Ion Gonțea
Ion Gonțea
Sittings of the Chamber of Deputies of October 31, 2006
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.162/10-11-2006

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
27-05-2020
20-05-2020 (joint)
Video archive:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2006 > 31-10-2006 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of October 31, 2006

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.42 Ion Gonțea - declarație politică: "Agenția Națională... de Integritate oare?";

 

Domnul Ion Gonțea:

Declarație politică: "Agenția Națională "..de Integritate oare?"

Nu este greu de înțeles de ce anumite partide sau grupuri politice ori numeroși "lupi moraliști", nu agreează ideea ca Agenția Națională de Integritate să fie o instituție "cu conținut", puternică și eficientă.

Faptul că în Comisia juridică a Camerei Deputaților s-a scos din competența agenției controlul averilor demnitarilor, nu este decât o măsură prin care această instituție este într-adevăr un "corp fără suflet", o adevărată ficțiune instituțională.

Golită fiind de conținut, Agenția Națională de Integritate, devine o structură decorativă și aduce nemijlocit o pată de îndoială la întrebarea: Cine și ce are ceva de ascuns? Concluziona este una singură: că există grupuri de interese care au ceva de ascuns și care nu lasă ca lucrurile sa fie clarificate în privința averilor uriașe ilicite dobândite.

În fapt, ceea ce nu se vrea a fi înțeles este că Agenția Națională de Integritate nu face decât să sesizeze anumite situații de fapt cu privire la modul de dobândire a averii, stări de incompatibilitate, conflict de interese și numai în cazuri temeinic justificate se va merge pe procedura de drept comun unde organe și instituții cu atribuții bine determinate vor avea competențe de tragere la răspundere. Agenția nu este decât o verigă lipsă care, practic, ocupă un spațiu gol la momentul acesta. Este important să facem diferența între ce act adoptă Agenția Națională de Integritate și aplicarea sancțiunii propriu-zise, pentru că nu agenția aplică sancțiunea, de exemplu, în cazul parlamentarilor, sau în cazul magistraților, ci corpurile respective, corpul profesional respectiv.

Agenția Națională de Integritate nu constată caracterul ilicit al averii, ci caracterul nejustificat al ei, nu intră în casă, nu dispune măsuri asigurătorii, nu interceptează comunicații și mai ales nu confiscă. Deci, are în momentul acesta mai puține atribuții decât are un inspector fiscal, pe Codul de procedură fiscală în vigoare în România, astăzi. Sunt două concepte complet diferite și Curtea Constituțională ne spune exact ce putem confisca în conformitate cu art. 44 din Constituție, pe care noi îl avem în România și nu putem să facem abstracție de el.

Nu putem uita ca raportul Comisiei Europene, din 16 mai 2006, cuprindea, pentru prima oară, o referire explicita la Agenția Naționala de Integritate ca o condiție pe care România trebuie să o îndeplinească în procesul aderării la UE.

Considerăm că trebuie întărită legislația cu privire la infracțiunile legate de evaziunea fiscală, realizate proceduri rapide și eficiente care să asigure structurilor abilitate posibilitatea sa de a-i obliga pe cei ce au dobândit venituri nedeclarate și neimpozitate, materializate în averi colosale, să plătească impozitul corespunzător acestor venituri și Agenția Națională să fie lăsată de Integritate.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania thursday, 28 may 2020, 15:57
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro