Plen
Ședința Camerei Deputaților din 5 noiembrie 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.152/15-11-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 05-11-2007 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 5 noiembrie 2007

35. Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.33/2007 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.41/2005 privind reglementarea unor măsuri financiare (rămas pentru votul final).
 
consultă fișa PL nr. 645/2007

 

Domnul Bogdan Olteanu:

  ................................................

Pct.34: Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.33/2007 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.41/2005 privind reglementarea unor măsuri financiare.

Legea are caracter ordinar; proiect adoptat de Senat; raport comun de adoptare - Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice și Comisia pentru buget, finanțe și bănci; suntem Cameră decizională.

Inițiatorul, vă rog să prezentați proiectul.

Domnul secretar de stat Tőke.

Domnul István Tőke:

Vă mulțumesc.

Pentru stabilirea unei scheme temporare de restructurare a industriei zahărului, din comunitate, se prevede un ajutor de restructurare pentru acele fabrici care decid să renunțe la cota lor de producție, cu scopul de a compensa pierderile rezultate din închiderea fabricilor.

De asemenea, acest regulament prevede un ajutor de diversificare pentru statele membre, pentru diversificarea măsurilor în regiunile implicate în închiderea fabricilor, pentru un ajutor tranzitoriu acordat fabricilor cu timp de rafinare complet.

Măsurile de restructurare prevăzute în Regulamentul Consiliului nr.320/2006 trebuie să fie finanțate prin colectarea sumelor temporare de la producătorii de zahăr, glucoză și sirop de inulină, care vor beneficia în final de măsurile de sprijin stabilite ca urmare a procesului de restructurare.

În acest sens, a fost elaborat prezentul proiect de ordonanță, pe care-l prezentăm atenției dumneavoastră.

Vă mulțumesc.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc foarte mult, domnule secretar de stat.

Comisia? Raportul?

Domnul Vasile Mocanu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Avem un raport comun al Comisiei pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice și al Comisiei pentru buget, finanțe și bănci.

Raportul comisiei a fost adoptat în unanimitate, în forma prezentată de Senat, în ședința din 24 octombrie 2007.

Proiectul de lege este de competența decizională a Camerei Deputaților.

Vă mulțumesc.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Dacă există intervenții la dezbateri generale?

Domnule deputat Timar, aveți cuvântul.

Domnul Liviu Timar:

Domnule președinte,

Domnilor colegi,

Odată cu aderarea României, normal că nici România nu poate să facă excepție și să nu plătească această taxă pe cota de zahăr, care este de 173 de euro pe tonă.

Aș vrea aici să atrag atenția asupra unui aspect. Dacă în Uniunea Europeană, fabricile de zahăr au stocuri foarte mari de zahăr, în România nu există aceste stocuri de zahăr. Și, în aceste condiții, fabricile, ca să plătească această taxă de restructurare ..., deci, mai bine zis, este o taxă ca să ne închidem fabricile de zahăr. Uniunea Europeană zice: domnule, pentru orice fabrică ce se închide, care depune o cerere, primește 5-6 milioane de euro și se închide fabrica.

Ca inginer agronom, eu consider că România nu-și poate permite să facă acest lucru. Fiindcă, pentru noi, pentru România, creșterea sectorului zootehnic are o influență foarte mare și datorită sfeclei de zahăr, care trebuie să se cultive cel puțin câțiva ani în țara românească.

De aceea, eu consider - și astăzi, în Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice am avut o discuție legată de acest aspect -, eu consider că trebuie găsită o modalitate de a-i ajuta pe producătorii de zahăr să iasă din această situație, care este foarte atractivă pentru ei.

Eu atenționez că, în condițiile în care o să lăsăm ca fabricile de zahăr să-și plătească această taxă, România, în doi ani de zile, nu mai cultivă niciun metru pătrat de sfeclă de zahăr, pentru zahăr.

De aceea, v-aș ruga foarte mult - și conducerea ministerului, și Guvernul actual -, de a se găsi o modalitate de a salva, chiar dacă fabricile de zahăr din țara românească nu mai sunt românești - aici este problema. Și, atunci, există această tendință să spui: domnule, nu ajutăm, că sunt fabrici străine. Eu cred că acum trebuie să ne gândim mai mult la producătorii agricoli decât la procesatorii de sfeclă de zahăr.

Vă mulțumesc.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Alte intervenții? Nu mai sunt.

Nu există amendamente admise sau respinse.

Proiectul rămâne la vot final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 19 octombrie 2019, 23:15
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro