Plen
Sittings of the Chamber of Deputies of September 29, 2008
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.88/09-10-2008

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
03-06-2020
Video archive:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2008 > 29-09-2008 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of September 29, 2008

11. Dezbaterea asupra Propunerii legislative privind regimul juridic al falezelor și plajelor Mării Negre.
 
see bill no. 835/2007

 

Domnul Eugen Nicolicea:

  ................................................

Propunere legislativă privind regimul juridic al falezelor și plajelor Mării Negre.

Dacă din partea inițiatorilor dorește cineva să ia cuvântul?

Domnule Mazăre, vă rog.

Domnul Alexandru Mazăre:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Mi-aș dori ca și pe acest proiect legislativ să obținem consensul politic pe care l-am văzut exprimat de la această tribună.

Avem un proiect de lege care prevede trecerea plajelor în administrarea autorităților locale. Pentru intravilan, vor veni consiliile locale și preiau administrarea. Pentru extravilan, consiliul județean. Repet, trecem numai administrarea. Proprietarul rămâne în continuare statul.

Vreau să fac precizarea că nu se schimbă nicio virgulă, niciun cuvânt în tot ceea ce înseamnă reglementare pe probleme de mediu. Să nu-și imagineze cineva că, dacă ajung autoritățile locale să administreze plajele, se va putea construi orice și oricum pe plaje.

Rămâne în continuare valabil tot ceea ce prevede legea, respectiv Ordonanța nr.202/2002 privind gospodărirea integrată a zonei costiere.

De ce este necesar acest proiect de lege? S-a văzut că experimentul pe care l-am încercat începând cu ministeriatul doamnei Sulfina Barbu a fost un eșec total. Sunt hotelieri care plătesc de 5 ori mai mult pentru plaja din fața hotelului decât o făceau în momentul în care aveau contractul direct cu Apele Române.

Vrem ca plajele să vină la hotelieri. Cei cu hoteluri și cu obiective pe plaje să administreze și plaja aferentă. Urmărim să creștem standardele turistice, urmărim ca hotelierii, agenții economici să poată oferi servicii turistice complete turiștilor, pentru că suntem într-o competiție deschisă.

Vă mulțumesc.

Domnul Eugen Nicolicea:

Din partea comisiei, vă rog.

Domnul Florin Iordache:

Raportul suplimentar este de adoptare.

Propunerea legislativă face parte din categoria legilor organice.

Aveți raportul suplimentar de adoptare, stimați colegi, fără amendamente.

Vă mulțumesc.

Domnul Eugen Nicolicea:

Din partea Guvernului, vă rog.

Doamna Lucia Ana Varga:

Guvernul nu susține această inițiativă legislativă din mai multe motive.

În Ordonanța de urgență nr.202 din 2002, zona costieră cuprinde plaje, faleze și marea teritorială.

În actuala propunere legislativă nu se face referire decât la plaje și la faleză. Acesta este un motiv.

Al doilea motiv este că, potrivit Legii administrației publice locale nr.215 din 2001, republicată, consiliile județene administrează bunuri în domeniul public și privat al județului, iar consiliile locale pe cele în domeniul public și privat al comunei.

Prin urmare, autoritățile administrației publice locale nu au competență legală să administreze bunurile din domeniul public al statului, așa cum sunt plajele și falezele Mării Negre.

Însă cel mai important motiv este acela că întreaga faleză și plajă trebuie gestionată și administrată în mod unitar. Nu se poate separa administrarea mării teritoriale cu plaja submersă și a lucrărilor hidrotehnice necesare protejării plajelor împotriva eroziunii de administrarea plajelor și falezelor.

În ultimii 35 de ani, plaja românească a pierdut peste 2.400 ha și Guvernul României, prin sprijinul Guvernului Japoniei, a realizat un studiu pentru un management integrat al acestor plaje. S-a finalizat acest studiu și pentru lucrări de reabilitare și conservare a plajelor trebuie cheltuite 400 milioane de euro în anii următori.

Deja Ministerul Mediului și Dezvoltării Durabile a pregătit proiecte pentru a începe aceste lucrări. Mai mult, se pot vedea și lucrări de consolidare a falezelor pe litoralul românesc.

Ca să putem continua aceste lucrări, susținem în continuare că aceste plaje și faleze ar trebui să rămână în administrarea Apelor Române și, prin urmare, Guvernul nu susține această inițiativă legislativă.

Vă mulțumesc.

Domnul Eugen Nicolicea:

Da. Vă mulțumesc.

Dacă în cadrul dezbaterilor generale dorește cineva să ia cuvântul?

Domnule Lificiu, vă rog.

Domnul Petru Lificiu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Am analizat această propunere legislativă și practic unicul element de noutate este schimbarea titularului de administrare a plajelor și falezelor.

Eu am discutat și cu colegii, a trecut pe la comisie, însă trecerea, schimbarea titularului dreptului de administrare nu cred că aduce efecte deosebit de spectaculoase. E adevărat că țelurile sunt nobile în declarație, dar ca și efecte nu văd.

De aceea, eu propun, pe scurt, întrucât am auzit și argumentele guvernului și există proiecte începute la această oră, s-ar produce o nelămurire acolo, aș propune, domnule președinte, dacă sunteți de acord, să retrimitem la comisie această lege, să sperăm pentru ultima oară, pentru a clarifica exact cum stau lucrurile și în Europa, pentru a solicita ministerului să ne aducă și un studiu comparativ cu țările din Europa și să vedem care e cea mai bună soluție. Pentru că, consider că e nevoie să o mai analizăm o dată.

Domnul Eugen Nicolicea:

Din partea Grupului parlamentar al Partidului Social Democrat, vă rog.

Domnul Ioan Adam:

Nu cred că e viabilă teza colegului meu. Dacă se studia cu atenție se observa că prin intermediul acestei legi se realizează o mai bună administrare a plajelor. Guvernul ce vrea? Să păstreze plajele, să trimită niște acoliți de București cărora să li se concesioneze plajele, iar acoliții aceia să subconcesioneze la tot felul de nepricepuți. Se urmărește prin acest proiect de lege să se responsabilizeze autoritățile locale.

În ce privește administrarea plajelor, vă rog să mă credeți că este o greșeală gravă pe care a comis-o colegul meu, pentru că nu se trece și dreptul de dispoziție juridică la unitățile administrativ- teritoriale. Se trece numai posesia și folosința. Deci dacă Guvernul dorește să inițieze programe de dezvoltare, nimeni nu-l poate opri pe guvern, pentru că statul rămâne titularul dreptului de proprietate, și închei arătând că prin lege se pot deroga de la regula enunțată de doamna secretar de stat, deci se pot trece în administrare bunuri, dacă voința legiuitorului este în acest sens. Altfel că, susțin acest proiect de lege. Cred că am câștiga mult mai mult dacă plajele ar fi în administrarea autorităților locale care vor avea interes să le gospodărească mai bine. Că, de fapt, drept de administrare înseamnă dreptul de a le gospodări și de a le pune în valoare.

Vă mulțumesc.

Domnul Eugen Nicolicea:

Da. Vă mulțumesc.

Vă rog.

Domnul Adrian Ciocănea-Teodorescu:

Domnule președinte,

Vreau să vă aduc la cunoștință, stimați colegi, faptul că un astfel de proiect care are o scară chiar regională pune în discuție existența unui studiu de impact care se face pe cel puțin doi ani de zile. Vă spun asta în cunoștință de cauză.

Marea Neagră are un avantaj și un dezavantaj pentru plajele românești. Avantajul cel mare este că, curentul aduce nisipul de pe plajele rusești pe plajele românești și apoi spre plajele bulgărești.

Din cauza unor lucrări care au avut loc în perioadele precedente, deja acest lucru nu s-a mai realizat, acest curent nu mai poate aduce o cantitate de nisip suficientă și de aceea și eroziunea este mai accentuată.

Studiile existente la nivelul Guvernului arată că experiența japoneză evocată, poate chiar și aici sau poate chiar în comisie, nu știu exact acest lucru, spune că lucrarea într-un singur punct face ca celelalte trei puncte importante de lucru să sufere modificări, pentru că Marea Neagră e un ecosistem viu sau, respectiv, dacă vreți, în ea funcționează acest curent care lucrează ținând cont de digurile care s-au realizat în România în perioada precedentă.

Ca urmare, având în vedere importanța substanțială a unui astfel de proiect, care este pe de o parte importantă ca posibilitate de dezvoltare, dar și mai importantă ca să fie luată în considerare din punct de vedere al evoluției ecosistemului, în numele Grupului parlamentar al Partidului Național Liberal, vă solicit, stimați colegi, să retrimitem la comisie acest document, acest proiect de lege, pentru că este de o importanță vitală ca toți să fie de acord cu o astfel de inițiativă.

Vă mulțumesc.

Domnul Eugen Nicolicea:

Da. Domnul Valeriu Tabără.

Domnul Valeriu Tabără:

Stimați colegi,

Domnule președinte,

Eu vă mărturisesc că nu de prea multe ori am fost în ultimii ani la mare, dar am avut ocazia, la intervale de câțiva ani, să văd zona de la Eforie și câteva locuri de la Venus-Mangalia.

Și mie mi se pare că și primul proiect de lege care a trecut aici trebuie privit cu multă responsabilitate, pentru că nu este vorba acolo de o simplă șosea costieră. Sunt lucrări mult mai profunde și mai importante de făcut pentru consolidarea falezelor etc., altfel o să ajungem să cădem cu șoseaua respectivă în mare.

Pe de altă parte, nici gestionarea pe care o face ministerul la această dată, a ceea ce înseamnă plajă și apa marină accesibilă de pe plajă, nu este una dintre cele mai corecte, și eu vă reamintesc, doamna secretar de stat, proiectul care a fost implementat la Venus în golf, într-unul din golfuri, cu acei saci care trebuiau puși undeva mai în larg ca să protejeze, să determine creșterea plajei. Din păcate, nu s-a făcut așa, deci proiectele nu se urmăresc, și atunci cred că ceea ce au cerut colegii mei - retrimiterea la comisie a acestui proiect, este bine-venit, pentru a gândi foarte bine și să putem lua cele mai bune măsuri, astfel încât acolo să nu se întâmple ceea ce se întâmplă, pentru că, din păcate, nici administrația locală la un moment dat n-a rezolvat problemele și repet, încă o dată, a se vedea cazurile de la Eforie; nu știu dacă s-au văzut acum, cu acele prăbușiri de faleză etc., dar nici ceea ce a făcut Guvernul în gestionarea apei nu este corect.

Pe de altă parte, acolo sunt investitori de care trebuie să se țină seama până la un anumit loc.

Și cred că o retrimitere la comisie este bine-venită, așa cum spunea și domnul ministru Lificiu.

Vă mulțumesc.

Domnul Eugen Nicolicea:

Da.

Vă rog, domnule deputat.

Domnul Lucian Băluț:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Legea în discuție face referire numai la administrarea plajelor. Deci, repet, e vorba numai de administrarea plajelor: curățenie, repartiție, aprins bec, stins bec... tot ce spune Guvernul poate fi făcut în continuare. Legea nu interzice. Legea a fost trimisă la comisie de două ori. Deci a făcut acest lucru.

Vreau să vă spun, ca element de noutate, bănuiesc că nu știți, pe 1 mai am vrut să deschidem sezonul în Constanța. S-a întâmplat astfel: hotelierii au pregătit hotelurile, dar cei care aveau plaja în administrare n-au pregătit plaja. Bulgarii au pregătit plaja, plaja noastră era murdară. N-am putut deschide cum trebuie sezonul.

Din această cauză, consider că această lege ne permite să intrăm în normalitate. Cred că nimeni din țara asta nu crede că orașul Constanța, care este oraș-port, nu are portul în administrare, iar orașul Constanța, care are plajă, nu are plajă în administrare.

Normal este ca în administrarea acestor chestiuni să fie implicate comunitățile locale.

Închei prin a vă solicita să dați drumul acestei legi. S-a întors de două ori și, repet, vom intra în normalitate. Până în 1995 nici nu s-a pus problema, și a fost perioada comunistă, a fost administrată local plaja. Revenim la normalitate.

Vă mulțumesc mult.

Domnul Eugen Nicolicea:

Vă rog, domnule deputat.

Domnul Ioan Adam:

În antiteză cu propunerile de restituire la comisie, aș vrea să se înțeleagă că nu se lezează dreptul de dispoziție al statului. Statul va putea desfășura programele. Domnul coleg Tabără spune așa, că nici ministerul nu se ocupă, nici alte persoane juridice îndreptățite și nici autoritățile locale. Noi vrem să responsabilizăm autoritățile locale, autoritățile administrative de maniera să nu ne mai trezim cu situațiile acestea create prin faptul că plajele au fost concesionate unor nepricepuți, unor șmecheri care la rândul lor le-au subconcesionat. Noi vrem să responsabilizăm autoritățile administrative care vor putea să răspundă în ce privește doar administrarea acestor plaje. Programele macro ale proprietarului, adică ale statului se pot derula. Deci, nu vedem care ar fi impedimentul care să facă ca autoritățile locale să nu se poată ocupa responsabil de administrarea plajelor. Este păcat să nu facem pe cineva responsabil și să lăsăm la general lucrurile, așa cum sunt acum, și să ne trezim și la anul că administrarea pică pe mâna unor nepricepuți, unor concesionari și subconcesionari care nu investesc și nu se ocupă nici elementar de administrarea acestora.

De aceea, noi ne opunem la restituire, trimitere.

Domnul Eugen Nicolicea:

Da.

Domnul Cristian Sorin Dumitrescu:

Domnule președinte,

Eu o să fiu foarte scurt. N-are rost să mergem la comisie. Toată lumea este conștientă că nu suntem de ieri de azi în Parlamentul României, suntem cel puțin de 4 ani, că e o problemă de cum se abordează această situație. Sunt unii care vor să mențină în administrarea statului, pentru că proprietatea nu se schimbă cu nimic, pentru că așa li se pare normal, și sunt alții care cred în descentralizare. Și, aici, dacă ne uităm în programele tuturor partidelor, constatăm că toată lumea este pentru descentralizare. Or, este exemplul cel mai elocvent al unei astfel de decizii care să permită transferul către ceea ce noi spunem cu toții - că administrația locală este capabilă să administreze mai bine dreptul de subsidiaritate, atât de disputat și discutat în Uniunea Europeană și așa mai departe. Deci nu avem ce să trimitem. Aceste discuții au fost făcute în Comisia juridică, de disciplină și imunități. Nu e nimic nou sub soare. Este vorba de două concepții și atunci o să le tranșăm prin vot.

Asta este maniera democratică de a alege între cei care vor progresul, cei care vor descentralizare, cei care vor modernizarea vieții economice în România și a administrației în România și cei care vor să rămână la statutul de centralizare. Asta este simplu ca bună ziua. Ce să mai discutăm în comisie? Ceea ce am discutat de foarte multe ori până acum?

Vă rog, domnule președinte, față de aceste considerente să ne exprimăm prin vot.

Domnul Eugen Nicolicea:

Da. Vă mulțumesc.

Potrivit art. 70, "Proiectul se trimite spre reexaminare comisiei sesizate în fond, dacă în urma dezbaterilor în plen se solicită motivat aceasta sau intervin modificări importante pentru conținutul său". Îi rog pe cei care au făcut propunerea de retrimitere la comisie, pentru stenogramă, să precizeze la care articole se referă sau la integralitatea legii și motivul solicitării, după care voi supune la vot.

Deci, a fost făcută o solicitare de retrimitere la comisie. Argumentele inițiale care s-au dat mai degrabă erau în favoarea respingerii legii, nu retrimiterii și, de aceea, vreau să faceți precizarea exactă, la care articole doriți retrimiterea sau dacă doriți retrimiterea întregii legi și motivele.

Domnul Petru Lificiu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Eu am solicitat retrimiterea la comisie pentru următorul motiv: să vedem un studiu comparativ cum stau lucrurile în Europa, pentru că nu este o simplă descentralizare. Este un lucru deosebit de precis, este administrarea plajelor și falezelor, iar eroziunea costieră nu lucrează pe județe și pe orașe, ea lucrează pe toată Marea Neagră și pe toate apele planetare. Deci, eu trebuie să o văd centralizat. Din acest punct de vedere am solicitat. Acesta este argumentul pe care îl spun eu.

Domnul Eugen Nicolicea:

Bun. Argumentul dumneavoastră în rezumat este pentru o mai bună documentare, ceea ce trebuia făcut până la plen.

Da. Vă rog, domnule deputat. Bun. Asupra acestei... păi, haideți o dată, vă rog frumos!

Domnul Adrian Ciocănea-Teodorescu:

Motivația pentru care solicităm întoarcerea la comisie este parțial dată și de domnul deputat Lificiu și, în plus, faptul că modificarea regimului proprietății pare a fi favorabilă dezvoltării proiectelor, acest lucru în momentul în care există... (Vociferări în sală.)

Domnul Eugen Nicolicea:

Vă rog, domnule deputat, nu dialogați cu sala.

Domnul Adrian Ciocănea-Teodorescu:

Da. Motivez prin aceea că, așa cum s-a mai spus, un studiu de impact asupra unui proiect important, care revine în urma acestui proiect de lege, face ca în momentul acesta proiectul respectiv să fie în pericol să nu fie realizat.

Domnul Eugen Nicolicea:

Mă scuzați, motivația aceasta este mai mult pentru respingere decât pentru retrimitere.

Bun. Am înțeles.

Doamna Aura Vasile și după aceea tranșăm prin vot.

Doamna Aurelia Vasile:

Domnule președinte,

Pentru mine este clar, cei doi colegi deputați care au luat cuvântul și au solicitat retrimiterea la comisie o retrimit pentru alte interese decât ceea ce este trecut și ceea ce au justificat din punct de vedere al administrării sau al proprietății.

Argumentele ridicate de domnul deputat Lificiu și de colegul de la PNL nu s-au referit la nici un articol, la nici un alineat din proiectul legii, deci nu sunt îndeplinite condițiile pentru a supune la vot retrimiterea proiectului la comisie. Deci vă rog să începeți dezbaterea generală și să purcedem la ordinea de zi.

Domnul Eugen Nicolicea:

Din partea ministerului, vă rog.

Doamna Lucia Ana Varga:

Aș vrea să subliniez încă două probleme.

În primul rând, știți cu toții când vă duceți la mare că este, din păcate, prezentă o situație, aceea a construcțiilor abuzive pe plajă. Dacă această inițiativă legislativă va trece, înseamnă că pe plajele din România care încă nu sunt delimitate de domeniul public al autorității locale, nu va mai fi nici un fel de control și se vor putea face aceste construcții ilegale.

O altă precizare pe care vreau să o fac este aceea că ceea ce ați spus dumneavoastră se referă la un alt act normativ, acela al Legii privind utilizarea potențialului turistic al Mării Negre. Este un cu totul alt act normativ. Acea lege..., dacă se dorea să fie preluată în administrare de către autoritatea locală trebuia modificată acea lege, nu Legea privind administrarea plajelor. În momentul în care actul normativ trece, din fondurile de la Guvern, prin Ministerul Mediului nu se mai poate face nici un fel de investiție pentru stoparea eroziunii costiere sau pentru consolidarea falezelor.

Vă mulțumesc.

Domnul Eugen Nicolicea:

Mă scuzați, să înțeleg din partea ministerului că dumneavoastră doriți respingerea legii, și nu retrimiterea la comisie?

Doamna Aura Vasile ați vorbit pe acest subiect.... Nu, îmi pare rău...

Doamna Aurelia Vasile:

Deci, domnule președinte,

Privesc și nu-mi vine să cred ca un reprezentant al Guvernului Liberal să spun asemenea enormități de la microfonul Camerei. Ceea ce doamna a spus nu are nici o legătură, dacă vreți, cu ceea ce este pus în dezbatere. Iar dovada că s-au construit tot felul de maghernițe o avem din momentul în care plaja a trecut în administrarea Direcției Apelor și cum Dumnezeu se mai numește...

Spun încă o dată, argumentele pentru retrimiterea la comisie nu sunt îndeplinite, deci vă rog să treceți la dezbaterea proiectului de lege.

Domnul Eugen Nicolicea:

Din partea Grupului parlamentar al Partidului România Mare, domnul Tudor.

Domnul Marcu Tudor:

Să mai spună cineva că Parlamentul e plin de misogini. Doamna Aura a luat cuvântul de vreo patru ori și eu niciodată și țin mâna de o jumătate de oră... că mă durea deja.

Da, eu zic că o mai multă înțelepciune nu strică. Aceasta este o problemă foarte importantă. Aici sunt și niște interese foarte mari, în special al administrațiilor locale, care au interes să facă demersuri pentru a câștiga bani oficial, normal, pentru dezvoltarea plajelor, dezvoltarea serviciilor pe plajă și curățenia lor și așa mai departe, dar și pe alături, unde se așteaptă această felie zdravănă de cașcaval pentru îmbogățirea unora care la Constanța au dovedit că foarte ușor se face bogăție din administrarea plajelor.

De aceea, eu zic, în primul rând argumentul, domnul președinte a spus că trebuie argumentate și una și alta dintre propuneri. Argumentul dat, că statul român este un administrator prost, pe care l-am auzit de la revoluție încoace până ne-am săturat cu toții de această marotă, dar s-a dovedit că și mai prost, infinit mai prost, sunt particularii care au pus mâna pe bogățiile statului, nu cumva argumentul că administrarea proastă a statului, pentru că el subînchiriază plajele la niște particulari puși pe îmbogățire, poate fi același și pentru administrațiile locale pe care nu le oprește nimeni să subînchirieze și ele, ba, mai mult, acolo, în jocurile lor de interese fac mult mai ușor o astfel de operație acuzabilă statului, dar imposibilă administrațiilor locale. Ce să spun? Păi numai cu asta se ocupă administrațiile locale, cu șmecherele de astea. Dar, pentru că nu vreau să fiu părtinitor și interesul în ce mă privește, și al partidului nostru, este ca această problemă să fie tranșată foarte bine pentru oamenii normali care merg la plajă, pentru interesul ca să se poată face o investiție acolo, pentru mult mai multe probleme decât interesul local, pe sub mână foarte important pentru mafia locală, de aceea, se fac asemenea presiuni asupra noastră. Pentru ca să nu cădem într-o capcană sau în alta eu spun că domnul Petru Lificiu are dreptate și că nu strică să știm cum fac și alții, pentru că dacă știam cum au făcut bulgarii cu nemții și făceam și noi așa, nu trăiam rușinea asta pe care o trăim în ultimii ani, la plajele românești din România, în comparație cu alte plaje, perfect întreținute, iar ale noastre într-o mizerie de nedescris. Dacă știam așa, înseamnă că și acum, dacă vom ști mai multe despre cum fac alții nu dăunează. Ce e graba asta într-o disperare, pentru că mai e până la vară...

Deci, propunerea de retrimitere la comisie este foarte pertinentă. Și mai stopează puțin dorința de îmbogățire a unor "mazăriciu sau măzăriciu" sau cum s-o mai numi ăștia.

Sănătate! (Se adresează unui domn deputat care a strănutat.)

Domnul Eugen Nicolicea:

Da. Vă mulțumesc.

Ultimul vorbitor, domnul Marton Arpad, vă anunț că timpul afectat ședinței noastre a expirat. După cuvântul domnului Marton Arpad trecem la următorul punct de pe ordinea de zi.

Domnul Marton Arpad-Francisc:

Probabil această problemă va fi dezbătută de altcineva, dacă s-a terminat timpul, totuși mi se pare puțin deplasat ca dezbătând o retrimitere sau neretrimitere a unui proiect de lege să auzim de la acest microfon reprezentanți ai unor partide, reprezentanți ai unui minister vorbind despre poate inexistența sau necesitatea ca să se desființeze autoritățile publice locale, că acolo, acele autorități publice locale acolo nu sunt oameni de încredere, încrederea trebuie s-o avem într-o conducere centralizată, și asta în România din 2008, care este membră a Uniunii Europene. Și aș ruga ca cel care va conduce în continuare această dezbatere să revină la acest proiect de lege, că am trecut dincolo.

Suntem în Uniunea Europeană, autoritățile publice locale își au rolul lor, alegătorii și-au adus, sper că au ales oamenii în care au avut încredere și să le lăsăm cât mai mult în administrare și în decizia lor proprie, că asta am promis cu toții.

Vă mulțumesc.

Domnul Eugen Nicolicea:

Da. Vă mulțumesc.

Proiectul de lege rămâne în dezbatere pentru mâine.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania sunday, 7 june 2020, 6:55
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro