar de stat.

În ultimă instanță, dacă am învățat ceva din actuala criză financiară, este faptul că sistemele fragile pot eșua catastrofal. Redundanța, lipsa de transparență și greșelile grațioase din sistemul gestionării fondurilor publice pot avea un efect fatal. Nupoți prezice viitorul, dar îi poți auzi pașii apropiindu-se. De aceea, eliminarea privilegiilor din legea salarizării unitare a personalului plătit din fonduri publice, poate fi considerată o măsură înțeleaptă, care se impune cu celeritate, în procesul consolidării economiei naționale.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 17 octombrie 2019, 21:54
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro