Mircia Giurgiu
Mircia Giurgiu
Ședința Camerei Deputaților din 23 februarie 2010
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.22/05-03-2010

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2010 > 23-02-2010 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 23 februarie 2010

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.34 Mircia Giurgiu - declarație politică "Autostrada Transilvania - vitală pentru România";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Mircia Giurgiu:

"Autostrada Transilvania - vitală pentru România"

Extinderea și modernizarea infrastructurii rutiere ar trebui să devină o prioritate majoră pentru România. Creșterea economică impune tranzitarea țării într-un mod mai rapid și mai ușor, dar contează enorm și pentru dezvoltarea turistică a României. În plus, în calitate de membru al Uniunii Europene, România are nevoie de conexiuni cu autostrăzile europene mult mai moderne.

Cel mai îndrăzneț dintre proiectele inițiate de Guvern, până acum, este Autostrada Transilvania - o autostradă de patru benzi, de 415 km, care leagă orașul Brașov, din centrul României, de Oradea, la granița cu Ungaria. Acesta este în prezent cel mai mare proiect de autostradă din Europa. La finalizarea sa, autostrada va deveni o parte importantă a sistemului național de autostrăzi, oferind o legătură vitală cu restul continentului și legând centre majore ale pieței europene de cele din Asia Centrală.

Din păcate, însă, România nu a reușit să cheltuiască, până în prezent, pentru infrastructura rutieră decât extrem de puțin din fondurile europene, deși programul ISPA alocă acestui sector sume mari.

Proiectele propuse spre finanțare pe fonduri ISPA au atras aproximativ câteva sute de milioane de euro, dar mai puțin de jumătate au fost propriu-zis cheltuite. Din această cauză, dar nu numai, infrastructura rutieră românească arată, în cele mai multe regiuni, mai rău ca după un bombardament. De aceea, atât autoritățile guvernamentale, cât și autoritățile locale trebuie să depună eforturi conjugate pentru ca drumurile, în special cele de intrare în țară, să devină practicabile în sensul cel mai bun cu putință.

Vestul țării reprezintă poarta de intrare în țară a turiștilor, ceea ce determină dezvoltare regională, noi locuri de muncă pentru cei cuprinși în programe turistice, dar nu numai, precum și promovarea internațională, în sens pozitiv, a României, lucru extrem de necesar mai ales în această perioadă.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 21 octombrie 2019, 4:02
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro