Plen
Ședința Camerei Deputaților din 11 septembrie 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.117/21-09-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
10-10-2019 (comună)
08-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 11-09-2007 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 11 septembrie 2007

20. Supunerea la votul final:  

   

Domnul Eugen Nicolicea:

    ................................................
 

Trecem la votul final.

 
Legea pentru completarea art.7 din Legea nr.182/2002 privind protecția informațiilor clasificate, reexaminată ca urmare a cererii Președintelui României (adoptată);

Poziția 1. Legea pentru completarea art.7 din Legea nr.182/2002 privind protecția informațiilor clasificate, reexaminată ca urmare a cererii Președintelui României.

Lege ordinară.

Cameră decizională.

Vă rugăm să votați. Vot electronic.

(Domnii deputați întreabă ce se votează pentru că nu au auzit)

Legea pentru completarea art.7 din Legea nr.182/2002 privind protecția informațiilor clasificate, reexaminată ca urmare a cererii Președintelui României.

Lege ordinară. Cameră decizională.

Vă rog să fiți atenți.

Refacem votul pentru că n-au înțeles mai mulți colegi ce au votat.

Vă rog să votați.

Cu 123 voturi pentru, 55 de voturi împotrivă, și 18 abțineri, legea a fost aprobată.

În momentul în care comisia propune respingerea, precizez acest lucru.

Legea pentru modificarea și completarea Legii nr.24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, reexaminată ca urmare a cererii Președintelui Românie (nu a întrunit numărul necesar de voturi pentru adoptare);

Pct.2. Legea pentru modificarea și completarea Legii nr.24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, reexaminată ca urmare a cererii Președintelui României.

Lege ordinară. Suntem Cameră decizională.

Vă rog să votați.

Cu 75 de voturi pentru, 102 voturi împotrivă și 31 de abțineri, legea nu a fost adoptată.

Propunerea legislativă pentru completarea art.12 din Legea nr.36/1995 a notarilor publici și a activității notariale (Nu a întrunit numărul necesar de voturi pentru adoptarea propunerii de respingere formulată de comisie);

Poziția nr.3. Propunerea legislativă pentru completarea art.12 din Legea nr.36/1995 a notarilor publici și a activităților notariale.

Lege organică. Suntem Cameră decizională.

Comisia propune respingerea.

Vă rog să votați.

Cu 124 de voturi pentru, 78 împotrivă, 6 abțineri, a fost aprobată respingerea propunerii legislative. (Vociferări în sală, asupra rezultatului votului.)

 

Da. Vă rog să mă scuzați. Nu a fost aprobată respingerea, întrucât este lege organică și nu a avut voturi suficiente. Mulțumesc pentru precizare.

Deci această lege neîntrunind numărul de voturi necesare se va întoarce la comisie.

Din partea Comisiei juridice, sesizată în fond, dacă este...

(Domnul deputat Marcu Tudor dorește să intervină pe procedură.)

Aveți o problemă de procedură? Vă rog să poftiți la microfon.

 
 

Domnul Tudor Marcu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Vă declar cu toată conștiința împăcată că nu înțeleg nimic ce votăm aici. (Ilaritate, vociferări.)

Pentru că avem trei puncte pe vot, au fost trecute întâi într-o formă, pe urmă s-a văzut că nu a zis comisia așa, după aia am refăcut votul. Vroiam să ni se explice ce înseamnă votul la pct.1, nu ni s-a explicat, și s-au luat repede voturile așa cum erau, astfel încât eu nu știu ce formă s-a votat la pct.1.

 
   

Doamna Aurelia Vasile (din bancă):

Domnule deputat, trebuia să veniți la comisie când s-a discutat și s-a votat.

 
 

Domnul Tudor Marcu:

N-are legătură cu ce zic eu. Nu trebuia să fac decât ce vroiam eu. Nu ce-mi impune mie nu știu cine. Gata, am închis gura.

Deci, încă o dată, domnule președinte, eu nu înțeleg ce am votat la pct.1. forma adoptată de Senat, însușită de Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională, sau altceva.

Deci, puteți să-mi spuneți ce am votat? Că în felul ăsta vroiam să iau cuvântul să explic și eu votul. Nu pot, dintr-o brambureală foarte rapidă, din care nu înțeleg nimic. Ne grăbim pentru trei puncte de vot pentru azi, care au și trecut de fapt?!

Puteți să-mi spuneți, domnule președinte, ce am votat la pct.1? N-am înțeles, domnule președinte.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Doriți să dialogați cu mine?

 
 

Domnul Marcu Tudor:

Vroiam să dialoghez, în cadrul unei intervenții pe procedură, cu dumneavoastră. Care-i problema? Pentru că dumneavoastră ați bramburit votul la pct.1 și eu nu știu ce am votat. Puteți să-mi explicați ce ați vrut să puneți la vot, ca să pot să înțeleg ce anume s-a votat și să pot să iau cuvântul, în consecință, să-mi explic votul?

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Bun. După ce încheiați dumneavoastră...

 
 

Domnul Marcu Tudor:

N-am înțeles.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

...comentariul dumneavoastră, voi face și eu un comentariu, da? Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Marcu Tudor:

Da, puteți interveni. În funcție de asta, iau și eu cuvântul ulterior.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Explicațiile respective le voi da după ședință. Am înțeles intervenția de procedură, că nu ați înțeles.

Vă mulțumesc.

 
Proiectul de Lege privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.8/2007 pentru modificarea art.IV din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/2007 privind unele măsuri pentru organizarea și desfășurarea alegerilor pentru Parlamentul European și a art.9<SUP>2</SUP> alin.(1) din Legea nr.33/2007 privind organizarea și desfășurarea alegerilor pentru Parlamentul European (retrimis comisiei).

Pct.4. Proiectul de Lege privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.8/2007 pentru modificarea art.IV din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/2007 privind unele măsuri pentru organizarea și desfășurarea alegerilor pentru Parlamentul European și a art.92 alin.(1) din Legea nr.33/2007 privind organizarea și desfășurarea alegerilor pentru Parlamentul European.

Lege organică. Suntem Cameră decizională.

Propunerea comisiei de respingere a Ordonanței de urgență se întemeiază pe faptul că atât prevederile referitoare la modificarea Legii nr.33/2007, cât și cele referitoare la modificarea Ordonanței de urgență nr.1/2007 au fost preluate, cu modificări, ca amendamente admise în proiectul de lege de aprobarea acesteia.

Întrucât Proiectul de Lege de aprobare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr.1/2007 a fost retrimis la comisie pentru un nou raport, se propune amânarea votului final asupra proiectului de lege de respingere a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 8/2007 până la adoptarea proiectului de lege de aprobare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr.1/2007.

Dacă aveți alte intervenții de procedură? Nu.

Deci, ca și la pct.3, și la pct.4 propun două săptămâni, ca termen, dacă sunteți de acord?

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.52/2007 privind modificarea și completarea Legii nr.389/2004 pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare privind finanțarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităților naturale și pregătirea pentru situații de urgență și a Acordului de asistență financiară nerambursabilă dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, acționând în calitate de agenție de implementare a Facilității Globale de Mediu, privind finanțarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităților naturale și pregătirea pentru situații de urgență, semnate la București la 26 mai 2004 (adoptat);

Pct.5 - Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.52/2007 privind pentru modificarea și completarea Legii nr.389/2004 pentru ratificarea acordului de împrumut între România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare privind finanțarea proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităților naturale și pregătirea pentru situații de urgență și a Acordului de asistență financiară nerambursabilă dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, acționând în calitate de agenție de implementare a facilității globale de mediu, privind finanțarea proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităților naturale și pregătirea pentru situații de urgență, semnate la București la 26 mai 2004.

Lege ordinară.

Suntem primă Cameră sesizată.

Data la care se împlinește termenul constituțional pentru dezbatere și vot final: 17.09.2007.

Comisia a propus adoptarea.

Vă rog să votați.

Cu 148 de voturi pentru, 63 împotrivă, 4 abțineri proiectul de lege a fost aprobat.

Proiectul de Lege pentru ratificarea Memorandumului de Înțelegere între Guvernul României și Guvernul Republicii Elene privind asigurarea sprijinului națiunii gazdă pentru executarea de operațiuni și exerciții NATO, semnat la Atena, la 10 octombrie 2006 și la București la 14 decembrie 2006 (adoptat);

Pct.6 - Proiectul de Lege pentru Ratificarea Memorandumului de înțelegere între Guvernul României și Guvernul Republicii Elene privind asigurarea sprijinului națiunii gazdă pentru executarea de operațiuni și exerciții în NATO, semnat la Atena, la 10 octombrie 2006 și la București la 14 decembrie 2006.

Lege ordinară.

Suntem primă Cameră sesizată.

Data la care se împlinește termenul constituțional pentru dezbatere și vot final: 4.10.2007.

Comisia a propus adoptarea.

Vă rog să votați.

Cu 150 de voturi pentru, 60 împotrivă, 5 abțineri, proiectul de lege a fost aprobat.

Propunerea legislativă pentru modificarea legii nr.84 din 1995, republicată - legea învățământului - prin introducerea unor măsuri active de protecție a minorilor a căror părinți nu se află alături de ei pe perioade îndelungate, din cauza deplasării la muncă în străinătate (Nu a întrunit numărul necesar de voturi pentru adoptarea propunerii de respingere formulată de comisie);

Pct.7 - Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr.84/1995, republicată, Legea Învățământului, prin introducerea unor măsuri active de protecție a minorilor a căror părinți nu se află alături de ei pe perioade îndelungate, din cauza deplasării la muncă în străinătate.

Lege organică.

Suntem primă Cameră sesizată.

Data la care se împlinește termenul constituțional pentru dezbatere și vot final: 13.09.2007.

Comisia propune respingerea.

Vă rog să votați.

 

Cu 156 de voturi pentru, 57 împotrivă, 4 abțineri, constatăm că nu s-a întrunit numărul de voturi necesar pentru a fi aprobată ca lege organică.

Prin urmare, se reîntoarce la comisie.

Termen: 2 săptămâni.

Am fost sesizat de către secretari, este perfect ceea ce au spus. Termenul de risc este depășit, având în vedere că va fi aprobată tacit pe data de 13.09.2007.

 
Propunerea legislativă pentru modificarea art.4 lit.d) din Legea nr.415/2002 privind organizarea și funcționarea Consiliului Suprem de Apărare a Țării (nu a întrunit numărul necesar de voturi pentru adoptare);

Pct.8. Propunerea legislativă pentru modificarea art.4 lit.d) din Legea nr.415/2002 privind organizarea și funcționarea Consiliului Suprem de Apărare a Țării.

Lege organică.

Suntem primă Cameră sesizată.

Data la care se împlinește termenul constituțional pentru dezbatere și vot final: 20.09.2007.

Comisia propune aprobarea.

Vă rog să votați.

 

Având în vedere că nu are decât 122 de voturi pentru, 38 împotrivă, 54 de abțineri, nu a întrunit numărul de voturi necesare pentru o lege organică.

Se reîntoarce la comisie.

Îi dăm termen până luni, având în vedere...

 
   

Domnul Tudor Marcu (din sală):

Așa e, săptămâna viitoare se dezbate.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Vă rog, aveți cuvântul.

 
 

Domnul Mircea Valer Pușcă:

Domnule președinte de ședință,

Conform Regulamentului Camerei Deputaților, dar și a Constituției, inițiativele legislative, fie ele proiecte de lege, fie propuneri legislative care sosesc în plenul Camerei, cu propunere de adoptare, în situația în care nu sunt adoptate, se consideră, ca atare, că nu sunt adoptate. Se trimit Camerei decizionale, dacă Camera Deputaților este prima Cameră sesizată. Iar dacă Camera Deputaților este Cameră decizională, se consideră că acea lege nu a fost adoptată. Nu se mai întoarce la comisie.

Prin votul său, Camera Deputaților a spus că nu primește această inițiativă legislativă. Raportul comisiei nu este de respingere. Cu alte cuvinte, nu s-a respins propunerea de respingere, ci s-a respins propunerea de adoptare.

În momentul în care cvorumul de majoritate pentru adoptare n-a fost îndeplinit, conform Constituției, această propunere legislativă este considerată căzută.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Da, aveți dreptate, mai ales că expiră și termenul în data de 20.09, și ar lua oricum o aprobare tacită și n-am avea nici timpul necesar pentru a avea o altă soluție.

Deci, este respinsă și va fi trimisă la Senat, în acest sens.

 
Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.127/2005 privind modificarea art.33 alin.(1) din Legea nr.1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole și celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr.18/1991 și ale Legii nr.169/1997, precum și a art. III al titlului VI din Legea nr.247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, precum și unele măsuri adiacente (nu a întrunit numărul necesar de voturi pentru adoptare);

Pct.9 - Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.127/2005 privind modificarea art.33 alin. (1) din Legea nr.1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole și celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr.18/1991 și ale Legii nr.169/1997, precum și a art.III al Titlului VI din Legea nr.247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, precum și unele măsuri adiacente.

Lege organică.

Suntem Cameră decizională.

Comisia a propus aprobarea.

Vă rog să votați.

Nici acest proiect de lege nu a fost adoptat, având în vedere că n-are decât 125 de voturi pentru, 83 împotrivă și 4 abțineri.

Deci, urmează același regim ca și pct.8.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.1/2006 privind unele măsuri pentru întărirea capacității administrative a României pentru integrarea în Uniunea Europeană (nu a întrunit numărul necesar de voturi pentru adoptare);

Pct.10 - Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.1/2006 privind unele măsuri pentru întărirea capacității administrative a României pentru integrarea în Uniunea Europeană.

Lege organică.

Suntem Cameră decizională.

Comisia a propus adoptarea.

Vă rog să votați.

Cu 144 de voturi pentru, 62 împotrivă și 5 abțineri, nici acest proiect de lege nu a fost adoptat.

Conform art.105 alin. (2), va fi discutată în sesiunea următoare.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.58/2005 pentru modificarea Legii nr.301/2004 - Codul penal și a Legii nr.294/2004 privind executarea pedepselor și a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal (nu a întrunit numărul necesar de voturi pentru adoptare);

Pct.11 - Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.58/2005 pentru modificarea Legii nr.301/2004 - Codul penal și a Legii nr.294/2004 privind executarea pedepselor și a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal.

Lege organică.

Prioritate legislativă.

Suntem Cameră decizională.

Comisia a propus adoptarea.

Vă rog să votați.

Cu 123 de voturi pentru, 76 împotrivă și 7 abțineri, nici acest proiect de lege nu a fost aprobat.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.79/2006 privind majorarea tarifelor în transportul feroviar de călători pe teritoriul României (nu a întrunit numărul necesar de voturi pentru adoptare);

Pct.12 - Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.79/2006 privind majorarea tarifelor în transportul feroviar de călători pe teritoriul României.

Lege ordinară.

Suntem Cameră decizională.

Comisia a propus adoptarea.

Vă rog să votați.

 

Cu 98 de voturi pentru, 108 împotrivă și 9 abțineri, acest proiect de lege nu a fost aprobat.

Vă rog, din partea Partidului Social Democrat, explicarea votului.

 
 

Domnul Iulian Iancu:

Această ordonanță a fost promovată dintr-o singură rațiune. Vinovat aici nu este managementul sau nu numai managementul companiilor, ci însuși Executivul.

Și am să mă explic: Executivul a ținut să promoveze această ordonanță în noiembrie anul trecut, atunci când indicatorii macroeconomici nu se așezau pe prognoza făcută de Executiv. Prin urmare, nu am avut venituri la nivelul estimat și atunci nu am realizat costuri la nivelul asumat. Și, prin urmare, Executivul nu a alocat companiei subvenția care era obligat să o aloce prin Legea bugetului, lăsând descoperită compania cu 5.000 de miliarde.

Ce a făcut? A transferat acest efort, de la nivelul Executivului și al companiei, la nivelul cetățeanului, transferându-l în biletele de călători, obligându-i practic în patru majorări succesive să preia, printr-o majorare într-un singur an de 50%, întreg efortul pe care ar fi trebuit să-l facă Executivul și pe care putea să-l facă, avându-l prevăzut în buget.

În consecință, la atitudinea Executivului se adaugă atitudinea de la nivelul managementului companiei, care au angajat costuri prin licitații pentru achiziții de produse ieftine la prețuri exorbitante.

Și, în consecință, suntem în situația în care, deși în plenul Camerei s-a atras atenția asupra acestei practici, deși la comisie reprezentanții companiei au motivat că de fapt Executivul nu le-a asigurat, conform Legii bugetului, subvenția, cu toate acestea, la 1 septembrie, adică exact acum câteva zile, s-a recurs la încă o majorare de 8%, deși ordonanța spunea maximum 7%.

Cu alte cuvinte, noi suntem în fața unui fenomen extrem de grav: Executivul este în incapacitatea de a gestiona corect procesul economic și nu ține seama de o atitudine principială și corectă a Parlamentului, care a susținut să se prezinte o metodologie de calcul al prețului la biletele de călători.

Prin urmare, misiunea noastră, stimați colegi, nu este dusă la bun sfârșit și cred că prin atitudinea de astăzi cu toții trebuie să reflectăm asupra acestei practici, care se repetă. Nu este singura ordonanță de acest gen și vă dau un singur exemplu. Vă rog să vă reamintiți de decizia Executivului de a transfera cele mai importante societăți din domeniul energetic de la Ministerul Economiei la AVAS, ca acum câteva zile să le solicite să le transfere de la AVAS înapoi la Ministerul Economiei.

Prin urmare, singurul minister care a rămas în țară și administrator, operator, dar și reglementator este Ministerul Transporturilor.

Aceasta este misiunea noastră, stimați colegi, printr-o inițiativă legislativă să separăm acest rol de reglementare de cel de operare.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Vă mulțumesc.

Mai sunt și alte intervenții? Nu.

 
Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.27/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru organizarea referendumului național din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Președintelui României (nu a întrunit numărul necesar de voturi pentru adoptare);

Mergem la pct.13 - Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.27/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru organizarea referendumului național din data de 19 mai 2007 pentru demiterea președintelui României.

Lege organică.

Suntem Cameră decizională.

Comisia a propus aprobarea.

Vă rog să votați.

Cu numai 161 de voturi pentru, 27 împotrivă și 6 abțineri, acest proiect de lege nu a fost aprobat.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.22/2007 pentru modificarea și completarea art.157 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal (nu a întrunit numărul necesar de voturi pentru adoptare);

Pct.14 - Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.22/2007 pentru modificarea și completarea art.157 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal.

Lege ordinară.

Suntem Cameră decizională.

Comisia a propus adoptarea.

Vă rog să votați.

67 de voturi pentru, 133 împotrivă și 10 abțineri.

Proiectul de lege a fost respins.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.113/2006 privind înființarea Fondului Național de Dezvoltare (nu a întrunit numărul necesar de voturi pentru adoptare);

Pct.15 - Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.113/2006 privind înființarea Fondului Național de Dezvoltare.

Lege ordinară. Suntem Cameră decizională.

Comisia a propus aprobarea.

Vă rog să votați.

Deci, cu 77 de voturi pentru, 83 împotrivă și 45 de abțineri, proiectul de lege nu a fost aprobat.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.19/2007 pentru modificarea și completarea Legii nr.19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale (adoptat).

Mai avem pct.16 - Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.19/2007 pentru modificarea și completarea Legii nr.19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale.

Lege organică. Suntem Cameră decizională.

Comisia a propus adoptarea. Vă rog să votați.

 

Cu 194 de voturi pentru, 4 împotrivă și 8 abțineri, proiectul de lege a fost aprobat.

Declar ședința închisă.

 
 

Ședința s-a încheiat la ora 13,00.

 
     

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 14 octombrie 2019, 8:55
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro