Marius Cristinel Dugulescu
Marius Cristinel Dugulescu
Ședința Camerei Deputaților din 23 februarie 2010
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.22/05-03-2010

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2010 > 23-02-2010 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 23 februarie 2010

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.32 Marius Cristinel Dugulescu - declarație politică cu titlul "Interzicerea drogurilor ușoare - un prim pas spre normalitate";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Marius Cristinel Dugulescu:

"Interzicerea drogurilor ușoare - un prim pas spre normalitate"

După multe luni de dezbateri și multe semnale de alarmă cu un larg ecou în țară, problematica substanțelor etnobotanice pare să-și fi găsit soluția: cadrul legal de cultivare, producere, fabricare, transformare, oferire, punere în vânzare, distribuire, transport, procurare, cumpărare, deținere fără drept de constituire a plantelor și substanțelor asimilate drogurilor, conform proiectului de modificare a Legii nr.143/2000 aprobat de Guvern, a fost suspendat. Acest fenomen este unul firesc având în vedere implicațiile nefaste pe care le-ar fi putut declanșa amânarea sau chiar omiterea unei legi care să pună punct unei degradări sociale ascunsă sub egida termenului de "legal", care să stopeze comercianții în a pune la îndemâna copiilor o sumedenie de plante înlocuitoare pentru droguri ademenindu-i prin legalitatea produsului, care să ofere cetățeanului dreptul de a trăi într-o societate echilibrată și sănătoasă.

Sunt cel puțin trei motive pentru care această lege este indispensabilă, care subliniază de fapt, riscul la care se expune o societate fără o astfel de reglementare.

  1. Consumul legal de droguri ușoare ar fi condus la banalizarea respectivelor substanțe, fiind astfel mult mai ușor procurabile, numărul consumatorilor ar fi fost în creștere creând o dependență psihologică la început cu risc real de trecere la o dependență fiziologică, ambele îngrijorătoare atât pentru sănătatea consumatorului, cât și pentru sănătatea, cel puțin morală, a celor din jurul său.
  2. Crescând astfel numărul consumatorilor, solicitările pentru crearea de noi centre specializate de reabilitare nu întârziau să apară, fenomen ce implică atât nivelul social, cât și cel economic, costurile de reabilitare a victimelor substanțelor psihotrope necesitând adeseori aportul întregii populații, fapt nejust în cazul contribuabililor care nu prezintă interes pentru acest domeniu de investiții.
  3. Drogurile "ușoare" sunt în fond un pas spre ilegalitate, ele fiind percepute ca un intermediar pentru drogurile "grele" care pot avea efecte dezastruoase pentru individ și societate.

Subliniind cele enunțate anterior, importanța și necesitatea acestei legi este de necontestat, însă prin emiterea unei simple ordonanțe de urgență, problema doar pare că și-a găsit soluția. Știm cu toții că prohibiția nu a fost o alternativă eficientă în atingerea scopului propus, fapt demonstrat în nenumărate state care au aplicat această metodă legislativă și administrativă. Pentru a obține rezultatele așteptate, această lege nu este suficientă, ea fiind însă un important prim pas în eradicarea consumului de substanțe psihotrope. Ceea ce ar constitui următoarea etapă ar fi descurajarea individului în a mai fi interesat de aceste plante etnobotanice, conferindu-le un statut socialmente indezirabil. Experiența medicală pe astfel de substanțe este limitată. Crearea unor centre speciale care să furnizeze informații cu fundament științific în privința riscului pe care îl implică consumul de substanțe psihotrope, ar fi benefică pentru curiozitatea adolescenților și tinerilor, sau a posibililor consumatori, făcându-i conștienți de necesitatea ilegalității lor, acceptând legea prin asimilare și nu prin constrângere.

Alături de aceste centre, existența unei campanii de prevenire a acestui fenomen prin informare, documentare și sprijinire a persoanelor deja afectate și nu numai, se impune cu necesitate în atingerea obiectivelor finale. Numeroase îmbolnăviri și chiar câteva decese, puse de medici pe seama acestor substanțe care până nu demult se comercializau legal, sunt efecte nefaste care puteau fi evitate. Ceea ce noi, în calitate de legiuitori, putem să facem este să elaborăm un cadru de reglementare și promovare a politicilor de prevenire a consumului de droguri.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 17 octombrie 2019, 19:13
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro