Plen
Ședința Senatului din 19 decembrie 2006
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.199/29-12-2006

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
19-03-2020 (comună)
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2006 > 19-12-2006 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 19 decembrie 2006

12. Dezbaterea Propunerii legislative privind voucherele de vacanță (Votul pe raport și votul final se amână).
 
consultă fișa PL nr. L877/2006

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

................................................

La pct.9 în ordinea de zi avem înscrisă propunerea legislativă privind voucherele de vacanță, procedură de urgență.

Comisia pentru muncă, familie și protecție socială.

Sunt mai multe amendamente, raportul este favorabil, dar sunt foarte multe amendamente, 21.

Vă rog, îl invit pe domnul președinte. În care parte doriți să stați? Deci, ați aflat că este mai sigur la inițiator, vă rog. Și la inițiator este sigur, dar și la comisie este aproape sigur. Nisipurile mișcătoare sunt în altă parte.

Îl invit pe domnul senator Aron Ioan Popa să prezinte inițiativa legislativă. Vă rog, aveți cuvântul, microfonul 8.

Domnul Aron Ioan Popa:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimate colege și stimați colegi,

Am inițiat această propunere legislativă din dorința de a amplifica serviciile turismului în România, din dorința de a da un impuls dezvoltării turismului, prin reglementarea unui mecanism de stimulare a angajatorilor și a salariaților, de a recurge la servicii turistice în concediu și în timpul liber. Pentru aceasta, am propus crearea unui sistem de instrumente financiare, denumite vouchere de vacanță, ca mecanisme de finanțare și decontare a costurilor cu transportul, cazarea, masa, pentru un anumit număr de zile de care să beneficieze fiecare salariat din economia reală. Astfel, încercăm să completăm pachetul salarial, prin care să fie depășite cel puțin problemele financiare ale angajaților cu venituri mici sau foarte mici, dar, în același timp, să declanșeze modificări ale mentalității privind necesitatea și rolul concediului de odihnă. Petrecerea concediului de odihnă nu este doar o problemă de utilizare a timpului liber în mod cât mai plăcut, ci este și o problemă de refacere a forței de muncă, de păstrare și consolidare a stării de sănătate, respectiv, un ingredient complementar unei vieți sănătoase, în general.

Soluția pe care am propus-o noi este o soluție care nu creează inflație, nu afectează, în mod vădit, veniturile bugetare și, astfel, în discuțiile pe care le-am avut la comisie, la comisia sesizată pe fond și la toate comisiile care au dat aviz favorabil, am încercat să convingem membrii comisiei că, dacă angajatorul beneficiază, la un moment dat, de o anumită deductibilitate pentru impozitul pe profit aferent sumei pe care o virează la fondurile vouchere de vacanță, acești bani vor fi impozitați la operatorii de turism, pentru care acești bani vor deveni venituri.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Mulțumesc, domnule senator, pe mine m-ați convins.

Domnul Aron Ioan Popa:

Numai puțin, să vă mai conving cu o problemă și să conving și Guvernul.

Toate observațiile pe care Guvernul le-a făcut, le-am prins în propunerea legislativă și eu cred că, cu amendamentele admise la nivelul comisiei, această propunere poate să primească un vot favorabil în plenul Senatului.

Vă mulțumesc.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Mulțumesc, domnule președinte.

O invit pe doamna senator Paula Ivănescu să prezinte, în numele comisiei, raportul întocmit.

Doamna Paula Maria Ivănescu:

Având avize favorabile de la Consiliul legislativ, de la Comisia pentru buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital, de a Comisia pentru drepturile omului, culte și minorități, Comisia pentru muncă, familie și protecție socială a elaborat un raport de admitere, cu amendamente, adoptat în unanimitate de voturi.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Mulțumesc.

Vă consult dacă doriți să interveniți la dezbateri generale?

Nu sunt intervenții.

Punctul de vedere al Guvernului?

Domnul Cătălin Dănilă - secretar de stat la Ministerul Finanțelor Publice:

Mulțumesc.

Domnule președinte, Guvernul, așa cum a susținut și în adresa transmisă Departamentului în relația cu Parlamentul, nu susține proiectul de act normativ, din cauza influențelor asupra bugetului de stat atât prin acordarea tichetelor, eventual, persoanelor angajate ca bugetari sau dacă se renunță la acest fapt, persoanelor din societățile comerciale, având în vedere că aceste tichete nu sunt impozabile.

Nu aș vrea ca onoratul Senat să treacă cu vederea peste faptul că anul acesta, începând cu 1 ianuarie 2007, s-au aprobat inclusiv tichete de creșă și tichete cadou pentru salariații din societățile comerciale care, la rândul lor, grevează bugetul de stat cu o sumă importantă de bani.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Da, mulțumesc.

Stimați colegi, supun votului dumneavoastră, în situația în care nu doriți să interveniți la dezbateri generale sau la dezbaterea pe articole, raportul favorabil aprobat în Comisia pentru muncă, familie și protecție socială, în unanimitate, cu cele 21 de amendamente existente în Anexă.

Rog colegii senatori să voteze. Vă rog să votați.

Rog colegii senatori prezenți în sală să participe la dezbateri și, mai ales, la vot.

Resupun votului dumneavoastră raportul favorabil, cu amendamente.

Vă rog să votați.

Rog colegii senatori să voteze. (Discuții în sală)

Deci, resupun, pentru a treia oară la vot.

Stimați colegi, haideți să rezolvăm această chestiune prin participare la vot, altfel nu se poate.

Rog colegii prezenți în sală să voteze, așa cum cred, dar vă rog să votați.

Deci, supun votului dumneavoastră raportul favorabil, cu amendamente. (Discuții în sală)

Dacă este favorabil, cum 1, 2? Nu influențez.

Atunci când de 3 ori nu se poate, ce se întâmplă? (Discuții în sală).

Nu vă faceți probleme. Propunerea legislativă ... (Discuții în sală).

Dacă dorește cineva să vorbească, poftiți la microfon, că nu se înțelege!

Deci, propunerea legislativă a fost dezbătută. Colegii nu au dorit să participe la vot, termenul de adoptare tacită este la 16 zile, după reluarea activității. Deci, nu există nici un pericol!

Vă propun să luăm în dezbatere - deci, eu scriu pe propunerea legislativă "se amână votul final".

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 1 aprilie 2020, 11:45
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro