Plen
Ședința Camerei Deputaților din 11 septembrie 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.117/21-09-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 11-09-2007 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 11 septembrie 2007

20. Supunerea la votul final:  
  20.12 Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.79/2006 privind majorarea tarifelor în transportul feroviar de călători pe teritoriul României (nu a întrunit numărul necesar de voturi pentru adoptare);
 
consultă fișa PL nr. 971/2006

 

Domnul Eugen Nicolicea:

  ................................................

Pct.12 - Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.79/2006 privind majorarea tarifelor în transportul feroviar de călători pe teritoriul României.

Lege ordinară.

Suntem Cameră decizională.

Comisia a propus adoptarea.

Vă rog să votați.

Cu 98 de voturi pentru, 108 împotrivă și 9 abțineri, acest proiect de lege nu a fost aprobat.

Vă rog, din partea Partidului Social Democrat, explicarea votului.

Domnul Iulian Iancu:

Această ordonanță a fost promovată dintr-o singură rațiune. Vinovat aici nu este managementul sau nu numai managementul companiilor, ci însuși Executivul.

Și am să mă explic: Executivul a ținut să promoveze această ordonanță în noiembrie anul trecut, atunci când indicatorii macroeconomici nu se așezau pe prognoza făcută de Executiv. Prin urmare, nu am avut venituri la nivelul estimat și atunci nu am realizat costuri la nivelul asumat. Și, prin urmare, Executivul nu a alocat companiei subvenția care era obligat să o aloce prin Legea bugetului, lăsând descoperită compania cu 5.000 de miliarde.

Ce a făcut? A transferat acest efort, de la nivelul Executivului și al companiei, la nivelul cetățeanului, transferându-l în biletele de călători, obligându-i practic în patru majorări succesive să preia, printr-o majorare într-un singur an de 50%, întreg efortul pe care ar fi trebuit să-l facă Executivul și pe care putea să-l facă, avându-l prevăzut în buget.

În consecință, la atitudinea Executivului se adaugă atitudinea de la nivelul managementului companiei, care au angajat costuri prin licitații pentru achiziții de produse ieftine la prețuri exorbitante.

Și, în consecință, suntem în situația în care, deși în plenul Camerei s-a atras atenția asupra acestei practici, deși la comisie reprezentanții companiei au motivat că de fapt Executivul nu le-a asigurat, conform Legii bugetului, subvenția, cu toate acestea, la 1 septembrie, adică exact acum câteva zile, s-a recurs la încă o majorare de 8%, deși ordonanța spunea maximum 7%.

Cu alte cuvinte, noi suntem în fața unui fenomen extrem de grav: Executivul este în incapacitatea de a gestiona corect procesul economic și nu ține seama de o atitudine principială și corectă a Parlamentului, care a susținut să se prezinte o metodologie de calcul al prețului la biletele de călători.

Prin urmare, misiunea noastră, stimați colegi, nu este dusă la bun sfârșit și cred că prin atitudinea de astăzi cu toții trebuie să reflectăm asupra acestei practici, care se repetă. Nu este singura ordonanță de acest gen și vă dau un singur exemplu. Vă rog să vă reamintiți de decizia Executivului de a transfera cele mai importante societăți din domeniul energetic de la Ministerul Economiei la AVAS, ca acum câteva zile să le solicite să le transfere de la AVAS înapoi la Ministerul Economiei.

Prin urmare, singurul minister care a rămas în țară și administrator, operator, dar și reglementator este Ministerul Transporturilor.

Aceasta este misiunea noastră, stimați colegi, printr-o inițiativă legislativă să separăm acest rol de reglementare de cel de operare.

Mulțumesc.

Domnul Eugen Nicolicea:

Vă mulțumesc.

Mai sunt și alte intervenții? Nu.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 16 octombrie 2019, 20:07
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro