Plen
Ședința Camerei Deputaților din 8 octombrie 2008
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.96/17-10-2008

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2008 > 08-10-2008 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 8 octombrie 2008

6. Supunerea la votul final:  

   

- după pauză -

 
   

În continuare, ședința este condusă de domnul Eugen Nicolicea, vicepreședinte al Camerei Deputaților, asistat de domnii Valeriu Ștefan Zgonea si Dan Radu Rușanu, secretari.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Vă rog să vă ocupați locurile în bănci.

Pentru membrii Biroului permanent, imediat după ședința de vot final, va avea loc ședința Biroului permanent.

 
Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 92/2007 pentru modificarea și completarea Legii serviciului de salubrizare a localităților nr.101/2006 (adoptat);

Pct. 1. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 92/2007 pentru modificarea și completarea Legii serviciului de salubrizare a localităților nr.101/2006.

Lege ordinară.

Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 213 deputați prezenți, 213 voturi pentru.)

Cu 213 voturi pentru, niciun vot împotrivă și nicio abținere, proiectul de lege a fost aprobat.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.63/2008 pentru completarea Ordonanței Guvernului nr.41/1994 privind autorizarea plății cotizațiilor la organizațiile internaționale interguvernamentale la care România este parte, precum și pentru aprobarea plății cotizației anuale de participare a Consiliului Superior al Magistraturii la Rețeaua Europeană a Consiliilor Judiciare (RECJ) și pentru îndeplinirea obligațiilor care decurg din calitatea de membru a Institutului Național al Magistraturii la Rețeaua Europeană de Formare Judiciară (EJTN) (adoptat);

Pct. 2. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.63/2008 pentru completarea Ordonanței Guvernului nr.41/1994 privind autorizarea plății cotizațiilor la organizațiile internaționale interguvernamentale la care România este parte, precum și pentru aprobarea plății cotizației anuale de participare a Consiliului Superior al Magistraturii la Rețeaua Europeană a Consiliilor Judiciare (RECJ) și pentru îndeplinirea obligațiilor care decurg din calitatea de membru a Institutului Național al Magistraturii la Rețeaua Europeană de Formare Judiciară (EJTN).

Lege ordinară.

Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 219 deputați prezenți, 219 voturi pentru.)

Cu 219 voturi pentru, niciun vot împotrivă și nicio abținere, proiectul de lege a fost aprobat.

Proiectul de Lege privind asigurarea obligatorie a locuințelor împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren sau inundațiilor (adoptat);

Pct. 3. Proiectul de Lege privind asigurarea obligatorie a locuințelor împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren sau inundațiilor.

Lege organică.

Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 220 deputați prezenți, 212 voturi pentru, un vot împotrivă, 6 abțineri, un vot neexprimat.)

Cu 212 voturi pentru, un vot împotrivă și 6 abțineri, proiectul de lege a fost aprobat.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.22/2008 privind stabilirea condițiilor în care România urmează să participe la lichidarea datoriei Liberiei la Fondul Monetar Internațional (adoptat);

Pct. 4. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.22/2008 privind stabilirea condițiilor în care România urmează să participe la lichidarea datoriei Liberiei la Fondul Monetar Internațional.

Lege Ordinară.

Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 216 deputați prezenți, 209 voturi pentru, un vot împotrivă, 5 abțineri, un vot neexprimat.)

Cu 209 voturi pentru, un vot împotrivă și 5 abțineri, proiectul de lege a fost aprobat.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.28/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale (adoptat);

Pct. 5. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.28/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale.

Lege organică.

Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 273 deputați prezenți, 176 voturi pentru, 46 împotrivă, 2 abțineri, un vot neexprimat.)

Cu 176 de voturi pentru, 46 de voturi împotrivă, 2 abțineri, proiectul de lege a fost aprobat.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.54/2008 privind autorizarea Ministerului Internelor și Reformei Administrative de a încheia angajamente legale pentru unele acțiuni prioritare (adoptat);

Pct. 6. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.54/2008 privind autorizarea Ministerului Internelor și Reformei Administrative de a încheia angajamente legale pentru unele acțiuni prioritare.

Lege ordinară.

Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 224 deputați prezenți, 210 voturi pentru, un vot împotrivă, 8 abțineri, 5 voturi neexprimate.)

Cu 210 voturi pentru, un vot împotrivă, 8 abțineri, proiectul de lege a fost aprobat.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.57/2008 pentru modificarea Legii locuinței nr.114/1996 și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 74/2007 privind asigurarea fondului de locuințe sociale destinate chiriașilor evacuați sau care urmează a fi evacuați din locuințele retrocedate foștilor proprietari (adoptat);

Pct.7. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.57/2008 pentru modificarea Legii locuinței nr.114/1996 și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.74/2007 privind asigurarea fondului de locuințe sociale destinate chiriașilor evacuați sau care urmează a fi evacuați din locuințele retrocedate foștilor proprietari.

Lege organică.

Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 230 deputați prezenți, 227 voturi pentru, un vot împotrivă, 2 abțineri.)

Cu 227 de voturi pentru, un vot împotrivă și 2 abțineri, proiectul de lege a fost votat.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.7/2008 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia, precum și pentru modificarea Legii nr.328/2006 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.39/2005 privind cinematografia (adoptat);

Pct. 8. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.7/2008 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.39/2005 privind cinematografia, precum și pentru modificarea Legii nr.328/2006 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia.

Este lege ordinară.

Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 222 deputați prezenți, 217 voturi pentru, un vot împotrivă, 2 abțineri, 2 voturi neexprimate.)

 

Cu 217 voturi pentru, un vot împotrivă și 2 abțineri, proiectul de lege a fost aprobat.

Urmează un set de rapoarte ale Comisiei juridice și celelalte comisii asupra unor cereri de reexaminare a președintelui.

Vreau să fac un mic comentariu, ca să înțeleagă exact despre ce se votează.

Conform art. 135 din Regulament, se supune la vot raportul comisiei împreună cu cererea de reexaminare. Cererea de reexaminare este inclusă în raport, pentru că la ea se face referire și în funcție de cererea de reexaminare, modificările care s-au adus și care sunt cuprinse la raport au ținut cont de obiecțiile președintelui.

Deci, în momentul de față se votează raportul conform art. 135. Dau citire: "art.135 alin.(3): Raportul comisiei împreună cu cererea de reexaminare se supun dezbaterii Camerei Deputaților, după regulile procedurii legislative." Deci, nu se votează legea, se votează raportul.

În cazul în care raportul este aprobat, atunci legea va fi modificată, conform modificărilor incluse în raport și se trimite la promulgare.

În cazul în care raportul nu este aprobat, înseamnă că nu se aprobă niciun fel de modificare la legea trimisă la promulgare inițial și se trimite spre promulgare a doua oară prima formă care a fost trimisă la președinte.

Deci, cine votează raportul este de acord cu modificările sugerate de președinte și acceptate de Parlament.

Cine votează împotriva raportului nu acceptă niciun fel de modificare sugerată de președinte.

Cred că am fost destul de clar, da?

 
Raportul Comisiei pentru administrație publică asupra cererii Președintelui României, de reexaminare a Legii privind transmiterea cu titlu gratuit a unui pachet de 1.369.125 acțiuni deținute de stat la Compania Administrația Porturilor Maritime - S.A. Constanța, reprezentând 20% din capitalul social, către Consiliul local al municipiului Constanța (adoptat raportul comisiei, prin care se propune respingerea cererii de reexaminare);

9. Raportul Comisiei pentru administrație publică asupra cererii Președintelui României de reexaminare a Legii privind transmiterea cu titlului gratuit a unui pachet de 1.369.125 acțiuni deținute de stat la Compania "Administrația Porturilor Maritime" - S.A. Constanța, reprezentând 20% din capitalul social, către Consiliul local al municipiului Constanța.

Lege ordinară.

Se votează respingerea cererii de reexaminare.

Prin respingerea cererii de reexaminare, în cazul în care se respinge cererea de reexaminare, înseamnă că nu a fost aprobată niciun fel de modificare.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 223 deputați prezenți, 152 voturi pentru, 55 împotrivă, 9 abțineri, 7 voturi neexprimate.)

 

Cu 152 de voturi pentru, 55 de voturi împotrivă și 9 abțineri, raportul comisiei care spune "respingerea cererii de reexaminare" a fost aprobat.

Dacă există comentarii, vă rog?

Aveți cuvântul. Vă rog.

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Un lucru a rămas puțin neclar din expunerea pe care dumneavoastră ați făcut-o. Raportul se votează "pentru" sau se respinge raportul. Dar raportul poate să prevadă: da, modificări au loc, sau poate să respingă cererea de modificare și atunci votul, cum a fost cazul nostru, de fapt păstrează legea în formula ei inițială.

Deci, acest lucru trebuia precizat. Există și vot pozitiv la raport, dar legea rămâne așa, pentru că raportul de fapt a prevăzut respingerea. Cazul nostru.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Da, mulțumesc pentru precizări.

Am mai precizat, dar e bine ca să rămână pentru stenogramă două intervenții identice.

 
Raportul Comisiei juridice asupra cererii Președintelui României, de reexaminare a Legii pentru modificarea și completarea Legii nr.10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989 (respins raportului comisiei; legea se trimite la promulgare în forma inițială);

Înțeleg că este o intervenție pe procedură.

Vă rog.

 

Doamna Aurelia Vasile:

Da, domnule președinte.

Pentru următoarea reexaminare, Grupul P.S.D. solicită vot nominal prin strigarea catalogului.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Supun la vot propunerea Grupului P.S.D. ca următorul punct de pe ordinea de zi să fie votat prin strigarea catalogului.

Vă rog să votați.

 
 

Cu 90 de voturi pentru, 91 împotrivă și 41 de abțineri, propunerea nu a fost adoptată.

Dacă mai există alte propuneri?

Nu mai există.

Deci, continuăm să votăm tot prin votul electronic.

 
 

10. Raportul Comisiei juridice asupra cererii Președintelui României de reexaminare a Legii pentru modificarea și completarea Legii nr.10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989.

Este lege organică. (Aplauze prelungite din partea invitaților de la balcon)

Aveți cuvântul, domnule deputat.

Vă rog.

 
 

Domnul Marcu Tudor:

Domnule președinte,

Dacă nu s-a aprobat ca fiecare să voteze la vedere acest proiect de lege, vă solicit să ne dați după aceea la grupurile parlamentare toate hârtiile nominal, cu cine a votat, pentru că noi le vom afișa la consiliul județean și la toate colegiile, ca să vadă cei care au susținut interesele marii majorități a populației, față de mica minoritate de mafioți apărată de un partid sau altul, care se raliază la ei.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Vă rog, domnule Antonescu.

 
 

Domnul George Crin Laurențiu Antonescu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Dați-mi voie să protestez cu regret în fața unei asemenea intervenții.

Bineînțeles că, votând electronic, ne asumăm nominal răspunderea votului. Bineînțeles că după vot, în numele Grupului parlamentar liberal se va spune ce am votat și vom asuma politic asta.

Dar amenințarea, domnule deputat, că faceți niște liste și le dați pe la consiliu, pe la nu știu unde, e nedemnă de instituția în care suntem. Cine nu-i capabil să voteze, indiferent de gălăgia tribunelor, n-are ce căuta aici.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Domnul Márton Árpád.

Vă rog.

 
   

Domnul Marcu Tudor:

Am drept la replică!

 
 

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor,

Iar facem foarte mult caz și dezbatem ca să ne arătăm frumoși pe o procedură în care se votează, așa cum vi s-a explicat, cu totul altceva. Adică, votul împotriva raportului înseamnă că se trimite promulgării președintelui legea în forma inițială, pe care n-a acceptat-o președintele României.

Votul împotriva acestui raport înseamnă că este legea inițială. Votul pentru înseamnă că se acceptă acele propuneri de modificare a legii inițiale, care s-au făcut de către comisie.

Deci, legea, indiferent de votul pe care-l dăm noi, aici, pleacă la promulgare. Numai forma legii va fi diferită.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Dreptul la replică se dă ultima oară.

Vă rog frumos.

 
 

Domnul Liviu Bogdan Ciucă:

Domnule președinte,

Domnilor colegi,

Nu știu dacă a fost bine sau nu să se amenințe cu publicarea acelui vot, dar, oricum, fiecare dintre dumneavoastră care doriți să verificați cum au votat cei pe care i-ați ales sau vreți să-i alegeți puteți să accesați site-ul Camerei și acolo veți avea votul pe fiecare parlamentar în parte.

În rest, o veste bună, legea oricum trece, indiferent de rezultatul acestui vot, cu sau fără modificările din raport.

Mulțumesc. (Aplauze din partea invitaților de la balcon.)

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Domnul Bogdan Niculescu-Duvăz. O intervenție de procedură.

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Domnule președinte și stimați colegi,

Mă simt nevoit să revin la explicația procedurală pe care am mai dat-o. Deci, votul este pentru ca legea să rămână așa cum a fost trimisă la promulgare. În cazul în care raportul cere respingerea, pentru raport, în cazul în care acesta acceptă modificările, atunci este împotriva raportului. Deci, în ambele cazuri legea rămâne așa cum a fost trimisă la promulgare.

Nu vreau să existe această confuzie. Un coleg de-al nostru a susținut din nou teza că votul pentru raport înseamnă modificare și automat și că împotriva raportului înseamnă legea așa cum este.

Aș vrea însă să știe toată lumea - și mai ales că există acest public direct interesat - că votul acesta este un vot deschis, chiar dacă nu se face prin ridicare în picioare, e un vot deschis, pentru că este un vot electronic care consemnează fiecare cu numele ce a votat.

Mulțumesc. (Aplauze din partea invitaților de la balcon.)

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Dreptul la replică. Domnul Marcu.

 
 

Domnul Marcu Tudor:

Mulțumesc foarte mult, domnule președinte.

Eu l-am admirat și încă îl admir pe domnul Crin Antonescu, până la limita în care nu se face "preș" în fața unui ordin primit de la șefii lui. Pentru că, domnule Antonescu, m-ați acuzat că nu sunt demn să fac parte din Parlament, eu, care am peste 900 de intervenții în Parlament, nu știu câte propuneri legislative, triplu decât aveți dumneavoastră, și nu știu câte activități parlamentare, față de trei sferturi din partidul dumneavoastră, care nu au nici măcar o intervenție și au venit și dorm aici, în Parlament, și iau banii degeaba și-i semnăm noi, în lipsă. Aceia sunt nedemni, domnule Crin Antonescu! Și de multe ori și dumneavoastră ați fost în situația asta. Ați fost lipsă și ați fost dat prezent și ați fost mai mult lipsă decât prezent.

Deci, această calificare - eu nu vă zic că sunteți nedemn să stați în Parlament -, am reliefat o situație de fapt. Dar faptul că mi-a zis mie că sunt nedemn să stau în Parlament, după ce trei legislaturi m-am zbătut cât am putut pentru interesele unui popor și nu ale mafiei, care-și trimite reprezentanți aici, să doarmă în Parlament sau să lipsească...

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Vă rog să limitați intervenția!

 
 

Domnul Marcu Tudor:

Am înțeles, imediat termin.

Eu sunt mai demn decât acea mafie, domnule Crin Antonescu!

Al doilea, oarecum pe procedură. Sigur că se poate vedea cine și cum a votat, iar faptul că noi afișăm în județe modul în care se comportă în Parlament unii, așa cum afișează presa că dorm unii, nu-i o amenințare, domnule Crin Antonescu! E o realitate. Adică, ce, dacă zic "Crin Antonescu a votat pentru" e amenințare? Dar ce judecată aveți, măi, fraților de la PNL? Nu vă amenință nimeni, dar vă amenințați singuri.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Marcu Tudor:

Al treilea și ultimul.

Trecând peste asemenea judecăți absolut imposibil de acceptat ale domnului Crin Antonescu, eu îmi declar mirarea: cum e posibil să se voteze pe articole toată această lege, nimeni să nu protesteze și acum, în final, pentru că s-au lezat niște interese ale unor proprietari cu mari moșii, cu mari proprietăți, să spună că nu e corect...

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Domnule Marcu, vă rog frumos, nu transformați aceste dezbateri...

 
 

Domnul Marcu Tudor:

...să spună că nu e corect, că n-am votat bine și votăm invers la votul final.

Cine să vă mai înțeleagă, domnilor de la guvernare? Vă înțelege poporul ăsta, care abia așteaptă să vă dăm jos, până la alegeri!

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Bun. Vă mulțumesc.

Mă scuzați, vreau să fac și eu o intervenție.

Astfel de intervenții nu ajută cu nimic la adoptarea legii, ci tărăgănează și creează o atmosferă care nu este o atmosferă de lucru. Și vă anunț că avem foarte multe legi pe ordinea de zi și să limităm intervențiile de procedură la procedură, nu la dezbateri generale.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul George Crin Laurențiu Antonescu:

Da, domnule președinte.

Scopul revenirii mele aici este unul procedural. Nu doresc să alimentez o polemică. Să-i spun domnului deputat doar că n-am afirmat că domnia sa nu e demn, mai demn sau mai nedemn decât mafia. Asta știți dumneavoastră. Eu am spus că nu e demn cine nu-i capabil să voteze conform conștiinței sale politice, în funcție de ambianță.

Doi. "Preș" nu m-am făcut niciodată și nu m-aș face în fața șefului de partid nici dacă ar fi frate-meu.

Și, procedural, vă solicit, domnule președinte, o pauză de consultări, în numele Grupului parlamentar Liberal.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Cu îngăduința de a da cuvântul și domnului Cezar Preda, după care pauza este obligatorie, iată la ce duce o polemică de acest gen.

Pauza de consultări este de 10 minute, după intervenția domnului Cezar Preda.

 
 

Domnul Cezar Florin Preda:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

E important poate pentru unii, poate pentru unele partide ca din orice activitate a noastră de aici să obțină cineva individual sau colectiv un avantaj electoral.

Mă uit la fiecare din această sală și noi, deputații, trebuie să spunem oamenilor care vin aici, aduși sau vin din proprie inițiativă, că această lege pentru care votăm un raport a fost votată de Parlamentul României și, dacă vă interesa cine este pentru legea aceasta, trebuia să luați listele celor care au votat această lege. Deci, legea este deja votată.

Acum, este un simplu raport, care are pe observațiile domnului președinte al României anumite chestiuni care nu schimbă cu nimic fondul acestei legi. Deci, nimeni, indiferent că votează pentru, că votează împotrivă la acest raport, sunt numai elemente juridice, care nu schimbă legea. Legea este deja votată. Legea deja va trece. Nu încercăm să obținem un beneficiu electoral, să dăm cu huo! sau să aplaudăm, funcție de cum este votul, împotrivă sau pentru.

Aceasta este rugămintea mea, să înțelegeți că legea există și ea este votată și va ieși. Nu încercăm să obținem beneficiu electoral și nu e corect să facem acest lucru, ajungând chiar să ne jignim.

Vă mulțumesc, domnule președinte.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Da, vă mulțumesc.

Pauză de consultări, 10 minute.

 
   

- după pauză -

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Vă rog să vă ocupați locurile în bănci.

Facem o verificare a cvorumului.

Vă rog să vă marcați prezența.

 
 

Fac apel la liderii de grupuri să invite colegii în sală.

Înainte de vot, fac următoarele precizări: în raportul Comisiei juridice se propune adoptarea legii, cu amendamente făcute la sugestia cererii de reexaminare.

Dacă se adoptă raportul Comisiei juridice, legea deja adoptată se modifică, cu modificările cuprinse în raport.

Dacă raportul comisiei este respins, atunci legea rămâne în forma votată inițial și trimisă la promulgare.

Fiind lege organică, sunt dator să mai explic ce se întâmplă în cazul în care nu se întrunește numărul suficient de voturi pentru o lege organică pentru adoptarea raportului.

În cazul în care nu se întrunește numărul necesar de voturi adoptării raportului cu privire la adoptarea în totalitate sau în parte a cererii de reexaminare, legea se retrimite președintelui pentru promulgare, în forma adoptată inițial de către Parlamentul României.

Am făcut această precizare și pentru stenogramă.

Recitesc: Raportul Comisiei juridice asupra cererii Președintelui României de reexaminare a Legii pentru modificarea și completarea Legii nr.10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989.

Lege organică.

Se votează raportul Comisiei juridice asupra cererii președintelui.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 227 deputați prezenți, 117 voturi pentru, 79 împotrivă, 28 abțineri, 3 voturi neexprimate.)

 
 

Cu 117 voturi pentru, 70 voturi împotrivă, 28 abțineri, raportul Comisiei juridice, care presupune adoptarea legii cu amendamente, nu a fost adoptat, ceea ce înseamnă că legea se retrimite președintelui pentru promulgare, în forma adoptată inițial de către Parlamentul României. (Aplauze din partea invitaților de la balcon.)

Domnul Cristian Rădulescu, din partea Partidului Democrat-Liberal.

 
 

Domnul Cristian Rădulescu:

Stimați colegi,

Stimați invitați,

Au fost oportune intervențiile repetate ale colegilor înainte cu un sfert de oră, pentru a explica din punct de vedere procedural care este situația.

Legea, o dată trecută prin această Cameră decizională și trimisă către promulgare, este adoptată.

Apreciez efortul și interesul celor care sunt aici, în tribune, dar poate nu li s-a explicat bine din nicio parte, repet, legea era deja - și a fost și cu votul nostru - adoptată.

Ce a vrut președintele, retrimițând-o înapoi, a fost o formă mai bună a acestei legi.

Raportul care s-a făcut pentru acest mesaj prezidențial nu ne satisface întru-totul și de aceea am votat împotriva lui.

Această lege are un merit mare. Încearcă și, în bună parte, reușește să pună capăt unei situații confuze, cu sute de mii de procese, ca urmare a unei legislații inconstante și care a variat după regimul politic, situație care durează de aproape 20 de ani. În bună parte această lege - și sub o formă modificată și în forma inițială - reușește să o facă.

Am fi vrut însă ca, în afară de situațiile proprietarilor, pe care în mod specific și predominant această lege le reglementează, prin raportul comisiei să se reglementeze și problemele proprietarilor, care sunt trimiși către despăgubiri, nu mai li se dă în natură, dar nu zice nimeni acolo dacă nu cumva, ca și în alte cazuri, va veni după aceea Guvernul cu o hotărâre peste un an și va zice: "Anul acesta și peste 2 și peste încă 15 ani nu prea avem bani" sau "Limităm la un anumit plafon modul de compensare a pierderii dumneavoastră, până când poate mai dispăreți dintre cei care ați avut o dată proprietăți". Și știm bine că echitatea socială în această țară presupune reglementarea echilibrată și pentru o parte și pentru cealaltă.

Încă o dată spun, această lege reușește în bună măsură să pună capăt unor confuzii din acest domeniu, al proprietății, dar s-ar fi putut ceva mai bine.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Da, vă mulțumesc.

Din partea Partidului Conservator.

Vă rog.

 
 

Domnul Liviu Bogdan Ciucă:

Vreau doar să fac câteva precizări.

Sunt convins că, mai mult luați de patima politică, mulți dintre noi nu au citit cu atenție tot textul legii și ne-am exprimat, așa, mai mult visceral, pătimaș, politic.

Legea cred că este singura formulă de a rezolva problema tuturor. Pe de o parte, a chiriașului, pe Legea nr.112, care a cumpărat pe bună-credință de la stat, în baza unei legi în vigoare, imobilul în care locuia și, pe de altă parte, și proprietarul care revendică pe bună dreptate un imobil și care de multe ori se află în situația de a primi în natură un imobil plin de chiriași pentru care ar trebui să se lupte în instanță foarte multă vreme.

În toată această situație, unii singuri câștigă, așa-numiții de dumneavoastră mafioți imobiliari, care vin, cumpără drepturi litigioase și rezolvă ca prin minune problema în două zile.

Se rezolvă prin această lege problema chiriașului, care nu mai este evacuat. Și vreau să vă gândiți că acești chiriași, în marea lor majoritate, sunt oameni în vârstă, care nu au nici pensii care să le dea posibilitatea să închirieze de pe piața liberă, în cazul în care sunt evacuați, nici să cumpere de pe piața liberă, în cazul în care sunt evacuați. Și se rezolvă și problema celui care revendică pentru că, dacă imobilul este liber, primește imobilul în natură, dacă imobilul este deja vândut de stat, în baza unei legi în vigoare, va primi compensații bănești, bineînțeles, la valoarea de piață.

În opinia noastră, legea, așa cum este ea croită, este singura variantă de a împărți și a rezolva interesele tuturor, mai puțin ale mafiei imobiliare și, dacă propunerile președintelui erau atât de bune, poate ar fi fost interesant să votați acel raport, ca propunerile președintelui să fie adoptate.

Vă mulțumim foarte mult. (Aplauze din partea invitaților de la balcon.)

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Din partea Grupului Partidului Social Democrat, doamna deputat Aura Vasile.

 
 

Doamna Aurelia Vasile:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Grupul Partidului Social Democrat, împreună cu Partidul Conservator, a militat și a muncit pentru a ajunge astăzi, în acest moment, cu această inițiativă legislativă.

Această inițiativă legislativă face corecție atât pentru chiriași, cât și pentru proprietari. Am spus și cu altă ocazie că a existat un moment când legile care au fost adoptate nu au mulțumit nici chiriașii și nici proprietarii. Este un prim pas înainte pentru o echitate, în condițiile în care cei care au cumpărat, cu bună credință, în baza Legii nr.112, o lege aprobată de Parlamentul României, în consonanță cu Constituția și drepturile pe care în acel moment le avea statul față de această prioritate, nu sunt vinovați.

Cei 4 milioane de cetățeni care locuiesc în acest moment în casele care sunt în proces la nivelul României -1.000.250 de procese - cred eu că, prin amendamentele care au fost aduse, se va ușura într-un anume mod rezolvarea acestei probleme, echitabil atât pentru foștii proprietari, cât și pentru chiriași.

Trebuie să spunem că ne surprinde de ce două grupuri parlamentare astăzi nu au votat raportul așa cum a ieșit adoptat de la Comisia juridică, pentru că erau amendamente care au ținut cont de ceea ce președintele României sugera că ar trebui să revedem.

Dar, nici o problemă, o să mergem mai departe, în condițiile în care, cred eu că în etapa următoare va trebui să mai facem și alte corecții. Cetățenii care locuiesc în aceste case nu sunt cetățeni bătrâni, ci sunt cetățeni ai României, cetățeni care își plătesc taxele și birurile la fel ca și alții. (Aplauze.)

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Vă mulțumesc.

Din partea Partidului Național Liberal, vă rog.

 
 

Domnul Gheorghe Gabor:

Mulțumesc, domnule președinte.

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Sigur că inițiatorii acestei legi au avut cele mai bune intenții. Nu întotdeauna însă bunele intenții se materializează în mod corect. Eu cred că, pe lângă bunele intenții, nu ar trebui să înveninăm relațiile dintre proprietari și chiriași, pentru că și unii și alții sunt cetățeni ai acestei țări. Și chiriașii și proprietarii ne-au votat pe mulți dintre noi, de aceea noi trebuie să apărăm interesele tuturor. Cred însă că legea, așa cum a fost adoptată, are elemente de neconstituționalitate. Pentru că se încearcă împiedicarea accesului la Justiție. Cu acest lucru nu am fost noi de acord. Noi dorim să protejăm atât interesele proprietarilor, cât și interesele chiriașilor. Pentru că toți sunt, așa cum am spus mai înainte, cetățeni români și le reprezentăm interesele în acest parlament.

De aceea, Grupul Parlamentar al PNL a votat împotriva raportului. Cred însă că se pot aduce îmbunătățiri, dacă legea va fi atacată la Curtea Constituțională, și sunt convins că așa va fi, pentru a se înlătura elementele de neconstituționalitate.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Da. Vă mulțumesc.

Din partea Partidului România Mare domnul Marcu Tudor, urmează reprezentantul Grupului parlamentar al UDMR.

 
 

Domnul Marcu Tudor:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Vreau să vă spun că noi în Senat am avut patru inițiative legislative pe această temă, cu aproape tot ce se cuprinde aici, respinse toate pe rând, pentru că erau de la PRM. Noi nu am căzut în plasa asta și am căzut toți de acord să susținem acest proiect de lege de la PC. Deci pe noi nu ne interesează atât de mult condiția în care se află cel care face legea și în ce partid intră, mai ales că trece fiecare de la un partid la altul într-o veselie, ci ne interesează ca acea lege să fie benefică pentru toți oamenii.

Din acest raport, am înțeles că au fost adoptate ca fiind votate anterior trimiterii către promulgare și amendamentele care fac referire la chiriașii care rămân în locuințele pe care le-au cumpărat de bună-credință, iar proprietarii vor primi despăgubiri. Pentru că, acestea sunt amendamente introduse în plus față de cele de la Senat.

Dacă este așa, și așa este legal, acest vot, indiferent cum era, plus sau minus, dacă era plus erau acceptate și condițiile președintelui, dacă era minus rămânea în forma cu amendamentele comisiei, care au fost votate în ultima ședință.

Vreau să rămână clar, pentru că există și printre noi divergențe de păreri, și să nu fie interpretat eronat. Iar faptul că s-a votat într-un fel sau altul, fără să se știe bine în ce mod s-a votat de către unii, dar păstrând ideea de a fi alături de mafia proprietății, indică pentru noi ceea ce de opt ani încoace sau chiar mai bine, de 12 ani, două partide sau măcar unul, sunt de mult relevate în publicul larg. Și, ca atare, noi ne vom duce amenințarea, dacă vreți, scriu cu litere mari "amenințarea" în județele noastre și vom arăta pe cei care se aliază cu mafia caselor naționalizate.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Din partea Grupului parlamentar al UDMR, domnul Marton Arpad-Francisc.

 
 

Domnul Marton Arpad-Francisc:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Trebuie să vă spun că nu mă miră, este o consecvență onorabilă "mândria proletară", cum este declarată proprietatea a fi ceva definitoriu pentru mafie.

UDMR-ul, da, are puține proprietăți, dar cetățenii români aparținând comunității maghiare au proprietăți, așa cum au și alți cetățeni ai României, și noi nu facem diferențieri între acești cetățeni în funcție de proprietate.

Sunt oameni bogați și săraci, la fel pot fi ei cinstiți și necinstiți, deci faptul că cineva are o proprietate sau a avut cândva o proprietate nu este definitoriu pentru a aparține sau nu mafiei.

Acestea fiind spuse, și noi suntem consecvenți. Acest proiect de lege, într-adevăr, vrea să rezolve o problemă reală, însă n-a reușit nici prima formă și nici aceasta, prin raportul dat.

Ca atare, atât în comisie, cât și acum, în plen, grupul nostru, reprezentanții grupului nostru ne-am abținut. Și, probabil, probabil că acest text de lege, ori în acele cinci zile cât va sta la Secretariatul general, ori după, dacă nu facem această intervenție noi parlamentarii, va fi contestat, pentru că există câteva elemente de neconstituționalitate, poate în justiție, acele elemente de neconstituționalitate, probabil vor fi contestate și, evident, după ce Curtea Constituțională va decide, doar atunci va intra în vigoare legea, fără acele elemente care sunt neconstituționale. Și, trebuie să mai spunem un lucru, că în România legile dispun numai pentru viitor. Deci, oricine crede că o lege având elemente retroactive va retroactiva, greșește și dezinformează populația.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Da. Vă mulțumesc.

Dacă nu mai există intervenții, trecem mai departe.

 
Raportul Comisiei juridice asupra cererii Președintelui României, de reexaminare a Legii pentru modificarea și completarea Legii vânătorii și a protecției fondului cinegetic nr.407/2006 (adoptat raportul comisiei, prin care se propune adoptarea legii, cu amendamente);

Pct.11. Raportul Comisiei juridice, de disciplină și imunități asupra cererii Președintelui României, de reexaminare a Legii pentru modificarea și completarea Legii vânătorii și a protecției fondului cinegetic.

Lege organică. Raportul propune adoptarea legii, cu amendamente.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 210 deputați prezenți, 205 voturi pentru, niciun vot împotrivă, 5 abțineri.)

 

Cu 205 voturi pentru, niciun vot împotrivă și 5 abțineri, raportul comisiei a fost aprobat.

Vă rog, pentru explicarea votului.

 
 

Domnul Valeriu Tabără:

Eu sper, stimați colegi, că ă-ul acesta mai mare nu a fost pentru că legea a fost îmbunătățită de data trecută. Și, am să vă spun că Grupul parlamentar al Partidului Democrat-Liberal a votat de data aceasta legea, pentru că au fost aduse câteva îmbunătățiri. În primul rând, inclusiv cele sugerate de președinte.

În al doilea rând, pentru că am reușit să scoatem din această lege câteva prevederi care erau cu adresă precisă. Și am să vă spun... și atât vreau să clarificăm și mă adresez Regiei pădurilor. Regia pădurilor este o instituție publică și trebuie s-și păstreze patrimoniul, nu să facă șmecherii cu ceea ce are în patrimoniu.

Am spus-o și o spun, Legea vânătorii de astăzi și a fondului cinegetic este o lege care reașează și trebuie să reașeze pe o funcționalitate modernă, nu numai modul de a exploata, ci modul de a proteja, inclusiv ceea ce înseamnă ariile protejate și ceea ce înseamnă despăgubirile pentru cei care au proprietăți și nu pot să le utilizeze în totalitatea lor, și nici transferul de responsabilitate de la o zonă centrală spre cea locală, atunci când sunt probleme care sunt determinate de restricții de lege.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Da. Vă mulțumesc. Dacă nu mai sunt alte intervenții trecem la punctul următor.

 
Raportul Comisiei pentru muncă asupra cererii Președintelui României, de reexaminare a Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 112/2007 pentru modificarea și completarea Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrative privat și a Legii nr. 204/2006 privind pensiile facultative (adoptat raportul comisiei, prin care se propune respingerea cererii de reexaminare);

Pct.12. Raportul Comisiei pentru muncă asupra cererii Președintelui României, de reexaminare a Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.112/2007 pentru modificarea și completarea Legii nr.411/2004 privind fondurile de pensii administrative privat și a Legii nr.204/2006 privind pensiile facultative.

Lege organică. Menționez că raportul cuprinde respingerea cererii de reexaminare.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 220 deputați prezenți, 167 voturi pentru, 4 împotrivă, 48 abțineri, un vot neexprimat.)

Cu 167 voturi pentru, 4 voturi împotrivă, 48 de abțineri, raportul comisiei care prevedea respingerea cererii de reexaminare a fost aprobat.

Prin urmare, legea se trimite spre promulgare în forma inițială.

Raportul Comisiei juridice asupra cererii Președintelui României, de reexaminare a Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 60/2006 pentru modificarea și completarea Codului de procedură penală, precum și pentru modificarea altor legi (adoptat raportul comisiei, prin care se propune adoptarea legii, cu amendamente);

Pct.13. Raportul Comisiei juridice, de disciplină și imunități asupra cererii Președintelui României, de reexaminare a Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 60/2006 pentru modificarea și completarea Codului de procedură penală, precum și pentru modificarea altor legi.

Este lege organică. Raportul comisiei propune adoptarea legii, cu amendamente.

Forma trimisă la promulgare la Președintele României a conținut o formă care a fost criticată îndelung, iar președintele a făcut niște obiecții de care s-a ținut seama. În primul rând, au fost eliminate majoritatea articolelor care au făcut obiectul obiecțiilor președintelui și au fost modificate unele, în conformitate cu solicitările respective. Menționez printre acestea, scăderea cuantumului pentru o infracțiune deosebit de gravă de la 9 milioane de euro la un nivel mai mic, eliminarea articolelor acelea controversate cu privire la interceptare și la percheziție. În cazul în care votăm raportul comisiei, practic, noi dorim să punem în normal aceste reglementări, eliminăm articolele controversate, de la percheziție și de la interceptări, modificăm cuantumul de la care o infracțiune este deosebit de gravă, de la 9 milioane de euro la o sumă mult mai mică.

În cazul în care nu votăm acest raport, pozițiile criticate vor rămâne în vigoare, pentru că legea va fi trimisă la promulgare în forma inițială. Deci, sugestia celor din Comisia juridică, de disciplină și imunități este să adoptăm raportul comisiei, care înseamnă adoptarea legii, cu amendamente, pentru a rezolva atât cerințele președintelui, cît și criticile organismele europene.

Supun votului dumneavoastră raportul Comisiei juridice, de disciplină și imunități. Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 214 deputați prezenți, 208 voturi pentru, niciun vot împotrivă, 3 abțineri, 3 voturi neexprimate.)

 

Cu 208 voturi pentru, niciun vot împotrivă și 3 abțineri, raportul Comisiei juridice, de disciplină și imunități a fost aprobat, ceea ce înseamnă că legea organică este trimisă la promulgare, în forma inițială, cu amendamentele suferite în urma raportului Comisiei juridice, de disciplină și imunități, aprobat astăzi.

 
Raportul Comisiei juridice asupra cererii Președintelui României, de reexaminare a Legii pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații (adoptat raportul comisiei, prin care se propune respingerea cererii de reexaminare);

Pct.14. Raportul Comisiei juridice, de disciplină și imunități asupra cererii Președintelui României, de reexaminare a Legii pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.26/2000 cu privire la asociații și fundații.

Lege ordinară, prin raportul comisiei se propune respingerii cererii de reexaminare.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 210 deputați prezenți, 115 voturi pentru, 85 împotrivă, 9 abțineri, un vot neexprimat.)

 

Cu 115 voturi pentru, 85 de voturi împotrivă și 9 abțineri, raportul comisiei a fost adoptat; raportul preciza respingerea cererii de reexaminare. Prin urmare, legea va fi trimisă spre promulgare în forma inițială.

 
Raportul Comisiei pentru muncă asupra cererii Președintelui României, de reexaminare a Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.91/2007 pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul protecției sociale (adoptat raportul comisiei, prin care se propune admiterea parțială a cererii de reexaminare și adoptarea legii, cu amendamente);

Pct.15. Raportul Comisiei pentru muncă asupra cererii Președintelui României, de reexaminare a Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.91/2007 pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul protecției sociale. Lege organică. Raportul propune admiterea parțială a cererii de reexaminare și adoptarea legii cu amendamente.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 208 deputați prezenți, 206 voturi pentru, niciun vot împotrivă, o abținere, un vot neexprimat.)

 

Cu 206 voturi pentru, niciun vot împotrivă și o abținere, raportul comisiei a fost aprobat.

Prin urmare, legea se trimite spre promulgare în forma inițială, cu modificările aprobate astăzi prin aprobarea raportului comisiei.

 
Raportul Comisiei pentru învățământ asupra cererii Președintelui României, de reexaminare a Legii pentru modificarea Legii tinerilor nr. 350/2006 (adoptat raportul comisiei, prin care se propune respingerea cererii de reexaminare);

16. Raportul Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport asupra cererii Președintelui României, de reexaminare a Legii pentru modificarea Legii tinerilor nr.350/2006.

Lege ordinară. Suntem Cameră decizională. Raportul propune respingerea cererii de reexaminare.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 214 deputați prezenți, 114 voturi pentru, 86 împotrivă, 13 abțineri, un vot neexprimat.)

 

Cu 114 voturi pentru, 86 voturi împotrivă, 13 abțineri, raportul comisiei a fost adoptat.

Prin urmare, s-a respins cererea de reexaminare, iar legea va fi trimisă spre promulgare în forma inițială adoptată.

 
Raportul Comisiei pentru muncă asupra cererii Președintelui României, de reexaminare a Legii pentru modificarea alin.(1) al art.134 din Legea nr. 53/2003-Codul muncii (adoptat raportul comisiei, prin care se propune adoptarea legii, cu amendamente);

Pct.17. Raportul Comisiei pentru muncă și protecție socială asupra cererii Președintelui României, de reexaminare a Legii pentru modificarea alin.(1) al art.134 din Legea nr.53/2003-Codul muncii.

Lege organică. Raportul comisiei propune admiterea cererii de reexaminare și adoptarea legii cu amendamente. Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 212 deputați prezenți, 207 voturi pentru, niciun vot împotrivă, 2 abțineri, 3 voturi neexprimate.)

 

Cu 207 voturi pentru, niciun vot împotrivă și 2 abțineri, raportul comisiei a fost adoptat.

Prin urmare, legea se trimite spre promulgare în forma inițială, cu modificările adoptate astăzi prin adoptarea raportului comisiei.

 
Raportul Comisiei juridice asupra cererii Președintelui României, de reexaminare a Legii pentru completarea art.5 din Legea nr. 3/2000 privind organizarea și desfășurarea referendumului (<EM>raportul comisiei, prin care se propune respingerea cererii de reexaminare, nu a întrunit numărul necesar de voturi pentru adoptare; retrimisă comisiei</EM>);

Pct.18. Raportul Comisiei juridice, de disciplină și imunități asupra cererii Președintelui României, de reexaminare a Legii pentru completarea art.5 din Legea nr.3/2000 privind organizarea și desfășurarea referendumului.

Este lege organică. Raportul comisiei propune respingerea cererii de reexaminare. Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 205 deputați prezenți, 156 voturi pentru, 45 împotrivă, 3 abțineri, 11 voturi neexprimate.)

 

Deoarece a întrunit doar 156 de voturi pentru, fiind 45 de voturi împotrivă și 3 abțineri, raportul Comisiei juridice, de disciplină și imunități nu a întrunit numărul de voturi necesar, pentru că era nevoie..., e lege organică, și atunci suntem în cazul pe care l-am precizat anterior, și anume că în cazul în care nu se întrunește numărul necesar de voturi pentru adoptarea unui raport de respingere, raportul se restituie comisiei pentru întocmirea unui nou raport.

Termen, o săptămână.

 
Raportul Comisiei juridice asupra reexaminăriiLegii privind completarea art.28 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, ca urmare a Deciziei Curții Constituționale nr.857/2008 (adoptat raportul comisiei, prin care se propune respingerea legii);

Pct.19. Raportul Comisiei juridice, de disciplină și imunități asupra reexaminării Legii privind completarea art.28 din Legea audiovizualului nr.504/2002, ca urmare a Deciziei Curții Constituționale nr.857/2008.

Lege organică. Se propune respingerea, legea fiind declarată neconstituțională. Suntem prima Cameră sesizată.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 206 deputați prezenți, 204 voturi pentru, niciun vot împotrivă, nicio abținere, 2 voturi neexprimate.)

 

Cu 204 voturi pentru, niciun vot împotrivă, nicio abținere, raportul comisiei, care prevede respingerea, a fost adoptat.

 
Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Republicii Turcia privind promovarea și protejarea reciprocă a investițiilor, semnat la București la 3 martie 2008 (adoptat);

Pct.20. Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Republicii Turcia privind promovarea și protejarea reciprocă a investițiilor, semnat la București la 3 martie 2008.

Lege ordinară. Suntem prima Cameră sesizată.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 199 deputați prezenți, 197 voturi pentru, niciun vot împotrivă, 2 abțineri.)

Cu 197 de voturi pentru, niciun vot împotrivă, două abțineri, proiectul a fost aprobat.

Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Regatului Norvegiei privind cooperarea polițienească, semnat la Oslo la 14 martie 2008 (adoptat);

Pct.21. Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Regatului Norvegiei privind cooperarea polițienească, semnat la Oslo la 14 martie 2008.

Lege ordinară. Suntem primă Cameră sesizată.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 197 deputați prezenți, 196 voturi pentru, niciun vot împotrivă, nicio abținere, un vot neexprimat.)

Cu 196 voturi pentru, nici un vot împotrivă și nicio abținere, proiectul de lege a fost aprobat.

Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Republicii Franceze în domeniul protecției securității civile privind asistența și cooperarea în situații de urgență, semnat la Paris la 22 aprilie 2008 (adoptat);

Pct.22. Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Republicii Franceze în domeniul protecției securității civile privind asistența și cooperarea în situații de urgență, semnat la Paris la 22 aprilie 2008.

Lege ordinară. Suntem primă Cameră sesizată.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 199 deputați prezenți, 198 voturi pentru, niciun vot împotrivă, nicio abținere, un vot neexprimat.)

Cu 198 de voturi pentru, nici un vot împotrivă, nici o abținere, proiectul de lege a fost aprobat.

Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Republicii Ungare privind regimul juridic al mormintelor ungare de război din România și al mormintelor române de război din Republica Ungară, semnat la București la 6 martie 2008 (adoptat);

Pct.23. Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Republicii Ungare privind regimul juridic al mormintelor ungare de război din România și al mormintelor române de război din Republica Ungară, semnat la București la 6 martie 2008.

Lege ordinară. Suntem primă Cameră sesizată.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 202 deputați prezenți, 198 voturi pentru, niciun vot împotrivă, o abținere, 3 voturi neexprimate.)

Cu 198 voturi pentru, niciun vot împotrivă și o abținere, proiectul de lege a fost adoptat.

Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Consiliul Federal Elvețian privind readmisia persoanelor, semnat la Zürich la 13 iunie 2008 (adoptat);

Pct.24. Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Consiliul Federal Elvețian privind readmisia persoanelor, semnat la Zürich la 13 iunie 2008.

Lege ordinară. Suntem primă Cameră sesizată.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 195 deputați prezenți, 194 voturi pentru, niciun vot împotrivă, nicio abținere, un vot neexprimat.)

Cu 194 de voturi pentru, niciun vot împotrivă și nicio abținere, proiectul de lege a fost aprobat.

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea art.45 din legea nr.446/2006 privind pregătirea populației pentru apărare (adoptată propunerea de respingere formulată de comisie);

Pct.25. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea art.45 din Legea nr.446/2006 privind pregătirea populației pentru apărare.

Lege organică. Suntem primă Cameră sesizată. Comisia propune respingerea.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 190 deputați prezenți, 184 voturi pentru, 4 împotrivă, o abținere, 2 voturi neexprimate.)

Cu 184 de voturi pentru, 4 voturi împotrivă și o abținere respingerea a fost aprobată.

Proiectul de Lege privind asocierea Guvernului României la Centrul European pentru Politici Sociale și Cercetare (CEPSC) (adoptat);

Pct.26. Proiectul de Lege privind asocierea Guvernului României la Centrul European pentru Politici Sociale și Cercetare (CEPSC).

Lege ordinară. Suntem primă Cameră sesizată.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 200 deputați prezenți, 198 voturi pentru, niciun vot împotrivă, nicio abținere, 2 voturi neexprimate.)

Cu 198 de voturi pentru, nici un vot împotrivă și nici o abținere, Proiectul de Lege privind asocierea Guvernului României a fost aprobat.

Proiectul de Lege pentru modificarea alin.(2) al art.2 din Legea nr.56/2005 privind aprobarea Contractului de finanțare dintre România și Banca Europeană de Investiții pentru Proiectul privind infrastructura municipală în domeniul alimentării cu apă, etapa a II-a, semnat la București la 15 martie 2004 și la Luxemburg la 19 martie 2004 (adoptat);

Pct.27. Proiectul de Lege pentru modificarea alin.(2) al art.2 din Legea nr.56/2005 privind aprobarea Contractului de finanțare dintre România și Banca Europeană de Investiții pentru Proiectul privind infrastructura municipală în domeniul alimentării cu apă, etapa a II-a, semnat la București al 15 martie 2004 și la Luxemburg la 19 martie 2004.

Este lege ordinară. Suntem primă Cameră sesizată.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 197 deputați prezenți, 195 voturi pentru, un vot împotrivă, nicio abținere, 2 voturi neexprimate.)

Cu 195 de voturi pentru, un vot împotrivă și nici o abținere, proiectul de lege a fost aprobat.

Proiectul de Lege pentru ratificarea celui de-al doilea amendament, semnat la București, la 2 iulie 2007, la Acordul de Garanție dintre România și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, pentru finanțarea Proiectului de modernizare și introducere a taxării pe autostrada București-Pitești, semnat la București la 5 august 1996 (adoptat);

Pct.28. Proiectul de Lege pentru ratificarea celui de-al doilea amendament, semnat la București, la 2 iulie 2007, la Acordul de Garanție dintre România și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, pentru finanțarea Proiectului de modernizare și introducere a taxării pe autostrada București-Pitești, semnat la București la 5 august 1996.

Lege ordinară. Suntem primă Cameră sesizată.

Vă rog să votați. (Conform afișajului, se înregistrează 195 deputați prezenți, 186 voturi pentru, 7 împotrivă, 2 abțineri, un vot neexprimat.)

Cu 186 de voturi pentru, 7 voturi împotrivă, 2 abțineri, proiectul de lege a fost aprobat.

Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernului României și Guvernul Republicii Turcia privind cooperarea în domeniul prevenirii, limitării și înlăturării efectelor dezastrelor, semnat la București la 25 octombrie 2007 (adoptat);

Pct.29. Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Republicii Turcia privind cooperarea în domeniul prevenirii, limitării și înlăturării efectele dezastrelor, semnat la București la 25 octombrie 2007.

Lege ordinară. Suntem primă Cameră sesizată.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 196 deputați prezenți, 196 voturi pentru, niciun vot împotrivă, nicio abținere.)

Cu 196 de voturi pentru, niciun vot împotrivă și nicio abținere, proiectul de lege a fost aprobat.

Proiectul de Lege pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie (adoptat);

Pct.30. Proiectul de Lege pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie.

Lege ordinară. Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 198 deputați prezenți, 193 voturi pentru, niciun vot împotrivă, 5 abțineri.)

 

Cu 193 voturi pentru, nici un vot împotrivă și 5 abțineri, proiectul de lege a fost aprobat.

Pct.31. Propunerea legislativă privind...

Vă rog, domnule deputat, aveți cuvântul.

 
 

Domnul Iulian Iancu:

Numai două cuvinte.

Vă mulțumesc foarte mult, stimați colegi. Este un proiect de lege care era absolut necesar sistemului energetic din România. Provocările la care suntem supuși obligă un mix energetic optim, din care energia regenerabilă nu putea să lipsească.

Vreau să vă spun că sunt proiecte în momentul de față pentru energie regenerabilă care, pe orizontală, înseamnă 7 miliarde de euro. Vreau să vă felicit și să urăm succes tuturor investitorilor care sunt pregătiți acum, având cadrul legal, să investească în sistemul energetic românesc.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Da. Vă mulțumesc.

Fac un anunț, și anume, Biroul permanent se întrunește la ora 15.

 
Propunerea legislativă privind Statutul Controlorului Civil de Trafic Aerian din România (adoptată);

Pct.31. Propunerea legislativă privind Statutul Controlorului Civil de Trafic Aerian din România.

Lege organică. Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 191 deputați prezenți, 189 voturi pentru, niciun vot împotrivă, nicio abținere, 2 voturi neexprimate.)

Cu 189 de voturi pentru, niciun vot împotrivă, și nicio abținere, propunerea legislativă a fost aprobată.

Propunerea legislativă privind protejarea exploatațiilor agricole (adoptată);

Pct.32. Propunerea legislativă privind protejarea exploatațiilor agricole.

Lege ordinară. Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 178 deputați prezenți, 175 voturi pentru, niciun vot împotrivă, nicio abținere.)

Cu 175 de voturi pentru, niciun vot împotrivă, nicio abținere, propunerea legislativă a fost aprobată.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.14/2008 privind creșterile salariale care se vor acorda în anul 2008 controlorilor financiari din cadrul Curții de Conturi, salarizați potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 160/2000 privind salarizarea controlorilor financiari din cadrul Curții de Conturi (adoptat);

Pct.33. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.14/2008 privind creșterile salariale care se vor acorda în anul 2008 controlorilor financiari din cadrul Curții de Conturi, salarizați potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr.160/2000 privind salarizarea controlorilor financiari din cadrul Curții de Conturi.

Lege ordinară. Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 190 deputați prezenți, 172 voturi pentru, 7 împotrivă, 10 abțineri, un vot neexprimat.)

Cu 172 de voturi pentru, 7 voturi împotrivă și 10 abțineri, proiectul de lege a fost aprobat.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.1/2008 pentru prorogarea unor termene prevăzute în Legea recunoștinței față de eroii-martiri și luptătorii care au contribuit la victoria Revoluției române din decembrie 1989 nr.341/2004 (respins);

Pct.34. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.1/2008 pentru prorogarea unor termene prevăzute în Legea recunoștinței față de eroii-martiri și luptătorii care au contribuit la victoria Revoluției române din decembrie 1989 nr.341/2004.

Lege ordinară.

Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 196 deputați prezenți, 43 voturi pentru, 138 împotrivă, 12 abțineri, 3 voturi neexprimate.)

 

Întrucât nu s-au întrunit decât 43 de voturi pentru, fiind exprimate 138 de voturi împotrivă și 12 abțineri, proiectul de lege nu a fost aprobat.

Da, vă rog, aveți cuvântul.

 
 

Domnul Mihail Sireteanu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Probabil că votul din Cameră va aduce mai multă liniște în mișcarea revoluționară, în sensul că se va intra pe prevederea normală a Legii nr.341 în cele șase luni de rezolvare a contestațiilor referitoare la preschimbare sau nepreschimbare.

Însă, întrucât de la 1 aprilie și până în momentul de față, ordonanța a produs efecte, și există prevederea constituțională prin clarificarea situațiilor în care s-au produs efecte, va trebui ca Guvernul României, într-un timp destul de scurt, să emită o nouă ordonanță de urgență prin care să cuprindă cel puțin trei elemente: să cuprindă faptul că efectele produse de această ordonanță rămân pentru toate certificatele preschimbate până la data publicării în Monitorul Oficial al României a legii de respingerea ordonanței; să stabilească un termen pentru publicarea în Monitorul Oficial a celor cărora li s-a preschimbat certificatul și celor cărora nu li s-a preschimbat și să ceară suspendarea proceselor care există în momentul de față în justiție pe această temă, existând calea posibilității rezolvării pe cale administrativă în cele șase luni în care se poate introduce contestația în baza Legii 341.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Da. O intervenție pe procedură din partea domnului Márton Árpád.

 
 

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Trebuie să spun încă o dată că în România, conform Constituției noastre, legea are efecte numai pentru viitor. O ordonanță de urgență este în vigoare până când intră în vigoare o lege prin care ea a fost respinsă. Până atunci, toate efectele care s-au produs ca urmare acelei ordonanțe sunt efecte legale și rămân în vigoare.

Asta e tot. Fără să se facă încă o altă ordonanță prin care să se spună că efectele rămân.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Conform art.105 alin.(2), după dezbaterea ultimului raport întocmit, dacă plenul Camerei nu reușește să adopte proiectul de lege referitor la o ordonanță, și este cazul nostru, în condițiile în care Camera Deputaților este Cameră decizională, respectivul proiect se va rediscuta în sesiunea următoare, pornind de la forma cu care Camera a fost sesizată inițial pe baza ultimului raport întocmit de comisia sesizată în fond.

 
Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.13/2008 privind creșterile salariale aplicabile judecătorilor, procurorilor și altor categorii de personal din sistemul justiției pentru anul 2008 (adoptat);

35. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.13/2008 privind creșterile salariale aplicabile judecătorilor, procurorilor și altor categorii de personal din sistemul justiției pentru anul 2008.

Lege ordinară.

Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

Cu 150 de voturi pentru, 16 împotrivă, 15 abțineri, proiectul de lege a fost aprobat.

(Conform afișajului, se înregistrează 182 deputați prezenți, 150 voturi pentru, 16 împotrivă, 15 abțineri, un vot neexprimat.)

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.23/2007 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.115/2004 privind salarizarea și alte drepturi ale personalului contractual din unitățile sanitare publice din sectorul sanitar (adoptat);

36. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.23/2007 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.115/2004 privind salarizarea și alte drepturi ale personalului contractual din unitățile sanitare publice din sectorul sanitar.

Lege ordinară.

Vă rog să votați.

Cu 184 de voturi pentru, 2 voturi împotrivă și 2 abțineri, proiectul de lege a fost aprobat.

(Conform afișajului, se înregistrează 189 deputați prezenți, 184 voturi pentru, 2 voturi împotrivă, 2 abțineri, un vot neexprimat.)

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.9/2008 pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr.6/2007 privind unele măsuri de reglementare a drepturilor salariale și a altor drepturi ale funcționarilor publici până la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare și alte drepturi ale funcționarilor publici, precum și creșterile salariale care se acordă funcționarilor publici în anul 2007, aprobată cu modificări prin Legea nr.232/2007, și pentru acordarea unor creșteri salariale pentru funcționarii publici în anul 2008 (adoptat);

37. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.9/2008 pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr. 6/2007 privind unele măsuri de reglementare a drepturilor salariale și a altor drepturi ale funcționarilor publici până la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare și alte drepturi ale funcționarilor publici, precum și creșterile salariale care se acordă funcționarilor publici în anul 2007, aprobată cu modificări prin Legea nr. 232/2007, și pentru acordarea unor creșteri salariale pentru funcționarii publici în anul 2008.

Lege ordinară.

Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

Cu 182 de voturi pentru, două voturi împotrivă și două abțineri, proiectul de lege a fost aprobat.

(Conform afișajului, se înregistrează 188 deputați prezenți, 182 voturi pentru, 2 voturi împotrivă, 2 abțineri, 2 voturi neexprimate.)

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.47/2007 privind reglementarea unor măsuri financiar-fiscale (adoptat);

38. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.47/2007 privind reglementarea unor măsuri financiar-fiscale.

Lege ordinară.

Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

Cu 137 de voturi pentru, 45 de voturi împotrivă, 3 abțineri, proiectul de lege a fost aprobat.

(Conform afișajului, se înregistrează 185 deputați prezenți, 137 voturi pentru, 45 voturi împotrivă, 3 abțineri.)

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.6/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr.457/2004 privind publicitatea și sponsorizarea pentru produsele din tutun (adoptat);

39. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.6/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr.457/2004 privind publicitatea și sponsorizarea pentru produsele din tutun.

Lege ordinară.

Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

Cu 169 de voturi pentru, 3 voturi împotrivă, 9 abțineri, proiectul de lege a fost aprobat.

(Conform afișajului, se înregistrează 183 deputați prezenți, 169 voturi pentru, 3 voturi împotrivă, 9 abțineri, 2 voturi neexprimate.)

Proiectul de Lege pentru modificarea Legii nr.49/1991 privind acordarea de indemnizații și sporuri invalizilor, veteranilor și văduvelor de război (adoptat);

40. Proiectul de Lege pentru modificarea Legii nr. 49/1991 privind acordarea de indemnizații și sporuri invalizilor, veteranilor și văduvelor de război.

Lege ordinară.

Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

Cu 186 de voturi pentru, un vot împotrivă și o abținere, proiectul de lege a fost aprobat.

(Conform afișajului, se înregistrează 188 deputați prezenți, 186 voturi pentru, un vot împotrivă, o abținere.)

Proiectul de Lege privind modificarea și completarea Legii nr.61/1991 pentru sancționarea faptelor de încălcare a unor norme de conviețuire socială, a ordinii și liniștii publice, republicată (adoptat);

41. Proiectul de Lege privind modificarea și completarea Legii nr.61/1991 pentru sancționarea faptelor de încălcare a unor norme de conviețuire socială, a ordinii și liniștii publice, republicată.

Lege organică.

Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

Cu 188 de voturi pentru, nici un vot împotrivă și nici o abținere, proiectul de lege a fost aprobat.

(Conform afișajului, se înregistrează 190 deputați prezenți, 188 voturi pentru, 2 voturi neexprimate.)

Proiectul de Lege pentru modificarea art.5 din Legea nr.118/2002 pentru instituirea indemnizației de merit (adoptat);

42. Proiectul de Lege pentru modificarea art.5 din Legea nr.118/2002 pentru instituirea indemnizației de merit.

Lege ordinară.

Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

Cu 156 de voturi pentru, 24 voturi împotrivă și 8 abțineri, proiectul de lege a fost aprobat.

Conform afișajului, se înregistrează 188 deputați prezenți, 156 voturi pentru, 24 voturi împotrivă, 8 abțineri.)

Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 105/2003 privind alocația familială complementară și alocația de susținere pentru familia monoparentală (adoptat);

43. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.105/2003 privind alocația familială complementară și alocația de susținere pentru familia monoparentală.

Lege ordinară.

Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

Cu 156 de voturi pentru, 22 voturi împotrivă și 8 abțineri, proiect de lege a fost aprobat.

(Conform afișajului, se înregistrează 186 deputați prezenți, 156 voturi pentru, 22 voturi împotrivă, 8 abțineri.)

Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață, republicată (adoptat);

44. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață, republicată.

Lege ordinară.

Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

Cu 185 de voturi pentru, nici o abținere și nici un vot împotrivă, proiectul de lege a fost aprobat.

(Conform afișajului, se înregistrează 185 deputați prezenți, 185 voturi pentru.)

Proiectul de Lege privind înființarea și funcționarea Academiei de Științe Tehnice din România (adoptat);

45. Proiectul de Lege privind înființarea și funcționarea Academiei de Științe Tehnice din România.

Lege ordinară.

Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

Cu 157 de voturi pentru, 27 voturi împotrivă și 6 abțineri, proiectul de lege a fost aprobat.

(Conform afișajului, se înregistrează 190 deputați prezenți, 157 voturi pentru, 27 voturi împotrivă, 6 abțineri, 10 voturi neexprimate.)

Proiectul de Lege privind modificarea art.36 din Legea nr.1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole și celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 și ale Legii nr.169/1997 (adoptat);

46. Proiectul de Lege privind modificarea art.36 din Legea nr.1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole și celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 și ale Legii nr.169/1997.

Lege organică.

Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

Cu 172 de voturi pentru, 2 voturi împotrivă și 4 abțineri, proiectul de lege a fost aprobat.

(Conform afișajului, se înregistrează 179 deputați prezenți, 172 voturi pentru, 2 voturi împotrivă, 4 abțineri, un vot neexprimat.)

Proiectul de Lege privind declararea comunei Prundu Bârgăului, județul Bistrița-Năsăud, localitate-martir (adoptat);

47. Proiectul de Lege privind declararea comunei Prundu Bârgăului, județul Bistrița-Năsăud, localitate-martir.

Lege ordinară.

Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

Cu 165 de voturi pentru, 3 voturi împotrivă și 13 abțineri, proiectul de lege a fost aprobat.

(Conform afișajului, se înregistrează 183 deputați prezenți, 165 voturi pentru, 3 voturi împotrivă, 13 abțineri, 2 voturi neexprimate.)

Proiectul de Lege pentru modificarea art.1 din Legea nr.137/2000 privind regimul juridic al terenului aferent Palatului Parlamentului României (adoptat);

48. Proiectul de Lege pentru modificarea art.1 din Legea nr.137/2000 privind regimul juridic al terenului aferent Palatului Parlamentului României.

Lege organică.

Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

Cu 181 de voturi pentru, 0 voturi împotrivă și 2 abțineri, proiectul de lege a fost aprobat.

(Conform afișajului, se înregistrează 185 deputați prezenți, 181 voturi pentru, 2 abțineri, 2 voturi neexprimate.)

Proiectul de Lege privind declararea comunei Moisei, județul Maramureș, comună - martir (adoptat);

49. Proiectul de Lege privind declararea comunei Moisei, județul Maramureș, comună - martir.

Lege ordinară.

Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

Cu 168 de voturi pentru, 3 voturi împotrivă și 5 abțineri, proiectul de lege a fost aprobat.

(Conform afișajului, se înregistrează 177 deputați prezenți, 168 voturi pentru, 3 voturi împotrivă, 5 abțineri, un vot neexprimat.)

Proiectul de Lege pentru abrogarea art.III alin.(11) lit.e) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.163/2001 privind reglementarea unor măsuri financiare (adoptat);

50. Proiectul de Lege pentru abrogarea art.III alin.(11) lit.e) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.163/2001 privind reglementarea unor măsuri financiare.

Lege ordinară.

Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

Cu 143 de voturi pentru, 22 voturi împotrivă și 7 abțineri, proiectul de lege a fost aprobat.

(Conform afișajului, se înregistrează 173 deputați prezenți, 143 voturi pentru, 22 voturi împotrivă, 7abțineri, un vot neexprimat.)

Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea art.42 din Legea nr.10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, republicată (respins);

51. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea art.42 din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, republicată.

Lege organică.

Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

Întrucât a întrunit numai 98 de voturi pentru, având 28 de voturi împotrivă și 53 de abțineri, proiect de lege nu a fost aprobat.

(Conform afișajului, se înregistrează 180 deputați prezenți, 98 voturi pentru, 28 voturi împotrivă, 53 abțineri, un vot neexprimat.)

Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea art.3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.31/2003 privind unele măsuri de restructurare financiară a creanțelor deținute de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare asupra unor societăți comerciale de pe platformele industriale Arad și Harghita (adoptat);

52. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea art.3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 31/2003 privind unele măsuri de restructurare financiară a creanțelor deținute de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare asupra unor societăți comerciale de pe platformele industriale Arad și Harghita.

Lege ordinară.

Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

Cu 160 de voturi pentru, 12 voturi împotrivă și 4 abțineri, proiectul de lege a fost aprobat.

(Conform afișajului, se înregistrează 178 deputați prezenți, 160 voturi pentru, 12 voturi împotrivă, 4 abțineri, 2 voturi neexprimate.)

Propunerea legislativă pentru completarea art.237 din Legea nr.31/1990 privind societățile comerciale, republicată (respinsă);

53. Propunerea legislativă pentru completarea art.237 din Legea nr. 31/1990 privind societățile comerciale, republicată.

Lege organică.

Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

Cu 172 de voturi pentru, 2 voturi împotrivă și 4 abțineri, proiectul de lege a fost aprobat.

Întrucât au fost întrunite doar 92 de voturi pentru, 33 voturi împotrivă și 53 de abțineri, propunerea legislativă nu a fost aprobată.

(Conform afișajului, se înregistrează 179 deputați prezenți, 92 voturi pentru, 33 voturi împotrivă, 53 abțineri, un vot neexprimat.)

Propunerea legislativă pentru modificarea alin.(2<SUP>1</SUP>) al art.3 din Legea nr.1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole și celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 și ale Legii nr.169/1997 (respinsă);

54. Propunerea legislativă pentru modificarea alin.(21) al art.3 din Legea nr.1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole și celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr.18/1991 și ale Legii nr. 169/1997.

Lege organică.

Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

Cu 132 de voturi pentru, 3 voturi împotrivă și 40 de abțineri, constatăm că nu sunt suficiente voturi pentru adoptarea propunerii legislative care este o lege organică.

(Conform afișajului, se înregistrează 176 deputați prezenți, 132 voturi pentru, 3 voturi împotrivă, 40 abțineri, un vot neexprimat.)

Proiectul de Lege privind declararea terenurilor și clădirilor dezafectate, aparținând Ministerului Apărării, ca fiind de utilitate publică, precum și amenajarea acestora ca clădiri de utilitate publică și spații verzi (lipsă cvorum).

55. Proiectul de Lege privind declararea terenurilor și clădirilor dezafectate, aparținând Ministerului Apărării, ca fiind de utilitate publică, precum și amenajarea acestora ca clădiri de utilitate publică și spații verzi.

Lege organică.

Suntem Cameră decizională.

Comisia propune respingerea.

Întrucât s-au întrunit numai 86 de voturi pentru, 63 de voturi fiind împotrivă și 7 fiind abțineri, o trimitem la comisie.

(Conform afișajului, se înregistrează 157 deputați prezenți, 86 voturi pentru, 63 voturi împotrivă, 7 abțineri, un vot neexprimat.)

 

Vă rog, aveți cuvântul.

 
 

Domnul Mircea Valer Pușcă:

Procedură, domnule președinte.

Dacă verificați cvorumul de la ultimul vot, veți constata că în sală nu mai sunt deputați, mai mult de jumătate cei cu mandat. Vă rog să luați măsuri fie ca prezența să fie asigurată, fie luată măsura regulamentară.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Vă rog să vă marcați prezența electronic.

 
 

Deci, constatăm că nu avem cvorumul de lucru.

Vă rog, domnule Bivolaru.

 
 

Domnul Ioan Bivolaru:

Domnule președinte,

Apelăm la regulament. În momentul când există o astfel de sesizare că nu este cvorum, demonstrată pe baza înregistrării pe bază de cartele, primul lucru care trebuie făcut este să punem secretarii să numere prezența în sală, pentru că, conform Regulamentului, sunt prezenți în cvorum și cei care nu apasă butonul de prezență.

După ce se declară de către secretari că, într-adevăr, nu suntem în cvorum, vă solicităm apel nominal.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Da. Rog secretarii să facă prezența.

Domnul secretar Valeriu Tabără strigă catalogul.

 
 

Domnul Valeriu Tabără:

Stimați colegi,

Apelul nominal:

- Adam Ioan - absent
- Adomnicăi Mirela Elena - prezentă
- Adomniței Cristian Mihai - absent
- Albu Gheorghe - prezent
- Almăjanu Marin - absent
- Almășan Liviu - absent
- Alui-Gheorghe Adrian - prezent
- Amarie Constantin - prezent
- Amet Aledin - prezent
- Andea Petru - absent
- Andon Sergiu - prezent
- Andreica Romică - absent
- Andronescu Ecaterina - prezentă
- Antal István - absent
- Antonescu George Crin Laurențiu - absent
- Apostolache Mihai Cristian - absent
- Ardelean lia - prezentă
- Asztalos Ferenc - prezent
- Avram Dumitru - prezent
- Baban Ștefan - prezent
- Barbu Gheorghe - prezent
- Bardan Cornel Ștefan - prezent
- Bădălău Niculae - prezent
- Băeșu George - absent
- Bălan Doru Geni - prezent
- Băluț Lucian - prezent
- Bănicioiu Nicolae - absent
- Bărbulețiu Tiberiu - absent
- Becsek-Garda Dezső-Kálmán - absent
- Becșenescu Dumitru - prezent
- Bejinariu Eugen - - prezent
- Bentu Dumitru - absent
- Bivolaru Ioan - prezent
- Bîrsan Iulian-Gabriel - prezent
- Bleotu Vasile - prezent
- Boagiu Anca-Daniela - prezentă
- Bobeanu Răzvan-Petrică - prezent
- Boeriu Valeriu-Victor - absent
- Bolcaș Lucian Augustin - absent
- Bonis Istvan - prezent
- Borbély László - absent
- Boșneac Valentin Samuel - prezent
- Boureanu Cristian Alexandru - prezent
- Brânză William Gabriel - prezent
- Brînzan Ovidiu - prezent
- Bruchental-Pop Ionela - absentă
- Buciu Angela - prezentă
- Buciuta Ștefan - prezent
- Buda Daniel - prezent
- Buda Ioan - absent
- Buhăianu Obuf Cătălin Ovidiu - absent
- Burnei Ion - prezent
- Buruiană Aprodu Daniela - absentă
- Bușoi Diana Maria - prezentă
- Butnaru Vasile - absent
- Buzatu Dan Horațiu - absent
- Buzea Cristian Valeriu - absent
- Calimente Mihăiță - absent
- Canacheu Costică - prezent
- Cantaragiu Bogdan - prezent
- Cazan Romeo Gheorghe Leonard - absent
- Călian Petru - absent
- Călin Ion - prezent
- Câmpanu Liviu - prezent
- Chiper Gheorghe - prezent
- Chiș Filonaș - prezent
- Cindrea Ioan - prezent
- Ciocănea Teodorescu Adrian - prezent
- Ciocâlteu Alexandru - absent
- Ciontu Corneliu - prezent
- Ciopraga Mircea - absent
- Ciucă Liviu Bogdan - absent
- Cliveti Minodora - absentă
- Coclici Radu Eugeniu - absent
- Cocrea Olguța - prezentă
- Codîrlă Liviu - absent
- Constantinescu Anca - absentă
- Constantinescu Viorel - absent
- Coșea Dumitru Gheorghe Mircea - absent
- Cristea Ioan - prezent
- Cutean Vasile Emilian - prezent
- Diaconescu Marin - prezent
- Diaconescu Renică - prezent
- Dobre Traian - absent
- Dorneanu Valer - prezent
- Dragomir Dumitru - absent
- Dragomir Gheorghe - prezent
- Drăguș Radu-Cătălin - absent
- Drețcanu Doina Micșunica - absentă
- Dumitrescu Cristian Sorin - prezent
- Dumitrescu Liana - prezentă
- Dumitrescu Zamfir - absent
- Dumitriu Dragoș Petre - prezent
- Dumitriu Mihai - prezent
- Dumitru Ion - prezent
- Dușa Mircea - prezent
- Duțu Stelian - absent
- Ehling Elena - prezentă
- Erdei-Dolóczki István - prezent
- Eserghep Gelil - absent
- Faina Constantin - prezent
- Fârșirotu Vladimir Mircea - prezent
- Fenechiu Relu - absent
- Firczak Gheorghe - prezent
- Florea Damian - prezent
- Frâncu Emilian Valentin - prezent
- Fuia Stelian - prezent
- Furo Iuliu Ioan - prezent
- Gabor Gheorghe - absent
- Ganț Ovidiu Victor - prezent
- Gavrilescu Grațiela-Leocadia - prezentă
- Găleteanu Monalisa - absentă
- Georgescu Filip - prezent
- Gerea Andrei Dominic - prezent
- Ghișe Ioan - prezent
- Giurgiu Mircia - absent
- Glăvan Ștefan - prezent
- Godja Petru - absent
- Grigore Dan - absent
- Grosaru Mircea - absent
- Gubandru Aurel - prezent
- Gușă Cozmin Horea - prezent
- Gvozdenovici Slavomir - prezent
- Hanganu Romeo Octavian - absent
- Haszmann Pál-Péter - absent
- Hellvig Eduard Raul - prezent
- Hoban Ioan - absent
- Hogea Vlad Gabriel - absent
- Hoinaru Marian - absent
- Hrebenciuc Viorel - absent
- Iancu Iulian - prezent
- Ibram Iusein - prezent
- Ifrim Mircea - prezent
- Igaș Traian Constantin - prezent
- Ignat Miron - prezent
- Ilie Cristian - absent
- Iliescu Valentin Adrian - prezent
- Ionescu Daniel - prezent
- Iordache Florin - prezent
- Iordache Grațiela Denisa - prezentă
- Iriza Marius - prezent
- Iustian Mircea Teodor - absent
- Jipa Florina Ruxandra - prezentă
- Kelemen Attila Béla Ladislau - absent
- Kelemen Hunor - prezent
- Kerekes Károly - prezent
- Király Andrei-Gheorghe - prezent
- Kónya-Hamar Sándor - prezent
- Lakatos Petru - prezent
- Lambrino Radu - absent
- Lari-Iorga Leonida - absentă
- Lefter Ioan-Silviu - absent
- Lificiu Petru - prezent
- Liga Dănuț - absent
- Longher Ghervazen - prezent
- Luchian Ion - absent
- Macaleți Costică - prezent
- Magheru Paul - prezent
- Manda Iulian Claudiu - absent
- Manolescu Oana - prezentă
- Manta Pantelimon - prezent
- Marian Dan Mihai - absent
- Marin Constantin - prezent
- Martin Eduard-Stelian - prezent
- Márton Árpád-Francisc - prezent
- Máté András-Levente - prezent
- Matei Cătălin Lucian - prezent
- Mazăre Alexandru - prezent
- Mălaimare Mihai Adrian - absent
- Mănăstireanu Vladimir Alexandru - prezent
- Mănescu Rareș Șerban - absent
- Mărculeț Petrescu Mira Anca Victoria - absentă
- Mătușa Tudor - absent
- Meir Nati - absent
- Merce Ilie - prezent
- Merka Adrian-Miroslav - prezent
- Micle Ioan Radu - absent
- Micula Cătălin - absent
- Mihalache Sorin Dan - prezent
- Mihei Andrian-Sirojea - prezent
- Mircea Costache - prezent
- Mircovici Niculae - prezent
- Mironescu Laurențiu - absent
- Miroșeanu Liviu Alexandru - absent
- Mitrea Manuela - absentă
- Miuțescu Gheorghe Adrian - prezent
- Mînzînă Ion - absent
- Mocanu Alexandru - prezent
- Mocanu Vasile - absent
- Mocănescu Coloros Dan Constantin - prezent
- Mocioalcă Ion - absent
- Mohora Tudor - prezent
- Moisoiu Adrian - prezent
- Moldovan Emil Radu - prezent
- Momanu Corneliu - prezent
- Motreanu Dan Ștefan - absent
- Movilă Petru - absent
- Munteanu Ioan - prezent
- Mușetescu Tiberiu-Ovidiu - prezent
- Nádudvary Gheorghe Augustin Eugen - absent
- Nassar Rodica - prezentă
- Năstase Adrian - prezent
- Nechita Aurel - prezent
- Nedelcu Gabriela - prezentă
- Nica Dan - absent
- Nicolae Alexandru - prezent
- Nicolăescu Gheorghe-Eugen - absent
- Nicolicea Eugen - prezent
- Nicula Vasile Cosmin - absent
- Niculescu-Duvăz Bogdan Nicolae - absent
- Niță Constantin - absent
- Nițulescu Teodor - absent
- Nosa Iuliu - prezent
- Oancea Viorel - prezent
- Oltean Ioan - prezent
- Olteanu Bogdan - absent
- Oprea Gabriel - absent
- Ovidenie Costel - prezent
- Pambuccian Varujan - absent
- Pardău Dumitru - absent
- Pascu Bogdan - absent
- Pavelescu Aurelian - absent
- Paveliu Marian Sorin - prezent
- Păun Nicolae - absent
- Petrea Constantin - prezent
- Piteiu Marcel Adrian - prezent
- Plăiașu Gabriel - prezent
- Podgorean Radu - prezent
- Ponta Victor-Viorel - absent
- Pop Claudiu Adrian - prezent
- Popa Cornel - absent
- Popa Daniela - absentă
- Popa Nicolae - absent
- Popeangă Petre - prezent
- Popescu Corneliu - prezent
- Popescu Dan Ioan - absent
- Popescu Ionica Constanța - prezentă
- Popescu-Tăriceanu Călin Constantin Anton - absent
- Preda Cezar Florin - absent
- Puchianu Ioan Dumitru - prezent
- Pupeză Viorel - prezent
- Purceld Octavian-Mircea - prezent
- Pușcaș Vasile - prezent
- Pușcă Mircea Valer - prezent
- Puzdrea Dumitru - prezent
- Radan Mihai - prezent
- Rădulescu Cristian - prezent
- Rogin Marius - prezent
- Romanescu Marcel Laurențiu - prezent
- Rus Ioan Aurel - prezent
- Rusu Liviu Alin - prezent
- Rusu Mihaela-Adriana - prezentă
- Rusu Valentin - prezent
- Rușanu Dan Radu - absent
- Sanda Victor - absent
- Sandu Gabriel - absent
- Sandu-Capră Mihai - absent
- Săniuță Marian Florian - prezent
- Săpunaru Nini - prezent
- Sârb Gheorghe - absent
- Sârbu Marian - absent
- Sasu Ioan - prezent
- Scutaru Adrian George - absent
- Sandu Gabriel - prezent
- Seres Dénes - prezent
- Silaghi Ovidiu Ioan - absent
- Sirețeanu Mihail - prezent
- Sóki Béla - prezent
- Soporan Vasile Filip - prezent
- Stan Ioan - absent
- Stan Ion - prezent
- Stanciu Anghel - absent
- Stativă Irinel Ioan - absent
- Stănescu Alexandru-Octavi - prezent
- Stănescu Cristian - prezent
- Stănescu Mircea - absent
- Stoica Ion - absent
- Străchinaru Petre - prezent
- Strungă Emil - prezent
- Szekely Levente Csaba - prezent
- Șandru Marcela Lavinia - prezentă
- Știrbeț Cornel - absent
- Știreanu Octavian - absent
- Știucă Alecsandru - prezent
- Tabără Valeriu - prezent
- Taloș Gheorghe Mirel - absent
- Tamás Sándor - prezent
- Tămagă Constantin - prezent
- Tănăsescu Tudor - prezent
- Tărniceru Petru - absent
- Teodorescu George Alin - absent
- Timar Liviu - prezent
- Timiș Ioan - absent
- Todoran Pavel - prezent
- Toma Florentina Marilena - prezentă
- Toma Horia-Victor - prezent
- Tóro Tiberiu - prezent
- Tudor Constantin - absent
- Tudor Marcu - prezent
- Tudose Mihai - prezent
- Turc Ioan - prezent
- Turcan Raluca - absentă
- Țundrea Ioan - prezent
- Uioreanu Horea Dorin - prezent
- Ujeniuc Dragoș - prezent
- Ungureanu Petre - prezent
- Ungureanu Valeriu Alexandru - prezent
- Ursărescu Dorinel - absent
- Uricec Eugen Constantin - absent
- Vainer Aurel - prezent
- Varga Attila - absent
- Vasil Mihaela Adriana - prezentă
- Vasile Aurelia - prezentă
- Vasilescu Lia Olguța - absentă
- Văsioiu Horia - absent
- Vladu Iulian - prezent
- Vlase Petru Gabriel - prezent
- Vlasov Mihail - absent
- Vlădoiu Aurel - absent
- Voicu Cătălin - prezent
- Voicu Mădălin Ștefan - prezent
- Voicu Mihai Alexandru - absent
- Voinea Florea - absent
- Zaharia Claudius Mihail - prezent
- Zamfir Gabriel Sorin - absent
- Zamfirescu Dan Dumitru - prezent
- Zgonea Valeriu Ștefan - prezent
- Zisopol Dragoș-Gabriel - prezent
- Andea Petru - prezent
- Micula Cătălin - prezent

 
   

Domnul Olosz Gergely:

Și eu sunt prezent.

 
 

Domnul Valeriu Tabără:

Nu sunteți trecut pe listă, dar nu este vina noastră.

Domnilor, vă mai strig o dată.

- Adam Ioan - absent
- Adomniței Cristian - prezent
- Almășajanu Marin
- Almășan Liviu
- Andreica Romică
- Antal Istvan
- Antonescu George Crin-Larențiu
- Apostolache Mihai Cristian
- Băeșu George - absent
- Bănicioiu Nicolae
- Bărbulețiu Tiberiu
- Becsek-Garda Deszö-Kálmán - absent
- Bentu Dumitru
- Boeriu Valeriu Victor - absent
- Bolcaș Lucian-Augustin - absent
- Borbely Laszlo - absent
- Bruchental-Pop Ionela - absent
- Buda Ioan - absent
- Buhăianu Obuf Cătălin Ovidiu - absent
- Buruiană Aprodu Daniela - absentă
- Butnaru Vasile - absent
- Buzatu Dan-Horațiu - absent
- Buzea Cristian Valeriu
- Calimente Mihăiță - absent
- Cazan Gheorghe - prezent
- Călian Petru
- Voicu Mădălin - prezent

 
 

Domnul Valeriu Zgonea:

Dacă avem cvorum, nu mai contează.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Vă rog să vă ocupați locurile în bănci. Reluăm ședința.

Reluăm votul la pct.55, Proiectul de Lege privind declararea terenurilor și clădirilor dezafectate aparținând Ministerului Apărării ca fiind de utilitate publică, precum și amenajarea acestora ca și clădiri de utilitate publică și spații verzi.

Legea are caracter organic.

Suntem Cameră decizională.

Comisia propune respingerea.

Vă rog să votați.

 
 

Constat că suntem sub cvorumul legal regulamentar, fapt pentru care suspend ședința.

Ședința se va relua marți, la ora 9,00, înainte de votul final, scuzați, înainte de ședința Camerelor reunite.

Poziția nr.55 se va relua la vot, întrucât nu a fost dat un vot în condiții regulamentare.

 
 

Ședința s-a încheiat la ora 14,00.

 
     

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 20 august 2019, 19:21
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro