Plen
Ședința Camerei Deputaților din 31 octombrie 2006
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.162/10-11-2006

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
03-04-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2006 > 31-10-2006 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 31 octombrie 2006

18. Prezentarea Raportului privind activitatea Comisiei pentru cercetarea abuzurilor, corupției și pentru petiții în semestrul I al anului 2006.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

  ................................................

Trecem la pct. 29 - Raport privind activitatea Comisiei pentru cercetarea abuzurilor, corupției și pentru petiții în sem. I al anului 2006.

Raportul a fost distribuit și îl rog pe domnul președinte Tudor Mohora să-l prezinte sintetic.

Domnul Tudor Mohora:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Chiar dacă timpul până la votul final nu-mi permite nici măcar o sinteză să fac, sper că dumneavoastră ați parcurs cu atenție acest raport, care sintetizează într-adevăr activitatea laborioasă a comisiei în primul semestru al acestui an. Și vă rog să-mi permiteți să fac numai câteva trimiteri calitative.

În primul rând, este vorba de o creștere a numărului de scrisori și petiții adresate Parlamentului României, Comisiei pentru cercetarea abuzurilor, corupției și pentru petiții, ceea ce exprimă, în pofida sondajelor de opinie, o creștere a încrederii cetățenilor în Parlament.

În același timp, aș vrea să spun că din punct de vedere al domeniilor în care cetățenii ne sesizează, pe primul loc rămâne justiția. Și aici, dacă facem o comparație între procentul de 4-5% al cetățenilor cărora li se dă dreptate, și - pentru că nu avem alt element de cuantificare - sondajele de opinie, care arată o puternică nemulțumire a cetățenilor în actul de justiție, constatăm că aici avem o problemă. Și nu vrem să ne amestecăm în treburile justiției, dar, de la tribuna Parlamentului, trebuie să spun că, la repetatele noastre apeluri, respectând principiul separației puterilor în stat, organismele care administrează justiția se ascund mai degrabă după prevederile legale, în loc să intervină pentru îndepărtarea abuzurilor din activitatea proprie de cercetare, în loc să-și exercite mandatul pe care îl au potrivit Constituției și legilor țării.

De asemenea, un alt domeniu extrem de important și unde există o puternică nemulțumire a cetățenilor este domeniul administrației publice la toate nivelurile. Eu aș vrea să spun aici că am avut, în legislatura aceasta, și o audiere a domnului ministru Blaga, am avut, de asemenea, discuții și cu secretarul de stat care răspunde de relația cu Parlamentul, este necesar să facem eforturi pentru a-i face pe prefecți (despre care tocmai discutarăm înainte) și pe ceilalți funcționari din sistemul administrației publice să înțeleagă că ei sunt în serviciul cetățenilor și nu invers. Avem situații în care sunt unele prefecturi care programează audiențe, de exemplu, pentru 3 luni, într-un termen de 3 luni de la solicitare, ceea ce este o chestiune absolut de neconceput. Nu mai vorbesc de formalismul cu care tratează problemele sesizate de cetățeni.

În ansamblu, eu aș vrea să spun, stimați colegi, că există un sentiment de frustrare, pe care îl au cetățenii și pe care îl avem și noi, de ce să nu spunem, pentru că, la numeroasele sesizări pe care le avem (respectând atribuțiile și competențele care ne sunt date prin regulament), cu toate acestea, avem puține posibilități și, în primul rând, avem puține posibilități de resurse umane, pentru a merge în localități, pentru a merge pe urmele sesizărilor cetățenilor (poate, domnule președinte, că veți relua o hotărâre mai veche a Camerei cu privire la înzestrarea cu resurse umane superioare a comisiilor). Și, de asemenea, vreau să vă mulțumesc, dumneavoastră și secretariatului general, pentru că ați răspuns solicitării mele din Biroul permanent, astfel încât, cel puțin, s-a rezolvat problema bazei logistice.

Aș vrea să vă spun că suntem conștienți că avem mult mai multe de făcut, pentru ca această comisie să fie și mai vizibilă în cadrul Parlamentului, să abordeze cu mai multă acuitate și mai mult profesionalism problemele pe care le ridică cetățenii, pentru că, în felul acesta, considerăm că ne vom exercita mai bine mandatul.

Este un lucru îmbucurător că un număr important de colegi dintre dumneavoastră ne trimiteți propriile sesizări pe care le primiți de la cetățeni în audiență la comisie și noi le primim și, în măsura competențelor pe care le avem, încercăm să vă sprijinim.

Vă mulțumesc pentru atenția dumneavoastră și vă rog să acceptați, domnule președinte, ca acest raport să fie trimis și ministerelor evidențiate în cadrul său, ca și tuturor prefecturilor. Vă mulțumesc foarte mult.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc foarte mult, domnule președinte.

Dacă există intervenții legate de acest raport. din partea Grupului PRM, domnul deputat Dragoș Dumitriu.

Domnul Dragoș Petre Dumitriu:

Domnule președinte,

Personal, vreau să-i mulțumesc și să-l felicit pe domnul președinte Mohora, dar și pe ceilalți membri ai Comisiei de cercetare a abuzurilor, pentru solicitudinea de care au dat dovadă și pentru faptul că m-am dus personal cu multe cazuri sosite din teritoriu și, de fiecare dată, am găsit o înțelegere acolo și chiar s-a ocupat în mod serios de toate aceste cazuri. Mulțumesc.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Alte intervenții? E o intervenție, dar nu văd din cauza luminii. Domnule Ignat, dumneavoastră sunteți? Vă rog să poftiți.

Domnul Miron Ignat:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Am studiat cu mare atenție raportul prezentat de domnul Mohora, președintele comisiei, și am constatat că populația a căpătat o deplină încredere în această instituție, care este Camera Deputaților, și numărul petițiilor și sesizărilor, în ultimul timp, este din ce în ce mai mare. Dacă comparăm cu perioadele precedente, constatăm un ritm de creștere al acestor sesizări, numai în primele 6 luni ale acestui an, acestei comisii i-au fost adresate peste 600 de petiții și sesizări, asta înseamnă un ritm lunar de peste 100 de petiții. Cele mai multe petiții, așa cum a prezentat și domnul președinte, se referă la justiție, ceea ce reflectă și presa noastră.

Din raportul comisiei, rezultă un efort substanțial, desfășurat de toți membrii comisiei și, în mod deosebit, de personalul comisiei, în rezolvarea acestor sesizări.

Mă bucur că județul Tulcea, pe care îl reprezint eu, are numai o singură petiție, în această perioadă.

Vă mulțumesc și apreciez raportul.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc.

Alte intervenții? Nu mai sunt alte intervenții.

Luăm, atunci, act de raportul comisiei.

Dat fiind că este 12,30, ne pregătim pentru votul final.

Din partea Grupului Partidului Democrat, domnul deputat Valeriu Tabără.

Domnul Valeriu Tabără:

Stimați colegi,

Înainte de declanșarea procedurii de vot final, vă solicit o pauză de 10 minute, pentru consultări. Mulțumesc.

Domnul Bogdan Olteanu:

10 minute, pauză de consultări, solicitată de Grupul parlamentar al PD.

 

- Pauză -

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Are cuvântul doamna deputat Aura Vasile, din partea Grupului parlamentar al PSD.

 

Doamna Aurelia Vasile:

Mulțumesc, domnule președinte.

Grupul PSD solicită 10 minute pauză, pentru a putea să continuăm și noi consultarea pe proiectele care intră la vot final.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

10 minute pauză de consultări.

 

- Pauză -

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 9 aprilie 2020, 8:05
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro