Plen
Ședința Camerei Deputaților din 23 septembrie 2008
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.85/03-10-2008

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
19-03-2020 (comună)
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2008 > 23-09-2008 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 23 septembrie 2008

22. Supunerea la votul final:  

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Stimați colegi,

Vă rog să vă pregătiți pentru sesiunea de vot final.

Rog liderii de grupuri să-și invite colegii în sală.

Rog lista de vot final.

Introduceți, vă rog, cartelele pentru a verifica mai întâi cvorumul de vot. Vă rog să vă marcați prezența.

 
 

Vă mulțumesc. Constat existența cvorumului. Trecem la votul final. Avem un număr de 19 proiecte pe lista de vot final.

 
Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.15/2008 privind transmiterea unei suprafețe de teren, aflată în domeniul public al statului, din administrarea Stațiunii de Cercetare - Dezvoltare Agricolă Suceava în administrarea Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor - Direcția Sanitar - Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Suceava, în scopul construirii unui incinerator ecologic (adoptat);

Pct.1. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 15/2008 privind transmiterea unei suprafețe de teren, aflată în domeniul public al statului, din administrarea Stațiunii de Cercetare - Dezvoltare Agricolă Suceava în administrarea Autorității Naționale Sanitare Veterinare.

Legea are caracter ordinar. Suntem Cameră decizională.

Vă rog, să votați. (Vociferări în sala de ședință.) Merge? Merge. Acum nu îmi e clar dacă merge prost sistemul sau votul.

(Conform afișajului, se înregistrează 218 deputați prezenți, 180 voturi pentru, 58 împotrivă, 8 abțineri, 2 voturi neexprimate.)

Da. Vă mulțumesc. S-a adoptat.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.146/2007 pentru aprobarea plății primelor de concediu de odihnă suspendate în perioada 2001-2006 (adoptat);

2. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 146/2007 pentru aprobarea plății primelor de concediu de odihnă suspendate în 2001-2006.

Legea are caracter ordinar. Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 218 deputați prezenți, 217 voturi pentru, un vot neexprimat.)

Vă mulțumesc. S-a adoptat.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.27/2008 privind gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de la Comunitatea Europeană din Fondul European pentru Pescuit și a fondurilor de cofinanțare și prefinanțare alocate de la bugetul de stat (adoptat);

3. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.27/2008 privind gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de la Comunitatea europeană din Fondul European pentru Pescuit.

Legea are caracter ordinar. Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 226 deputați prezenți, 163 voturi pentru, 57 împotrivă, 4 abțineri, 2 voturi neexprimate).

Da. Vă mulțumesc. S-a adoptat.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.41/2008 privind sprijinul financiar pentru pierderi cauzate de înghețul târziu de primăvară în pomicultură (adoptat);

4. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/2008 privind sprijinul financiar pentru pierderi cauzate de înghețul târziu de primăvară în pomicultură.

Legea are caracter ordinar. Suntem Cameră decizională.

Vă rog, să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 222 deputați prezenți, 218 voturi pentru, un vot împotrivă, o abținere, 2 voturi neexprimate).

Vă mulțumesc. S-a adoptat.

Proiectul de Lege privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.58/2008 pentru abrogarea art. 3<SUP>2</SUP> din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.67/2006 privind gestionarea fondurilor nerambursabile destinate finanțării politicii agricole comune alocate de la Comunitatea Europeană, precum și a fondurilor de cofinanțare și prefinanțare alocate de la bugetul de stat (adoptat);

5. Proiectul de Lege privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 58/2008 pentru aprobarea art.32 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 67/2006 privind gestionarea fondurilor nerambursabile destinate finanțării politice agricole comune.

Legea are caracter ordinar. Cameră decizională.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 225 deputați prezenți, 219 voturi pentru, 2 abțineri, 4 voturi neexprimate.)

Da. Vă mulțumesc. S-a adoptat.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.97/2007 pentru modificarea și completarea Legii nr.61/1993 privind alocația de stat pentru copii (adoptat);

6. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 97/2007 pentru modificarea și completarea Legii nr.61/1993 privind alocația de stat pentru copii.

Legea are caracter organic. Prioritate legislativă. Cameră decizională.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 231 deputați prezenți, 228 voturi pentru, un vot împotrivă, 2 abțineri.)

Da. Vă mulțumesc. S-a adoptat cu 228 de voturi pentru. Aici nu trebuia să fie și propunerea de respingere a celuilalt proiect? A, s-a dat și vot final. Vă mulțumesc foarte mult.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.10/2008 privind nivelul salariilor de bază și al altor drepturi ale personalului bugetar salarizat potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr.24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază pentru personalul contractual din sectorul bugetar și personalului salarizat potrivit anexelor nr. II și III la Legea nr.154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază în sectorul bugetar și a indemnizațiilor pentru persoane care ocupă funcții de demnitate publică, precum și unele măsuri de reglementare a drepturilor salariale și a altor drepturi ale personalului contractual salarizat prin legi speciale (adoptat);

7. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 10/2008 privind nivelul salariilor de bază și al altor drepturi ale personalului bugetar salarizat potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2000.

Legea are caracter ordinar. Cameră decizională.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 229 deputați prezenți, 222 voturi pentru, 4 abțineri, 3 voturi neexprimate.)

Da. Vă mulțumesc. S-a adoptat.

Proiectul de Lege privind intervențiile active în atmosferă (adoptat);

8. Proiectul de Lege privind intervențiile active în atmosferă.

Legea are caracter organic. Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 229 deputați prezenți, 222 voturi pentru, 6 abțineri, un vot neexprimat.)

Da. Vă mulțumesc. Proiectul de lege a fost adoptat cu 222 de voturi pentru.

Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului de împrumut (Proiect privind controlul integrat al poluării cu nutrienți) între România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare și a Acordului de asistență financiară nerambursabilă acordată din Fondul Global de Mediu (Proiect privind controlul integrat al poluării cu nutrienți) între România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnate la București la 28 decembrie 2007 (adoptat);

9. Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului de împrumut între România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare.

Legea are caracter ordinar. Prioritate legislativă. Suntem primă Cameră sesizată.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 227 deputați prezenți, 220 voturi pentru, un vot împotrivă, 2 abțineri, 4 voturi neexprimate.)

Vă mulțumesc. S-a adoptat.

Proiectul de Lege pentru ratificarea Protocolului, semnat la București, la 5 martie 2008, pentru amendarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Statului Qatar privind promovarea și protejarea reciprocă a investițiilor, semnat la București, la 6 iunie 1996 (adoptat);

10. Proiectul de Lege pentru ratificarea Protocolului, semnat la București la 5 martie 2008, pentru amendarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Statului Qatar pentru promovarea și protejarea reciprocă a investițiilor.

Legea are caracter ordinar. Prioritate legislativă. Suntem primă Cameră sesizată.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 230 deputați prezenți, 225 voturi pentru, un vot împotrivă, 2 abțineri, 2 voturi neexprimate.)

Vă mulțumesc. S-a adoptat.

Proiectul de Lege pentru ratificarea Protocolului, semnat la Skopje, la 27 februarie 2008, pentru amendarea Acordului dintre Guvernul Român și Guvernul Macedonean privind promovarea și protejarea reciprocă a investițiilor, semnat la București, la 12 iunie 2000 (adoptat);

11. Proiectul de Lege pentru ratificarea Protocolului, semnat la Skopje la 27 februarie 2008, pentru amendarea Acordului dintre Guvernul Român și Guvernul Macedonean privind promovarea și protejarea reciprocă a investițiilor.

Legea are caracter ordinar. Prioritate legislativă. Suntem primă Cameră sesizată.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 230 deputați prezenți, 212 voturi pentru, un vot împotrivă, 9 abțineri, 8 voturi neexprimate.)

Vă mulțumesc. S-a adoptat.

Proiectul de Lege pentru modificarea art.2 din Ordonanța Guvernului nr.105/1999 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate de către regimurile instaurate în România, cu începere de la 6 septembrie 1940 până la 6 martie 1945, din motive etnice (adoptat);

12. Proiectul de Lege pentru modificarea art.2 din Ordonanța Guvernului nr.105/1999 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate de către regimurile instaurate în România, cu începere de la 6 septembrie 1940 până la 6 martie 1945, din motive etnice.

Legea are caracter ordinar. Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 232 deputați prezenți, 181 voturi pentru, 40 împotrivă, 11 abțineri.)

Vă mulțumesc. Proiectul de lege a fost adoptat.

Proiectul de Lege privind declararea de utilitate publică a terenurilor situate în București, zona Parcul Bordei (adoptat);

13. Proiectul de Lege privind declararea de utilitate publică a terenurilor situate în București, zona "Parcul Bordei".

Legea are caracter organic. Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 229 deputați prezenți, 172 voturi pentru, 48 împotrivă, 8 abțineri, un vot neexprimat.)

Vă mulțumesc. Proiectul de lege a fost adoptat cu 172 de voturi pentru. (Aplauze.)

Proiectul de Lege privind organizarea și funcționarea sistemului de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii și industriei alimentare (adoptat);

14. Proiectul de Lege privind organizarea și funcționarea sistemului de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii și industriei alimentare.

Legea are caracter organic. Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 226 deputați prezenți, 220 voturi pentru, un vot împotrivă, 2 abțineri, 3 voturi neexprimate.)

Vă mulțumesc. S-a adoptat cu 220 de voturi pentru.

 

Domnul Valeriu Tabără, explicarea votului.

 
 

Domnul Valeriu Tabără:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

În primul rând, chiar dacă acest proiect a fost aprobat după un interval extraordinar de mare de timp de la introducerea lui în sistemul de vot în Parlamentul României, numai la Camera Deputaților a stat aproape 2 ani, și doamna Olguța Vasilescu a spus aici câteva lucruri, eu vreau să vă mulțumesc tuturor. Mulțumesc, în primul rând, membrilor Comisiei pentru învățământ chiar dacă aproape un an de zile am discutat asupra lui. Le mulțumesc tuturor celor care au votat, efectiv, un sistem și o lege care sperăm noi să reașeze sistemul de cercetare într-o funcționalitate normală. Și vorbesc aici nu de sistemul de cercetare în general, la nivel național, ci despre unul special, care este cel pe agricultură.

Stimați colegi,

Dincolo de orice, ramura agricultură, chiar dacă pare una dintre cele mai ușoare, cred că este zona economică a României prin care noi ne putem afirma, ne putem echilibra din punct de vedere economic și ne putem să ne asigurăm o siguranță care merge până la securitatea națională.

Din păcate, până acum am tratat sistemul așa cum l-am tratat. Cercetarea agricolă, dacă va fi desființată și, din păcate, ultima recomandare venită către Ministerul Agriculturii și întâlnirea de ieri de la ora 13 la minister, legată de ceea ce înseamnă desființarea unităților de cercetare din apropierea marilor orașe, nu este decât o mare lovitură care se dă acestui sistem care se duce probabil spre sistemul imobiliar. Eu cred că toți avem responsabilități și sperăm să intervenim astfel încât sistemul să funcționeze. Încă o dată vă mulțumesc și în numele Academiei de Științe Agricole și Silvice, și în numele tuturor inițiatorilor, sunt convins că toți sunt de acord, au și votat astăzi, pentru votul pe care l-ați dat astăzi pentru cercetarea agricolă.

Vă mulțumesc mult.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Bun. Mai avem tot aici, la explicarea votului, după care avem o solicitare procedurală de revenirea la explicarea votului la un alt proiect. O să-i dau cuvântul domnului deputat Rădulescu.

Domnul deputat Nicolae Popa.

 
 

Domnul Nicolae Popa:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor colegi,

Cred că astăzi, și sunt convins că veți fi de acord cu mine, trăim un moment istoric, în cadrul cercetării românești. Este pentru prima dată după 18 ani de zile, când avem un proiect de lege care reglementează funcționarea, finanțarea și organizarea cercetării românești, proiect care a fost abandonat, a fost devalizat de toate guvernele de până acum care n-au dat importanță unui sector de interes național, cum este cercetarea agriculturii, și dacă vorbim despre subvenționarea agriculturii românești sau starea ei de subzistență, să știți că este legată direct de cercetare. Nu putem vorbi despre progres, despre dezvoltare, despre modernizarea unui sector, fără cercetare. Spunea cineva, cei care sunt în domeniu, că o crimă s-a săvârșit în România în legătură cu cercetarea românească. Și, iată, că Guvernul Tăriceanu a venit de data aceasta, a identificat soluțiile și modalitățile de finanțare și de organizare a acestui sector, care vă spuneam că a fost desființat 18 ani de zile, și dacă mai dura încă vreo câteva luni de zile, noi nu mai aveam ce vorbi despre cercetarea românească.

Importăm, stimați colegi, din afară semințe la prețuri de 3 ori de 4 ori mai mari decât cele pe care le putem produce noi în România, puieți, butași și așa mai departe. Este o greșeală enormă să mai săvârșim treaba aceasta de acum încolo. O dată cu acest proiect de lege, pentru care vă mulțumesc că toți ați dat dovadă de înțelegere, este, categoric că am intrat într-o stare de normalitate în cercetarea agriculturii românești.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc.

Domnul deputat Anghel Stanciu.

 
 

Domnul Anghel Stanciu:

Domnule președinte,

Onorat prezidiu,

Stimate doamne și stimați domni deputați,

Domnilor miniștri,

Domnule și distinse coleg Nicolăescu,

Un profesor de-al meu, mare profesor în domeniul construcțiilor, avea o vorbă, când eram asistent. Ține mine, tinere, totdeauna ai să vorbești frumos de lucrurile pe care nu le cunoști. Și, iată că după ani de zile constat că așa a făcut domnul coleg Popa. Prima lege în 18 ani! Nu, domnule Popa!

S-a aprobat Legea Academiei Agricole și Silvice, a fost aprobată în 2002, domnul coleg știe, și a fost inițiativa în principal a colegilor PSD, Ecaterina Andronescu, Anghel Stanciu, Napoleon Antonescu și de la toate grupurile parlamentare, ca să nu-i înșir pe toți.

A fost prima lege care a consfințit trecerea de la decret prezidențial de înființare a unei academii la legi. După aceea au venit o serie de modificări. Toate aceste modificări a avut un singur scop. Să ducă la creșterea performanței cercetării științifice agricole prin tăierea hectarelor de la stațiunile de cercetare. Ăsta a fost scopul.

Pentru că, vă dați seama dumneavoastră, stimați colegi, una este să faci cercetare și disciplinarea cercetării pe 300 de ha, unde poate să plouă într-o parte, într-o parte să ningă, într-o parte să facă altceva, și una e să o faci într-un ghiveci pe care îl ții frumos în sufragerie și ai climat controlat. Nu plouă, uzi când vrei. Și, cam așa s-a ajuns de la 160 de mii de ha, cât era la început pentru Academia de Științe Agricole și Silvice s-a ajuns prin înțelegere și prin restituirea tuturor terenurilor la vreo 60 de mii și probabil că dacă nu era intervenția fermă a celor două Comisii: pentru învățământ și, respectiv, pentru științe agricole, ca să știți că și agricultura este o știință, de aceea nu îi spun pe numele adevărat Comisiei pentru agricultură, silvicultură și interese personale ale unora, să blocăm și să unificăm cele două legi. Că era o lege care prevedea ca, onor Academia, să fie numai de consacrare, adică, după unii, de îmbălsămare a cercetătorilor și academicienilor, ca să-i punem în vitrină, și o lege care se ocupa numai de stațiuni. Și am reușit, nu?, cu Cioloș, care a venit, și aici e meritul lui Cioloș, și-i mulțumim că a înțeles, să unificăm cele două legi și să păstrăm în structura Academiei, să păstrăm stațiunile. Evident, dând ceea ce e de dat înapoi, dar totuși păstrând stațiunile ca fiind principala formă instituțională de desfășurare a cercetării științifice.

Și aici este meritul colegilor noștri de la PSD care au temperat puțin elanul colegilor noștri de la alte formațiuni, ca să nu spun. Pentru că, chiar dacă legea aceasta în forma ei poate fi văzută ca un Mercedes de ultimă clasă, vă dați seama că nici unul dintre dumneavoastră, cum spunea tovarășul Boc, care n-a băut și nu știu ce, nu se urcă în el dacă n-are frâne.

De aceea, această lege a durat aproape un an și jumătate în traseul ei. A trebuit o leacă de frână, să cântărim. Nu este perfect. Este al doilea pas care se face în cercetarea științifică românească, respectiv agricolă.

Și n-are sens să ne batem acum, n-aș îndrăzni să spun pe burtă... că-i a mea, că-i a ta... Pentru că am văzut multe legi care au fost atribuite unor distinși colegi, legea cutare, legea cutare, și când a ieșit prost, au uitat și ăia care erau autori de ea. Sper ca eu să nu uit că legea votului uninominal este a mea, după rezultatele pe care o să le aveți în colegii.

Succes!

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc.

Mai există intervenții la acest proiect la explicarea votului? Nu.

Domnul deputat Cristian Rădulescu, explicarea votului la pct.13.

Vă rog, domnule deputat.

 
 

Domnul Cristian Rădulescu:

Stimați colegi,

Doresc să explic votul nostru negativ la declararea de utilitate publică a terenurilor situate în București, zona "Parcul Bordei". Nu contestă nimeni și, cu atât mai puțin Partidul Democrat - Liberal această necesitate ca în zona Bordei să fie un parc. Însă este evident pentru toată lumea că proiectul care a trecut adineauri la vot este un proiect propagandistic și, mai mult de atât, este ineficient în momentul de față. Este, să zic așa, o asupra de măsură, nu mai era necesar. De ce? Fiindcă în acest moment acolo este un parc, Consiliul local al municipiului București s-a ocupat de asta, el are competența pentru chestiuni de utilitate publică de interes local să declare această utilitate publică, ceea ce a și făcut, și, de vreo două luni de zile, Primăria generală i-a invitat pe toți bucureștenii să se plimbe în acest parc frumos amenajat.

Dar, sigur, acum a ajuns să se desăvârșească această lege, venită într-un anumit context de conflict politic și soldată cu această inițiativă propagandistică, iar noi, astăzi, adică dumneavoastră ați votat pozitiv ceva ce deja s-a făcut. În parc deja au înflorit florile plantate în urmă cu 3 luni de zile și lucrurile sunt deja reglate.

În al doilea rând, din punct de vedere strict procedural este bine să învățăm faptul că comunitățile locale trebuie să decidă din ce în ce mai mult, și acolo unde este vorba de utilitate publică de interes național, sigur, lăsăm Guvernul, dar unde e vorba de utilitate publică de interes local, să lăsăm consiliul local, comunitatea să decidă. Lucru care deja s-a întâmplat.

Aceasta este explicația votului nostru negativ pe o inițiativă care știm de cine a fost semnată, știm în ce context a fost făcută și, de altfel, este ineficientă în momentul de față.

Singura ei eficiență ar putea fi aceea că Parcul Bordei, în loc să fie în administrarea Consiliului general al Capitalei, prin această lege, și eu cred că destul de forțat, este trecută direct în administrarea Consiliului local al sectorului I, al domnului primar Chiliman.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc.

Doamna deputat Aura Vasile, vă rog.

 
 

Doamna Aurelia Vasile:

Mulțumesc, domnule președinte.

Cred că colegii mei de la Partidul Democrat nu au înțeles sensul acestui proiect de lege ori nu cunosc în amănunțime ce s-a întâmplat cu acest parc. Sau nu vor să înțeleagă.

Domnilor colegi,

Constanda a câștigat de două ori cu ajutorul fostului primar general al municipiului București și cu ajutorul Consiliului general al municipiului București, în majoritate membri ai Partidului Democrat. Și, vă explic. E adevărat că au făcut schimb de terenuri și că Parcul Bordei s-a reîntors în administrarea Primăriei generale, dar fără 5 mii de metri pătrați pe care Constanda, cu multă mărinimie, i-a vândut înainte de punerea în aplicare a acestei hotărâri. Iar fostul primar general a fost de acord să rămână lui Constanda cei 5 mii de metri pătrați, plus terenul din Satul Francez, clădirile din Satul Francez, grădinița din Satul Francez, școala din Satul Francez, bazinul și terenurile sportive din Satul Francez.

Sunt un om care de mai multe ori de la acest microfon am atras atenția asupra mafiei imobiliare, mafie care nu face decât să speculeze mici portițe și mici virgule din legislație, acolo unde ele nu sunt foarte bine așezate.

Deci, spun că proiectul acesta este binevenit. Acest proiect nu face altceva decât reia cei 5.000 de metri pătrați pe care Constanda, în mod ilegal, i-a înstrăinat, pentru a-i reda bucureștenilor.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu (de la tribună):

Tot la explicarea votului, stimați colegi.

Din fericire, în cele din urmă și în urma mai ales a presiunii publice, Parcul "Bordei" n-a mai fost dat cadou la schimb cu afacerea imobiliară din Satul Francez, de care nici primăria, nici noi, bucureștenii, n-aveam nicio nevoie.

În urma presiunii publice, din fericire, și în urma uriașului scandal public, la Primăria Capitalei nu mai există aceeași linie politică interesată să dea Parcul "Bordei" pentru construcții. Cetățenii s-au pronunțat.

E totuși nevoie de această lege, chiar dacă cetățenii s-au pronunțat în ce privește primarul general al Capitalei, pentru că, din păcate, împotriva voinței cetățenilor, în Consiliul General al Capitalei s-a format o majoritate care este menită să protejeze interese imobiliare, o majoritate P.D.-L.-P.N.G., făcută să apere afacerile imobiliare ale mai vechilor mandate la Primăria Capitalei.

În aceste condiții, pentru a apăra parcul "Bordei" de această majoritate din Consiliul General al Capitalei, astăzi, parlamentarii liberali au votat pentru declararea sa ca proiect de utilitate publică, astfel încât Consiliul General al Capitalei, în actuala sa formulă, nereprezentativă față de voința cetățenilor din București, să nu mai poată să construiască acolo blocuri. (Aplauze)

Înțeleg că e un drept la replică.

Domnul deputat Tabără.

 
 

Domnul Valeriu Tabără:

Domnule președinte,

Nu este vorba de un drept la replică, este vorba de o situație asemănătoare cu Parcul Bordei, poate chiar mai gravă. Și mă refer la stațiunea Băneasa, de care s-a făcut atâta caz, unde terenul acela trebuia restituit în baza unor documente de proprietate, iar el este pe teritoriul sectorului 1.

Cei care au retrocedat acolo și au forțat retrocedarea și scoaterea unei colecții naționale de piersici, cum pot fi catalogați? Pentru că problemele nu se referă numai la Parcul "Bordei", ci sunt mult mai grave, domnule președinte. Or, ceea ce am rezolvat astăzi este un caz care se interpretează politic și e foarte bine.

Dar cum se interpretează o donație din 1927 făcută de Casa Regală pentru cercetare și pentru învățământ? Și care este proprietate, și care este neretrocedată? Și care vine în sectorul 1. Cum catalogăm pe domnul Chiliman cu care eu am vorbit despre retrocedare pe baza legilor proprietății?! Și, pe care cineva o ia și o predă cui? Aici este marea problemă.

Deci, n-am rezolvat problema, cum spunea domnul Rădulescu aici, ci am venit cu o chestiune punctuală de joc politic. Hai să mergem dincolo pe fond ce se întâmplă astăzi cu chestiuni de mare utilitate națională, nu numai publică, pe un plan local.

M-am abținut pentru că era o lege mare în joc. Dar este un jaf ordinar la nivelul stațiunilor și la tot ceea ce este pe lângă marile orașe. Asta este marea problemă.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Aveți dreptate. Sunt convins că și primarul general Videanu și prefecta Mantale știu foarte bine că au semnat amândoi, domnule deputat. (Rumoare, vociferări)

Da. Domnul deputat Cristian Dumitrescu. Sau doamna Aura Vasile.

Dezbaterea se desfășoară în continuare. Stimați colegi, vă anunț că este ora 13,02, după ce încheiem procedura, sistez dezbaterile și reluăm săptămâna viitoare. Dar, finalizăm această procedură.

 
 

Domnul Cristian Dumitrescu:

Domnule președinte,

Nu. Să ne continuăm activitatea pentru că, așa cum ați văzut, dreapta se răfuiește politic pentru afaceri, noi, stânga, vrem spații verzi. (Vociferări din partea dreaptă a sălii)

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Domnul deputat Pușcă.

 
 

Domnul Mircea Valer Pușcă:

Mulțumesc, domnule președinte.

Cu riscul de a da drept la replică, eu chiar îl invit pe domnul Tabără să vină să ne spună ce proiect de lege, la care dânsul făcea referire, Camera l-a refuzat pentru a se putea rezolva problemele din zona Băneasa. Iar dacă nu este vorba de proiect de lege, nu înțeleg la ce folosește intervenția sa, pentru că, astăzi, dimineață, de la ora 8,30 până la ora 10, avea toate posibilitățile de a face declarații politice generale. Noi, aici, dezbatem legi și ne exprimăm modul în care eventual votăm pe proiectele de legi care pot sau nu să devină legi.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc foarte mult.

Cred că am finalizat totuși dezbaterea pe această chestiune, stimați colegi, dacă sunteți de acord.

 
Proiectul de Lege privind organizarea, funcționarea și finanțarea Academiei de Științe Agricole și Silvice Gheorghe Ionescu-Șișești (adoptată propunerea de respingere formulată de comisie);

15. Proiectul de Lege privind organizarea, funcționarea și finanțarea Academiei de Științe agricole și Silvice "Gheorghe Ionescu-Șișești".

Legea are caracter organic.

Suntem Cameră decizională.

Comisia propune respingerea.

Vă rog să votați.

Supun votului dumneavoastră propunerea de respingere.

(Conform afișajului, se înregistrează 220 deputați prezenți, 212 voturi pentru, 4 voturi împotrivă, 2 abțineri, 2 voturi neexprimate.)

Propunerea de respingere a fost adoptată cu 212 voturi.

Proiectul de Lege a parteneriatului public-privat pentru cercetarea științifică din domeniul agriculturii, silviculturii și industriei alimentare și din unitățile de învățământ agricol și silvic (adoptată propunerea de respingere formulată de comisie);

16. Proiectul de Lege a parteneriatului public privat pentru cercetarea științifică din domeniul agriculturii, silviculturii și industriei alimentare.

Legea are caracter ordinar.

Cameră decizională.

Comisia propune respingerea.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 219 deputați prezenți, 214 voturi pentru, un vot împotrivă, o abținere, 3 voturi neexprimate.)

Da. S-a respins.

Proiectul de Lege pentru modificarea art.26 alin.(6) lit. b) din Ordonanța Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activității sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor (adoptat);

17. Proiectul de Lege pentru modificarea art.26 alin.(6) din Ordonanța Guvernului nr.42/2004 privind organizarea activității sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor.

Legea are caracter ordinar.

Suntem Cameră decizională.

Raport de adoptare.

Supun votului dumneavoastră propunerea de adoptare.

(Conform afișajului, se înregistrează 215 deputați prezenți, 212 voturi pentru, un vot împotrivă, 2 voturi neexprimate.)

Explicarea votului. S-a adoptat.

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare (adoptată);

18. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare.

Legea are caracter organic.

Suntem Cameră decizională.

Domnule Uioreanu, procedură?

Aveți cuvântul, domnule Uioreanu.

 

Domnul Horea Dorin Uioreanu:

Da. Mulțumesc.

Problema de procedură este următoarea: la discuția acestui proiect de lege nu s-a consultat nici inițiatorul, nu s-a consultat nici raportul comisiei care nu s-a cerut. Nu s-a cerut... vă dau din stenogramă: "Sunt discuții pe această lege? Nu sunt. Din partea inițiatorului? Nu sunt. Discuții? Nu sunt. Se trece la vot final".

Unde este vorba de comisie aici? Ca să mergem pe procedura normală. Deci nu există nici un fel de raport al comisiei. Rog ca să fie scos de pe ordinea de zi, pentru că n-a întrunit procedura.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Da. Domnul președinte Gheorghe Barbu. Vă rog.

 
 

Domnul Gheorghe Barbu:

Înțeleg că Grupul liberal face tot ce îi stă în putință să evite acest proiect de lege.

Doamnelor și domnilor,

El se referă la grupele de muncă pentru cei care au fost și au lucrat în grupele de muncă. Nu există nici o altă pricină pentru a se întoarce decât voința dumnealor.

Drept urmare, proiectul are raport, încă are un raport comun cu încă unul care a fost o inițiativă a P.S.D.-ului, din care s-au preluat cu amendamente și cele două proiecte de lege au un raport comun, unul pentru adoptare și unul pentru respingere, și care este de mult înaintat.

Vă reamintesc că despre acest raport, introducerea lui pe ordinea de zi a fost o întreagă dispută în Parlament, în ultima săptămână din sesiunea anterioară. A fost introdus pe ordinea de zi, a fost scos de pe ordinea de zi din motive procedurale pe care nu vreau să le comentez acum.

Drept urmare, nu cred că este cazul să se întoarcă la comisie.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Eu înțeleg că propunerea din partea Grupului Liberal era de a se dezbate în plen, nu de a se întoarce la comisie. Asta a invocat domnul deputat Uioreanu.

Domnule Miuțescu, vă rog.

 
 

Domnul Gheorghe Adrian Miuțescu:

Vă mulțumesc.

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Revin și susțin propunerea domnului Uioreanu, că acest proiect a încercat să treacă așa, puțin neobservat, deși pe temă, pe subiect, este rezolvat de Guvern, toată lumea știe că această problemă este rezolvată o dată cu majorarea pensiilor de la 1 octombrie. această problemă este rezolvată de către Guvern.

Aceste lucruri au fost prezentate în media. Toată lumea cunoaște acest lucru. Prin acest proiect și prin această procedură care a încercat să treacă puțin neobservată, așa, încălcând procedurile parlamentare, Partidul Democrat încearcă de fapt să-și atragă paternitatea unui subiect rezolvat de Guvern. De aceea, nu înțeleg de ce nu suntem corecți și nu încercăm să respectăm și procedurile parlamentare și problema este rezolvată. Doar, sigur, de imagine, încearcă Partidul Democrat să vină cu acest lucru.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Da. Vă mulțumesc, domnule deputat.

Eu n-am să pun în discuție modul în care s-a desfășurat ședința, pentru că nu eu am condus-o.

Vă rog, doamna deputat Aurelia Vasile.

 
 

Doamna Aurelia Vasile:

Domnule președinte,

Aș dori ca Partidul Democrat, în momentul în care discută despre această propunere legislativă, să spună că au existat două Propuneri legislative, PL-x 309 și 180, deci, vreau să se spună în clar, iar 180 a fost preluat integral în 309, fiind un proiect comun al Partidului Social Democrat și al Partidului Democrat.

Legat de proceduri și de ceea ce colegii de la Grupul P.N.L. au ridicat, rămâne să fie stabilit de președintele de ședință.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Domnul deputat Purceld.

Înțeleg că suntem la explicarea votului. Care va fi să fie.

 
 

Domnul Octavian-Mircea Purceld:

Suntem la procedură deocamdată, domnule președinte.

Și vreau să vă spun că raportul a fost distribuit la casete. Colegii l-au primit. Întrebarea mea este una singură: de ce președintele de ședință n-a dat cuvântul președintelui comisiei să citească raportul. Dacă se întâmpla acest lucru, nu mai apăreau aceste discuții.

Vrem să statuăm acum o altă regulă? Dacă astăzi facem așa, mâine vom repeta figura asta. Se poate și fără raport.

Deci, eu v-aș ruga să respectăm disciplina Camerei și cutuma Camerei: la ședințele de vot se prezintă raportul de către comisie. Nu s-a prezentat raportul, în paranteză și în mintea mea, cred că în mod voit.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Doamna deputat Ardelean.

 
 

Doamna Lia Ardelean:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Raportul pe această propunere legislativă există, l-am văzut, și deși Partidul Conservator are o propunere similară, pe care domnul președinte al Comisiei de muncă l-a ignorat și nu l-a cuprins la dezbatere, Partidul Conservator nu este orgolios, susține această propunere legislativă, pentru că vine să aducă îmbunătățiri calculului pensiilor celor care au lucrat în grupele I și II de muncă și care au fost afectați pe Legea nr.19 din 2001.

Repet, Partidul Conservator susține propunerea legislativă. Solicităm să fie supusă votului și încă o dată repet, este și propunerea formulată de Partidul Conservator și care, din păcate, s-a împotmolit la Comisia de muncă.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Da. Vă mulțumesc, doamna deputat.

Stimați colegi,

Ca să fie lucrurile foarte clare, este evident că acest proiect nu a întrunit condițiile procedurale de dezbatere. Cu atât mai mult însă, dat fiind că înțeleg că suntem în campanie electorală, n-am de gând să fiu eu jucătorul scos la offside și-l voi supune la vot. E răspunderea celor care au încălcat procedurile, și-o vor asuma. Probabil va fi contestată procedura, mă interesează mai puțin, nu am condus eu această dezbatere.

18. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare.

Legea are caracter organic.

Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 215 deputați prezenți, 173 voturi pentru, 35 voturi împotrivă, 7 abțineri.)

S-a adoptat. 173 de voturi.

 
 

(Domnul deputat Gheorghe Barbu dorește să intervină)

Nu dau cuvântul la explicarea votului, domnule deputat, pentru că, în mod neprocedural, ați explicat înainte, intrând pe fond.

 
Propunerea legislativă privind modificarea legii 19 din 17 martie 2000, privind sistemul de pensii și alte drepturi de asigurări sociale cu modificările și completările ulterioare (adoptată propunerea de respingere formulată de comisie).

19. Propunerea legislativă privind modificarea Legii 19 din 17 martie 2000 privind sistemul de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare.

Legea are caracter organic.

Suntem Cameră decizională.

Comisia propune respingerea.

Vă rog să votați.

Vă mulțumesc.

(Conform afișajului, se înregistrează 214 deputați prezenți, 208 voturi pentru, 3 voturi împotrivă, 3 abțineri.)

S-a respins, cu 208 voturi pentru respingere.

 

Am încheiat ședința. Ne vedem mâine la ședința comună.

 
   

Ședința s-a încheiat la ora 13,15.

 
     

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 1 aprilie 2020, 1:06
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro