Emilian Valentin Frâncu
Emilian Valentin Frâncu
Ședința Camerei Deputaților din 20 februarie 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.14/02-03-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 20-02-2007 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 20 februarie 2007

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.21 Emilian Valentin Frâncu - declarație politică intitulată "Mai bine mai târziu decât niciodată";

 

Domnul Eugen Nicolicea:

  ................................................

Domnul deputat Emilian Frâncu, din partea Grupului parlamentar al P.N.L.

Apoi, are cuvântul ultimul vorbitor, domnul deputat Ioan Munteanu, din partea Grupului parlamentar al P.S.D.

Domnul Emilian Valentin Frâncu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Declarația mea politică se intitulează "Mai bine mai târziu decât niciodată".

Cunoscuta zicală "Mai bine mai târziu decât niciodată, dar și mai bine niciodată târziu" își găsește o strălucită explicație în reprivatizarea de către Guvernul Tăriceanu a Uzinei de automobile din Craiova, privatizată anterior de către Guvernul Văcăroiu.

Chiar dacă pe plan global Concernul DAEWOO și-a dat obștescul sfârșit, nu vreau să spun că prezența firmei sud-coreene la Craiova constituie o nereușită. Până la urmă, coreenii au salvat Uzina de automobile din orașul Băniei și au dat de lucru atâția ani unui important număr de persoane, care altminteri ar fi îngroșat rândurile șomerilor.

Vreau să afirm doar că alegerea, la vremea aceea, a unei firme coreene s-a dovedit inoportună, din punct de vedere geo-politic, în condițiile în care importanți producători de automobile din Vestul Europei ar fi putut fi atrași aici, cu consecințe benefice asupra a două componente de inters major pentru România.

Mai întâi, ar fi dat un semnal clar de deschidere a porților către marii investitori ai lumii occidentale, spunându-le că țara noastră este interesată să le ofere posibilități de a investi aici în mai multe domenii. Numai că la vremea aceea sloganul "Nu ne vindem țara" era mai important în opinia populistă a guvernanților, decât uzul rațiunii și decât rațiunea bunului simț.

În al doilea rând, atragerea unor investiții occidentale de o asemenea anvergură ar fi grăbit integrarea României în structurile politico-militare și politico-economice în care, până la urmă, din fericire, noi tot am ajuns, cu toată propensiunea antioccidentală a guvernanților de atunci, stăpâniți de fascinația modelului asiatic.

Bref, dacă în deceniul trecut, Uzina de automobile din Craiova ar fi încăput pe mâinile unui mare investitor occidental, ponderea investițiilor nord-atlantice ar fi fost alta, consecințele previzibile fiind acelea că România ar fi intrat mult mai devreme sub umbrela de protecție a NATO, iar aderarea la Uniunea Europeană ar fi fost ceva mai facilă.

Acum, în 2007, când 72% din acțiunile fabricii craiovene vor fi scoase la vânzare, iar privatizarea acesteia reprezintă principalul proiect economic al Guvernului, România are șansa să devină țara cu industria auto cea mai puternică din regiune.

Nu vom putea da trendul pe piața auto mondială, dar ca volum de producție vom deveni un jucător important. De aceea, cum spunea premierul Tăriceanu într-un recent interviu, nu prețul oferit de investitori va fi principalul criteriu de privatizare, ci dimensiunile proiectului prezentat și implicațiile acestuia în ansamblul economiei românești.

România nu mai este în situația de a privi banul ca prim-criteriu. Acum ne interesează volumul producției, locurile de muncă, numărul de furnizori externi și gradul de integrare locală a producției auto de la Craiova, pentru că economia națională trebuie să crească și pe seama unor IMM-uri care să se poată dezvolta în jurul acestei uzine.

Respectând regula jocului din Uniunea Europeană, privatizarea se va face, sper, în cel mai transparent mod cu putință, și nu putem decât să anticipăm că viitorul proprietar al uzinei va aparține spațiului euro-atlantic, cu toate consecințele benefice ale acestei apartenențe.

"Mai bine mai târziu decât niciodată", chiar dacă ar fi fost mult mai bine ca acest lucru să se întâmple de prima dată.

Mulțumesc.

Domnul Eugen Nicolicea:

Vă mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 17 octombrie 2019, 21:38
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro