Aurel Vlădoiu
Aurel Vlădoiu
Ședința Camerei Deputaților din 11 septembrie 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.117/21-09-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 11-09-2007 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 11 septembrie 2007

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.23 Aurel Vlădoiu - declarație politică intitulată "Începe școala - Noroc bun!";

 

Domnul Ioan Oltean:

  ................................................

Îl rog pe domnul deputat Vlădoiu să ia cuvântul.

Cred că ne mai rămâne un timp și pentru domnul deputat Mircia Giurgiu, din partea Grupului parlamentar al deputaților independenți.

Aveți cuvântul.

Domnul Aurel Vlădoiu:

Declarația mea politică de astăzi se intitulează: "Începe școala - Noroc bun!".

Lozinca sub care se desfășoară măreața operă de reabilitare din temelii a școlilor românești, o autentică baladă a actualei guvernări, este cu siguranță "termopane - termopane".

Culeasă cu grijă din lirica postdecembristă de către Cabinetul Tăriceanu 1, balada "termopane - termopane", în interpretarea Cabinetului Tăriceanu 2, prin vocea inegalabilă a anonimului ministru Adomniței, promite să devină ultima și cea mai profundă dintre variantele Mioriței.

Oficial, astăzi expiră termenul de finalizare a lucrărilor de reabilitare a clădirilor în care funcționează unitățile de învățământ.

În fapt, jumătate dintre grădinițele și școlile din județul Vâlcea nu au autorizație de funcționare și nici nu vor avea fără intervenția, pe lângă Lege, a instituției Prefectului și a Consiliului județean.

Ca de fiecare dată în ultimii ani, începerea cursurilor ia pe nepregătite autoritățile locale și centrale.

Cele mai frecvente deficiențe ale unităților de învățământ sunt condițiile igienico-sanitare necorespunzătoare ale toaletelor, lipsa apei potabile, mobilierul neadecvat vârstei copiilor, ziduri cu igrasie, acoperișuri sparte, instalații de iluminat cu pericol în exploatare.

Singurele lucrări de reabilitare care se mai fac, și acelea cu predilecție la școlile din localitățile ai căror primari au culoarea galben-portocalie, sunt cele de înlocuire a tocăriilor din lemn cu mult cântatele "termopane".

Adevărații beneficiari ai acestor investiții nu sunt copiii, pe cât sunt firmele executante, alese cu "grijă" de către ordonatorii de credite. Spun aceasta, pentru că, nu de puține ori, zidurile, măcinate de trecerea anilor și de nepăsarea oamenilor, cad odată cu extragerea tocurilor de lemn ale ușilor și ferestrelor ce urmează să facă loc polimerilor. Structura de PVC care le înlocuiește se potrivește zidurilor vechi de o jumătate de secol sau mai mult precum tichia de mărgăritar, nu spun cui.

În multe localități rurale, chiar și în unele urbane, copiii ajung extenuați la cursuri, după ce străbat pe picioare 10-12 kilometri de teren accidentat. Autobuzele și microbuzele școlare ori sunt prea vechi și defecte ori prea noi și prea scumpe pentru coclaurile pentru care au fost cumpărate.

O mare reușită a Cabinetului Tăriceanu, poate cea mai mare, pe care eu, personal, o apreciez este introducerea obligatorie a uniformelor școlare. Această măsură va determina, cu certitudine, creșterea ordinii și disciplinei în școală, deci, a siguranței elevilor, precum și a cadrelor didactice.

Din păcate, uniforma școlară, în orice concepție de bun simț, nu-l poate proteja pe elev de alt gen de pericole la care s-a demonstrat că este expus, atât în curtea școlii, cât și în sala de curs. Este vorba despre țigle care s-ar putea desprinde de pe acoperiș, copaci care s-ar putea prăbuși sub rafale de vânt, ziduri și tavane care ar putea să cadă oricând, instalații electrice defecte, focare de infecție la toalete. Pentru toate acestea, uniforma școlară, pentru anul școlar 2007-2008, cel puțin pentru jumătatea marginalizată a învățământului românesc, ar trebui să includă obligatoriu casca de protecție, lămpașul și icoana cu Sfânta Mare Muceniță Varvara.

Nu toți copiii siliți să învețe sub amenințarea factorilor enunțați vor suferi traume fizice generate de acești factori. În mod sigur, însă, toți vor înregistra traume psihice. Pe neștiute, în ei se va instala sentimentul că sunt refuzați de lumea civilizată și prosperă ce le-a fost promisă, fiind împinși spre o alta, a subdezvoltării, a lipsei oricărei șanse. În felul acesta, vor fi obligați să învețe să urască tot ceea ce aparține altei lumi decât a lor. Să luăm aminte!

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 16 octombrie 2019, 20:27
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro