Aurel Vlădoiu
Aurel Vlădoiu
Ședința Camerei Deputaților din 18 iunie 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.93/28-06-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 18-06-2007 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 18 iunie 2007

22. Primirea de răspunsuri la interpelările adresate primului-ministru și membrilor Guvernului:  
  22.6 Aurel Vlădoiu  
 
consultă:

 

Domnul Valer Dorneanu:

  ................................................

Tot domnul Istvan Toke va răspunde domnului deputat P.S.D. Aurel Vlădoiu cu privire la deblocarea de către Agenția SAPARD Craiova a sumei de 190 de mii RON datorată Consiliului local Milcoiu în urma derulării contractului alimentării cu apă în localitatea respectivă.

Aveți cuvântul, domnule secretar de stat.

Domnul Toke Istvan:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Domnule deputat,

Prin contractul de finanțare încheiat cu Consiliul local Milcoiu la data de 30.05.2003, Agenția SAPARD s-a angajat să acorde o finanțare nerambursabilă de maxim 22.834.136.027 ROL.

În data de 21.04.2004, după finalizarea procedurilor de achiziții publice, s-a încheiat actul adițional nr.1 la contractul de finanțare de mai sus și care prevede: Agenția SAPARD se angajează să acorde o finanțare nerambursabilă de maxim 17.436.000.000 lei.

În conformitate cu procedurile acreditate, au fost parcurse procedurile de achiziție publică, de lucrări în urma cărora s-a încheiat un contract de execuție lucrări în valoare de 13.969.000.000 ROL și un contract de servicii de dirigenție de șantier în valoare de 112.999.000 lei.

Agenția SAPARD a avizat cele două contracte menționate anterior și a decontat lucrările cuprinse în ele. Este important să menționăm următoarele prevederi din manualul de instrucțiuni pentru contracte de achiziții publice, servicii, bunuri și lucrări: "Art.7. Nici un contract nu poate fi divizat pentru a se sustrage de la regulile prezentate în acest manual", și "Art.9 alin.(1). În nici o situație, autoritatea contractantă nu trebuie să depășească valoarea inițială a contractului și nu va fi de acord cu achiziționarea de echipamente sau efectuarea de lucrări care nu au fost prevăzute în specificațiile tehnice din oferta inițială și contractul inițial".

Decontarea lucrărilor s-a efectuat în trei tranșe de plată, a fost respinsă la decontare suma de 1.813.000.000 lei vechi, ce a fost solicitată în mod incorect. Detaliat pe valoarea de 1.813.000.000 de lei vechi se compune din: 260 milioane ROL, cheltuieli pentru organizarea de șantier. Aceste cheltuieli nu au fost prevăzute în oferta anexă la contractul de execuție lucrări încheiat în urma licitației. Și 759 de milioane de lei vechi, cheltuieli pentru construirea de rețele exterioare pentru conectarea la energia electrică; dintr-un total de 954 de milioane de lei vechi, cât a solicitat beneficiarul, s-a admis decontarea sumei de 195 de milioane de lei vechi, adică valoarea din oferta anexată, anexă la contractul de execuție lucrări, și care era prevăzut întocmai în bugetul aprobat prin actul adițional nr.1 la contractul de finanțare.

Lucrările au fost decontate așa cum au fost prevăzute în oferta anexă la contractul de execuție lucrări pe baza căruia s-a întocmit bugetul actul adițional nr.1 prin care s-a diminuat valoarea finanțării de la 22.834.000.000 de lei, la 17.436.000.000 lei.

Eu vă mulțumesc.

Domnul Valer Dorneanu:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul deputat, dacă doriți să comentați acest răspuns.

Domnul deputat Aurel Vlădoiu. Aveți cuvântul.

Domnul Aurel Vlădoiu:

Domnule președinte,

Domnule secretar de stat,

Situația este delicată la comuna Milcoiu din județul Vâlcea. Nu știu acum cine este vinovat, Agenția SAPARD, proiectantul, pentru că această lucrare nu putea fi folosită dacă nu se investea și acea sumă de bani pentru racordul la rețeaua electrică. Deci, cheltuiam o sumă de 18 miliarde, îi aruncam pe apa sâmbetei, pentru că a fost o greșeală de proiectare și nimeni nu și-a asumat răspunderea, din 2004 ne tot luptăm pentru această acțiune zic eu de mare importanță pentru această comună din județul Vâlcea.

Consiliul local al comunei a luat un credit în 2004 de la Banca Comercială în speranța că vom găsi înțelegere pentru a fi inclusă și această sumă de bani, pentru că este o economie de 5 miliarde la proiectul pe care dumneavoastră l-ați anunțat. În acest moment, localul primăriei este sub sechestru pus de către Banca Comercială și toate bunurile din primărie sunt sechestrate.

Am vorbit și cu domnul ministru Remeș, și mi-a promis tot sprijinul pentru această comunitate locală. Poate găsim, dacă nu se mai poate pe SAPARD, să inițiem o hotărâre de Guvern și să alocăm o sumă de bani pentru această comună, pentru că nu este nimeni vinovat că dintr-o greșeală, cei care atunci au gândit acest proiect, nu s-au gândit că trebuie să fie și la rețeaua electrică conectată rețeaua de apă din această comună.

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc, domnule deputat.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 10 aprilie 2020, 9:43
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro